Geld & Recht alle pijlers

Onderzoek gemeente

10-11-2015 11:52 180 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen 2 medewerkers van een andere gemeente (20 min verderop) aan de deur, stelden vragen over een vd buren boven. Hoe die persoon eruit zag, wie er woonde, wanneer voor t laatst gezien, of ik er meer mensen heb gezien. Hadden zich netjes gelegitimeerd maar konden inhoudelijk niets zeggen over de aard van het onderzoek. Ik heb slechts beperkt kunnen antwoorden omdat ik die persoon nooit (aan)spreek. Vraag mij af wat voor onderzoek dit zou kunnen zijn? Want zo op het oog is er niets bijzonders aan de huurder in kwestie, heb nooit iet opgemerkt ook. Iemand een idee? 2 andere buren wilden niet meewerken met t onderzoek..
quote:prik schreef op 10 november 2015 @ 13:16:

Ik denk dat Emma zelf een uitkering heeft en/of schulden. Altijd lekker makkelijk om de overheid overal de schuld van te geven als je zelf een puinhoop van je leven maakt.

Wij hadden geen puinhoop van ons leven gemaakt. Ook geen schulden trouwens. Maar wel een bijstandsuitkering nadat ik mijn baan kwijt was en de ww afgelopen was.

Leuk was het niet maar een drama zoals sommigen in de bijstand doen dat het is ook niet. ( of doen alsof ze heel zielig zijn).

Ja het is krap maar je kan je in principe prima redden.

Niks rare regels ofzo die eraan hangen.

Er wordt veel mee gefraudeerd dus zo gek is de controle niet. En als je je normaal aan de regels houdt heb je ook niks te vrezen.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
quote:Ikhierhuh schreef op 10 november 2015 @ 13:17:

Whatever. Ik ben van mening dat mensen die werkloos geworden zijn door de crisis ook een leven mogen hebben en vind wat ik hier lees diep triest.Je gaat serieus af op de berichten van één persoon, die duidelijk geen benul heeft waar ze het over heeft?
quote:MadameQetesh schreef op 10 november 2015 @ 13:19:

Er wordt veel mee gefraudeerd dus zo gek is de controle niet. En als je je normaal aan de regels houdt heb je ook niks te vrezen.Precies.
quote:EmmaSwan86 schreef op 10 november 2015 @ 13:06:

Niet meewerken to de anderen buren doen er goed aan om niet mee te werken jij ook niet. Gestappo methode nog even en er hangen camera's in huizen. Het is al erg als je schulden hebt dat mensen je hele huis leeg roven. Je bent als mens niks waard in deze wereldje.

Dit dus. Dit is nou een zwaar overdreven reactie.

Als ze je huis leeg "roven" oftewel beslag leggen op je spullen heb je het daar toch echt zelf naar gemaakt.

Je maakt zelf schulden dan moet je die ook aflossen. En voor ze beslag komen leggen is er al een hele tijd overheen gegaan en heb je een hoop kansen gehad om het op te lossen.

Gestapo methode? Camera's?

Echt deze is op zijn plaats
quote:mary57 schreef op 10 november 2015 @ 13:18:

[...]

Klopt, als je mensen onderdak biedt die bijdragen aan je inkomen. Logés doen dat over het algemeen niet.Alsof de gemeente gelooft dat het logés zijn.
quote:ankalida schreef op 10 november 2015 @ 13:12:

[...]

Goh, is dat nieuw? Ik weet niet beter dan dat gezinshereniging een bak geld kost, omdat de vliegtickets zelf betaald moeten worden. Er is wel een sponsoring mogelijk vanuit een fonds van Vluchtelingenwerk. Dat geld komt uit giften en bijdragen vanuit bijvoorbeeld de Postcodeloterij.

Precies.

Sommige mensen kunnen een topic over kaas nog zo draaien dat het weer over vluchtelingen/asielzoekers gaat.
quote:EmmaSwan86 schreef op 10 november 2015 @ 13:17:

Wat gebeurt er bij een huisbezoek op uitkeringsfraude?

Bij een huisbezoek naar uitkeringsfraude wordt een huis bekeken om te onderzoeken of er meer dan één persoon woont. Dit betekent dat het huis van onder tot boven bekeken wordt, kasten doorzocht worden, kleding gecontroleerd en zelfs gekeken wordt of er zelfs in de wasmand kledingstukken liggen van een ander.

Bron info nu

En terecht want als je fraude pleegt krijg je geld waar je geen recht op hebt.

Ze komen alleen bij verdenking van en zien bij de controle snel genoeg of er wel of niet samen gewoont wordt.
En we weten dus niet wat voor onderzoek het is hé.... Iedereen doet maar aannames maar we weten het niet.
quote:EmmaSwan86 schreef op 10 november 2015 @ 13:22:

[...]

Alsof de gemeente gelooft dat het logés zijn.Ik denk zomaar dat ze dat verschil wel zien.
quote:EmmaSwan86 schreef op 10 november 2015 @ 13:22:

[...]

Alsof de gemeente gelooft dat het logés zijn.

Logees hebben geen kasten met kleding in je huis en geen vaste plekken voor spullen.

Die controleurs zijn getraint. Ze weten echt wel waar op te letten en zien het verschil wel.
Ik zal jullie voorbeeld uitleggen controles komen niet alleen voor bij bijstands uitkeringen maar ze komen ook bij aowrs. dit kwam voor bij mijn oma. Mijn broertje heeft wel eens bij mijn oma gelogeerd ze woont in een senioren flat hij logeerde een week bij haar ze woont niet bepaald in de buurt. 2 dagen later stond er iemand van de gemeente aan de deur om te controleren een dag later kreeg mijn oma een brief met dat ze gekort is op haar aow. Zo snel gaat dat na veel bombarie is het terug gedraaid.
quote:EmmaSwan86 schreef op 10 november 2015 @ 13:29:

Ik zal jullie voorbeeld uitleggen controles komen niet alleen voor bij bijstands uitkeringen maar ze komen ook bij aowrs. dit kwam voor bij mijn oma. Mijn broertje heeft wel eens bij mijn oma gelogeerd ze woont in een senioren flat hij logeerde een week bij haar ze woont niet bepaald in de buurt. 2 dagen later stond er iemand van de gemeente aan de deur om te controleren een dag later kreeg mijn oma een brief met dat ze gekort is op haar aow. Zo snel gaat dat na veel bombarie is het terug gedraaid.Geloof je dat nou zelf?
quote:mary57 schreef op 10 november 2015 @ 13:31:

[...]

Geloof je dat nou zelf?Dit is toch werkelijk waar gebeurt
quote:EmmaSwan86 schreef op 10 november 2015 @ 13:32:

Dit is toch werkelijk waar gebeurtIk geloof er niks van. Al was het alleen maar omdat de gemeente helemaal niets doet met AOW, die verantwoordelijkheid ligt bij de SVB.
quote:EmmaSwan86 schreef op 10 november 2015 @ 13:32:

[...]

Dit is toch werkelijk waar gebeurtIk heb zomaar het gevoel dat je niet het hele verhaal verteld.
quote:prik schreef op 10 november 2015 @ 13:35:

[...]

Ik geloof er niks van. Al was het alleen maar omdat de gemeente helemaal niets doet met AOW, die verantwoordelijkheid ligt bij de SVB.Nee hoor als je een aow uitkering hebt wordt ook gecontroleerd op fraude.

Ik zal jullie voorbeeld uitleggen controles komen niet alleen voor bij bijstands uitkeringen maar ze komen ook bij aowrs. dit kwam voor bij mijn oma. Mijn broertje heeft wel eens bij mijn oma gelogeerd ze woont in een senioren flat hij logeerde een week bij haar ze woont niet bepaald in de buurt. 2 dagen later stond er iemand van de gemeente aan de deur om te controleren een dag later kreeg mijn oma een brief met dat ze gekort is op haar aow. Zo snel gaat dat na veel bombarie is het terug gedraaid.

Dan heeft ze toevallig net pech gehad. Maar heeft jou oma geen mond? En je broertje ook niet?

Ze kunnen toch uitleggen? Er valt na te kijken dat hij daar niet woont.

Sorry ik geloof er niks van dat dit zo gaat.

Een controleur ziet dat verschil echt wel. Of hij is daar wel vaker een week of hij heeft echt al zijn kleding in kasten gelegd en dingen een plek gegeven zodat het idd lijkt dat hij daar woont. En dan kan die controleur niet reuken dat dit niet zo is en wordt er terecht gekort.

Het is ook weer terug gedraaid nadat het duidelijk werd dat er alleen gelogeerd is.

Die controleurs doen gewoon hun werk, er wordt echt heel veel gefraudeerd.

Dit is 1 voorbeeld, jij doet net of het boeven zijn. Gemene rotzakken die je leven onmogelijk maken.

Dat is echt niet zo. Als je al controle krijgt is er 9 van de 10 keer of niks aan de hand of is het gekorte terecht.

Het blijven mensen en die kunnen ook fouten maken.
ach ja, waar mensen werken worden fouten gemaakt.

Het is daarna toch weer terug gedraaid?
quote:EmmaSwan86 schreef op 10 november 2015 @ 13:36:

Nee hoor als je een aow uitkering hebt wordt ook gecontroleerd op fraude.

Door de SVB. Niet door de gemeente.

Lees je eigenlijk wel waar je op reageert?

[...]

Ik geloof er niks van. Al was het alleen maar omdat de gemeente helemaal niets doet met AOW, die verantwoordelijkheid ligt bij de SVB.Dat bedoel ik svb werkt samen met de gemeente.
Je bent trouwens niet verplicht de controleurs binnen te laten.
quote:MadameQetesh schreef op 10 november 2015 @ 13:37:

[...]

Dan heeft ze toevallig net pech gehad. Maar heeft jou oma geen mond? En je broertje ook niet?

Ze kunnen toch uitleggen? Er valt na te kijken dat hij daar niet woont.

Sorry ik geloof er niks van dat dit zo gaat.

Een controleur ziet dat verschil echt wel. Of hij is daar wel vaker een week of hij heeft echt al zijn kleding in kasten gelegd en dingen een plek gegeven zodat het idd lijkt dat hij daar woont. En dan kan die controleur niet reuken dat dit niet zo is en wordt er terecht gekort.

Het is ook weer terug gedraaid nadat het duidelijk werd dat er alleen gelogeerd is.

Die controleurs doen gewoon hun werk, er wordt echt heel veel gefraudeerd.

Dit is 1 voorbeeld, jij doet net of het boeven zijn. Gemene rotzakken die je leven onmogelijk maken.

Dat is echt niet zo. Als je al controle krijgt is er 9 van de 10 keer of niks aan de hand of is het gekorte terecht.

Het blijven mensen en die kunnen ook fouten maken.Ja hij had het in de logeerkamer in de kaat gelegd en al zijn spullen uitgespreid. Maar er is later controle geweest en het is terug gedraaid.
quote:MadameQetesh schreef op 10 november 2015 @ 13:40:

Je bent trouwens niet verplicht de controleurs binnen te laten.Klopt maar ze moeten wel hun werk kunnen doen.

2 dagen later stond er iemand van de gemeente aan de deur om te controleren een dag later kreeg mijn oma een brief met dat ze gekort is op haar aow. Zo snel gaat dat Er klopt echt helemaal niets van je verhaal. Zelfs als dit al gebeurd zou zijn is dat echt niet binnen drie dagen rond. Dus of je verzwijgt de helft, of je roept maar wat om je punt kracht bij te zetten. In beide gevallen kun je maar beter gewoon helemaal niets schrijven.

[...]

Ik geloof er niks van. Al was het alleen maar omdat de gemeente helemaal niets doet met AOW, die verantwoordelijkheid ligt bij de SVB.Of oma moet een aanvulling bijstand krijgen op de aow uitkering.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven