Cadeau voor mijn vader

18-11-2015 16:34 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Normaal vind ik die "ik zoek een cadeau voor mijn vader/moeder/zus/buurvrouw/kat/kanariepiet" topics altijd een beetje suf (want hoe kunnen volslagen vreemden nou een goed cadeau uitkiezen voor iemand die ze niet kennen?). Maar nu doe ik zelf een keer suf

Binnenkort is mijn vader jarig. Hij haat verjaardagen, vooral die van hemzelf. Cadeaus hoeft hij ook niet "want ik heb alles al" maar stiekem vindt hij het wel leuk om ze te krijgen. En omdat hij een zwaar jaar achter de rug heeft waarin hij voor iedereen heeft gezorgd behalve voor hemzelf verdient hij wel een extraatje.

Op zich vind ik het niet moeilijk om wat te verzinnen (hij heeft genoeg hobby's waar ik wat mee zou kunnen). Maar ik wil niet weer aankomen met een boek, kookgerei, of een DVD. Ik wil eigenlijk een verwennerij geven (lekker vaag, maar ik kan even geen betere omschrijving verzinnen). Iets fijns voor iemand die alleen aan anderen denkt, en te weinig aan zichzelf.

Het budget is ongeveer 100 euro, dus een weekendje weg is bijvoorbeeld te duur, maar naar een museum gaan vindt hij bijvoorbeeld heel leuk, dus zoiets zou een optie kunnen zijn. Of iets voor thuis. Maar da's dus allemaal niet zo specifiek en er zitten hier vast genoeg Google wonders die goede suggesties hebben. Toch?

edit: hij is achterin de 50, best cruciale info, op zich...
Concertkaartje plus diner?
Hoe oud is hij?
quote:p03smiauw schreef op 18 november 2015 @ 16:35:

Concertkaartje plus diner?Daar dacht ik ook al aan. Of iets van een musicalarrangement.
quote:Star schreef op 18 november 2015 @ 16:36:

Hoe oud is hij?"Al jaren 38" maar eigenlijk achterin de 50
Een abonnement op een tijdschrift, bijvoorbeeld National Geographic, of iets ivm reizen, natuur of cultuur.
Een rondvlucht boven zijn eigen woonplaats
Shoot first, ask questions later!
Een privé gids voor een rondleiding in een leuke stad?
Wil je alleen iets geven of samen met eventuele broers/zussen? Wij hebben mijn vader het afgelopen jaar een foto van alle kinderen (en bij ons ook kleinkinderen) op een aluminium plaat gegeven. Hij was daar erg blij mee.

Als je liever iets actiefs wil, als naar een museum ofzo, is het misschien handig om de hobbies van je vader te noemen, dan kunnen we daarin gericht meedenken.

Of gewoon een avond lekker uit eten bij een goed restaurant met zijn tweetjes?
houdt hij van whiskey? Ga dan samen met hem een whiskey proeverijtje doen.

Sowieso denk ik dat hij samen met zijn kind iets doen al top vind ( mijn schoonvader wel iig)
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Kijk, dat bedoel ik nou, al een heleboel ideeen waar ik zelf nooit op zou zijn gekomen. Dank jullie wel!

Hij vindt heel veel dingen leuk. Geschiedenis, hij leest graag. Popmuziek (maar dan vooral oudere bands, dus met een kaartje voor Coldplay hoef ik niet aan te komen). Koken doet hij ook graag.
Ik zou trouwens het liefste samen iets met hem gaan doen maar dat kan helaas niet op zijn verjaardag zelf (ik en de siblings wonen allemaal in het buitenland en kunnen geen vrij krijgen). Dat zou dan dus later kunnen. Dat zou hij denk ik wel leuk vinden (vroeger gingen we altijd als gezin iets leuks doen, naar de dierentuin ofzo, omdat hij geen zin had in een kringverjaardag met hapjes en taart).
quote:redbuIIetje schreef op 18 november 2015 @ 16:41:

Een rondvlucht boven zijn eigen woonplaatsHa, dit heeeft mijn vader eens cadeau gekregen,was een enorm succes!
quote:cerulli schreef op 18 november 2015 @ 16:38:

[...]

"Al jaren 38" maar eigenlijk achterin de 50 Platenspeler?
Is dit iets voor hem/jullie? Heb ze gezien en ze zijn echt heel goed.

http://dutcheagles.com/events/agenda
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Samen naar een museum en een hapje eten!
Ik geef mijn vader al jaren een nieuwe museumkaart voor zijn verjaardag. En in de loop van het jaar gaan we dan ongeveer twee keer samen (dit jaar militair museum in Soesterberg en museum van de 20e eeuw in Hoorn). Door het jaar bezoekt hij dan met vrienden of mijn zus weer andere musea.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven