Geld & Recht alle pijlers

Consuminderaars, mustachians en knieperds gezocht ;)

04-08-2015 13:14 3007 berichten
Zijn er hier nog meer consuminderaars, mustachians en knieperds?

Ik geloof niet dat er al een echt leuk kletstopic is voor "zuinigerds". Ja, natuurlijk wel het vrekkentopic maar dat is meer om echt tips te delen voor geld terug acties. Maar ik ben benieuwd of er hier ook mensen zijn die bijvoorbeeld:

- Een staycation houden

- De hypotheek versneld aflossen

- Kiezen voor goedkope uitstapjes

En het leuk vinden om daarover te kletsen.

Nou, ik ben benieuwd

Op zoek naar een Roamler invite?? Kijk dan in dit topic: Roamler
Alle reacties Link kopieren
quote:annavanandelle schreef op 06 november 2015 @ 17:42:

[...]

20% aflossen

Ik zou pas gaan beleggen als het geld echt over isWaarom?
Only dead fish go with the flow.
quote:lilaemme schreef op 07 november 2015 @ 09:39:

[...]

Dat zou ik laten afhangen van hoe lang de hypotheek nog loopt, denk ik. Je betaalt relatief weinig rente op dit moment, beleggen levert veel meer op. Hebben jullie maandlasten die je (zelfs als het leven ineens heel erg tegen zou zitten) nog goed kunnen betalen? Dan zou ik waarschijnlijk die tien procent aflossen en de rest beleggen. Zeker als de hypotheek nog wel even loopt.

De hypotheek loopt nog 29 jaar, we wonen pas kort in ons huis. Onze maandlasten zijn met onze salarissen goed te overzien en vooral ik heb veel baanzekerheid. Enige is dat we nog niet helemaal zeker weten wat het effect van baby nummer 2 o de maandelijkse kosten gaat zijn.

Beleggen levert inderdaad meer op vanwege de lage rente die we nu betalen, daarom neigde ik ook naar een deel beleggen. Maar blijft een moeilijke beslissing.
Only dead fish go with the flow.
Woeiiii. Krijgen ¤11,- terug van het waterbedrijf. 10% minder verbruikt dan in 2014.

Nu nog de grote klapper (de N.uon) afwachten.
Toch weer mooi meegenomen die 11 euro Maiskip

Ik ben trouwens nieuwsgierig waarom jij merken steeds zo bijzonder schrijft, met een punt ertussen? Je deed het laatst ook al met Tesla, en nu Nuon. Waarom is dat?
Dat vraag ik me ook al heel lang af. Ik zie het op blogs ook vaak gebeuren en sommige mensen die bij mij reageren op mijn blog doen het ook....
Misschien zodat het niet te googlen valt?
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Tesla ok, maar er zijn zoveel Nuon klanten, waarom zou iemand bij jou uitkomen als ze daarop googlen (en jou willen zoeken met zo'n zoekterm)?
Is een 'gewoonte' die ik van diverse blogs over genomen heb.. .

Geldbedrag is bekend: Krijgen ¤ 400,- terug en gaan ¤ 20,- p/m minder betalen . ( ruim het maandelijkse voorschot genomen)

Bestemming voor het geld is er al als het geld er is over de potjes verdelen.
Yeah, hier heeft man vanochtend te horen gekregen aangenomen te zijn voor een nieuwe baan! Salaris moeten ze nog overeen komen maar het gaat sowieso meer worden dan dat ie nu verdiend
Maiskip, toch een leuk spaarpotje zo hé, wij nemen het maandbedrag ook altijd ruim zodat we wat terug krijgen eind van het jaar.
quote:marana schreef op 09 november 2015 @ 18:20:

Tesla ok, maar er zijn zoveel Nuon klanten, waarom zou iemand bij jou uitkomen als ze daarop googlen (en jou willen zoeken met zo'n zoekterm)?Soms gaan ze terugantwoorden in een topic online ergens. Is hier (op viva) ook wel eens gebeurd.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
quote:boebezoebe schreef op 10 november 2015 @ 11:19:

Soms gaan ze terugantwoorden in een topic online ergens. Is hier (op viva) ook wel eens gebeurd.Misschien als je een vraag of klacht hebt, maar echt niet als je alleen meldt dat je zoveel euro terugkrijgt hoor.
quote:bieno schreef op 10 november 2015 @ 11:14:

Yeah, hier heeft man vanochtend te horen gekregen aangenomen te zijn voor een nieuwe baan! Salaris moeten ze nog overeen komen maar het gaat sowieso meer worden dan dat ie nu verdiend

Gefeliciteerd!
Het klinkt heel leuk, maar ik doe het juist niet, zo'n hoger maandbedrag en dan opeens een groot bedrag terug. Ik reken het vrij precies uit en ook iets als de belastingteruggave laat ik al per maand storten ipv in een keer. Ik houd het geld liever in eigen zak dan dat ik het eerst afgeef en dan in 1 klap terugkrijg. Nu kan ik er rente over vangen (oké, dat stelt op het moment niet zoveel voor natuurlijk). Het risico is natuurlijk bij ons dat we het geld allemaal opmaken en jullie het nog tegoed hebben, maar wij hebben daar wel discipline in en geven alleen uit wat we nodig hebben, dus daar maak ik me geen zorgen over. Ik denk zelfs dat het risico juist groter is als we het in 1 klap terug zouden krijgen, want dan voelt het echt als een kadootje. Heel fijn gevoel natuurlijk, maar dan geef je het wel makkelijker uit aan leuke, niet zo nodige, extraatjes. Terwijl het natuurlijk helemaal geen kadootje was, maar gewoon je eigen geld dat je eerder elke maand teveel hebt betaald. Maar wie weet werkt dat voor iedereen anders, geeft de een het makkelijker uit aan zinloze dingen als het maandelijks op de rekening staat en de ander als het in 1x als 'extraatje' komt.
Gefeliciteerd met de baan van je man Bieno!
Sluit me helemaal aan bij Nicole, zowel qua hogere maandbedragen en de felicitatie aan Bieno

Verder eens met Prik mbt N.uon. Ik vind het persoonlijk vrij vervelend lezen, van die extra punten midden in een zin. Maar dat is mijn probleem natuurlijk, als het voor jou goed voelt maiskip, prima.
Nicole123 ik snap wat je bedoeld, ik vind het wel fijn omdat we op deze manier ook geen rekening hoeven te houden als we de kachel eens extra aan willen zetten oid, en dan de pech te hebben ineens terug te moeten betalen. Dat we dan een leuk bedrag terug krijgen eind van het jaar is dan een leuk 'extraatje' (die bij ons altijd netjes richting spaar gaat). Het is overigens niet zo dat het bij ons om honderden euro's gaat hoor, in ons oude huis kregen we meestal 100 euro terug dus teruggerekend maar wat je dan per maand teveel betaald is dat niet veel natuurlijk, en dat is geen bedrag wat ik normaal maandelijks (extra) zou sparen bijvoorbeeld en op deze manier wordt het dus wel extra gespaard.

En nu helemaal in ons nieuwe huis en een nieuwe baby, geen idee wat we verbruiken dus dan maar hoger inzetten voor de zekerheid.
En bedankt voor de felicitaties natuurlijk!
Wat betreft de energie, ik bezuinig daar nooit op.

Ik hou van lang en heet douchen en loop graag in een t-shirt thuis, dus de cv gaat altijd aan bij mij, zelfs nu met deze hoge november tempraturen.

Ik betaal trouwens al jaren rond de ¤95 aan gas en electra.

Ik heb sinds juli een inductieplaat, ik ben benieuwd wat dat doet met het verbruik.
Als je geen idee hebt wat je in een nieuwe situatie verbruikt zou het voor mij ook wel anders zijn ja, dan kan ik me heel goed voorstellen dat je zo'n bedrag wat voorzichtiger instelt. En ook als je weinig buffer hebt of een gat in je hand. Ik vind het zelf niet zo erg om een extra rekening te krijgen aan het einde van het jaar. We hebben genoeg buffer en het bedrag betaal je linksom of rechtsom toch. Ik heb misschien 1x 'pech' met die rekening, maar ik heb maandelijks 'geluk' gehad met een lage nota. En nu heb ik er in ieder geval nog (een heel klein beetje) rente op gehad in de tussentijd en het is een stimulans om niet onnodig de verwarming te laten branden.
Milouda, wij ook niet hoor, doen wel gauw een extra vest aan of lekker met een dekentje op de bank (maar dat is ook meer omdat we dat gewoon fijn vinden) maar als we het koud hebben gaat de kachel gewoon aan hoor. Helemaal nu met een baby in huis.

En Nicole ik snap jou ook helemaal hoor, tuurlijk betaal je toch wel, het is meer psychologisch dat je dat geld terug krijgt. In ons vorige huis was het op een gegeven moment behoorlijk stabiel qua verbruik, dus tegen de tijd dat dat hier ook zo is pas ik het misschien ook nog wel aan.
@Nicole. Daarom stellen wij het bedrag nu naar beneden aan. Gaan nu ¤70,- betalen in plaats van ¤ 90,-. Hebben we het alsnog 'ruim' genomen maar krijgen we niet zo veel meer terug op het eind. Bij ons gaan dit soort meevallers op de spaarrekening of een ander potje ( doen er iig geen leuke dingen van).

@Bieno. Mooi dat het goed is gekomen
Maiskip; betaal je maar ¤70,- aan energie? Met hoeveel zijn jullie thuis?

En ik vond mijn ¤95 erg laag eigenlijk.
@Milouda: Wij zijn met zijn 2en en hebben zonnepanelen op het dak (6 stuks maar).
Met 2 personen en zonnepanelen vind ik 70 euro geen gek bedrag. Ik denk dat je voor stroom bijna alleen voor het vastrecht betaalt Maiskip? Wij betalen 80 euro voor gas en 24 voor stroom met een gezin van 4. Het ligt er denk ik ook erg aan hoeveel je thuis bent. Toen wij nog met z'n tweeën waren, werkten we full-time en waren we daarnaast ook veel van huis. Dan kun je gewoon niet veel verbruiken. Nu is er 4 dagen per week en ook elke avond wel iemand thuis. Zeker in de winter tikt dat aan met verwarmingskosten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven