Napraattopic deel 42

07-11-2015 22:32 3043 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:EmmaSwan86 schreef op 12 november 2015 @ 14:19:

[...]

Je kan zo bij de anti-vluchtelingen kliek gaan horen. Dat is wat ik uit jou reacties proef. Jij sugarcoated nog eens!

?

Ik snap je reactie niet, wat bedoel je?
Tjezus, wat vals
quote:blijfgewoonbianca schreef op 12 november 2015 @ 13:52:

In mijn jeugd reden er nog allemaal Spanjaarden mee met de intocht. Geloof niet dat het een trauma was voor de kinderen toen dat niet meer gebeurde, of toen we van 1 naar 100 Pieten gingen.

Ik weet zelfs nog van de één Piet.

Op mijn eerste school, in 1972 of zo, kwam Sinterklaas met één Piet.

Met zak en roe nog.

Ik heb de foto's er van in het door mijn moeder zorgvuldig samengestelde kinderfotoboek zitten.

Goh ja.....

Misschien was men zuinig op mijn school.

Kan.
quote:Cateautje schreef op 12 november 2015 @ 14:20:

[...]

Foto's die ik heb gepost zijn echt mijn foto's en zijn spot on.

Het lijkt allemaal leuk en aardig zo, maar ondanks het feit dat er al vier generatie overheen zijn gegaan, mag ik mezelf nog steeds geen Nederlandse noemen. Niet van blank en niet van bruin.

Nee, ik heb geen Indische achtergrond, maar een negroïde.

Zelfs mijn zoon, de vijfde generatie, komt er niet onderuit en die heeft niet eens krulletjes.

Negroide? O, echt ?

Nou, mij moet je niet mee laten doen met " raad de afkomst " . Ik probeerde met koninginnedag ook altijd Marokkaanse boeken aan Turken te verkopen .....
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Mens is tachtig procent water.
quote:Pumps_italiaans schreef op 12 november 2015 @ 14:29:

Mens is tachtig procent water.Dit vind ik eigenlijk wel de meest briljante post die ik van je gelezen heb
Tjezus, wat vals
quote:blijfgewoonbianca schreef op 12 november 2015 @ 14:18:

[...]

Ik snap om te beginnen al niet waarom de kinderen op moeten ruimen. Of ik begrijp de term " recreatieve sector " niet zo goed.

En hoe vaker je dit verhaal plaatst, hoe meer eh...... Wat eigenlijk ?

Klopt ik heb het één keer eerder geschreven, de kinderen wordt gevraagd te helpen omdat al lange tijd door kinderen als leuk wordt ervaren. Medewerkers van volwassen formaat, passen niet gemakkelijk in het speelding dat op kinderformaat is gemaakt.

Waarom ik het hier weer aanhaal is omdat ik dit dus vaker zie. Een vrouw bij de bakker die het discriminatie noemt als een blanke voor haar beurt gaat. De moeder die het discriminatie noemt omdat een meisje niet met haar dochter wil spelen. Ik zie gewoon best wel vaak de discriminatie kaart getrokken worden in situaties waarin dat helemaal niet opgaat.
quote:Pumps_italiaans schreef op 12 november 2015 @ 14:29:

Mens is tachtig procent water.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
quote:Pumps_italiaans schreef op 12 november 2015 @ 14:28:

Kunta Kinte uit Roots (serie) had gedeeltelijk een Indiaanse achtergrond. (Zie Wiki over Roots)

Zondag komt er ook iets in Buitenhof over taal.

Ik weet niet meer wat, maar misschien zit daar ook wat in.

Komt allemaal op NPO1.

Sint en Piet zijn er dan al, maar waar?

Ik ga eten.

Daaruit blijkt maar weer dat er maar één mensensoort bestaat en dat je alles met alles kan mixen.

Een olifant mixen met een giraf gaat niet, maar een Chinees met een Eskimo wel of een Indiaan met een Aboriginal. Alles kan en dat moet voldoede overtuigend zijn.
quote:Solomio schreef op 12 november 2015 @ 11:55:

[...]

Verstand komt met de jaren.Soms kan het ook te ver doorslaan. 20 jaar geleden zag je nauwelijks mensen constant op hun mobieltje turen.

20 jaar geleden zag je nauwelijks mensen buiten staan roken. 20 jaar geleden konden jongeren alcohol kopen en gebruiken, 20 jaar geleden stonden jongeren op voor ouderen, 20 jaar geleden haalde niemand het in z'n hoofd om 800 verzorgingstehuizen te sluiten vanwege bezuinigingen, 20 jaar geleden zag je geen hoofddoek achter de kassa zitten, 20 jaar geleden was het ondenkbaar dat er één iemand zwarte Piet als discriminatie omschreef. Er hoeft maar één iemand de mond wijd open te trekken en er zijn altijd volgers.
LOEP ME MAAR aub.
quote:Eleonora-1 schreef op 12 november 2015 @ 14:28:

[...]

Ik weet zelfs nog van de één Piet.

Op mijn eerste school, in 1972 of zo, kwam Sinterklaas met één Piet.

Met zak en roe nog.

Ik heb de foto's er van in het door mijn moeder zorgvuldig samengestelde kinderfotoboek zitten.

Goh ja.....

Misschien was men zuinig op mijn school.

Kan.

Kan, ja. Een Piet....hop, in het kanaal er mee.

Nee joh, er is geen traditie wat betreft Sint. Er werd maar wat aangerommeld, erbij verzonnen en het kanaal in gegooid. En dat allemaal in die amper 100 jaar bestaan van die Piet. Gezemel over traditie over iets wat nog niet eens zo lang bestaat. Onzinnig.

Ik wil die Spaanse ridders wel weer terug op die paarden. Dat was pas wat.
quote:simbalabimba schreef op 12 november 2015 @ 14:28:

[...]

Uit jouw reactie proef ik dat je de gangbare mening hier aanhangt, niet zozeer uit persoonlijke overtuiging, maar om hier niet uit de pas te lopen.

Maar misschien zijn we beiden een beetje verkouden en proeven we niet zo goed.Ik denk dat jij verkouden bent. Ik ben TEGEN discriminatie TEGEN Vluchtelingenhaat TEGEN islamofobie. Het zal mij een worst zijn als ik niet in de maat meeloop.
quote:fietsie schreef op 12 november 2015 @ 14:31:

[...]

Klopt ik heb het één keer eerder geschreven, de kinderen wordt gevraagd te helpen omdat al lange tijd door kinderen als leuk wordt ervaren. Medewerkers van volwassen formaat, passen niet gemakkelijk in het speelding dat op kinderformaat is gemaakt.

Waarom ik het hier weer aanhaal is omdat ik dit dus vaker zie. Een vrouw bij de bakker die het discriminatie noemt als een blanke voor haar beurt gaat. De moeder die het discriminatie noemt omdat een meisje niet met haar dochter wil spelen. Ik zie gewoon best wel vaak de discriminatie kaart getrokken worden in situaties waarin dat helemaal niet opgaat.Waarvan jij DENKT dat het niet op gaat. Jij weet toch net zo min de intentie van die voordringer bij de bakker? Of waarom de moeder nee zegt tegen een speelafspraak?
quote:EmmaSwan86 schreef op 12 november 2015 @ 14:34:

[...]

Ik denk dat jij verkouden bent. Ik ben TEGEN discriminatie TEGEN Vluchtelingenhaat TEGEN islamofobie. Het zal mij een worst zijn als ik niet in de maat meeloop.Dan ben ik blijkbaar ook snip.
quote:EmmaSwan86 schreef op 12 november 2015 @ 14:19:

[...]

Je kan zo bij de anti-vluchtelingen kliek gaan horen. Dat is wat ik uit jou reacties proef. Jij sugarcoated nog eens!Ik ben dus helemaal niet anti-vluchtelingen, integendeel. Ik zal ook nooit ontkennen dat er discriminatie bestaat, maar er is ook een groep aan het doorslaan. Die voor alles de discriminatie kaart trekken.
quote:EmmaSwan86 schreef op 12 november 2015 @ 14:34:

[...]

Ik denk dat jij verkouden bent. Ik ben TEGEN discriminatie TEGEN Vluchtelingenhaat TEGEN islamofobie. Het zal mij een worst zijn als ik niet in de maat meeloop.Je bent @Fietsie vergeten.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
quote:fietsie schreef op 12 november 2015 @ 14:36:

[...]

Ik ben dus helemaal niet anti-vluchtelingen, integendeel. Ik zal ook nooit ontkennen dat er discriminatie bestaat, maar er is ook een groep aan het doorslaan. Die voor alles de discriminatie kaart trekken.Nou komt de aap uit de mouw je ware aard komt naar boven.
quote:yette schreef op 12 november 2015 @ 12:12:

Ik schaam me inmiddels zo'n 25 jaar dood voor deze achterlijke traditie. Leg in het buitenland maar eens uit waarom de hulpjes van Sinterklaas verkleed zijn als Afrikanen met een pagepakje aan.Het buitenland heeft genoeg aan zich zelf. Leg mij dan eens uit waarom vrouwen onderdanig een hoofddoek of burka dragen?
LOEP ME MAAR aub.
quote:missie_m schreef op 12 november 2015 @ 14:32:

[...]

Soms kan het ook te ver doorslaan. 20 jaar geleden zag je nauwelijks mensen constant op hun mobieltje turen.

20 jaar geleden zag je nauwelijks mensen buiten staan roken. 20 jaar geleden konden jongeren alcohol kopen en gebruiken, 20 jaar geleden stonden jongeren op voor ouderen, 20 jaar geleden haalde niemand het in z'n hoofd om 800 verzorgingstehuizen te sluiten vanwege bezuinigingen, 20 jaar geleden zag je geen hoofddoek achter de kassa zitten, 20 jaar geleden was het ondenkbaar dat er één iemand zwarte Piet als discriminatie omschreef. Er hoeft maar één iemand de mond wijd open te trekken en er zijn altijd volgers.Wat een slechte voorbeelden, er is weinig van waar
Je bent zelf een theepot
quote:blijfgewoonbianca schreef op 12 november 2015 @ 14:33:

[...]

Kan, ja. Een Piet....hop, in het kanaal er mee.

Nee joh, er is geen traditie wat betreft Sint. Er werd maar wat aangerommeld, erbij verzonnen en het kanaal in gegooid. En dat allemaal in die amper 100 jaar bestaan van die Piet. Gezemel over traditie over iets wat nog niet eens zo lang bestaat. Onzinnig.

Ik wil die Spaanse ridders wel weer terug op die paarden. Dat was pas wat.

Mijn vader is van 1934 en die weet nog dat Sinterklaas ook blanke knechten had.

Vertelt hij al over sinds mijn kindertijd.

Zijn vast foto's van maar ik kan geen plaatjes plakken en links bekijkt toch niemand
quote:Cateautje schreef op 12 november 2015 @ 14:36:

[...]

Dan ben ik blijkbaar ook snip.??
quote:EmmaSwan86 schreef op 12 november 2015 @ 14:38:

[...]

Nou komt de aap uit de mouw je ware aard komt naar boven.

Kom nou eens met een helder argument in plaats van dat je alleen maar iets blaat. Als ik vraag om uitleg, reageer je niet.

Wat zegt Fietsie dan voor vreselijks?
Tjezus, wat vals
quote:fietsie schreef op 12 november 2015 @ 14:36:

[...]

Ik ben dus helemaal niet anti-vluchtelingen, integendeel. Ik zal ook nooit ontkennen dat er discriminatie bestaat, maar er is ook een groep aan het doorslaan. Die voor alles de discriminatie kaart trekken.

Je hebt helemaal gelijk.

De mensen die dat niet willen erkennen en op eieren lopen om maar niet racistisch te zijn, vind ik griezelig.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 12 november 2015 @ 14:36:

[...]

Waarvan jij DENKT dat het niet op gaat. Jij weet toch net zo min de intentie van die voordringer bij de bakker? Of waarom de moeder nee zegt tegen een speelafspraak?Klopt, maar dat wist die vrouw ook niet, er gaat iemand voor zijn beurt, dan kun je gewoon zeggen dat het jouw beurt is. En als de ander dan sorry zegt is het klaar. Ik snap niet dat je dan als eerste zegt: 'Ja hoor, kruip maar voor, donkere mensen hebben tenslotte niks anders te doen dan wachten bij de bakker!'
quote:Eleonora-1 schreef op 12 november 2015 @ 14:39:

[...]

Mijn vader is van 1934 en die weet nog dat Sinterklaas ook blanke knechten had.

Vertelt hij al over sinds mijn kindertijd.

Zijn vast foto's van maar ik kan geen plaatjes plakken en links bekijkt toch niemand In mijn link staan ook foto's. Heb jij die wel bekeken? :-)
quote:Eleonora-1 schreef op 12 november 2015 @ 14:39:

[...]

links bekijkt toch niemand
Tjezus, wat vals

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven