Onderzoek gemeente
dinsdag 10 november 2015 om 11:52
Vanmorgen 2 medewerkers van een andere gemeente (20 min verderop) aan de deur, stelden vragen over een vd buren boven. Hoe die persoon eruit zag, wie er woonde, wanneer voor t laatst gezien, of ik er meer mensen heb gezien. Hadden zich netjes gelegitimeerd maar konden inhoudelijk niets zeggen over de aard van het onderzoek. Ik heb slechts beperkt kunnen antwoorden omdat ik die persoon nooit (aan)spreek. Vraag mij af wat voor onderzoek dit zou kunnen zijn? Want zo op het oog is er niets bijzonders aan de huurder in kwestie, heb nooit iet opgemerkt ook. Iemand een idee? 2 andere buren wilden niet meewerken met t onderzoek..
dinsdag 10 november 2015 om 12:07
Waarschijnlijk bijstandsfraude idd. Toezichthouders en handhavers van de gemeente hebben hiervoor een legitimatiebewijs toezichthouders op grond van de algemene wet bestuursrecht. Dat is verder wel in de haak hoor.
Ik zou trouwens altijd medewerking verlenen aan het onderzoek. Het is immers in het kader van het algemeen belang dat er gehandhaafd wordt bij fraude. Ik vind het geen burgertje pesten ofzo. Je houdt je maar gewoon aan de regels.
Ik zou trouwens altijd medewerking verlenen aan het onderzoek. Het is immers in het kader van het algemeen belang dat er gehandhaafd wordt bij fraude. Ik vind het geen burgertje pesten ofzo. Je houdt je maar gewoon aan de regels.
dinsdag 10 november 2015 om 12:10
Ik heb ooit een buurvrouw gehad die haar mini 2 kamer appartement had onderverhuurd aan een heel gezin. Werd op een dag aangesproken door iemand op straat die zich voorstelde als iemand van de gemeente en vroeg wie er op dat nummer woonde.Ik heb gezegd dat daar een gezin woonde zonder op de details in te gaan. Vlak daarna woonde de buurvrouw er zelf weer. Volgens mij heeft ze er verder weinig problemen mee gehad.
dinsdag 10 november 2015 om 12:25
Ik heb dat ook een keer gehad. Mijn buurman stond alleen ingeschreven op het adres, maar de gemeente vermoedde dat er mensen bij hem inwoonden. Ik heb wel meegewerkt aan het onderzoek. Ook omdat ik regelmatig mooie, jonge Roemeense vrouwen bij hem zag en ik al een licht vermoeden van mensenhandel had.
dinsdag 10 november 2015 om 12:41
dinsdag 10 november 2015 om 12:43
quote:EmmaSwan86 schreef op 10 november 2015 @ 12:41:
hoe krom is het als je geld wil van de overheid geef je je privacy op. Zelfs mensen bij je op visite mag niet want sociale dienst gaat er vanuit dat die mensen ook eten en huur mee kunnen betalen. Ik zou er maar niet mee bemoeien to liever een goeie buur dan een een verre vriendBron?
hoe krom is het als je geld wil van de overheid geef je je privacy op. Zelfs mensen bij je op visite mag niet want sociale dienst gaat er vanuit dat die mensen ook eten en huur mee kunnen betalen. Ik zou er maar niet mee bemoeien to liever een goeie buur dan een een verre vriendBron?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
dinsdag 10 november 2015 om 12:49
quote:heavenhill schreef op 10 november 2015 @ 12:07:[/b
Ik zou trouwens altijd medewerking verlenen aan het onderzoek. Het is immers in het kader van het algemeen belang dat er gehandhaafd wordt bij fraude. Ik vind het geen burgertje pesten ofzo. Je houdt je maar gewoon aan de regels.Moet je wel weten welk onderzoek het is. Zomaar vragen beantwoorden zonder dat je weet waarvoor zou ik voor passen.
Ik zou trouwens altijd medewerking verlenen aan het onderzoek. Het is immers in het kader van het algemeen belang dat er gehandhaafd wordt bij fraude. Ik vind het geen burgertje pesten ofzo. Je houdt je maar gewoon aan de regels.Moet je wel weten welk onderzoek het is. Zomaar vragen beantwoorden zonder dat je weet waarvoor zou ik voor passen.
dinsdag 10 november 2015 om 12:50
quote:EmmaSwan86 schreef op 10 november 2015 @ 12:41:
hoe krom is het als je geld wil van de overheid geef je je privacy op. Zelfs mensen bij je op visite mag niet want sociale dienst gaat er vanuit dat die mensen ook eten en huur mee kunnen betalen. Ik zou er maar niet mee bemoeien to liever een goeie buur dan een een verre vriend
Wat zullen mensen met een bijstandsuitkering dan eenzaan zijn.
Tuurlijk mogen mensen in de bijstand wel visite ontvangen.
En zij mogen ook heus wel een boodschapje doen, voor een zieke buurvrouw.
hoe krom is het als je geld wil van de overheid geef je je privacy op. Zelfs mensen bij je op visite mag niet want sociale dienst gaat er vanuit dat die mensen ook eten en huur mee kunnen betalen. Ik zou er maar niet mee bemoeien to liever een goeie buur dan een een verre vriend
Wat zullen mensen met een bijstandsuitkering dan eenzaan zijn.
Tuurlijk mogen mensen in de bijstand wel visite ontvangen.
En zij mogen ook heus wel een boodschapje doen, voor een zieke buurvrouw.
dinsdag 10 november 2015 om 12:51
quote:heavenhill schreef op 10 november 2015 @ 12:07:
Waarschijnlijk bijstandsfraude idd. Toezichthouders en handhavers van de gemeente hebben hiervoor een legitimatiebewijs toezichthouders op grond van de algemene wet bestuursrecht. Dat is verder wel in de haak hoor.
Ik zou trouwens altijd medewerking verlenen aan het onderzoek. Het is immers in het kader van het algemeen belang dat er gehandhaafd wordt bij fraude. Ik vind het geen burgertje pesten ofzo. Je houdt je maar gewoon aan de regels.Totdat je zelf in een een situatie komt en gepakt wordt. Ik speel liever niet met andermans brood.
Ik zou trouwens altijd medewerking verlenen aan het onderzoek. Het is immers in het kader van het algemeen belang dat er gehandhaafd wordt bij fraude. Ik vind het geen burgertje pesten ofzo. Je houdt je maar gewoon aan de regels.Totdat je zelf in een een situatie komt en gepakt wordt. Ik speel liever niet met andermans brood.