Nu pas pijn?
zaterdag 14 november 2015 om 22:16
Ik heb mijn enkel ( denk ik) verzwikt. Ik liep op hakken en opeens zwikte ik om. Dat deed ff zeer maar ik kon wel gewoon verder lopen naar huis. De hele middag geen last van gehad, niet gevoeld, gewoon kunnen lopen en traplopen. Sinds een uur doet mijn voet/enkel echter veel pijn. Ik voel het constant als ik in rust ben en kan er niet op steunen. De pijn trekt een beetje door naar mijn onderbeen. Enkel is niet dik of blauw. Ik kan vaak wel wat hebben maar dit doet echt zeer. Is het niet vreemd dat dat nu pas op komt zetten? Wat kan ik er nu tegen doen, iemand tips?
zaterdag 14 november 2015 om 22:28
zaterdag 14 november 2015 om 22:54
Je lichaam maakt pijnstillende stoffen aan als je geblesseerd bent maar je toch moet bewegen. Als je gaat rusten begint je lichaam verwoed de boel te repareren. Vaten worden meer doorlaatbaar dus de zwelling neemt toe en dat wordt vanzelf opgeruimd. Gaan liggen is een goed idee dus m.i.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
zaterdag 14 november 2015 om 23:15
Gaan liggen, enkel op zo'n manier dat je er geen last van hebt.
Zelf vind ik het fijn in dit soort situaties om er een zwachtel omheen te doen. Niet te strak doen!
Verder: morgen rustig aan. Maandag ook, zo veel als mogelijk. Geleidend de pijn dingen doen (maandag dus, morgen gewoon zo veel mogelijk op de bank met pootje omhoog ).
Als het dan dinsdag nog steeds veel pijn doet: naar de huisarts. Daar kunnen ze er naar kijken en evt intapen.
Zelf vind ik het fijn in dit soort situaties om er een zwachtel omheen te doen. Niet te strak doen!
Verder: morgen rustig aan. Maandag ook, zo veel als mogelijk. Geleidend de pijn dingen doen (maandag dus, morgen gewoon zo veel mogelijk op de bank met pootje omhoog ).
Als het dan dinsdag nog steeds veel pijn doet: naar de huisarts. Daar kunnen ze er naar kijken en evt intapen.
zondag 15 november 2015 om 09:15
Maandag toch even naar de huisarts lijkt me, ik had ook mijn enkel verzwikt en was daardoor op mijn hand gevallen (zaterdagavond) op zondag naar de ehbo, vingers gebroken, de arts heeft even naar mijn enkel gekeken maar een foto vond zij niet nodig. De hele zondag op rond gelopen, 's avonds toch een stuk meer pijn, weer naar het zkh, deze keer wel een foto en toch gebroken. De pezen, banden trekken bij het zwikken het bot stuk .....