Kerstmarkt organiseren
zondag 22 november 2015 om 14:21
Wie heeft er nog ideetjes voor een kerstmarkt op school? Dit is het eerste jaar dat wij het organiseren en zoeken nog leuke ideen.
We hebben tot nu toe:
- op de foto met de kerstman
- Snert en poffertjes verkopen
- De zelfgemaakte (hippe) knutsels van de kinderen
- Loterij met mooie prijzen die de ondernemers in ons dorp geschonken hebben.
We hebben tot nu toe:
- op de foto met de kerstman
- Snert en poffertjes verkopen
- De zelfgemaakte (hippe) knutsels van de kinderen
- Loterij met mooie prijzen die de ondernemers in ons dorp geschonken hebben.
zondag 22 november 2015 om 14:27
Warme choco verkopen, baksels (vd kinderen) verkopen
Muziek, zang, dans. Groepjes die optreden of een a htergrondorkestje, door kinderen of ouders
Welke klas heeft de mooiste boom, is het mooist versierd etc
In de klassen spelletjes laten doen, kinderen kunnen er langs met stempelkaart, evt klein prijsje
Muziek, zang, dans. Groepjes die optreden of een a htergrondorkestje, door kinderen of ouders
Welke klas heeft de mooiste boom, is het mooist versierd etc
In de klassen spelletjes laten doen, kinderen kunnen er langs met stempelkaart, evt klein prijsje
Je bent zelf een theepot
zondag 22 november 2015 om 14:34
Er komt een koek en zopie kraampje, kerstkoor word ook geregeld (nog vergeten te vermelden). Ook word er een vuurtje op het schoolplein gestookt.
Het idee is om alles via de stempelkaart te doen (ook de knutsels die verkocht worden).
- De kleuters maken sterren en kerstboompjes van brooddeeg en gaan die versieren
- De middenbouw gaan potten versieren met zeezout, een ster stempelen en touw rond de pot.
De 2e knutsel is een leeg danoontje vullen met beton, glow in the dark ster er op en een dinerkaars erin.
- De bovenbouw gaat een pot met een kerstdorp maken daarop komt nep sneeuw.
Ik vind de traditionele kerstknutsels vreselijk en het moet wel wat verkoopbaar zijn bij de jonge ouders.
Wat voor spelletjes kunnen we organiseren?
Het idee is om alles via de stempelkaart te doen (ook de knutsels die verkocht worden).
- De kleuters maken sterren en kerstboompjes van brooddeeg en gaan die versieren
- De middenbouw gaan potten versieren met zeezout, een ster stempelen en touw rond de pot.
De 2e knutsel is een leeg danoontje vullen met beton, glow in the dark ster er op en een dinerkaars erin.
Ik vind de traditionele kerstknutsels vreselijk en het moet wel wat verkoopbaar zijn bij de jonge ouders.
zondag 22 november 2015 om 14:36
Kerstballen beschilderen, versieren met kerstspulletjes.
Een kinderbadje met water, drijvende eendjes/kerstmannetjes/kerstballen en een hengel om er eentje uit te vissen en zo een leuk prijsje kunnen winnen. Gelang naar hoeveel prijsjes jullie hebben zoveel eendjes onderop een sticker te plakken. Dus vooraf weet je niet met welk eendje je een prijs kan winnen.
Een kinderbadje met water, drijvende eendjes/kerstmannetjes/kerstballen en een hengel om er eentje uit te vissen en zo een leuk prijsje kunnen winnen. Gelang naar hoeveel prijsjes jullie hebben zoveel eendjes onderop een sticker te plakken. Dus vooraf weet je niet met welk eendje je een prijs kan winnen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
zondag 22 november 2015 om 14:42
Nee dit word echt vanuit school georganiseerd en is als doel de kas van de oudervereniging te spekken. Het dorp organiseert dat weekend nog een eigen kerstmarkt waar de ondernemers hun echt leuke kerstspulletjes aan de man kunnen brengen.
Dus het moeten kerstknutsels zijn die de ouders van al die trotse kindjes kunnen kopen.
Qua knutsels zitten we nu wel goed met het aantal. Het gaat nu alleen nog om de activiteiten die we kunnen organiseren om de boel wat op te leuken.
Dus het moeten kerstknutsels zijn die de ouders van al die trotse kindjes kunnen kopen.
Qua knutsels zitten we nu wel goed met het aantal. Het gaat nu alleen nog om de activiteiten die we kunnen organiseren om de boel wat op te leuken.
zondag 22 november 2015 om 14:43
quote:Melanievv88 schreef op 22 november 2015 @ 14:34:
Er komt een koek en zopie kraampje, kerstkoor word ook geregeld (nog vergeten te vermelden). Ook word er een vuurtje op het schoolplein gestookt.
Brooddeeg moet lang in de oven, is wellicht niet zo handig, of bedoel je eetbaar brooddeeg?
Sjoelen blijft leuk, zachte ballen door/naar iets gooien,
Brooddeeg moet lang in de oven, is wellicht niet zo handig, of bedoel je eetbaar brooddeeg?
Sjoelen blijft leuk, zachte ballen door/naar iets gooien,
Je bent zelf een theepot
zondag 22 november 2015 om 14:46
quote:SuzanneSuus schreef op 22 november 2015 @ 14:43:
[...]
Sjoelen blijft leuk, zachte ballen door/naar iets gooien,Ik bedoel eigenlijk zoutdeeg. Van maizena en bakingsoda. Dit moet wel even drogen maar ik ga het thuis vast voorbereiden zodat de kleuters alleen maar hoeven te versieren en een lintje door de ster/kerstboom hoeven te doen.
[...]
Sjoelen blijft leuk, zachte ballen door/naar iets gooien,Ik bedoel eigenlijk zoutdeeg. Van maizena en bakingsoda. Dit moet wel even drogen maar ik ga het thuis vast voorbereiden zodat de kleuters alleen maar hoeven te versieren en een lintje door de ster/kerstboom hoeven te doen.
zondag 22 november 2015 om 14:47
Glittertattoos en schminken
Kerstbrood verkopen (kopen bij Lidl of gesponsord door de bakker/ah)
Kerststukjes verkopen
Bij de kinderboerderij een pony ritselen voor een rondje rijden
Levende kerststal
Wensboom (voor 50 ct een mooi kaartje kopen, hierop wens schrijven en in de kerstboom hangen)
Tombola
Albert Heijn is een winkel die vaak lokaal sponsort, dus die zou ik sowieso benaderen.
Kerststukjes verkopen
Levende kerststal
Wensboom (voor 50 ct een mooi kaartje kopen, hierop wens schrijven en in de kerstboom hangen)
Tombola
Albert Heijn is een winkel die vaak lokaal sponsort, dus die zou ik sowieso benaderen.
zondag 22 november 2015 om 14:56
quote:Bibi1973 schreef op 22 november 2015 @ 14:47:
Kerststukjes verkopen
Levende kerststal
Tombola
Albert Heijn is een winkel die vaak lokaal sponsort, dus die zou ik sowieso benaderen.Dit is idd leuk, bij gebrek aan grote boom kan het ook in de hal op een bord oid. Levert goed geld op en is erg leuk. Evt soulletjes om de kaartjes te versieren. Tot na de kerstvak laten hangen!!
Kerststukjes verkopen
Levende kerststal
Tombola
Albert Heijn is een winkel die vaak lokaal sponsort, dus die zou ik sowieso benaderen.Dit is idd leuk, bij gebrek aan grote boom kan het ook in de hal op een bord oid. Levert goed geld op en is erg leuk. Evt soulletjes om de kaartjes te versieren. Tot na de kerstvak laten hangen!!
Je bent zelf een theepot
zondag 22 november 2015 om 16:11
Geen levende dieren dat is geen speelgoed. Op zo een plek kan zo een dier nergens heen en een pony met tientallen kinderen rond laten lopen vind ik dierenmishandeling.
Misschien zoiets? https://s-media-cache-ak0 ... c5a8d66aff87b1ca4718e.jpg
Misschien zoiets? https://s-media-cache-ak0 ... c5a8d66aff87b1ca4718e.jpg
zondag 22 november 2015 om 18:51