Postcrossing, deel 11

08-08-2015 20:04 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) zie hier deel 10

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.
Later is nu
Yes! Doe maar, voor die weg is
Dat klinkt tof, labellei. Ik had een meevaller en kon dus gelukkig weer verder Postcrossen. Naar Wit-Rusland gaat een cupcake en naar Amerika een kaart van Chat Noir. De postzegels zijn ook weer besteld, wederom met foto van mijn kat erop.

Ik kreeg gisteren drie toffe kaarten. Een bloem, een leeuw en een soort standbeeld. Op een van de kaartje zag een sticker van een dinosaurus. Ik ben dol op dino's, al staat dat niet op mijn profiel.

Als ik de postzegels binnen heb stuur ik m'n kaarten op.
Gereserveerd. Kunnen tot 48 uur vantevoren nog kosteloos annuleren.
It ain't me
Fijn mitsig dat je dankzij een meevaller toch verder kunt! Leuk dat je ook weer kaartjes hebt gekregen, ik kreeg er vandaag ook 2, moet ze nog even registreren maar ben net kapot op bed gaan liggen dus dat komt morgen wel.

Goed bezig Cocomo, en dat annuleren gaan we natuurlijk niet doen, wij zijn echte speurneuzen en komen er wel uit

Helaas verder nog geen hurrays, heb besloten nog even geen adres te trekken. Heb gekeken hoelang de kaartjes uit Nederland gemiddeld erover doen bij mijn ontvangers en het kan maar zo zijn dat ik verder deze week geen hurrays krijg. Als ze allemaal snel gaan kan ik er ook maar zo 4 krijgen, en als wit Rusland en Duitsland weer terug zijn van vakantie of waar ze uithangen kan het maar zo meer zijn. Maar ik neem het risico maar niet
Ik kreeg een kaartje uit Brazilië en een hurray uit Duitsland

Fijn dat je een meevaller had, Mitsig!
Later is nu
quote:Mitsig schreef op 14 november 2015 @ 21:53:

Dat klinkt tof, labellei. Ik had een meevaller en kon dus gelukkig weer verder Postcrossen. Naar Wit-Rusland gaat een cupcake en naar Amerika een kaart van Chat Noir. De postzegels zijn ook weer besteld, wederom met foto van mijn kat erop.

Ik kreeg gisteren drie toffe kaarten. Een bloem, een leeuw en een soort standbeeld. Op een van de kaartje zag een sticker van een dinosaurus. Ik ben dol op dino's, al staat dat niet op mijn profiel.

Als ik de postzegels binnen heb stuur ik m'n kaarten op.

Klinkt goed die Chat Noir,

En fijn dat je ook weer postzegels hebt kunnen bestellen.

Ik zit nu in de wachtkamer, te wachten op Hurrays....

Oh, ik zie dat er nog een stoeltje vrij is in de wachtkamer, ik kom eraan!
quote:HappyOwl234 schreef op 14 november 2015 @ 22:35:

Oh, ik zie dat er nog een stoeltje vrij is in de wachtkamer, ik kom eraan!

Gezellig!

't Is hier zo saai tussen al die lezende mensen.
Nog even, ben onderweg maar loop niet zo snel :p

Chocolaatje? Kopje thee?
Ja! Neem maar een flinke voorraad (chocola) mee, wie weet hoe lang we hier nog moeten zitten.....
Is goed, ja als het aan mijn kaartjes ligt kan dat maar zo een week duren.

Ik neem ook wat broodjes mee! Al kunnen we natuurlijk ook altijd even een pizzaatje bestellen als t te gek wordt.
Dan kunnen we beter hier gaan zitten:

Hahah dat klinkt inderdaad niet verkeerd. Alhoewel, zitten? Ik neem een slaapmatje mee hoor, verwacht dit weekend niet direct een hurray.
Nou, aangezien ik alweer 3 hurrays binnen heb van kaartjes die ik de afgelopen week verstuurde, ben ik vol goede moed!

Maar chocolade gaat er altijd in, uiteraard.
Later is nu
Ja, chocolade gaat er in terwijl je op hurrays wacht, en wanneer dat niet het geval is.
Wilde ik jullie net gezelschap komen houden in de wachtkamer, krijg ik zo maar ineens een hurray uit Taiwan. Leuk! (En sneller dan verwacht. En nu dus geen (ik herhaal: GEEN) nieuw adres trekken. En het is nog wel zulk kaarten-schrijf-weer...

Over chocola gesproken: de chocolade van HappyOwl is ongetwijfeld niet te versmaden, maar stel (stel.... je weet maar nooit...) dat het lukt om niet de complete voorraad op de heenreis in de auto al naar binnen te werken... dan heb ik er natuurlijk geen bezwaar tegen als jullie ook wat chocolade bewaren voor het middagprogramma
Ik zit nog steeds in de wachtkamer....

Te wachten....

Te zitten....

En te eten....

(Pas ik volgende week überhaupt nog in een auto? )

Maar 't is wel lekker hè HappyOwl234?!

Hahah die uil maak ik ook wel eens! Maar dan mooier, echt!

*moet nu op zoek naar foto's als bewijs*

Neliba, komt goed. Misschien. Fijn dat je een hurray had, kan je volgende week tenminste ook iets schrijven!

Nou, hier wachten we dus op:

China 130

Taiwan 122

China 70

Belarus 48

Germany 16

Russia 12

China 8

Russia 7

USA 3

Portugal 3

Finland 2

Die expired kaarten schieten natuurljjk niet op, als die aankomen mag ik geen nieuw adres (maar hoop wel dat ze ook aankomen)

Belarus en germany dus heel lang niet online geweest beiden. Russia en China dat gaat nooit zo snel (sterker nog, er is van mij nog nooit een kaartje in China aangekomen). Dus die laatste 3 moet ik het deze week van hebben. Had gecontroleerd hoelang kaartjes vanuit Nederland er gemiddeld over deden, dat was bij alle drie wel langer dan een week. Dus vandaar dat ik ook geen adres durf te trekken, het is net wel net niet.

Ik ben overigens wel misselijk van die chocolade, ik neem een bakje kwark. Jij nog iets anders Labellei?
Hahaha ik zag vele chocolade uilen voorbijkomen HappyOwl234. Maar ik heb gekozen voor de exemplaren zonder marsepein-achtige toevoegingen. Daar hou ik dan weer niet zo van. (Hint! )

Beetje roomkwark is ook wel lekker. Voor vanavond heb ik wel zin in patat.

Travelling: (14 adressen van de max 15)

China: 25 Hurray zou kunnen, gezien de kaartjes uit Nederland er bij haar regelmatig 21 dagen over doen.... Ik hoop er dus op.

USA 19 Had er al lang kunnen zijn. Ik hoop...

Rusland: 15

Duitsland: 15 Duitse met leeg profiel is al 22 dagen niet online geweest. Durf ik voorlopig dan ook niet op te hopen.

Taiwan: 11 Zou evt kunnen. Maar ik durf er nog niet echt op te hopen.

Rusland: 8 dagen.

Litouwen: 8 Ik hoop op Hurray (begin deze week?)

België: 5 Ik hoop op Hurray (begin deze week?)

Italië: 4 Ik hoop op Hurray ergens deze week.

Polen: 3 Ik hoop op Hurray ergens deze week.

Brazilië: 2

En vandaag gaan op de brievenbus:

Duitsland: Hurray zou nog kunnen (eind deze week?)

Tsjechië: Hurray zou nog kunnen (eind deze week?)

Australië

Ik ga ervan uit dat ik de komende week minstens 4 Hurrays krijg. Maar het kunnen er ook 8 zijn, of 1, haha.
Ik ben even aan het neuzen. Er is een parkeergarage ongeveer in het station. Dus als we daar parkeren, kunnen we ontmoeten op het station Deventer met de rest van de postcrossers

Dit is misschien wel een leuk cafe voor de lunch: http://www.sjampetter.nl is volgens google ongeveer 10 minuten lopen vanaf het station.

Als we om 12 uur op het station willen zijn moeten we om ongeveer 10 uur, kwart over 10 uit de stad vertrekken, via Zwolle. Ik zou het trouwens wel op prijs stellen een kleine bijdrage voor de benzine te krijgen. Hoeft niet veel te zijn, dat wat je kan missen

Kunnen diegene die niet met mij mee rijden ook allemaal rond 12 uur in Deventer zijn? Dan kunnen we daarna lunchen, dan kaartjes kopen, ergens thee drinken en schrijven, escaperoom of verder neuzen en dan weer richting huis.. zoiets?
It ain't me
Wat goed dat jij je er al in had verdiepd Cocomo. Qua vertrektijd vind ik alles prima, zolang ik het maar weet . En ik had uiteraard al benzinegeld voor jou apart gelegd.

De link zal ik zo even bekijken.

Qua PC ontwikkelingen: ik had éindelijk een Hurray. Uit Litouwen. Dat is wel prettig, maar ik sta nog steeds wel 3 voor met ontvangen. Ik hoop dus op nog wat Hurrays en ik ga ervan uit dat ik vandaa geen kaartjes krijg.

Hoe'st bij jullie?
Goedemorgen allemaal,

Ik zit dus nog alleen in de wachtkamer? Hier is het naar stil op pc gebied. Ik had zaterdag 2 kaartjes, eentje uit Oostenrijk en eentje uit Taiwan. Ik had dus toen geen zin om te registreren en zag ze gisteren weer liggen, snel even gedaan dus. Was Taiwan maar 6 dagen onderweg! 4 dus, want die 6 was na registreren.

Ik vind je voorstel prima Cocomo, heb de link bekeken en ziet er leuk uit! Dreamer had ook nog die nieuwe foodhal voorgesteld, dat is ook een optie. Het maakt mij niet zoveel uit allemaal!

Ik was er al vanuit gegaan dat je auto niet op water reed dus vind een bijdrage niet meer dan normaal, maar goed dat je het even aangeeft
Postcrosstechnisch loop ik 6 kaarten voor met ontvangen en ik heb nog maar 3 kaarten onderweg. Er gaat dus ergens iets fout

Wat ik onderweg heb is: Cambodja: 52 dagen. Belgie en China: 38 dagen.
It ain't me
Uiteraard krijg je een bijdrage, Cocomo! Hoeveel plek heb je? Ik neem namelijk voor de liefhebber ook een paar olifanten mee

Verder eens met alle voorstellen, ik ben heel flexibel, zolang iemand anders maar organiseert

Kan zijn dat jullie me af en toe kwijt zijn, dan ben ik wat achter gebleven, want ik dénk dat ik m'n fototoestel meeneem en in Deventer zijn veel mooie plaatjes, die me ook nog een nostalgisch gevoel kunnen opleveren. Ohoh.. ik kan zelfs familie tegenkomen!

(maar dat zou wel toevallig zijn dan)

Ik had de afgelopen dagen verschillende hurrays, maar verder dan 'thank you for your nice postcard' ging het niet. Ohja.. nog een 'also for stamps', stond er bij ééntje. Matigjes, maar goed, ik mag weer veel versturen én ik sta (ongekend) ineens 4 voor met verzenden, dus kan onder de brievenbus gaan zitten

Ik zie NU op de homepagina een kaartje van onze voetbaltempel. Bijzonder. Oh.. ik zie dat het van die dame is, waar we het al eens over gehad hadden. Die er zelf één heeft gemaakt van een foto uit de krant. Ik heb nog helemaal geen reactie gehad van de FC hierover.
Later is nu
Cocomo, fijn dat je de escaperoom kon reserveren, dankjewel nog daarvoor!

Ik had ook met zoiets van 12 uur in Deventer gerekend dus dat is prima en het station klinkt als een logische plek. Goed om te weten dat daar een parkeergarage is, daar moest ik nog naar zoeken.

Gisteren kreeg ik een kaartje van het Reuzengebergte in Tsjechië met veel tekst

En op de regenachtige zondag heb ik nog kaarten geschreven naar Rusland 2x (Waddeneiland en een Noordzeekaartje) en naar de USA gaat oude DDR propaganda voor sport. Ik vond dat wel een speciaal kaartje, dus hopelijk waardeert de ontvanger hem ook! Ik had vorige week geen kaarten geschreven en daarom nog 7 slotjes vrij, dus ik kon veilig adressen trekken nog vóór de meeting. Tijdens het schrijven klonk er ook nog een hurray uit Nederland waar Batmancat aan was gekomen

Het is ook wel echt postcrossweer zo he! Ik herinner me dat we vorig jaar bij de meeting ook al zo'n gure grauwe dag hadden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven