Postcrossing, deel 11

08-08-2015 20:04 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) zie hier deel 10

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.
Later is nu
OH.. en die wolven moeten gewoon wég uit Groningen, dat snap je. Eng gedoe
Later is nu
Ik weet waar we volgende week kunnen eten
Later is nu
Zo, ik ben er ook weer!

Het gaat niet allemaal vanzelf hier, sommige dagen heb ik veel last, sommige dagen kan ik werken. Ik twijfel dus een beetje of volgende week gaat lukken omdat het lopen ook niet altijd goed gaat. Maar misschien sluit ik wat later aan anders?

Wie regelt de escaperoom? Ik was een paar dagen weg, maar heb nu weer een computer tot de beschikking. Dus wil wel reserveren maar wel graag even bevestiging van jullie het gaat om 16.00 uur.

Verder ben ik dus in Brussel geweest, heb daar maar weinig gedaan, veel in de kroeg gezeten. Gelukkig zijn Belgische biertjes geen straf. Brussel waren we ook al eerder geweest dus de insteek was ook gezellig, rustig aan, lekker eten, drinken en verder zien we wel wat kan. Vriendin die mee was doet ook aan postcrossing dus we hebben nog wat kaartjes gekocht en adressen getrokken daar. Gisteren heb ik weer 2 adressen getrokken en vanmorgen vroeg had ik weer een hurray. Dat kaartje is al 5 keer gefavoriet. Ik kan dus straks nog een adres trekken en dan kunnen de 3 kaartjes op de post.
Dat ziet er trouwens goed uit Dreamer!
Kun je de rolstoel meenemen, HappyOwl? Als je wel kunt staan, kun je de stoel in feite best makkelijk meenemen in de trein, volgens mij. Net als een fiets, zeg maar. Lijkt me jammer als je niet komt

Ik heb geen idee wat ik moet verwachten bij een Foodhal. Heb wel iets gezien in Lissabon, waar ik gelijk aan moet denken.
Later is nu
Ik heb mijn rolstoel niet meer. Kan denk ik wel komen, maar misschien dat ik als het niet zo goed gaat volgende week dan wat later kom, bijv bij het schrijven en de escape.

Misschien gaat het wel gewoon hoor, dan kom ik de hele dag.

In elk geval moet een deel vast lukken, ik heb er namelijk wel veel zin in! En Deventer is voor mij niet ver, dat moet wel goed komen.

Het gaat trouwens niet perse veel slechter met me hoor, maar moet ook meer werken nu, dat alles maakt dat ik weinig vooruitgang zie, maar van de zomer had ik niet eens kunnen werken dus het is er wel.

Ik heb net een adres van een Finse getrokken waar jij, Dreamer, laatst ook al een kaartje heen hebt gestuurd. Zag de kat aan de wijn op haar postwall staan. Ik heb ook maar een kat uitgezocht.
De escaperoom kost trouwens 18 euro pp. Vindt iedereen dat goed?
Ik heb nog steeds een rolstoel in de aanbieding hoor Moet ie wel bij Cocomo in de auto passen. (en m'n dochter moet geen problemen met lopen hebben)
Later is nu
Oh, Escaperoom vind ik nog steeds goed. Moet ook nog steeds uitzoeken wat het eigenlijk ís
Later is nu
quote:Dreamer schreef op 08 augustus 2015 @ 20:07:

Openingstekst is overigens op 16% na gekopieerd van het vorige topic. Credits toe Anoniem-met-een-nummer

Bedankt

Zag het topic voorbij komen en heb een beetje bijgelezen hier en daar, leuk om te zien dat postcrossen nog steeds leeft hier! Ik sta nu een tijdje op non-actief omdat ik het even zat was, maar het kriebelt wel weer moet ik zeggen. En qua kaartjes kopen sta ik nooit op non-actief dus de voorraad is er alleen maar groter op geworden, met de kinderpostzegelkaarten als laatste aanwinst. Misschien toch maar weer eens een paar adresjes trekken, hmm....
Tjezus, wat vals
@HappyOwl: Als Dreamer en ik (en misschien Labellei) een heel klein stukje omrijden komen we langs Zwolle en pas je er nog net bij in. Oftewel, moeten we je komen ophalen?

Dreamer, ik stuur je even een PB, want ik denk dat het handig is om even via fb of telefoon contact te hebben over ophalen en dergelijke!

Escaperoom is wat mij betreft prima. Wie willen dat allemaal? zal ik een kamer voor 5 personen reserveren? Op dit moment is 4 uur nog vrij.
It ain't me
quote:MevrouwJack schreef op 12 november 2015 @ 11:07:

[...]

Bedankt

Zag het topic voorbij komen en heb een beetje bijgelezen hier en daar, leuk om te zien dat postcrossen nog steeds leeft hier! Ik sta nu een tijdje op non-actief omdat ik het even zat was, maar het kriebelt wel weer moet ik zeggen. En qua kaartjes kopen sta ik nooit op non-actief dus de voorraad is er alleen maar groter op geworden, met de kinderpostzegelkaarten als laatste aanwinst. Misschien toch maar weer eens een paar adresjes trekken, hmm....Misschien kunnnen we je tijdens de meeting weer aan de gang krijgen. 21 november in Deventer
It ain't me
quote:Cocomo schreef op 12 november 2015 @ 11:11:

[...]

Misschien kunnnen we je tijdens de meeting weer aan de gang krijgen. 21 november in Deventer Haha leuk idee, maar ik heb al wat anders dan! Zit wel redelijk bij jullie in de buurt waarschijnlijk dus als ik een groepje enthousiaste kaartenfreaks tegenkom zal ik me even voorstellen
Tjezus, wat vals
Oooh.. heb je dát.. weer zoiemand die stiekem een tafeltje verder zit toe te kijken..

(ik hoop niet voor je dat er meerdere enthousiaste damesgroepjes met kaartjes zijn, die dag.. ik zie je al van groepje naar groepje lopen, hand uitgestoken.. hállo.. ik ben MevrouwJack en jij? )
Later is nu
quote:Dreamer schreef op 12 november 2015 @ 11:16:

Oooh.. heb je dát.. weer zoiemand die stiekem een tafeltje verder zit toe te kijken..

(ik hoop niet voor je dat er meerdere enthousiaste damesgroepjes met kaartjes zijn, die dag.. ik zie je al van groepje naar groepje lopen, hand uitgestoken.. hállo.. ik ben MevrouwJack en jij? )

Dan heet ik gelukkig nog MevrouwJack. Er zijn ergere namen hier op het forum om je aan de verkeerde mee voor te stellen
Tjezus, wat vals
Oh dat scheelt weer, maar als het voor jullie niet teveel moeite is hoor! Ik woon op zich ook dichtbij station hier in de stad dus dat houdt me niet tegen. Morgen krijg ik wel weer een behandeling, soms gaat het dan echt even voorruit, daar hoop ik nu ook maar op

Ja ik zag dat die kamer nog om 16.00 vrij was. Dreamer, Neliba, Snorhaar, Cocomo en ik hebben aangegeven mee te willen dus dat zou precies kunnen.
Is geen enkele moeite wat mij betreft, maar ook Dreamer moet het er uiteraard mee eens zijn
It ain't me
Nou het komt vast goed! Ik heb er ook veel te veel zin in om helemaal niet te komen En als ik naar Barcelona kan, dan moet Deventer toch ook lukken.

We trekken een paar adressen van te voren begreep ik, waar we dan kaartjes voor meenemen of daar kopen en ter plekke schrijven? Hoeveel adressen zijn dat? Ik heb nu namelijk al mijn kaartjes onderweg dus moet dan even gaan opletten dat ik niet bij elke hurray weer snel een nieuw adres heb
Ik vind het best hoor. Ik dacht eigenlijk dat via Zwolle tegenwoordig sowieso geadviseerd zou worden, maar volgens routeplanner gaat de snelste route nog steeds tussendoor (wat overigens een memorylane voor mij zou zijn ) Ik kan me voorstellen dat vooral terug met de auto prettig kan zijn?

Ik denk dat ik 2 of 3 adressen meeneem. Wat tape en eventueel wat kaartjes, die bij het profiel passen. Natuurlijk kijken we in Deventer ook nog
Later is nu
Jeetje wat een drukte hier vanochtend!

Vwb de meeting: ik denk wel dat ik mee ga hoor. De darkroom escape room sla ik over. Lijkt me wel leuk hoor, maar het staat niet op mijn bucket list ofzo (oftewel ik heb er geen 18 Euro voor over). Ik vermaak me denk ik ook zeer goed in de Deventer kaartenwinkeltjes. (die staan wel op mijn bucket list. ).

Leuk dat we in Deventer ook MevrouwJack kunnen spotten. Wie is trouwens jouw avatar MevrouwJack? Dat vraag ik mij al zó lang af.

Ik heb zojuist het kaartje naar Polen (ik typte eerst Deventer ) geschreven. En schreef ik hier gisteren nog dat Dreamer zoveel wolven had verstuurd...: er gaan nu dus ook wolven naar Polen.
Ja ik ga tegenwoordig wel gewoon met de trein, maar dan moet je toch weer en op de tijd letten, en naar het station, soms wat trappen op en af, wachten etc. Met de auto van deur tot deur kost minder energie. Maar omdat ik zelf geen auto heb kan dat alleen als anderen rijden.

Dus als het verder niet teveel gedoe is dan is het fijn, en anders kom ik er ook wel op een of andere manier.

Hoewel er geen eind aan mijn voorraad kaarten lijkt te komen heb ik toch weer wat kattenkaarten nodig, die gaan erg snel de laatste tijd!

Ik zal vanaf nu pas adressen gaan trekken als ik onder de 8 kaarten zit, dan heb ik er in elk geval minimaal 2 vrij voor de meeting. Heb er vrij veel verstuurd deze week, dus hopelijk zijn die er van het weekend of ergens volgende week. Helaas twee niet actieve (belarus en Duitsland) belarus al 45 dagen onderweg, Duitsland ook alweer ruim 2 weken, maar ze komt niet online. En daarbij 2 keer Rusland en een keer China dus moet even oppassen. De overige kaartjes maken kans om voor volgend weekend bij de ontvangers te zijn.

Ik zal ook gekleurde pennen, tape, stickers etc meenemen. En mn ipad misschien als we adressen willen trekken of iets op willen zoeken?
Hee, weer lekker druk hier! Ik bevestig nog even de escaperoom

MevrouwJack, leuk om je hier ook weer te zien! (en wie weet volgende week )

Adressen trekken vantevoren is best handig, dan kun je bijv ook de Chinese adressen alvast uitprinten, zodat we niet hoeven te oefenen met kalligraferen Ik geloof dat we vorig jaar 3 adressen pp hadden getrokken en dat een paar mensen er ter plekke nog een paar bij hadden getrokken?

Ik meen me te herinneren dat een paar mensen een tijdje terug hun twijfel hadden geuit over de grootte van de groep, in combinatie met kaarten kopen, kippenhok , te veel prikkels etc. Misschien is het een idee dat we evt opsplitsen bij het kaarten kopen? Dat we bijvoorbeeld beginnen met lunch, daarna kaarten kopen voor wie zin heeft en dan weer terug komen om te schrijven? Dan hebben mensen die slecht ter been zijn, of even rust willen of (noem maar op) de keuze om wel of niet mee te gaan.

Ik heb trouwens nog niet besloten of ik met de trein of een auto kom. In geval van auto zou ik natuurlijk ook nog iemand op kunnen pikken.
Oh en wellicht moet ik nog chocola van mijn werk meenemen
OHja, Ipad is ook handig. Had ik vorige keer ook .. moet er wel wifi zijn, trouwens.
Later is nu
quote:HappyOwl234 schreef op 12 november 2015 @ 11:50:

Oh en wellicht moet ik nog chocola van mijn werk meenemen

Dat was éigenlijk wel een must, natuurlijk

Hebben we dan 2 auto's nodig?
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven