Reactie- en Bugtopic 2

14-01-2015 17:21 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kunnen jullie de problemen die jullie ondervinden tijdens het forummen aan ons melden.

Werkt er iets tóch nog niet helemaal optimaal óf vind je een bepaalde aanpassing juist te gek? Deel het met ons!

Groeten,

Community Manager VIVA

Update 18-11-2015:

Als je het forum gebruikt via Internet Explorer, dan kan het voorkomen dat je de melding 'Weet u zeker dat u deze pagina wilt verlaten?' krijgt.

Als je op 'Deze pagina verlaten' klikt, verdwijnt de melding. Dit is een bug, en is bekend bij de TD. Tot deze bug op is gelost kun je het forum bezoeken via een andere browser zoals Firefox of Chrome, gezien het probleem zich hier niet voor doet. Ons excuus voor het ongemak.

Groet,

CM VIVA

Nieuw account via laptop kan ook niet.

Krijg zelfs geen mail.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Beste forummers,

Wij zijn op de hoogte dat er problemen zijn met inloggen/nieuw wachtwoord instellen. De TD werkt hard aan een oplossing.

Edit: Er is inmiddels iets meer bekend over de oorzaak - deze heeft te maken met de verbinding met het datacentrum. Niet alleen VIVA, maar andere websites ondervinden inlogproblemen. Ben je wel ingelogd op een device, log niet uit, om vervolgens een nieuw wachtwoord aan te vragen. Dit zal helaas niet werken. Ik houd jullie op de hoogte van de ontwikkelingen.

Groet,

Sanne

CM VIVA
Beste forummers,

Het inlogprobleem is verholpen. Deze werd veroorzaakt door een storing in de verbinding met ons datacentrum. Dit is opgelost, waardoor alles weer naar behoren werkt. Mocht je toch nog problemen ervaren, mail dan naar forum@viva.nl.

Onze excuses voor het eventuele ongemak.

Groet,

Sanne

CM VIVA
Het inloggen doet het weer, maar sindsdien laden niet alle avatars meer. Ik weet niet of dat ermee te maken heeft en het is niet zo'n groot probleem, maar ik wou het toch even melden.

Ik gebruik Firefox (nieuwste versie) op pc.
Zojuist crashte mijn hele ipad op het vivaforum.
Veel avatars laden niet, is gewoon een wit vlak.
Je bent zelf een theepot
Het kan inderdaad zijn dat (niet alle) avatars op het forum correct inladen. Dit heeft nog te maken met het database issue van gisteren.

De TD is op de hoogte en zal dit z.s.m. oplossen. Hoe lang dit zal duren durf ik niet te zeggen.

Groet,

Sanne

CM VIVA
Kom op, CM, hoe moeilijk is het nou om op de melding van een zo ernstige bug te reageren? Al was het maar enkel met "wat vervelend"?

Mijn héle ipad crashte toen ik het Vivaforum opende in chrome. Zwart scherm, appeltje in beeld en na een paar minuten pas weer iets mogelijk. En wat gebeurt er na mijn melding? Wederom: geen reactie. Maar wel een reactie op niet-ladende avatars.
quote:Beeldig schreef op 12 november 2015 @ 13:20:

Kom op, CM, hoe moeilijk is het nou om op de melding van een zo ernstige bug te reageren? Al was het maar enkel met "wat vervelend"?

Mijn héle ipad crashte toen ik het Vivaforum opende in chrome. Zwart scherm, appeltje in beeld en na een paar minuten pas weer iets mogelijk. En wat gebeurt er na mijn melding? Wederom: geen reactie. Maar wel een reactie op niet-ladende avatars.Beeldig, het is inderdaad heel vervelend als je iPad crasht. Het probleem is dat ik met een dergelijke melding niets kan doen, want wij kunnen het hier niet reproduceren. Dit is reeds eerder aangegeven. De oorzaak kan met van alles te maken hebben, waaronder je eigen iPad (let op, ik zeg dus niet dat het aan jouw iPad ligt, maar het behoort wel tot de mogelijke oorzaken). Om jouw specifieke geval te onderzoeken zouden we daadwerkelijk jouw iPad moeten gebruiken en dat behoort uiteraard niet tot de mogelijkheden. We houden de meldingen in de gaten om te zien of er meer mensen met dit probleem kampen.

Omdat het probleem met de avatars vele gebruikers trof, en te wijten is aan een reproduceerbaar/bekend issue, is hier eerder op gereageerd.

Groet,

Sanne

CM VIVA
[...]
communitymanagerviva wijzigde dit bericht op 12-11-2015 20:32
Reden: Dit is geen discussie topic. Als je vragen omtrent het beleid op deze pijler hebt kun je mij mailen op communitymanager@viva.nl
% gewijzigd
Het is al duidelijk hoor. Ik zal geen storingen meer melden.
quote:Beeldig schreef op 12 november 2015 @ 21:04:

Het is al duidelijk hoor. Ik zal geen storingen meer melden.

Beeldig, ik bemoei me er heel even mee (zal wel weggehaald worden), maar er zijn heel veel mensen waarvan de iPad crasht als ze met chrome werken. Dat hoeft niet aan de website te liggen die je bezoekt, maar ligt meestal aan je browser.

Kijk eens op internet hoeveel mensen daar problemen mee hebben.

Ik werk zelf ook met de iPad, maar met Safari. Gelukkig tot nu toe geen problemen. Misschien een oplossing als je een andere browser gaat gebruiken?
[...]
communitymanagerviva wijzigde dit bericht op 13-11-2015 10:07
Reden: offtopic
% gewijzigd
[...]
@Mary, ik ben Chrome gaan gebruiken voor Viva, omdat het forum in Opera niet meer laadt en witte pagina's geeft. Mijn gebruik van Chrome vóór ik het voor het forum ging gebruiken, heeft nooit problemen gegeven.
[...]
communitymanagerviva wijzigde dit bericht op 13-11-2015 12:29
Reden: offtopic
% gewijzigd
Dat heb ik ook, Lotte. Ook nog steeds dat mijn toetsenbord opeens verdwijnt als ik in het tekstvak sta en dat ik dan dus ook niet meer in het tekstvak zit. (En in plaats van een toets dus opeens een advertentie of een blog aanklik van onderaan de pagina.)
Het verspringen van de pagina is een heel vervelend, en bekend probleem. Dit probleem wordt veroorzaakt door het inladen van de site. Laadt er een nieuw onderdeel in, dan verspringt de pagina. Hoe sneller de site, hoe minder last je hiervan ondervindt.

De sitesnelheid is een iets waar wij doorlopend aan werken, maar wat helaas niet in één keer op te lossen is.

We doen ons best om de site zo snel mogelijk te laden zodat jullie zo min mogelijk last hebben van het verspringen. Voor nu is 't het beste is om even te wachten met typen/klikken, tot de hele pagina geladen is.

Groet,

Sanne

CM VIVA
De beste oplossing voor het verspringen van de pagina's op de Ipad is de browser Atomic Web: http://atomicwebbrowser.com/

Ik heb deze browser nu al een week of 5 en niks geen last meer van verspringende pagina's want je kan namelijk alle reclame uitzetten in deze browser, ideaal!
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
quote:CommunityManagerViva schreef op 10 november 2015 @ 09:53:

[...]

Zou je jouw probleem nog eens kunnen verwoorden? Ik begrijp nog niet helemaal wat je bedoelt.

Groet,

Sanne

CM VIVAIk loep jou. Dan krijg ik 1 pagina met topics waarin jij gereageerd hebt. Klopt niet, want je bent al 10 jaar lid en zou dus onderaan pagina 1, 2, 3, 4, 5 etc. moeten zijn zodat ik al je topics vanaf het moment dat je lid werd kan zien.
quote:Star schreef op 13 november 2015 @ 15:48:

[...]

Ik loep jou. Dan krijg ik 1 pagina met topics waarin jij gereageerd hebt. Klopt niet, want je bent al 10 jaar lid en zou dus onderaan pagina 1, 2, 3, 4, 5 etc. moeten zijn zodat ik al je topics vanaf het moment dat je lid werd kan zien.

Nouschi had hier lang last van, jullie kregen niet helder waar het aan lag.

Lotte had het probleem ook, nav mijn screendumps( zie eerder hier en haar antwoorden) heeft ze instellingen aangepast en daarmee Nouschi ook geholpen. Star heeft het probleem ook maar of Star weet niet welke instellingen helpen of ze weet het wel maar het heeft geen effect
Je bent zelf een theepot
ik constateer traagheid en ik had in eens een heel ander lettertype
Ik ervaar ook traagheid, berichten die niet geplaatst kunnen worden, je krijgt de melding 'ivm drukte...' Bla bla

Pagina's die geladen zijn maar volledig wit blijven

Ook de layout is van het padje

Je bent zelf een theepot
quote:SuzanneSuus schreef op 13 november 2015 @ 17:43:

[...]

Nouschi had hier lang last van, jullie kregen niet helder waar het aan lag.

Lotte had het probleem ook, nav mijn screendumps( zie eerder hier en haar antwoorden) heeft ze instellingen aangepast en daarmee Nouschi ook geholpen. Star heeft het probleem ook maar of Star weet niet welke instellingen helpen of ze weet het wel maar het heeft geen effect

Star zegt maar bij Lotte en Nouschi ging het toch om de reacties? Bij Star om de topics.

Als ik op 'alle berichten van SuzanneSuus' klik, dan heb ik de knop volgende namelijk wel.
quote:SuzanneSuus schreef op 13 november 2015 @ 19:08:

Ik ervaar ook traagheid, berichten die niet geplaatst kunnen worden, je krijgt de melding 'ivm drukte...' Bla bla

Pagina's die geladen zijn maar volledig wit blijven

Ook de layout is van het padje

[afbeelding]ja dit had ik ook

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven