Entertainment alle pijlers

Indrukwekkende documentaires...

21-09-2009 21:47 3362 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar kijk ik graag naar.

Welke documentaire vond jij heel aangrijpend of heeft je diep ontroerd? Tips zijn erg welkom, het liefst die ik online kan bekijken.

Thanks!
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
Ik weet dat dit geen docu is maar wel berust op een waargebeurd verhaal. Voor mij is het echt met stip de meest mooie en emotionele film ooit. Al vaak gezien maar het blijft indrukwekkend.

Het begint nu; Schindlers list;

http://www.tvgids.nl/Schindler%27s_List ... /19457702/
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik zit nu Mercy Mercy te kijken.

Ben er zo boos om

Dat Deense klerewijf,
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:calvijn1 schreef op 13 november 2015 @ 10:34:

Ben er zo boos om

Dat Deense klerewijf,Het is inderdaad een schrijnend verhaal
Is er ooit bekend geworden hoe beide ouderparen reageerde op de docu?

Kan het nergens zo snel vinden
quote:calvijn1 schreef op 13 november 2015 @ 10:34:

Ben er zo boos om

Dat Deense klerewijf,Te schokkend. Ik heb de docu niet helemaal kunnen zien, wat was er nou met dat kauwen van de dochter?
quote:lalalief schreef op 15 november 2015 @ 19:56:

[...]

Te schokkend. Ik heb de docu niet helemaal kunnen zien, wat was er nou met dat kauwen van de dochter?Die Deense trut beschuldigde haar van opzettelijk bewegingen te maken om haar te irriteren. Het arme kind deed helemaal niets
Zinook, dank je. Zit hem nu te kijken. Erg indrukwekkend en verdrietig!
Wat een verschrikkelijk verhaal. Een machtsstrijd aangaan met een beschadigd kind alsof je zelf ook een kleuter bent. Ze is niet moederwaardig. En dan je kind maar weg doen... Hoe schrijnend.
Vanavond de docu op ned2 Pijnlijk Bewijs.

Goed werk wat de mensen van Forensisch kindermishandeling polikliniek doen, goed maar vreselijk, word altijd zo verdrietig van wat mensen kinderen kunnen aandoen
Terug naar huis..

De 16jarige Tanja wordt tijdens een psychische crisis opgenomen. Na negen maanden wordt ze naar huis gestuurd, alhoewel ze nog niet is uitbehandeld. Als Tanja weer stemmen in haar hoofd hoort zijn de ouders de wanhoop nabij.
Nou ja.. dat dus..
quote:calvijn1 schreef op 15 november 2015 @ 22:32:

[...]

Die Deense trut beschuldigde haar van opzettelijk bewegingen te maken om haar te irriteren. Het arme kind deed helemaal niets

Ik heb het ook even teruggekeken. Ik zie het niet. Echt niet. Wat doet dat arme kind nou verkeerd?

Ik zie alleen een -behoorlijk oude- adoptiemoeder die zich overduidelijk rot ergert aan dat arme kind, verschrikkelijk afstandelijk en koel is, en enorm veel onderhuidse agressie uitstraalt. Als ik er al koud van word, hoe moet dat dan voor zo'n kind zijn?

Volgens mij wil ze alleen maar wat aandacht en een knuffel. Zoals alle kinderen.
Ik heb van de week weer een goede gezien: Plaza Man.

Een van de grootste mysteries uit de moderne Amerikaanse geschiedenis is nog altijd niet opgehelderd. Voor Robert Groden is het duidelijk: hij heeft zijn leven gewijd aan het bewijzen van zijn theorie dat de Amerikaanse president J.F. Kennedy op 22 november 1963 door een samenzwering is omgebracht en niet door die ene schutter, Lee Harvey Oswald, zoals de geschiedenis ons wil doen geloven. Tegen de achtergrond van de vijftigste herdenking van de moord op Kennedy filmde regisseur Kasper Verkaik in Plaza Man de man en zijn missie, die alle kenmerken van een obsessie heeft gekregen.

Terugkijken kan hier: http://www.npo.nl/2doc-plaza-man/11-11- ... ON_1250532

Niet alleen boeiend als je geinteresseerd bent in de moord op Kennedy. Ik vond het ook interessant (en verdrietig) om te zien wat een enorme impact het heft gehad op Groden's leven, en dat van zijn familie. Groden is geen makkelijke man, en of alles waar is wat hij zegt, ik weet het niet. De documentaire geeft daar ook geen oordeel over. Maar het is wel een film die tot nadenken stemt.
Mercy Mercy wil ik graag een keer zien, maar waar kan ik die kijken?

Staat hij toevallig ergens online?
Slwishper, hier is de link van Mercy Mercy.

Sorry.

http://www.npo.nl/holland-doc/29-04-2013/VPWON_1167444
quote:prada schreef op 17 november 2015 @ 12:42:

Slwishper, hier is de link van Mercy Mercy.Ik mis de link? Of bedoel je hier op het topic?
Vanavond op ned 2 NPO 23.00 uur

Docu over uitzettingdetentie centrum Rotterdam.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:prada schreef op 17 november 2015 @ 12:42:

Slwishper, hier is de link van Mercy Mercy.

Sorry.

http://www.npo.nl/holland-doc/29-04-201 ... 67444Super! Dankjewel!
Wat is die adoptie industrie toch verschrikkelijk. Verwende Westere stellen die de kinderen uit hun eigen omgeving weghalen, alsof het een puppy uit het asiel is. En dan vreemd opkijken als blijkt dat het geen gedweëe aankleedpoppen zijn, maar kinderen met een trauma en een eigen wil die blijkbaar gebroken moet worden.

En dan zijn die twee ook nog psychotherapeut? Ze moeten zich diep schamen.
Brrrr, Mercy Mercy heb ik een tijd geleden gezien, ik werd er zo verdrietig van.
Inderdaad een schrijnende documentaire, dat Mercy Mercy

Heel verdrietig. Vooral dat fragment aan tafel... ik kan met de beste wil van de wereld niet ontdekken wat dat kind verkeerd doet!
quote:Eindeloos schreef op 17 november 2015 @ 13:13:

Vanavond op ned 2 NPO 23.00 uur

Docu over uitzettingdetentie centrum Rotterdam.Bedankt voor de tip!
Net Mercy Mercy gekeken. Ik snap er niets van hoe ze daar met dat meisje omgaan. Dat kind kan niets goed doen en is tegen wil en dank met haar adoptieouders verwikkeld in een soort wrede machtsstrijd. Een strijd waarvan alleen haar ouders de spelregels van weten. Bah, wat een nare mensen en wat heb ik een medelijden met dat meisje!
quote:_nut_ schreef op 16 november 2015 @ 22:25:

Vanavond de docu op ned2 Pijnlijk Bewijs.

Goed werk wat de mensen van Forensisch kindermishandeling polikliniek doen, goed maar vreselijk, word altijd zo verdrietig van wat mensen kinderen kunnen aandoen

Heb hem net zitten kijken

Pffff
Ik heb net Mercy Mercy gekeken op aanraden van jullie...ben gewoon zo verdrietig voor die kinderen. Wat erg voor die kinderen. Pijn in mijn hart.
Ook ik heb n.a.v. dit topic Mercy Mercy gekeken.

Wat een westerse arrogantie bij sommige Denen: kind leeft in 'armoede' bij zieke ouders.

Je wenst de hele docu de kinderen terug bij de ouders.

Arm meisje: "ik wil niet weer een nieuwe moeder".

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven