Singles-topic voormensen met een serieuze inslag!
maandag 4 augustus 2008 om 09:36
Beste mensen,
*edit*
In deze topic wil ik ook graag singles uitnodigen *edit* om wat meer in te zoomen op het leven als single en ervaringen uit te wisselen die een uitgesproken persoonlijk karakter hebben. Ik hoop dat het een topic wordt met diepgang en niveau.
Om een beetje gevoel te krijgen voor de thematiek die aan de orde zou kunnen komen......
- Hoe graag wil je een partner?
- Waarom wil je eigenlijk een partner? Wat maakt het leven als single sub-optimaa?
- Of ben je eigenlijk juist heel gelukkig als single? Is de happy single geen mythe, maar realiteit?
- Voel je je soms onder druk gezet door familie of 'de maatschappij'? Is het een taboe om single te zijn?
- Wat doe je om een relatie te krijgen? Doe je aan internetdating? Sta je open voor koppeling? Neem je zelf initiatieven of hoop je totdat iemand jou benadert?
- Hoe ga je om met een leven zonder seks (maar ook zonder knuffelen)? Vind je masturbatie een volwaardig substituut? Heb je seks-vriendjes of seksvriendinnetjes? Vind je seks belangrijk? Of kun je prima zonder wanneer je eraan gewend bent?
- In hoeverre raakt single-zijn aan identiteitsvraagstukken? Zie je jezelf echt als 'single'?
- In hoeverre heeft single-zijn ook economische aspecten? Duurder uit zijn qua koken, wonen, etc. (het mislopen van 'economies of scale')
- Wat zoek je in een partner?
- Zou je alleen iets beginnen met iemand die het helemaal is voor je, of zou je je ook kunnen voorstellen dat je op gegeven moment met 'minder genoegen neemt' (evt. onder druk van een economische klok).
- Vind je jezelf een leuke man of vrouw? Begrijp je waarom je nog single bent of zie je het puur als een kwestie van toeval?
-.....
-......
-....
Misschien is het wel leuk dat de singles (net als in de andere topic) beginnen met een korte introductie van zichzelf:
- geslacht
-leeftijd
-regio/woonplaats
- hoeveel serieuze relaties al gehad
- hoe lang nu single
- wat zoek je in een partner?
- in hoeverre ben je actief met dating e.d.
- etc....
*edit*
In deze topic wil ik ook graag singles uitnodigen *edit* om wat meer in te zoomen op het leven als single en ervaringen uit te wisselen die een uitgesproken persoonlijk karakter hebben. Ik hoop dat het een topic wordt met diepgang en niveau.
Om een beetje gevoel te krijgen voor de thematiek die aan de orde zou kunnen komen......
- Hoe graag wil je een partner?
- Waarom wil je eigenlijk een partner? Wat maakt het leven als single sub-optimaa?
- Of ben je eigenlijk juist heel gelukkig als single? Is de happy single geen mythe, maar realiteit?
- Voel je je soms onder druk gezet door familie of 'de maatschappij'? Is het een taboe om single te zijn?
- Wat doe je om een relatie te krijgen? Doe je aan internetdating? Sta je open voor koppeling? Neem je zelf initiatieven of hoop je totdat iemand jou benadert?
- Hoe ga je om met een leven zonder seks (maar ook zonder knuffelen)? Vind je masturbatie een volwaardig substituut? Heb je seks-vriendjes of seksvriendinnetjes? Vind je seks belangrijk? Of kun je prima zonder wanneer je eraan gewend bent?
- In hoeverre raakt single-zijn aan identiteitsvraagstukken? Zie je jezelf echt als 'single'?
- In hoeverre heeft single-zijn ook economische aspecten? Duurder uit zijn qua koken, wonen, etc. (het mislopen van 'economies of scale')
- Wat zoek je in een partner?
- Zou je alleen iets beginnen met iemand die het helemaal is voor je, of zou je je ook kunnen voorstellen dat je op gegeven moment met 'minder genoegen neemt' (evt. onder druk van een economische klok).
- Vind je jezelf een leuke man of vrouw? Begrijp je waarom je nog single bent of zie je het puur als een kwestie van toeval?
-.....
-......
-....
Misschien is het wel leuk dat de singles (net als in de andere topic) beginnen met een korte introductie van zichzelf:
- geslacht
-leeftijd
-regio/woonplaats
- hoeveel serieuze relaties al gehad
- hoe lang nu single
- wat zoek je in een partner?
- in hoeverre ben je actief met dating e.d.
- etc....
anoniem_38662 wijzigde dit bericht op 04-08-2008 09:55
Reden: Niet gastvrij
Reden: Niet gastvrij
% gewijzigd

maandag 6 oktober 2008 om 14:35
maandag 6 oktober 2008 om 14:36
Ooooh, begrijp me niet verkeerd, ik kan tattoos heel aantrekkelijk vinden, zeker subtiele. Op de voet of onder aan de enkel zijn echt een turn-on...
Zoals ik schreef heb ik het over helemaal onder getatoeerd zijn, dat is in mijn ogen niet vrouwelijk meer....(misschien heb ik teveel Tattoo Ink gekeken???).
En idd, wat je zegt summerdance, in dat programma waar ik het over had (tattoo ink) zag je dat de meeste mensen een tattoo nemen om een periode af te sluiten of om er een mooie herinnering aan over te houden. Moet zeggen dat ik je avater fijngevoelig vind
. Zal vast mooi worden.
Zelf heb ik er ook aan zitten denken om er 1 te nemen en als dat hem wordt dan zal het 1 grote zwarte cirkel worden. Waarom zou ik niet weten, maar je kan er wel elke dag een ander verhaal voor verzinnen...en bovendien zijn cirkels hele mooie objecten.
@Digitalis: Wat is de relatie tussen je tattoo's?
Zoals ik schreef heb ik het over helemaal onder getatoeerd zijn, dat is in mijn ogen niet vrouwelijk meer....(misschien heb ik teveel Tattoo Ink gekeken???).
En idd, wat je zegt summerdance, in dat programma waar ik het over had (tattoo ink) zag je dat de meeste mensen een tattoo nemen om een periode af te sluiten of om er een mooie herinnering aan over te houden. Moet zeggen dat ik je avater fijngevoelig vind

Zelf heb ik er ook aan zitten denken om er 1 te nemen en als dat hem wordt dan zal het 1 grote zwarte cirkel worden. Waarom zou ik niet weten, maar je kan er wel elke dag een ander verhaal voor verzinnen...en bovendien zijn cirkels hele mooie objecten.
@Digitalis: Wat is de relatie tussen je tattoo's?

maandag 6 oktober 2008 om 14:37
Gelukkig loop ik meestal gekleed op straat, dus ziet niemand mijn ribbenkast, heupbot, lies of schaamheuvel.
Jammer eigenlijk, ik ben namelijk ontzettend ordinair en nu is dat niet gelijk duidelijk!
En piercings zijn ook al uit het zicht geplaatst. Ik moet toch wat aan mijn uiterlijk gaan veranderen....
Jammer eigenlijk, ik ben namelijk ontzettend ordinair en nu is dat niet gelijk duidelijk!
En piercings zijn ook al uit het zicht geplaatst. Ik moet toch wat aan mijn uiterlijk gaan veranderen....
maandag 6 oktober 2008 om 14:40
sorry....postings net gekruist
Leg me uit hoe er een vooroordeel kan ontstaan als mensen hem
a) niet eens zien
b) geen idee hebben wat hij betekend
2) ordinair wordt het al lang niet meer gevonden hoor Geleerd
en waarom zou ik er spijt van krijgen?
Ik krijg toch ook geen spijt van de gaatjes in mijn oren
Mijn haar weer eens een andere kleur
mijn belly button (al zit die er al een tijdje niet meer in)
Spijt krijg je van dingen die je niet hebt gedaan
niet over dingen die je doet waar je achter staat
Kijk ik kan het spijt hebben begrijpen als je in een dronken bui een hakenkruis op je borst laat zetten, maar hier spijt van krijgen.....nee sorry,je hebt het mis
Leg me uit hoe er een vooroordeel kan ontstaan als mensen hem
a) niet eens zien
b) geen idee hebben wat hij betekend
2) ordinair wordt het al lang niet meer gevonden hoor Geleerd
en waarom zou ik er spijt van krijgen?
Ik krijg toch ook geen spijt van de gaatjes in mijn oren
Mijn haar weer eens een andere kleur
mijn belly button (al zit die er al een tijdje niet meer in)
Spijt krijg je van dingen die je niet hebt gedaan
niet over dingen die je doet waar je achter staat
Kijk ik kan het spijt hebben begrijpen als je in een dronken bui een hakenkruis op je borst laat zetten, maar hier spijt van krijgen.....nee sorry,je hebt het mis
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
maandag 6 oktober 2008 om 14:41
quote:Geleerd schreef op 06 oktober 2008 @ 14:35:
@Summer: las laatst nog een artikel dat met name vrouwen heeeeel vaak spijt krijgen.
Bovendien denken mensen dat je een beetje ordinair bent. Strikt genomen is dat natuurlijk onzin, maar je hebt helaas wel te maken met dat soort vooroordelen. Doe het niet meid!
Sja, als je blond bent, denkt men dat je dom bent, als je dik bent dat je te weinig doorzettingsvermogen hebt, als je academisch geschoold bent ben je een nerd, als je een man bent ben je een op seks belust persoon, als je een vrouw bent ben je een zeikerd...
Ergo, who fucking cares.
Bovendien ziet niemand mijn tattoos echt, ik kan ze bedekken. Ik vind die vooroordelen enorm grappig trouwens. Laat maar denken.
Overigens, in het oude Egypte droegen alleen prinsessen een navelpiercing. (En onthaarde men zich volkomen, maar dat terzijde)
@Summer: las laatst nog een artikel dat met name vrouwen heeeeel vaak spijt krijgen.
Bovendien denken mensen dat je een beetje ordinair bent. Strikt genomen is dat natuurlijk onzin, maar je hebt helaas wel te maken met dat soort vooroordelen. Doe het niet meid!
Sja, als je blond bent, denkt men dat je dom bent, als je dik bent dat je te weinig doorzettingsvermogen hebt, als je academisch geschoold bent ben je een nerd, als je een man bent ben je een op seks belust persoon, als je een vrouw bent ben je een zeikerd...
Ergo, who fucking cares.
Bovendien ziet niemand mijn tattoos echt, ik kan ze bedekken. Ik vind die vooroordelen enorm grappig trouwens. Laat maar denken.
Overigens, in het oude Egypte droegen alleen prinsessen een navelpiercing. (En onthaarde men zich volkomen, maar dat terzijde)
maandag 6 oktober 2008 om 14:43
Matamata, wat een heerlijk programma is dat vind je niet?
Ik moet ook zeggen dat helemaal onder de tattoos ook niet mijn voorkeur heeft hoor, maar tis hier geen afknapper
Tenzij ze in het gezicht zitten, dan weer wel....
Ik vind een cirkel wel iets moois hebben, iets oneindigs..
Iets wat is afgesloten, wat rond is...waar wil je hem laten zetten?
En dank je wel het avatar compliment
Ik moet ook zeggen dat helemaal onder de tattoos ook niet mijn voorkeur heeft hoor, maar tis hier geen afknapper
Tenzij ze in het gezicht zitten, dan weer wel....
Ik vind een cirkel wel iets moois hebben, iets oneindigs..
Iets wat is afgesloten, wat rond is...waar wil je hem laten zetten?
En dank je wel het avatar compliment
maandag 6 oktober 2008 om 14:44
Mamata, ik heb niet echt een relatie tussen mijn tattoos. Het Chinese teken staat voor de ziel (ja Ivy ), de feniks voor vechtlust en wederopstanding, een hindoeistisch teken voor het goddelijke (maar betekent bij mij meer het omniversum aangezien ik niet gelovig ben) en de draak voor kracht. Buiten die zaken, ik vind ze gewoon heel mooi. Ik voel me ook mooier naakt met wat versieringen. 't Is edgy, 't breekt met mijn uiterlijk (ik zie er onschuldig uit), ik vind het gewoon een toevoeging.

maandag 6 oktober 2008 om 14:48
quote:Digitalis schreef op 06 oktober 2008 @ 14:44:
Het Chinese teken staat voor de ziel (ja Ivy ).
Ik denk niet dat ik ooit spijt van mijn tattoo's krijg trouwens. Voordat ze gezet worden ben ik er al een jaar (of twee) mee bezig. In al die tijd veranderd de gewenste plek en de gewenste vorm niet.
Het is voor mij een heel proces, iets wat ik overdenk, wat ik voel, waar ik mee bezig ben.
Het is niet even een plaatje plakken.
Het Chinese teken staat voor de ziel (ja Ivy ).
Ik denk niet dat ik ooit spijt van mijn tattoo's krijg trouwens. Voordat ze gezet worden ben ik er al een jaar (of twee) mee bezig. In al die tijd veranderd de gewenste plek en de gewenste vorm niet.
Het is voor mij een heel proces, iets wat ik overdenk, wat ik voel, waar ik mee bezig ben.
Het is niet even een plaatje plakken.
maandag 6 oktober 2008 om 14:52
Same here Ivy, ik moet wel zeggen dat ik er al heel lang 1 wil
Ik wist alleen niet wat...
2 jaar geleden heb ik door China en Vietnam gereisd
Heb ik China met een man gesproken die me vertelde dat kracht van binnenuit komt
Hij tekende dit symbool voor me
Op dat moment kon ik er niets mee, voelde me alles behalve sterk
Vorig jaar ben ik op internet gaan zoeken naar het symbool en zag dat het inderdaad innerlijke kracht betekend
Ook toen kon ik er nog niets mee
Nu...nu voel ik die kracht soms en weet ik dat DIT het moment is om hem neer te zetten
Al was het alleen maar om soms een heel trots naar te kijken,als ik ff helemaal geen innerlijke kracht voel...
Ik wist alleen niet wat...
2 jaar geleden heb ik door China en Vietnam gereisd
Heb ik China met een man gesproken die me vertelde dat kracht van binnenuit komt
Hij tekende dit symbool voor me
Op dat moment kon ik er niets mee, voelde me alles behalve sterk
Vorig jaar ben ik op internet gaan zoeken naar het symbool en zag dat het inderdaad innerlijke kracht betekend
Ook toen kon ik er nog niets mee
Nu...nu voel ik die kracht soms en weet ik dat DIT het moment is om hem neer te zetten
Al was het alleen maar om soms een heel trots naar te kijken,als ik ff helemaal geen innerlijke kracht voel...

maandag 6 oktober 2008 om 14:59
Ja, echt een tof programma, kijk er met zoveel bewondering naar. Zelf heb ik veel respect voor ambachtsmannen die hun vak verstaan. Doet me denken aan de middeleeuwse meesters. Wat boeit jou zo aan dat programma? De klanten, de kunstenaars, of de tattoos zelf?
Oh nee, ik weet niet, maar ik heb altijd een zwarte stip (cirkel - maar grootte qua diameter geen idee nog) gewild. Het mooie ervan is, is juist dat het geen betekenis voor me heeft. En een slang die zijn eigen bijt, ai, dat zie ik als een tegenwerking van mijzelf en niet geheel positief. Nee, gewoon een zwarte (grote) stip
.
Als ik hem zou zetten, dan komt het ter hoogte van de rand van mijn boxershirt (dat bovenste gedeelte), maar nog geen idee waar precies.
En digitalis, tuurlijk moet je doen waar je je goed bij voelt en als jij je er mooier door gaat vinden, gaan andere mensen dat ook vinden in het algemeen (hoop ik dan maar). Ja, eigenlijk doorbreek je de masker van jezelf.
Oh nee, ik weet niet, maar ik heb altijd een zwarte stip (cirkel - maar grootte qua diameter geen idee nog) gewild. Het mooie ervan is, is juist dat het geen betekenis voor me heeft. En een slang die zijn eigen bijt, ai, dat zie ik als een tegenwerking van mijzelf en niet geheel positief. Nee, gewoon een zwarte (grote) stip

Als ik hem zou zetten, dan komt het ter hoogte van de rand van mijn boxershirt (dat bovenste gedeelte), maar nog geen idee waar precies.
En digitalis, tuurlijk moet je doen waar je je goed bij voelt en als jij je er mooier door gaat vinden, gaan andere mensen dat ook vinden in het algemeen (hoop ik dan maar). Ja, eigenlijk doorbreek je de masker van jezelf.

maandag 6 oktober 2008 om 15:04
Wacht ff Geleerd, een BP kan wel, een tattoo niet...
To be honest vind ik DAT ordinairder hoor...
(voor zover ik een BP ordinait vind)
Hoe ik mijn innerlijke kracht heb gevonden
Door heel diep te gaan, te denken dat er geen morgen komt maar toch de kracht vinden om door te gaan....
Leren luisteren naar je eigen oerkracht...
En daar aan toe te geven....
To be honest vind ik DAT ordinairder hoor...
(voor zover ik een BP ordinait vind)
Hoe ik mijn innerlijke kracht heb gevonden
Door heel diep te gaan, te denken dat er geen morgen komt maar toch de kracht vinden om door te gaan....
Leren luisteren naar je eigen oerkracht...
En daar aan toe te geven....
maandag 6 oktober 2008 om 15:08
Matamata, ik vind de heren smakelijk om naar te kijken met name Ami, daar begon het mee als ik heel eerlijk ben
Nu vind ik vooral de verhalen achter de tattoo heel erg mooi
Van de week was er een meisje wat een zeemeermin met bellen wilde tatoeëren
in elke bel moest een gezichtje komen
Angst, verdriet en blijdschap
Het verhaal erachter was dat ze kanker had gehad en die drie gezichten haar 3 stadia moeten uitdrukken
angst toen ze het hoorde
verdriet toen ze er midden in zat
blijdschap toen ze had overwonnen
Ik lag te huilen in bed
Nu vind ik vooral de verhalen achter de tattoo heel erg mooi
Van de week was er een meisje wat een zeemeermin met bellen wilde tatoeëren
in elke bel moest een gezichtje komen
Angst, verdriet en blijdschap
Het verhaal erachter was dat ze kanker had gehad en die drie gezichten haar 3 stadia moeten uitdrukken
angst toen ze het hoorde
verdriet toen ze er midden in zat
blijdschap toen ze had overwonnen
Ik lag te huilen in bed
maandag 6 oktober 2008 om 15:17
@SD: gek genoeg vind ik het een troostende gedachte dat jij zo'n periode hebt doorgemaakt.
Je komt altijd over als zo'n sterke, zelfbewuste vrouw. De kennis dat jij het ook moeilijk hebt gehad (en die moeilijkheden hebt overwonnen), zal het makkelijker maken voor anderen (inclusief mijzelf) om ook de rug te rechten in tijden van tegenslag.
(Zelf vind ik een BP overigens minder ordinair dan de meeste tattoo's, maar goed....)
Je komt altijd over als zo'n sterke, zelfbewuste vrouw. De kennis dat jij het ook moeilijk hebt gehad (en die moeilijkheden hebt overwonnen), zal het makkelijker maken voor anderen (inclusief mijzelf) om ook de rug te rechten in tijden van tegenslag.
(Zelf vind ik een BP overigens minder ordinair dan de meeste tattoo's, maar goed....)
maandag 6 oktober 2008 om 15:20
Ik ben ook een sterke zelfbewuste vrouw, maar dank je voor het compliment....
Ik denk dat je alleen sterker kan worden als je ook tegenslagen meemaakt
Juist de dalen maken je tot een beter, sterker,mooier mens
Al is het alleen maar omdat je dan juist de mooie dingen veel meer kan waarderen.
Een leven wat alleen maar over rozen gaat is geen leven maar een sprookje, en ben al lang geleden gestopt met het geloven in sprookjes...
Ik denk dat je alleen sterker kan worden als je ook tegenslagen meemaakt
Juist de dalen maken je tot een beter, sterker,mooier mens
Al is het alleen maar omdat je dan juist de mooie dingen veel meer kan waarderen.
Een leven wat alleen maar over rozen gaat is geen leven maar een sprookje, en ben al lang geleden gestopt met het geloven in sprookjes...