Geld & Recht alle pijlers

Onderzoek gemeente

10-11-2015 11:52 180 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen 2 medewerkers van een andere gemeente (20 min verderop) aan de deur, stelden vragen over een vd buren boven. Hoe die persoon eruit zag, wie er woonde, wanneer voor t laatst gezien, of ik er meer mensen heb gezien. Hadden zich netjes gelegitimeerd maar konden inhoudelijk niets zeggen over de aard van het onderzoek. Ik heb slechts beperkt kunnen antwoorden omdat ik die persoon nooit (aan)spreek. Vraag mij af wat voor onderzoek dit zou kunnen zijn? Want zo op het oog is er niets bijzonders aan de huurder in kwestie, heb nooit iet opgemerkt ook. Iemand een idee? 2 andere buren wilden niet meewerken met t onderzoek..
quote:cijfernerd schreef op 10 november 2015 @ 12:52:

[...]

Slapers noem ik ook geen visite.Neefjes nichtjes vakantie visites die een nachtje bij je komen slapen.
quote:EmmaSwan86 schreef op 10 november 2015 @ 12:56:

Neefjes nichtjes vakantie visites die een nachtje bij je komen slapen.Dat zijn logees, geen visite.
Mogen logees/familie ook niet op bezoek? Arme mensen.
quote:EmmaSwan86 schreef op 10 november 2015 @ 12:56:

[...]

Neefjes nichtjes vakantie visites die een nachtje bij je komen slapen.Waar staat dat zoiets niet mag? Bron?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Emma je weet duidelijk compleet niet waar je het over hebt.

Ik heb in de bijstand gezeten en je mag echt wel visite hebben en ook logees. Echt waar je haal je die onzin vandaan?

Je mag niet samen wonen zonder dat je dat op geeft nee. Maar een dagje/nachtje of zelfs 2 nachtjes is echt geen probleem hoor.

En je komt niet aan andermans brood als je mee werkt aan zo'n onderzoek. Als je he aan de regels houdt als je in de bijstand zit hoef je ook niet bang te zijn als er eens controle gedaan wordt.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Zie je als dit klopt kan ik me wel indenken dat mensen tegen asielzoeker zijn. Ze mogen namelijk wel doen aan gezind hereniging op kosten van de belastingbetalers en eigen mensen niet.
quote:Ikhierhuh schreef op 10 november 2015 @ 13:02:

Mogen logees/familie ook niet op bezoek? Arme mensen.Ja dat mag wel. Emma heeft grote duimen.
Niet meewerken to de anderen buren doen er goed aan om niet mee te werken jij ook niet. Gestappo methode nog even en er hangen camera's in huizen. Het is al erg als je schulden hebt dat mensen je hele huis leeg roven. Je bent als mens niks waard in deze wereldje.
quote:MadameQetesh schreef op 10 november 2015 @ 13:04:

En je komt niet aan andermans brood als je mee werkt aan zo'n onderzoek. Als je he aan de regels houdt als je in de bijstand zit hoef je ook niet bang te zijn als er eens controle gedaan wordt.Juist als je een fraudeur de hand boven het hoofd houdt (door niet mee te werken aan zo'n onderzoek) benadeel je een heleboel mensen die wél recht op gratis geld hebben, maar door dit soort figuren steeds minder krijgen.
quote:EmmaSwan86 schreef op 10 november 2015 @ 13:06:

Niet meewerken to de anderen buren doen er goed aan om niet mee te werken jij ook niet. Gestappo methode nog even en er hangen camera's in huizen. Het is al erg als je schulden hebt dat mensen je hele huis leeg roven. Je bent als mens niks waard in deze wereldje.Jijzelf hebt zeker niets te maken met de schulden die je hebt? Zijn zomaar aan komen waaien?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:MadameQetesh schreef op 10 november 2015 @ 13:04:

[...]

Ja dat mag wel. Emma heeft grote duimen.Geen grote duimen van dichtbij meegemaakt. Er wordt gecontroleerd op tandenborstels jassen of er ook een mannen jas hangt of vrouwen jas. Je hele huis wordt nagecheckt. Hoeveel bedden er staan. Dit zuig ik niet uit mijn duimen.

Niet meewerken to de anderen buren doen er goed aan om niet mee te werken jij ook niet. Gestappo methode nog even en er hangen camera's in huizen. Het is al erg als je schulden hebt dat mensen je hele huis leeg roven. Je bent als mens niks waard in deze wereldje.

Je doet wel erg je best om jezelf zo onnozel mogelijk te profileren hè?

Het is erg dat mensen meer schulden maken dan ze kunnen aflossen. Zij benadelen namelijk anderen. Heel begrijpelijk dat als ze dan waardevolle spullen hebben deze verkocht worden om de schuldeisers nog een beetje tegemoet te komen.
quote:Ikhierhuh schreef op 10 november 2015 @ 13:04:

Zie je als dit klopt kan ik me wel indenken dat mensen tegen asielzoeker zijn. Ze mogen namelijk wel doen aan gezind hereniging op kosten van de belastingbetalers en eigen mensen niet.
quote:prik schreef op 10 november 2015 @ 13:09:

[...]

Je doet wel erg je best om jezelf zo onnozel mogelijk te profileren hè?

Het is erg dat mensen meer schulden maken dan ze kunnen aflossen. Zij benadelen namelijk anderen. Heel begrijpelijk dat als ze dan waardevolle spullen hebben deze verkocht worden om de schuldeisers nog een beetje tegemoet te komen.Het is een voorbeeld hoe ver de overheid kan gaan.
quote:-Puss-in-Boots- schreef op 10 november 2015 @ 13:09:

[...]

Ik zei 'als dit klopt'.

Zie je als dit klopt kan ik me wel indenken dat mensen tegen asielzoeker zijn. Ze mogen namelijk wel doen aan gezind hereniging op kosten van de belastingbetalers en eigen mensen niet.Je kon er op wachten

Zie je als dit klopt kan ik me wel indenken dat mensen tegen asielzoeker zijn. Ze mogen namelijk wel doen aan gezind hereniging op kosten van de belastingbetalers en eigen mensen niet.Goh, is dat nieuw? Ik weet niet beter dan dat gezinshereniging een bak geld kost, omdat de vliegtickets zelf betaald moeten worden. Er is wel een sponsoring mogelijk vanuit een fonds van Vluchtelingenwerk. Dat geld komt uit giften en bijdragen vanuit bijvoorbeeld de Postcodeloterij.
...

Niet meewerken to de anderen buren doen er goed aan om niet mee te werken jij ook niet. Gestappo methode nog even en er hangen camera's in huizen. Het is al erg als je schulden hebt dat mensen je hele huis leeg roven. Je bent als mens niks waard in deze wereldje.Keep dreaming. Altijd makkelijk de schuld afschuiven op een andere, in plaats van naar jezelf te kijken.
quote:prik schreef op 10 november 2015 @ 13:06:

[...]

Juist als je een fraudeur de hand boven het hoofd houdt (door niet mee te werken aan zo'n onderzoek) benadeel je een heleboel mensen die wél recht op gratis geld hebben, maar door dit soort figuren steeds minder krijgen.Nou zo gratis is het niet meer.
Ik denk dat Emma zelf een uitkering heeft en/of schulden. Altijd lekker makkelijk om de overheid overal de schuld van te geven als je zelf een puinhoop van je leven maakt.
quote:EmmaSwan86 schreef op 10 november 2015 @ 13:08:

[...]

Geen grote duimen van dichtbij meegemaakt. Er wordt gecontroleerd op tandenborstels jassen of er ook een mannen jas hangt of vrouwen jas. Je hele huis wordt nagecheckt. Hoeveel bedden er staan. Dit zuig ik niet uit mijn duimen.

Je overdrijft ontzettend met je reacties.

Ja er wordt gecontroleerd. Niet zo erg als jij hier beschrijft. Dat zijn uitzondering bij verdenkingen van samen wonen. En terecht! Je krijgt geld van de samenleving.

Dat van de visite en logees is dikke bullshit.

En ja ik praat ook uit ervaring.
Whatever. Ik ben van mening dat mensen die werkloos geworden zijn door de crisis ook een leven mogen hebben en vind wat ik hier lees diep triest.
Wat gebeurt er bij een huisbezoek op uitkeringsfraude?

Bij een huisbezoek naar uitkeringsfraude wordt een huis bekeken om te onderzoeken of er meer dan één persoon woont. Dit betekent dat het huis van onder tot boven bekeken wordt, kasten doorzocht worden, kleding gecontroleerd en zelfs gekeken wordt of er zelfs in de wasmand kledingstukken liggen van een ander.

Bron info nu
quote:EmmaSwan86 schreef op 10 november 2015 @ 13:08:

[...]

Geen grote duimen van dichtbij meegemaakt. Er wordt gecontroleerd op tandenborstels jassen of er ook een mannen jas hangt of vrouwen jas. Je hele huis wordt nagecheckt. Hoeveel bedden er staan. Dit zuig ik niet uit mijn duimen.Klopt, als je mensen onderdak biedt die bijdragen aan je inkomen. Logés doen dat over het algemeen niet.
Bijstandsfraude bijv samenwonen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven