Napraattopic deel 43
dinsdag 17 november 2015 om 09:03
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
zaterdag 21 november 2015 om 11:07
zaterdag 21 november 2015 om 13:14
Geslapen tot half 10 , toen hond uitlaten.
Nu gaan we zandkoekjes maken (proberen dus) en daarna gaan we nailarten, broertje moet in Utrecht blijven tot de medicijnen aan slaan. Dus ze mag vandaag hier slapen.
Het arme kind is bang dat het haar schuld is dat hij nu ziek is. Ze was een beetje verkouden en mocht van haar moeder niet bij broertje in de buurt komen, maar ze had hem toch stiekem geknuffeld. Heb maar gezegd dat het echt niet haar schuld is. Wist ook niet wat anders te zeggen.
Maar eigenlijk vind ik het best gezellig zo. Ondanks alles.
Nu gaan we zandkoekjes maken (proberen dus) en daarna gaan we nailarten, broertje moet in Utrecht blijven tot de medicijnen aan slaan. Dus ze mag vandaag hier slapen.
Het arme kind is bang dat het haar schuld is dat hij nu ziek is. Ze was een beetje verkouden en mocht van haar moeder niet bij broertje in de buurt komen, maar ze had hem toch stiekem geknuffeld. Heb maar gezegd dat het echt niet haar schuld is. Wist ook niet wat anders te zeggen.
Maar eigenlijk vind ik het best gezellig zo. Ondanks alles.
zaterdag 21 november 2015 om 13:55
quote:missie_m schreef op 21 november 2015 @ 00:30:
[...]
Iedereen blij dat je er bent. Ze hebben je duidelijk allemaal gemist.
Deze vraag stelde je aan Solemio. Mooi, maar had je deze vraag ook gesteld als je je niet had verveeld vanwege KPN? Ik zag dat je al heel wat berichten achter je naam hebt staan. Waarom heb je je makkers dan niet eerder bezocht? quote:denachtzuster schreef op 21 november 2015 @ 01:23:
[...]
Wat ben je toch een chagerijnig mokkel.Had ik de gevoelige snaar geraakt of was je gewoon efkes uit je humeur?
Chagrijnig / sacherijnig
Wat is juist: chagrijnig of sacherijnig?
Het is allebei juist: alle naslagwerken nemen beide vormen op. Chagrijnig/sacherijnig betekent 'ontevreden', 'uit je humeur', 'korzelig, wrevelig'. Sacherijnig is informeler dan chagrijnig.
Mokkel:
I.) Let op: Spelling (deels) uit 1864: zie MOGGEL. ~AAR, m. (-s), omhelzer. ~EN, [bedrijvend werkwoord] [gelijkvloeiend] (ik mokkelde, heb gemokkeld), omhelzen; zamenbinden. ...
II.) (Bargoens, 1914) meid, geliefde
III.) ding, grietje, meisje
IV.) 1) Dikke vrouw 2) Deern 3) Iemand van de vrouwelijke sekse 4) Jonge vrouw 5) Jong meisje 6) Kus 7) Meisje 8) Meid 9) Persoonsbenaming 10) Poezelige vrouw 11) Stuk (knap m...
V.) vrouw; meisje; poezelige meid; lekkere meid
[...]
Iedereen blij dat je er bent. Ze hebben je duidelijk allemaal gemist.
Deze vraag stelde je aan Solemio. Mooi, maar had je deze vraag ook gesteld als je je niet had verveeld vanwege KPN? Ik zag dat je al heel wat berichten achter je naam hebt staan. Waarom heb je je makkers dan niet eerder bezocht? quote:denachtzuster schreef op 21 november 2015 @ 01:23:
[...]
Wat ben je toch een chagerijnig mokkel.Had ik de gevoelige snaar geraakt of was je gewoon efkes uit je humeur?
Chagrijnig / sacherijnig
Wat is juist: chagrijnig of sacherijnig?
Het is allebei juist: alle naslagwerken nemen beide vormen op. Chagrijnig/sacherijnig betekent 'ontevreden', 'uit je humeur', 'korzelig, wrevelig'. Sacherijnig is informeler dan chagrijnig.
Mokkel:
I.) Let op: Spelling (deels) uit 1864: zie MOGGEL. ~AAR, m. (-s), omhelzer. ~EN, [bedrijvend werkwoord] [gelijkvloeiend] (ik mokkelde, heb gemokkeld), omhelzen; zamenbinden. ...
II.) (Bargoens, 1914) meid, geliefde
III.) ding, grietje, meisje
IV.) 1) Dikke vrouw 2) Deern 3) Iemand van de vrouwelijke sekse 4) Jonge vrouw 5) Jong meisje 6) Kus 7) Meisje 8) Meid 9) Persoonsbenaming 10) Poezelige vrouw 11) Stuk (knap m...
V.) vrouw; meisje; poezelige meid; lekkere meid
LOEP ME MAAR aub.
zaterdag 21 november 2015 om 14:04
quote:denachtzuster schreef op 21 november 2015 @ 01:29:
[...]
Ik reageer ook alleen als ik dat nodig vind. Heb met niemand hier een contract afgesloten.Voor mij hoef je met niemand een contract af te sluiten. Domme opmerking. Het viel me op hoe de vaste napraters op je reageerden, dat ze blij-verrast waren je te zien, en toen vroeg ik me af waarom je nu pas ("uit verveling door de KPN-storing" schreef je) je neus laat zien. Blijkbaar zit het bij jou niet zo diep als dat het bij de vaste napraters zit.
[...]
Ik reageer ook alleen als ik dat nodig vind. Heb met niemand hier een contract afgesloten.Voor mij hoef je met niemand een contract af te sluiten. Domme opmerking. Het viel me op hoe de vaste napraters op je reageerden, dat ze blij-verrast waren je te zien, en toen vroeg ik me af waarom je nu pas ("uit verveling door de KPN-storing" schreef je) je neus laat zien. Blijkbaar zit het bij jou niet zo diep als dat het bij de vaste napraters zit.
LOEP ME MAAR aub.
zaterdag 21 november 2015 om 14:07
quote:zuipschuit schreef op 21 november 2015 @ 13:14:
Maar eigenlijk vind ik het best gezellig zo. Ondanks alles.Niets mis met stiekem knuffelen. Wel even tegen de mama zeggen dat ze dat haar dochter moet vertellen dat het nooit haar schuld is! De bacteriën zitten overal dus wel of niet knuffelen maakt geen bal uit!
Maar eigenlijk vind ik het best gezellig zo. Ondanks alles.Niets mis met stiekem knuffelen. Wel even tegen de mama zeggen dat ze dat haar dochter moet vertellen dat het nooit haar schuld is! De bacteriën zitten overal dus wel of niet knuffelen maakt geen bal uit!
Het vivaforum heeft wel een hoop regels waar de werkelijkheid slecht in past. *Feow
zaterdag 21 november 2015 om 17:41
Iemand had in een ander topic verwezen naar info die hier op napraat te lezen zou zijn.....hoe ver moet ik dan terug??? Ging over ene mevrouw zwaan die mogelijk een eerdere forumster zou zijn die nu weg was. Eentje waarin je zo handig je spulletjes kan vervoeren en die soms een kekke accesoire kunnen zijn? Kan iemand me effe bijlichten?
zaterdag 21 november 2015 om 17:42
quote:Nicotientje schreef op 21 november 2015 @ 17:41:
Kia Ora had in een ander topic verwezen naar info die hier op napraat te lezen zou zijn.....hoe ver moet ik dan terug??? Ging over ene mevrouw zwaan die mogelijk een eerdere forumster zou zijn die nu weg was. Eentje waarin je zo handig je spulletjes kan vervoeren en die soms een kekke accesoire kunnen zijn? Kan iemand me effe bijlichten?
In één van de vorige topics.
Soms moet een mens op haar gevoel vertrouwen.
Kia Ora had in een ander topic verwezen naar info die hier op napraat te lezen zou zijn.....hoe ver moet ik dan terug??? Ging over ene mevrouw zwaan die mogelijk een eerdere forumster zou zijn die nu weg was. Eentje waarin je zo handig je spulletjes kan vervoeren en die soms een kekke accesoire kunnen zijn? Kan iemand me effe bijlichten?
In één van de vorige topics.
Soms moet een mens op haar gevoel vertrouwen.