Gezondheid alle pijlers

Vaginale jeuk

12-11-2015 17:12 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi dames,

Ik heb een vraag.. Eigenlijk schaam ik me een beetje maar ik hoop dat ik niet alleen ben.

Ik heb last van ontzettende vaginale jeuk.

Ik ben getest op soa's en schimmelweginfectie maar dit is het beide niet!

Met een nou, dan weet ik het ook niet ben ik bij mijn huisarts weggestuurd.

Ik draag al kantoenen ondergoed en was mezelf 2 keer per dag met water.

Het is echt enorm vervelend om jeuk te hebben! Vooral daar...

Of ik mijn schaamhaar nou laat zitten, of wegscheer of laat waxen.. Maakt ook niks uit!

Heeft iemand tips??

Liefs!
Heb je misschien een hele droge huid daar, anders insmeren met sudocreme of zoiets?

Kun je niet tegen bepaald wasmiddel/-verzachter?

Draag je te strakke kleding waardoor het niet kan luchten?

Overigens, 2x per dag met water, misschien is dat teveel voor jouw Ph-waarde en moet je dat minderen...
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
Ik zou niet akkoord gaan met het wegsturen. Laat hem je dan maar naar iemand verwijzen die het wel weet of kan uitzoeken. Niet akkoord gaan dus en bellen dat je een verwijzing naar een gynacoloog of dermatoloog wil. Is het inwendige jeuk of rondom de buitenkant?
Alleen rondom de buitenkant. Heel vreemd.

Waar de haargroei is zeg maar.

Daarom dacht ik eerst daaraan...

Ik zal proberen te minderen met wassen.. Zou best kunnen dat dat de boel verstoort idd.

@gizmo ik denk idd dat ik toch naar een dermatoloog moet voor een onderzoek.

Sommig wasmiddel kan ik niet tegen.
Ik heb ook jarenlang last van jeuk gehad. Uiteindelijk kwam ik bij een vulvapoli waar mijn klachten in eerste instantie ook niet serieus genomen werden. Toen via een omweg bij een gynaecoloog belandt die vulvo vestibulair syndroom vaststelde. Voor vragen mag je best pb'en.
Zijn je schaamlippen rood/gezwollen dan?
quote:lieve010 schreef op 12 november 2015 @ 17:24:

Alleen rondom de buitenkant. Heel vreemd.

Waar de haargroei is zeg maar.

Daarom dacht ik eerst daaraan...

Ik zal proberen te minderen met wassen.. Zou best kunnen dat dat de boel verstoort idd.

@gizmo ik denk idd dat ik toch naar een dermatoloog moet voor een onderzoek.

Sommig wasmiddel kan ik niet tegen.Dan weet je dus wat je te doen staat! Morgenochtend huisarts/assistente bellen en vragen om een verwijzing naar dermatoloog !
Multi-gyn actigel helpt wel goed tegen jeuk. Het brand een beetje in het begin, maar dat helpt ook tegen de jeuk ;)
Ik had daar last van en na veel omwegen bleek dat ik diabetes had en daar die verschrikkelijke jeuk vandaan kwam.
Er bestaan nog wel meer ziektes buiten soa's en schimmel infecties die jeuk veroorzaken. Ik zou doorverwezen willen worden naar een dermatoloog.
Je kunt ook eens experimenteren met stoffen. Ik krijg bijvoorbeeld van verschillende truien vreselijk jeuk, en gek genoeg alleen in mijn hals. En verder; dan weet ik het ook niet vind ik wel lekker kort door de bocht van je huisarts. Ik zou er ook mee verder gaan. Het is al vervelend genoeg zonder zo´n botte opmerking.
Even alles met "neutrale" wasmiddel wassen en opnieuw aankaarten bij de huisarts.

Ik kan bijvoorbeeld niet goed tegen robijn, jeukt als een gek. Gek genoeg kan ik wel tegen Lenor..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven