Postcrossing, deel 11

08-08-2015 20:04 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) zie hier deel 10

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.
Later is nu
Ik kreeg een suffe hurray uit Zwitserland. Jammer!

Maar met een verlopen kaart naar Polen en wat andere eerder ontvangen hurray's besloot ik weer wat adressen te trekken. Er gaat een kaart naar Duitsland, Litouwen, Finland en de VS. De laatste had echt een vreemd profiel en schreef vooral een kaart te sturen waarin je hem uitschold. Hij stuurt ook altijd dezelfde kaart. Een view op Manhattan. Ik heb maar wat vreemds opgestuurd en een vreemd verhaal opgehangen. Op het stapeltje liggen ook 2 Sinterklaas kaarten. Eentje voor m'n eigen goedgelovige kindjes en eentje gaat naar kinderen van een vriendin. Ik ben benieuwd naar de reacties en gezichtjes. Morgen op de bus, vrijdag op de mat?!

Gaan jullie dit weekend meeten in D? Veel plezier alvast en ik duim voor droog weer!
Droog weer, dat lijkt me ook wel fijn ja!

Ik kreeg eergisteren 6 kaartjes en gisteren 2 .. Heb wat te registreren dus!

1 kaartje was uit Frankrijk, dubbele kaart in enveloppe met een aparte giraffe kleurplaatkaart erbij en een getypte brief in Frans en Engels dat deze te bestellen zijn... Dus. Hoewel,het wel lijkt of ze er werk van gemaakt hebben ga ik op die (verkapte?) reclame maar niet in, geloof ik.

Verder een strand, gestuurd uit Finland, maar het strand is Bali.

Roze donuts uit Ierland

Piazze Matteotti uit Italië met alleen 'best regards' achterop..

Een lachend paard uit Duitsland, want ze had geen giraffes en nog een paar toeristische views uit Duitsland.

Ik weet niet of ik vandaag nog ga sturen.
Later is nu
quote:jusa schreef op 18 november 2015 @ 21:20:

Ik kreeg een suffe hurray uit Zwitserland. Jammer!

Maar met een verlopen kaart naar Polen en wat andere eerder ontvangen hurray's besloot ik weer wat adressen te trekken. Er gaat een kaart naar Duitsland, Litouwen, Finland en de VS. De laatste had echt een vreemd profiel en schreef vooral een kaart te sturen waarin je hem uitschold. Hij stuurt ook altijd dezelfde kaart. Een view op Manhattan. Ik heb maar wat vreemds opgestuurd en een vreemd verhaal opgehangen. Op het stapeltje liggen ook 2 Sinterklaas kaarten. Eentje voor m'n eigen goedgelovige kindjes en eentje gaat naar kinderen van een vriendin. Ik ben benieuwd naar de reacties en gezichtjes. Morgen op de bus, vrijdag op de mat?!

Gaan jullie dit weekend meeten in D? Veel plezier alvast en ik duim voor droog weer!

Das apart!

En bij Dreamer is die kleurplaatreclame ook wel apart ja. (Ben wel nieuwsgierig. )

Hier is het extreem rustig. Geen kaarten ontvangen, maar dat had ik ook niet verwacht (en ook niet op gehoopt) want ik sta nog steeds 3 voor met verzenden ontvangen. Ik hoop dus op minstens 3 Hurrays. Maar op dat gebied is het nu ook te stil hier.

Ik ga maar weer naar de wachtkamer. Heb geen puf om te dansen, ik ga er maar even een dutje doen.
anoniem_175496 wijzigde dit bericht op 19-11-2015 15:18
Reden: in de war
% gewijzigd
Ik ga nog maar even een adresje trekken, dan heb ik er nog 3 over voor zaterdag!

@jusa, een vriendin van mij had dat profiel denk ik ook. Zij vond t echt stom en heeft niets gestuurd. Had al gezegd dat je altijd iets moest sturen maar ze is nogal eigenwijs.

Het klinkt inderdaad als reclame Dreamer, maar goed, je hebt nu wel iets te kleuren, altijd leuk als je moet wachten.

Ik ging net een kaartje registreren maar de code klopte niet, dus ben nog even in afwachting van wat dat moet zijn. Dacht dat ik alles geregistreerd had, zag ik nog een kaartje, heb geen zin meer! Heb in 2 dagen weer heel veel kaarten gekregen.

Eerst maar even een adres trekken, dan kan ik zo boodschappen doen en het kaartje meteen posten.

Heb zin in zaterdag!!! Chocolaatjes al in huis!
Ai, weer een leeg profiel uit Taiwan die nog nooit een kaartje heeft geregistreerd... Doet me denken aan de vorige keer dat ik dat had, dat kaartje is nu natuurlijk al heel lang expired. Hoop niet op weer zo'n kaartje. Heb maar een kerstkaartje gedaan, weet niet eens of het een man of vrouw is. Geen favorieten, niets.

Hopelijk komt het met mijn reizende kaartjes goed. Heb er 7 onderweg, daarvan zijn er 3 gewoon al een maand of langer niet online geweest (wit Rusland, Duitsland en China) wit Rusland is volgende week ook expired. En nu dus dit kaartje uit Taiwan erbij.

Mijn hoop heb ik dus maar op 3 kaartjes, USA, tsjechie en Rusland. Vind dat maar weinig van de 7.

Maar misschien valt het mee, ik weet het niet.
@HappyOwl, zou je mij een adres willen pb'en waar we je vandaag kunnen halen zaterdag? Ik heb TOMTOM bij mij, dus ik kom overal.
It ain't me
Ik kreeg zojuist gewoon weer 3 kaartjes

Nu ben ik echt zoiemand, die wel elke dag online is en in 1x heel veel kaartjes registreert

(ja, daar ben ik dus nu maar mee bezig)
Later is nu
quote:Cocomo schreef op 19 november 2015 @ 13:59:

@HappyOwl, zou je mij een adres willen pb'en waar we je vandaag kunnen halen zaterdag? Ik heb TOMTOM bij mij, dus ik kom overal.

Gelukkig maar.

Als het aan mijn richtingsgevoel ligt dan zullen we waarschijnlijk in Noord-Holland belanden.

Leuk dat je weer 3 kaarten had Dreamer!

Ik had vanmiddag nog een Hurray: Hurray! Een onverwachte: Rusland. Heeft er iets van 18 of 19 dagen over gedaan, zo uit mijn hoofd. Terwijl ik de kaartjes waar ik wel een Hurray van had verwacht nog steeds niet beHurrayd zijn.

Ach ja, zo blijft het in ieder geval wel spannend.
Van de 11 kaartjes, die ik zojuist geregistreerd heb, zijn er 10 verstuurd op 12 november. Niet alleen is dat dus allemaal heel snel (zeker als je bedenkt dat 6 er eergisteren al waren), het is ook best veel, vind ik. Maar goed, ik klaag niet.. horen jullie me klagen? Nee.. toch?

Nou, Labellei, jij komt dus zónder TOMTOM overal
Later is nu
Hahaha ja ik kom dus inderdaad júist overal zonder TomTom. En vooral veel rondjes rijden op een rotonde. En spookrijden op de snelweg....

Wow Dreamer: 11 kaarten geregistreerd. Ik kon zojuist niet op de Postcrossing website komen. Liep steeds vast. Maar nu weet ik dat de site overbelast was door Dreamer's registraties.

Ik hoorde vanmiddag echt een enorm gegrom en gebrul uit mijn brievenbus komen. Zat er dus een tijger in! Een Poolse tijger.

Ik wilde 'm net registeren, maar toen kon ik dus niet op de site komen omdat Dreamer 11 kaarten aan het registreren was. Ik zal zo maar even weer een poging wagen...

Verder neem ik wederom weer snel plaats in de wachtkamer van de Hurrayenontvangsthal want ik kan nog wel wat extra Hurrays gebruiken.
Ik had nog even de website bekeken van dat eetcafé in Deventer (de Sjampetter). Maar dat ziet er echt wel lekker uit Cocomo! Ik zat al te watertanden bij de menukaart. (Maar dat doe ik szowieszo al snel... ).

Heb verder ook nog wat gegoogeld op boekenzaken in Deventer.

Ik kwam onder andere deze tegen: ligt in een straat met meerdere (tweedehands) boekhandeltjes, en misschien kunnen we hier wel treinen vinden. Onder andere. http://members.home.nl/ge ... vooru/ansichtkaarten.html
Wat goed dat jullie je al zo aan het oriënteren zijn op Deventer, dan kan ik mooi overal achteraan sjokken

Ik ga nu Cocomo eens even een berichtje doen!
quote:HappyOwl234 schreef op 19 november 2015 @ 18:28:

Wat goed dat jullie je al zo aan het oriënteren zijn op Deventer, dan kan ik mooi overal achteraan sjokken

Ik ga nu Cocomo eens even een berichtje doen!Als je achter mij aan sjokt dan kun je dus óveral belanden.
Oh daar moet ik mee uit kijken, want ik kan niet zover lopen en als we verdwalen is dat dus mooi een probleem. Mijn richtingsgevoel is overigens ook echt dramatisch, in Brussel zaten we 2 straten van t centrum af en dat konden we niet vinden. Ook niet met kaart erbij.
quote:HappyOwl234 schreef op 19 november 2015 @ 18:39:

Oh daar moet ik mee uit kijken, want ik kan niet zover lopen en als we verdwalen is dat dus mooi een probleem. Mijn richtingsgevoel is overigens ook echt dramatisch, in Brussel zaten we 2 straten van t centrum af en dat konden we niet vinden. Ook niet met kaart erbij.Hahaha dat had ik deze zomer ook in Rotterdam.
Ooh tweedehands boekwinkeltjes.. *kwijl*

Ik ben/ga ook op zoek naar hét schrijfboekje. Kan nog lastig worden, want ik zoek al een tijdje. Eigenlijk zoek ik zoiets als een flow-agenda, zonder dat het een agenda is. Of een A5 multi, met veel smallere ringband.
Later is nu
Nog even een vraag voor de Deventer-gangers:

Wat voor voorkeur hebben jullie vwb de smaak van de Tony's Chocolony?

Roept u maar! Alle smaken mogen worden genoemd.... Hou je vooral niet in. Je mag ook meerdere smaken noemen wanneer je geen keuze kunt maken.
Alle smaken?
Later is nu
Ik ben groot voorstander van de karamel zeezout!

Dreamer wil graag smekkies in alle smaken denk ik :p
quote:Dreamer schreef op 19 november 2015 @ 18:41:

Ooh tweedehands boekwinkeltjes.. *kwijl*

Ik ben/ga ook op zoek naar hét schrijfboekje. Kan nog lastig worden, want ik zoek al een tijdje. Eigenlijk zoek ik zoiets als een flow-agenda, zonder dat het een agenda is. Of een A5 multi, met veel smallere ringband.

En op mijn boodschappenlijstje staat ook:

Oranje kerstboomversiering.

Niet dat ik daar speciaal naar op zoek ga in Deventer, maar mocht ik iets oranjes zien glinsteren dan ben ik niet meer te houden.
Leuk leuk leuk....

Moet de rolstoel nog mee?
Later is nu
Nee die heb ik niet meer, dus dan moet ik er eentje reserveren maar die kan ik niet zelf halen dus dat is allemaal niet handig.

Kan wel een stukje lopen hoor, en als t teveel is ga ik gewoon ergens koffie drinken
Ha leuk dat iedereen zoveel post heeft gekregen en dat jullie meeting nadert. Ik kreeg vandaag vier kaarten, onder andere pinguïns en een giraffe. Twee Duitse kaarten, een Italiaanse en een uit Hong Kong.

Ik heb net een kaart naar Finland gestuurd. De dame hield niet van honden, katten, bloemen en cityviews, terwijl ik die natuurlijk het meest op voorraad heb. Gelukkig hield ze wel van kaarten met afbeeldingen van eten, dus zij krijgt macarons in de bus. En een normale postzegel, want verder gebruik ik natuurlijk altijd postzegels waar m'n kat opstaat. Kat wilde niet dat zijn beeltenis naar een dame die 'I don't like cats' op haar profiel had staan. Zodoende.
Ik kijk ook even op google maps. Naast het station zit een Aldi. Daar hebben ze winkelwagentjes te leen voor 1¤ per stuk. Ik noteer:

- 1 winkelwagentje voor de chocolade

- 1 voor de gekochte kaarten

- 1 voor HappyOwl

Ben ik nog iets vergeten?

Oh, Labellei, Tony Chocolony ken ik alleen van horen zeggen (en schrijven) Hebben we hier niet. Welke smaken gibt es denn so?
Oh en ik heb ook wel enigszins ruimtelijk inzicht, richtingsgevoel (zolang ik niet teveel klets en dus niet oplet) en andere technische nerdy skills.

Het zou toch echt té erg zijn als we de escaperoom niet ín komen omdat we hem niet kunnen vinden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven