Ervaringen spatader in balzak
maandag 13 juli 2015 om 16:35
Mijn man en ik proberen al een aantal jaar om een kindje te krijgen. Vorig jaar ben ik één keer zwanger geraakt, maar helaas werd dat een miskraam . Uit de onderzoeken komt bij mij niets bijzonders, maar man heeft een laag aantal zaadcellen. Hij blijkt een spatader in zijn balzak te hebben. Na veel vijven en zessen (man ziet er enorm tegenop) wil hij zich hier waarschijnlijk aan laten helpen, in de hoop dat het zaad dan verbetert. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Viel de ingreep erg mee? Is het zaad nadien erg verbeterd? En is de verbetering blijvend of komt zo'n spatader weer terug?
maandag 13 juli 2015 om 17:04
maandag 13 juli 2015 om 17:11
De uroloog zegt dat de onderzoeken elkaar tegenspreken. De vruchtbaarheid zou toenemen, maar er worden niet méér kinderen geboren. Voor ons lijkt het er op neer te komen dat mijn man maar zelf moet weten of hij zich wil laten helpen ja of nee. Ze zijn er eigenlijk achtergekomen doordat mijn man pijn had/heeft in z'n bal, er werd toen een echo gemaakt. We liepen al bij de fertiliteitsarts en waren bezig met IUI. Toen dat van die spatader ontdekt werd, zei de fertiliteitsarts dat man zich maar eerst aan die spatader moet laten helpen. Uroloog weet niet of dat gaat helpen tegen de pijn, en de vruchtbaarheid is niet zijn afdeling. Mijn man heeft soms wel, soms geen pijn aan zijn testikel. Het zit links en is op sommige momenten erg hinderlijk, niet zozeer pijnlijk maar wel erg aanwezig zeg maar.
maandag 13 juli 2015 om 17:12
quote:kadanz schreef op 13 juli 2015 @ 17:10:
Overigens lijkt een zwangerschap me vele en vele malen veel aangrijpender dan een varicocele-behandeling, dus als de uroloog zegt dat het kan helpen, dan moet je man het gewoon doen en niet miepen.
Tis niet voor niets dat de vrouw degene is die de kinderen baart hè
Man is erg bang voor naalden en ziekenhuizen enzo. De uroloog garandeert niet dat man daarna van de pijn af is, want hij weet niet zeker waardoor dit wordt veroorzaakt. Maar op internet staat dat je meer dan 90% kans hebt dat je pijnvrij bent, mits deze pijn wordt veroorzaakt door de spatader uiteraard. Tja, ik vind zelf ook gewoon dat man het moet doen. Maar ik heb makkelijk praten
Overigens lijkt een zwangerschap me vele en vele malen veel aangrijpender dan een varicocele-behandeling, dus als de uroloog zegt dat het kan helpen, dan moet je man het gewoon doen en niet miepen.
Tis niet voor niets dat de vrouw degene is die de kinderen baart hè
Man is erg bang voor naalden en ziekenhuizen enzo. De uroloog garandeert niet dat man daarna van de pijn af is, want hij weet niet zeker waardoor dit wordt veroorzaakt. Maar op internet staat dat je meer dan 90% kans hebt dat je pijnvrij bent, mits deze pijn wordt veroorzaakt door de spatader uiteraard. Tja, ik vind zelf ook gewoon dat man het moet doen. Maar ik heb makkelijk praten
woensdag 18 november 2015 om 12:27
Hey Mater Matuta,
Ik weet dat dit reeds een verouderd topic is maar ik vroeg me af of jullie de behandeling ondertussen hebben laten uitvoeren?
Mijn vriend heeft vermoeddelijk hetzelfde. Doordat wij op internet zoveel verhalen lezen dat het bij de ene wel lukt en bij de andere niet weten wij niet echt wat wij moeten doen...
Ik ben nog maar gestopt met de pil en onze eerste ronde is nu voorbij. Natuurlijk wachten wij nog even af en proberen we verder maar ik heb er toch enkele vragen bij..
Ik weet dat dit reeds een verouderd topic is maar ik vroeg me af of jullie de behandeling ondertussen hebben laten uitvoeren?
Mijn vriend heeft vermoeddelijk hetzelfde. Doordat wij op internet zoveel verhalen lezen dat het bij de ene wel lukt en bij de andere niet weten wij niet echt wat wij moeten doen...
Ik ben nog maar gestopt met de pil en onze eerste ronde is nu voorbij. Natuurlijk wachten wij nog even af en proberen we verder maar ik heb er toch enkele vragen bij..
woensdag 18 november 2015 om 16:56
Mijn man heeft ondertussen de operatie ondergaan en het viel hem alles mee. Hij was na circa anderhalf uur weer terug op de afdeling en mocht kort daarop naar huis. Het is nog te vroeg om te zeggen of het geholpen heeft, want hij heeft nu een zwelling en daardoor nog steeds pijn. De uroloog denkt dat de pijn door iets anders wordt veroorzaakt, bijvoorbeeld de bekkenbodemspieren. De wond viel hartstikke mee, het is een dun lijntje vlak boven z'n "bikinilijn" zeg maar en hij heeft dankzij de pijnstilling niet heel veel napijn gehad. Wel moet hij zeker nog rustig aan doen, je mag ook 6 weken niet tillen na de ingreep. Of het geholpen heeft voor het zaad weten we pas over een aantal maanden. Heb ik zo je vragen beantwoord Focus?
vrijdag 14 juli 2017 om 09:33
Hallo, dit is wel een verouderd bericht.
Mijn man heeft erg slecht zaad en ze gaan hem nu ook opereren aan de spataders.
Wij wensen ons ook niet meer als zwanger raken.
De uroloog heeft ons al doorverwezen naar de fertiliteit poli omdat het zaad te slecht was voor een natuurlijke zwangerschap. Ook na de operatie zou het niet veel beter worden maar wel iets beter. Nu hebben we een uitslag voor ivf maar hopen na de operatie iui te kunnen doen.
Hier zijn wij geweest en dit viel ons erg tegen. De gynaecoloog was erg minachtend waarom wij naar de uroloog waren gegaan en niet meteen naar hun. Etc. Daarna moesten we maar rustig gaan afwachten en heeft ze ons netjes de deur gewezen. Ze was ook erg zakelijk en leek totaal geen rekening te houden met onze emoties hierbij. Na het gesprek ben in huilen weg gelopen. Ga hier nooit meer terug. Na de operatie willen we verder gaan kijken voor een ander ziekenhuis voor verdere behandelingen.
Ik zou graag in contact komen met mensen die in hetzelfde schuitje zitten als ons.
Mijn man heeft erg slecht zaad en ze gaan hem nu ook opereren aan de spataders.
Wij wensen ons ook niet meer als zwanger raken.
De uroloog heeft ons al doorverwezen naar de fertiliteit poli omdat het zaad te slecht was voor een natuurlijke zwangerschap. Ook na de operatie zou het niet veel beter worden maar wel iets beter. Nu hebben we een uitslag voor ivf maar hopen na de operatie iui te kunnen doen.
Hier zijn wij geweest en dit viel ons erg tegen. De gynaecoloog was erg minachtend waarom wij naar de uroloog waren gegaan en niet meteen naar hun. Etc. Daarna moesten we maar rustig gaan afwachten en heeft ze ons netjes de deur gewezen. Ze was ook erg zakelijk en leek totaal geen rekening te houden met onze emoties hierbij. Na het gesprek ben in huilen weg gelopen. Ga hier nooit meer terug. Na de operatie willen we verder gaan kijken voor een ander ziekenhuis voor verdere behandelingen.
Ik zou graag in contact komen met mensen die in hetzelfde schuitje zitten als ons.