Sunnydayz zal de knoop doorhakken..

22-09-2008 11:15 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Soory voor het lang verhaal, moet het echt kwijt!

Hier een update..het wordt niet beter en ik zit nog meer te piekeren dan ooit, kon gisteren niet eens slapen. Ben toen naar beneden gekomen en tv gekeken (nou ja..meer denken). Heb zelf zitten fantaseren hoe het zal zijn alleen met de kids, hoe ik het allemaal kon gaan regelen met oppas enzo. Zoals jullie al eerder reageerden..praktische dingen is geen reden om te blijven. Dan maar jammer voor het net gekochte huis en de ingestoken energie, want in de relatie blijven kost mij 3 keer zoveel energie.

Van de week kwam ik thuis van mn werk, vraag vriendlief...uuuhm pak je mn pasje kun je even boodschappen halen, dan kijken we even wat we gaan eten. Het was doordeweekse dag dus dochter ging naar school, maar dan nog koos vriendlief om de gehele dag op zijn reet te zitten! Ik kwam om 17.00uur thuis voor de duidelijkheid.

Ik was kwaad, maar meer teleurgesteld! Ik zei ja doe ik even, had geen zin in discussie. Pak ik weer mn autosleutels en de pasje..zegt vriend of zal ik het doen..nee! hoeft niet...nee ik ga wel als je wil...nee! ik ga zelf!. (ik heb iets van ja als je zelf niet op kon komen dat je even boodschappen kon halen, dan hoeft het nu ook niet!!) Dag of 2 later ging ik weer werken. Bel ik hem op om te kijken hoe het gaat, zegt vriend ja sgat ik heb niets gedaan in huishouding als je kom dan doen we het samen! Ik what! nee ik heb geen zin om te komen schoonmaken ( ik zou pas om 18.00uur thuis zijn)..zegt hij oooh..nou je hoeft dan alleen de afwas in de vaatwasser te doen, doe ik de rest. Ok sgat. Kwam ik thuis was het een puinhoop. en vriendlief zat agter pc te pacmannen. Al de lege verpakkingen van drinken-chips, speelgoed, reclamepost, borden nog vol met etenresten, openstaande chocoladepasta, alles lag op de aanrecht-eettafel. Zegt ik tegen vriend, kon je niet tenminste die dingen in de prullebak gooien, daarvoor hoeft je niet op mij te wachten!!! Zegt hij ( manipulatie, vindt ik, hij weet dat ik hem dan met zulke uitspraken inneens lief vind, maar deze keer niet, ik werd bozer en dacht bij me zelf, zielig mannetje!) ja, ik verheugde me om jou te zien, en ik zei al aan de telefoon dat als je kwam dat ik alles zou doen en nu reageer je zo, moet je een probleem van maken!! Anywayz...zaterdag ging ik smiddag werken, hij sochends. Bel ik hem savonds zegt hij ja gisteren zat je te zeuren over de troep kom ik thuis liggen hoop papieren op de eettafel ...ik wat voor papieren..hij ja post enzo en hoop spullen van dochterlief. Come on zeg! Hij kon het niet laten om zijn kans te grijpen.

Ik heb geen energie meer om in de relatie te steken, ik wordt zelf steeds minder levenlustig, minder actief, stiller en ongelukkiger. Heb al die jaren gegeven, maar krijgt niets terug. Aangeven wordt niet serieus genomen. Ik voelde me in begin van de realtie net als een bloem, kleurrijk, fleurig en vrolijk, maar hoe meer ik in deze relaie blijft hoe meer deze bloemetje uitsterft. Ben pas 25 en niets meer naar uit te kijken, dan mijn kinderen. Vindt ik niet gezond. Ik ken geen vriendinnnen avond, ken geen romatische avond (al is het thuis met waxinlichtjes en van eigentuin geplukte bloemen). Ken geen even op de bank kroelen, ken geen sgat ik doe ze wel in bad voor je, blijft jij maar lekker zitten. Ik ken geen sgat zal ik vandaag voor je koken, ken geen sgat ik hou van je. Ik ga dood van binnen.

Over 4 weken gaan we voor 4 weken met vakantie naar familie in buitenland. Ik moet en zal met hem praten voordat wij met vak gaan. Het is namelijk zo dat het vorige keer uit was toen we terug waren van vakantie 3 jaar geleden. En hij zei een paar weken geleden, ik hoop dat we het gezellig hebben en geen ruzie weer krijgen bij terugkomst. Dus moet ik het nu eerder zeggen want anders krijgt je dat weer. Ik moet en zal het zeggen.

zeggen dat ik mijn waardering mis..

dat ik de liefde mis

dat ik de attentheid mis

dat ik inhoud mis

dat ik de rekeninghoudenmet mis

dat ik het geven en nemen mis

en dat niet verder wil........

to be continued!
Zoals Marco borsato al zei:

hoe vertel je iemand dat de aarde niet meer rond is, dat de vogels niet meer vliegen en de zon niet langer schijnt.....
Je zou ook kunnen zeggen dat je op deze manier niet meer verder kan. Dat je er de energie niet voor hebt. Dat je veel geeft, maar niks krijgt. Dat je liever alleen bent dan samen omdat hij je ongelukkig maakt door zijn gedrag. Dat je er klaar mee bent....

Ik zou hem wel een ultimatum geven. Als laatste kans, dat je later geen spijt krijgt dat je bij hem weg bent gegaan. Dus dat hij de dingen moet veranderen die jou storen. En dan aangeven wat je wilt hebben.

Moeilijk hoor, vooral omdat jullie 2 kinderen hebben... Veel succes.
Ik heb stuk of 4 A4tjes geschreven, alles wat ik tegen hem wil zeggen, een soort brief. Hoe meer ik schreef hoe duidelijker het werd dat hij altijd zo is geweest en dat ik al heel veel van hem heb gepikt..en nu, nu verbaast me het niet dat het niet meer goed voelt. Nu een hoop moed om het voor te lezen.

Ik heb over nagedacht over een ultimatum voor hem, nog een kans, maar hoe meer ik schreef en over nadacht, zag ik dat hij genoeg tijd en kansen heeft gekregen om te veranderen. Zelf toen we ruzie hadden een paar weken geleden omdat hij met zijn opmerking kwam van "ik ga niet oppassen zoadt jij lol kan maken met collegas', heb ik hem uiteten genomen en bij thuiskomst heb ik duidelijk aangeven dat ik de waardering mis. Hij zou eraan gaan werken, maar alles bij hem blijft bij beloftes.

En spijt? Nee ..ik zal geen spijt krijgen..ik heb een goed gevoel over en heb alle negatieve en positieve dingen van hem naar mij toe naast elkaar gezet....nee ik zal geen spijt krijgen...ik heb alle nadelen en voordelen van uit elkaar gaan naast elkaar gezet en ....nee....ik zal geen spijt krijgen.

Het enige probleem is een woning krijgen...dat zal erg moeilijk worden, maar het komt goed!

We hebben elkaar afgelopen 3 dagen weing gezien. Eergisteren had ik een avonddienst (23:30uur klaar) en gister weer een dag dienst (8uur beginne). Ik was zo moe dat ik toen ik de kids naar bed had gebracht zelf in slaap viel. Kwam vriendlief mij later halen, van sgat kom even mij gezelschap houden. Ik gegaan, kwam vriendlief bij mij liggen op de bank, knuffelen, "ik heb je gemist" Maar Sunnydayz ken hem lang genoeg om te weten dat hij alleen zijn l*l wil legen, Dus ik weigerd, zei dat ik moe ben, juist om te kijken hoe erg hij mij "gemist" had. Hij aantal keren proberen en uiteindelijk opgegeven. Legde de deken weer over mij heen en zei is goed, ga jij maar lekker uitrusten. Ging vervolgens op de andere hoek van de bank zitten en na 5 minuten zei die, ik ga naar bed. Juist ! zo erg heb mij gemist dus.!
Ik zie dat je hem helemaal zat bent. Alles wat hij doet kan je niet meer uitstaan. Ik heb dat ook weleens gehad en een tijd geprobeerd om er wat van te maken, maar ik kreeg gewoon nog meer hekel aan mijn ex. Ik vond hem echt een loser en had geen respect meer voor hem. Kwam vooral door zijn gedrag richting mij en dat hij niks deed met de dingen die ik aangaf. Als het respect en de liefde weg is, dan is het gewoon voorbij. Dan kun je beter gelukkig zijn in je eentje dan met een idioot aan je zij.

Probeer inderdaad wel de financiele kant goed te regelen, zodat je dadelijk niet in de shit komt met je 2 kinderen. Misschien kan je beter eerst een huis zoeken en het dan pas zeggen? Of kan hij vertrekken uit jullie huis? Ik weet niet hoe jullie het geregeld hebben.

Je bent nog jong. Het enige wat jullie bindt zijn de kinderen. Ik heb een tante met een heel shitleven achter zich, vanwege haar man. En ze zegt nu, na 30 jaar huwelijk, ik zou iedereen adviseren om weg te gaan, ook al zijn er kinderen in het spel. Ze heeft ziektes gekregen door de stress. Haar dochter begrijpt haar niet. Ze voelt zich shit en wacht op de dag dat ze met pensioen kan zodat ze van haar man weg kan, zodat ze helemaal vrij is, van werk en af van haar man. Ja zo kan je leven ook lopen.
Meis wat een vreselijke rot situatie. Hij heeft kansen genoeg gehad zover ik begrepen heb en dan houdt het op, hoe vervelend en moeilijk het ook is.

Je zit met het probleem hoe je het hem moet vertellen. Laat ik je één ding zeggen: er is nooit een goed moment daarvoor. Er zijn altijd wel redenen om het niet te zeggen maar vaak is dat ook het uitstellen van een rot gesprek en het volmondig toegeven aan je partner dat je niet meer wilt. En dan is het echt defintief dat je die stap neemt.

Zorg in ieder geval dat de kinderen er niet bij zijn.

Misschien kun je het beste beginnen als vriendlief weer eens de boel heeft laten verslonzen en de hele dag op de pc heeft gezeten of als hij weer een opmerking maakt dat hij niet op de kinderen wilt passen. (raar hoor, hij is de vader nb)

Probeer echter kalm te blijven!

Je schreef dat je een brief had geschreven. Is dat geen uitgangspunt om het gesprek te beginnen misschien? Of je geeft hem de brief nadat je hem vertelt hebt dat je niet meer verder met hem wilt.

Hoe dan ook wens ik je veel sterkte toe en als je behoefte hebt om van je af te schrijven... gebruik je topic!

Oja.... Je schreef over een vakantie met familie in het buitenland. Met mijn 2e (ex)man zou ik samen met mijn hele familie naar Griekenland gaan. Alles was geregeld en geboekt. Dit was voor mij geen reden om te wachten met het beïndigen van deze relatie tot na de vakantie. Ik kon hem letterlijk niet meer zien of luchten.

Bovendien was de vakantie voor mij wel goed om dingen te relativeren en toekomstplannen te maken. Heb er van genoten!
Dankje voor je reactie Bosaapje!

Ik denkt idd dat ik afwacht tot hij iets dergelijks doet (wel gemeen, maar het zij zo). Over de vakantie: ik wil toch dat hij meegaat om het ook met mijn vader te kunnen bespreken. Toen wij uit elkaar gingen 3 jaar geleden, was mijn vader degene die mij een luisterende oor en steun gaf, hoe ver hij ook was. Ook toen ik voor mezelf deze besluit nam, belde ik hem op. Mijn vader en vriend kunnen goed met elkaar opschieten en wil ik ze de kans geven om het ook af te sluiten (persoonlijk).

Hoe dan ook het blijft moeilijk!
Je bent klaar met hem en het lijkt me heel begrijpelijk. Ik zou die brief van 4 kantjes niet geven. Was duidelijk voor jezelf, maar heeft hij toch niks aan.

Zet voor jezelf op een rij hoe je de dingen wil regelen. Waar ga je wonen? Red je het met 24 uur werken?

Dan ga je met je vriend praten.

Vertel duidelijk dat de relatie over is en waarom. Maak duidelijk wat je plannen zijn. Als je hier echt helemaal klaar mee bent, ga dan ook niet eindeloos het gesprek aan en laat hem geen nieuwe beloftes maken. Hij gaat echt niet veranderen.

Maak een nieuw leven voor jezelf en je kinderen. Zo te lezen voegt hij geen bal toe aan jullie leven nu.
Promodori,

Waar ga ik wonen is het probleem. Ik zat al op internet te orrienteren op woningen, maar het ziet er sombertjes uit.

Voor de kids dacht ik om ipv savonds te werken gewoon overdag, dan is de oudste ook op school. Dan moet ik voor de kleintje een gastouderbureau of zo inschakkelen. Dat lijk mij de beste oplossing. En in het weekeind zo vrij mogelijk te zijn, zo heb ik tijd voor leuke dingen met de kids.
Je kunt toch ergens goedkoop huren? Je kunt huurtoeslag krijgen en als alleenstaande moeder krijg je vast ook een goede toeslag op de kinderopvang.

Het zal misschien een wat minder mooi huis zijn, dan waar jullie nu wonen, maar dat zou mij fijner lijken dan een huis/leven delen met een lapzwans.
Je moet al een poosje ingeschreven staan voor een huurwoning, daar ben ik ook op zoek, maar de wachttijden!!! Jeetje! En in geval van uit elkaar krijgt je geen urgentie of zo.
Kan je hem niet wegsturen dan? Eruit flikkeren en dan heb je ook nog recht op alimentatie als het goed is, omdat hij degene is die weg gaat.
Er zijn hier in de stad veel particuliere huisbazen waar je kunt huren en ook van die bedrijven die huizen verhuren. Bij die bedrijven moet je dan wel een bedrag inschrijfgeld betalen, maar het gaat allemaal heel snel.

Misschien heb je bij jou in de buurt ook zoiets. Waar een wil is, is een weg.
Als ik hem eruit flikkert, kan ik in mn eentje de hypotheek niet betalen. En ik weet idderdaad van die bedrijven, maar dan betaal je veel voor een huisje, of heb je op particuliere huurwoning ook recht op huurtoeslag?
Mijn schoonouders huren bij een particuliere woonbaas, Zij krijgen wel huurtoeslag. Je zou het even uit moeten zoeken.
Heb net op belastingdienst.nl zitten kijken. Ik kon niet echt uithalen dat het niet kon. Heb zelf een proefberekening gemaakt en heb als voorbeeld een woning van 550euro ingevuld, en wat blijkt ..volgens de berekening kan ik in zo''n geval 283euro huurtoeslag krijgen!! Voelde me ineens stuk blijer.
Dat is mooi Sunny... Nu nog een leuk huisje Gaat je vast lukken, Sterkte met wat je ook besluit
Hallo iedereen,

Ben ik weer, met een up-to-date: zo kort mogelijk!

Afgelopen donderdag heb ik allemaal verteld. Het was al laat en hij had het steeds over de leuke dingen die we op vakantie gaan doen. Het trok het niet meer en het "plopte"gewoon eruit. Heb alles verteld wat mij aan hem ergerd, alles wat ik miste en dat ik me niet meer voelde zoals vroeger. Ook heb ik hem de gouden vraag gesteld: wat heb jij in die 8 jaren bewust voor mij gedaan, om mij lekker/gelukkig te laten voelen..wat? En ja jongens..hij kon geen antwoord op geven. Hij zei niet te weten wat hij allemaal moet zeggen op al die dingen. Hij kon zich voor het eerst in al die jaren niet verdedigen. (zegt genoeg). Uiteneindelijk na al mijn uitingen, vroeg hij : welke nummer wat dat die gisteren belde op je mobiel? (ik ging naar boven de kinderen naaar bed brengen en mij mobiel ging af, nummerweergave, en volgens hem nam hij op maar hingen ze gelijk weer op)

(what the fu*k?!! ) heb je gehoord wat ik allemaal tegen jou zei jongen??? Na al die dingen is dat de beste die je kan bedenken, om nu iets fouts bij MIJ te zoek in plaats van bij jezelf?? Ik dus ok als dat je enige probleem is gaan we die nummer nu bellen, was al 23.30uur maar tog gedaan...het ging af maar kreeg uiteindelijk alleen de voicemail.

Nou ja, eenmaal in bed zei die blij te zijn dat ik hem verteld heb, want nu weet hij wat hij aan toe is enz. Volgende dag niet meer over gepraat. De dag daarna leek alsof die gesprek nooit heeft plaats gevonden. Hij deed normaal. Op gegeven moment zei die dat wij moesten praten. Vroeg waarom ik zo deed. Dat het misschien allemaal komt door al het stress, veel werken elkaar weinig zien, Ik tegen hem nee, ik weet heel goed wat ik voel en wat ik voelt is of komt niet door stress. Om het kort te maken, gaf ie in het geprek aan ook af en toe achterdochtig te zijn naar mij toe. Omdat ik mij zo opmaak en douce voordat ik ga werken. En vorige keer belde hij mij op, toen zei ik dat ik aan het wandelen was met een client. Vertelde hij toen pas dat hij het ook erg vreemd vond maar praatte zichzelf weer de achterdocht om. IIk waarom hij mij nu niet meer vertrouwde zei die door bepaalde dingen die zijn gebeurt toen wij uit elkaar waren. Ik ben degene die jou moet wantrouwen na al die dingen die TIJDENS onze relatie zijn gebeurt..zei ik.

Ok, na alles is de kwartje bij hem niet gevallen. Gisteren gaf hij mij een knuffel zei die dat hij van me hield en of ik hem hem hou.

Al met al doet hij alsof dit zijn laaste wake-up-call was of dat ik gewoon uit stress dat zei. Hij maakt nog steeds plannen voor de toekomst en heeft het over alles wt hij nog in het huis wil doen end. Niet te geloven, alsof tegen de muur heb gepraat!!!

Ik wordt gewoon niet seriues genomen door die vent..ik wordt helemaal gek van. Als ik ergens kon gaan, was het misschien duidelijker geweest voor hem.

Weet nu echt niet meer wat hij verwacht van dit alles. Ik ben bang dat hij niets van verwacht, dat het allemaal a moment of stress was. Tjjjss ! tjonge jonge`
Heb mijn reactie bij je nieuwe topic gezet Sunny

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven