Singles-topic voormensen met een serieuze inslag!

04-08-2008 09:36 1743 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mensen,

*edit*

In deze topic wil ik ook graag singles uitnodigen *edit* om wat meer in te zoomen op het leven als single en ervaringen uit te wisselen die een uitgesproken persoonlijk karakter hebben. Ik hoop dat het een topic wordt met diepgang en niveau.

Om een beetje gevoel te krijgen voor de thematiek die aan de orde zou kunnen komen......

- Hoe graag wil je een partner?

- Waarom wil je eigenlijk een partner? Wat maakt het leven als single sub-optimaa?

- Of ben je eigenlijk juist heel gelukkig als single? Is de happy single geen mythe, maar realiteit?

- Voel je je soms onder druk gezet door familie of 'de maatschappij'? Is het een taboe om single te zijn?

- Wat doe je om een relatie te krijgen? Doe je aan internetdating? Sta je open voor koppeling? Neem je zelf initiatieven of hoop je totdat iemand jou benadert?

- Hoe ga je om met een leven zonder seks (maar ook zonder knuffelen)? Vind je masturbatie een volwaardig substituut? Heb je seks-vriendjes of seksvriendinnetjes? Vind je seks belangrijk? Of kun je prima zonder wanneer je eraan gewend bent?

- In hoeverre raakt single-zijn aan identiteitsvraagstukken? Zie je jezelf echt als 'single'?

- In hoeverre heeft single-zijn ook economische aspecten? Duurder uit zijn qua koken, wonen, etc. (het mislopen van 'economies of scale')

- Wat zoek je in een partner?

- Zou je alleen iets beginnen met iemand die het helemaal is voor je, of zou je je ook kunnen voorstellen dat je op gegeven moment met 'minder genoegen neemt' (evt. onder druk van een economische klok).

- Vind je jezelf een leuke man of vrouw? Begrijp je waarom je nog single bent of zie je het puur als een kwestie van toeval?

-.....

-......

-....

Misschien is het wel leuk dat de singles (net als in de andere topic) beginnen met een korte introductie van zichzelf:

- geslacht

-leeftijd

-regio/woonplaats

- hoeveel serieuze relaties al gehad

- hoe lang nu single

- wat zoek je in een partner?

- in hoeverre ben je actief met dating e.d.

- etc....
anoniem_38662 wijzigde dit bericht op 04-08-2008 09:55
Reden: Niet gastvrij
% gewijzigd
quote:IvyRosa schreef op 28 augustus 2008 @ 22:18:

[...]

Ja, maar iemand die serieus in de kerk zit heeft waarschijnlijk ook moeite met mijn seksuele beleving. En dan zou ik weer teveel mezelf moeten aanpassen.

Je hebt kerken en kerken, dus dan zou jij misschien een liberale kerk met lesbische domina nodig hebben?

Ik zou trouwens ook niks kunnen met een erg orthodox iemand die homoseksualiteit des duivels vind.
tonkje wijzigde dit bericht op 28-08-2008 22:23
Reden: 2x het woord domina
% gewijzigd
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
quote:IvyRosa schreef op 28 augustus 2008 @ 22:05:

[...]

Ik geloof nooit dat dat de enige reden is waarop het stuk is gelopen.Nee dat geloof ik ook niet, het kan je wel de drempel van wel of niet bij elkaar blijven over helpen.
quote:Summerdance schreef op 28 augustus 2008 @ 22:17:

UYTCVS @#$%FCCVLn {}_P_+PK(

+LKJUIBER%@ P($%RC^R%

Ivy, heb je toevallig nog een doosje Kleenex over...gaat nie goed hier O jee, daar heb je het al!
World of Warcraft: Legion
quote:tonkje schreef op 28 augustus 2008 @ 22:11:

[...]

Iemand die bijvoorbeeld nogal sportief is en vakanties liefst surfend, bergklimmend of skieënd doorbrengt, zal zonder mij op vakantie moeten. Dat lijkt mij niet zo'n probleem. Je bent tenslotte niet het hele jaar op vakantie

DAT zou wel een typje voor mij zijn trouwens

Wat ik al lastig vond was dat mijn laatste scharrel (nou ja dat was het eigenlijk niet eens) geen alcohol dronk

Nou vond ik dat op zich niet zo erg, maar om bij elk wijntje te horen wat alcohol met je hersenen doet vond ik ook weer zo wat
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Dushi74 schreef op 28 augustus 2008 @ 22:26:

[...]

Nee dat geloof ik ook niet, het kan je wel de drempel van wel of niet bij elkaar blijven over helpen.Het was 1 van de druppeltjes zeg maar
quote:Summerdance schreef op 28 augustus 2008 @ 22:16:

[...]

Het is uiteindelijk stuk gelopen omdat we anders in het leven staan.

Mijn ex is ook heel erg carière gericht, ik totaal niet. Op zich geen probleem. Maar hij wilde dat ik trots was op wat hij presteerde en aan spullen meebracht naar huis.

Dat ik niet trots was op de flatscreen, het enorme huis, de dure auto's voor de deur enz., dat kon hij niet verkroppen. Dat is waar hij zijn identiteit aan ontleent en dat strookt totaal niet met mijn mensbeeld.

Ik wil trots zijn op hoe iemand in het leven staat, op hoe iemand is en wat hij doet, niet op wat hij bereikt.

Ik vind de weg er die iemand aflegt belangrijker dan een geweldig eindresultaat, de wijze waarop iemand in staat is tot zelfreflectie, persoonlijke kracht, ik kan juist heel veel respect opbrengen voor iemand die bij zijn gevoel leeft, er bij blijft en hier ook voor staat, al doet 90% van zijn/haar omgeving het anders.

Nou ja, ik hecht dus niet zo veel waarde aan maatschappelijke status en de daarbij behorende symbolen

(hoewel ik nu soms ook wel eens flink vloek halverwege de maand, omdat ik het wéér niet ga redden...)
Ik heb niets tegen geloven maar ik geloof zelf niet. Zolang ze mij niet willen bekeren, of ik verplicht ben om zijn geloof aan te nemen anders kan er geen relatie zijn en de kerkelijke instelling niet is dat homo's ziek zijn (en duivelsgebroed zijn) heb ik geen moeite met iemands geloof.
quote:Dushi74 schreef op 28 augustus 2008 @ 22:30:

Ik heb niets tegen geloven maar ik geloof zelf niet. Zolang ze mij niet willen bekeren, of ik verplicht ben om zijn geloof aan te nemen anders kan er geen relatie zijn en de kerkelijke instelling niet is dat homo's ziek zijn (en duivelsgebroed zijn) heb ik geen moeite met iemands geloof.Nou ja, het is natuurlijk wel heel dom om een ander geloof te hebben dan ik. Ik weet namelijk dat mijn ideeën waar zijn
quote:Summerdance schreef op 28 augustus 2008 @ 22:28: maar om bij elk wijntje te horen wat alcohol met je hersenen doet vond ik ook weer zo wat

Dan heb je gewoon een vervelende zeikerd getroffen.

De deur uit gezet met z'n glaasje appelsap?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Ik ben ook wars van statussen en bezittingen die daar als uiterlijk vertoon bij horen. Apparaten dienen ter mijn gemak of vermaak. Ze zijn er in mijn ogen niet om vooral naar de buitenwereld te laten zien hoe goed we het hebben. Karakter zegt mij veel meer dan bakken met geld ooit kunnen.
quote:IvyRosa schreef op 28 augustus 2008 @ 22:29:

[...]

Mijn ex is ook heel erg carière gericht, ik totaal niet. Op zich geen probleem. Maar hij wilde dat ik trots was op wat hij presteerde en aan spullen meebracht naar huis.

Dat ik niet trots was op de flatscreen, het enorme huis, de dure auto's voor de deur enz., dat kon hij niet verkroppen. Dat is waar hij zijn identiteit aan ontleent en dat strookt totaal niet met mijn mensbeeld.

Ik wil trots zijn op hoe iemand in het leven staat, op hoe iemand is en wat hij doet, niet op wat hij bereikt.

Ik vind de weg er die iemand aflegt belangrijker dan een geweldig eindresultaat, de wijze waarop iemand in staat is tot zelfreflectie, persoonlijke kracht, ik kan juist heel veel respect opbrengen voor iemand die bij zijn gevoel leeft, er bij blijft en hier ook voor staat, al doet 90% van zijn/haar omgeving het anders.

En das nou precies wat ik bedoelde!!!

Pffff....waarom staat het er bij jou nou zo gemakkelijk en maak ik er weer een heel ingewikkeld verhaal van
Die scharrel was een beetje van het extreme SD. Idd zoals Tonk zegt een zeikerd! Ik rook niet, maar ik heb bv geen moeite met iemand die wel rookt. Al mijn exen rookte en dat mag ook gewoon in huis. Dat ik het niet verstandig vind weten ze wel. Maar ik ga dat niet tot in den trure herhalen hoor. Zijn lijf, zijn leven.
anoniem_773 wijzigde dit bericht op 28-08-2008 22:46
Reden: Tiepfautje gecorrigeerd
% gewijzigd
Heb jij dat ook SD? Hihih ik vind Ivy ook zo goed schrijven wat ik bedoel te zeggen hahaha.
quote:Summerdance schreef op 28 augustus 2008 @ 22:36:

[...]

En das nou precies wat ik bedoelde!!!

Pffff....waarom staat het er bij jou nou zo gemakkelijk en maak ik er weer een heel ingewikkeld verhaal van

Ik vond het ook best een mooi stukje proza

Nee, ik ben hier al een hele tijd mee bezig. Met wat ik nu belangrijk vind, hoe ik in het leven sta, hoe mijn mensbeeld is en hoe ik de opvoeding van Zoon hier aan hang, enz.
pfff Ivy rules....respect hoor!

Euhmm....tis SD hoor, niet DS (das Donkey)

Na ja, het was niet echt een zeikerd

Meer een beetje een gezondheidsfreak, oud marinemannetje had daar een hoop mensen kapot zien gaan aan de drank en was dus wars van alcohol

Prima, mijn zegen heb je...maar 5 roseetjes kom op zeg...

Verder trouwens wel een lieverd...kreeg net een sms dat hij 4 bandjes voor mijn Ka-mobiel heeft geregeld!

(dus eigenlijk zit er geen kwaad in die man, en ik denk dat DAT een beetje de ontbrekende schakel was...hij was niet eens een beetje stout!
Ik heb ook een Ka
Ach ja, laten we het erop houden dat die oudmarineman het beste met je voor heeft. Al zijn 5 roseetjes olee oleetjes echt niet veel hoor.

Heb al een wijziging in lettervolgorde gedaan SD. Hahaha. Stom die tiepfaut
quote:IvyRosa schreef op 28 augustus 2008 @ 22:46:

Ik heb ook een Ka

Wij zijn echt leuk

En moe, ladies ik ga mijn mandje opzoeken.

Tot morgen!
quote:Dushi74 schreef op 28 augustus 2008 @ 22:48:

Al zijn 5 roseetjes olee oleetjes echt niet veel hoor.

I rest my case...
weltrusten SD
Ik had dit weekend een blind date met een gehandicapt meisje...

Tijdens het mailen had ze er niks over gezegd, maar toen kwam ze dus binnen in een rolstoel.

Wat vinden jullie daarvan? Zouden jullie zoiets van tevoren zeggen? Aan de ene kant begreep ik haar wel, maar aan de andere kant had ik het verstandiger gevonden in haar positie om er wel een opmerking over te maken van tevoren.
Waarom Geleerd ? Als je het wel had geweten had je dan wel met haar gedate ?
Ja, ik zou zeker met haar hebben gedate...

Maar het lijkt mij niet iets wat je niet noemt....
Oh, ik had verwacht dat ze blind was

Ik zou dat wel graag van te voren willen weten.
Whaha Ivy.

Ja, ik ben heel eerlijk daarin: ik zou niet met iemand in een rolstoel daten.

Sorry.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven