Vraag over bewindvoering
zondag 22 november 2015 om 14:28
zondag 22 november 2015 om 14:32
zondag 22 november 2015 om 14:47
Ik denk dat het wel kan als je noodzakelijk bewindvoering kreeg door schulden. Bewindvoerder moet aftekenen op alle aankopen (beheert wettelijk gezien het geld van diegene). Je krijgt alleen leefgeld waar je zelf over beschikt.
Dus die blokkade kan inderdaad bestaan.
Echter zou ik er voor passen om iemands anders auto op mijn naam te hebben, bij dit geval om 3 redenen
1) heeft al bewezen niet met geld om te kunnen gaan dadelijk kloppen ze bij jouw aan
2) andere persoon rijdt boetes, wettelijk gezien alsnog voor jou
3) als jij dadelijk ook in de bijstand beland wordt dit als jouw bezit gezien.... terwijl het niet van jouw is,
Kortom kan alleen voor problemen zorgen
Dus die blokkade kan inderdaad bestaan.
Echter zou ik er voor passen om iemands anders auto op mijn naam te hebben, bij dit geval om 3 redenen
1) heeft al bewezen niet met geld om te kunnen gaan dadelijk kloppen ze bij jouw aan
2) andere persoon rijdt boetes, wettelijk gezien alsnog voor jou
3) als jij dadelijk ook in de bijstand beland wordt dit als jouw bezit gezien.... terwijl het niet van jouw is,
Kortom kan alleen voor problemen zorgen
zondag 22 november 2015 om 15:13
zondag 22 november 2015 om 15:44
quote:Bitje93 schreef op 22 november 2015 @ 15:13:
Je kunt ook geen auto op naam krijgen wanneer je geen rijbewijs hebt of wanneer je rijbewijs is ingenomen dan wel de rijbevoegdheid is ontzegt.
Zou dit eerst eens nagaan aangezien je dan ook niet verzekerd bent wanneer je toch auto gaat rijden.
Zonder rijbewijs kan best hoor, moet je je alleen op een andere manier legitimeren. De verzekering kan wat lastiger zijn, maar een auto op naam stellen heb je geen rijbewijs voor nodig.
Of het een slim idee is om een auto van iemand anders op jouw naam te zetten is natuurlijk weer een heel ander verhaal.
Je kunt ook geen auto op naam krijgen wanneer je geen rijbewijs hebt of wanneer je rijbewijs is ingenomen dan wel de rijbevoegdheid is ontzegt.
Zou dit eerst eens nagaan aangezien je dan ook niet verzekerd bent wanneer je toch auto gaat rijden.
Zonder rijbewijs kan best hoor, moet je je alleen op een andere manier legitimeren. De verzekering kan wat lastiger zijn, maar een auto op naam stellen heb je geen rijbewijs voor nodig.
Of het een slim idee is om een auto van iemand anders op jouw naam te zetten is natuurlijk weer een heel ander verhaal.
zondag 22 november 2015 om 16:07
Nee, gaat niet om mijn vriend. Ik hou het expres wat vaag in verband met herkenbaarheid. Deze persoon heeft geen bewindvoerder meer maar zegt dat deze persoon hem nu nog belemmert een auto te kunnen kopen. Ik ben zelf gelukkig niet zo stom om mij voor zoiets te laten gebruiken maar helaas iemand anders wel. Je moet je voorstellen dat de bewindvoering al maanden geleden gestopt is. Deze persoon heeft recent een andere auto gekocht en deze vervolgens op iemand anders zijn naam laten zetten onder het mom van "blokkade door ex-bewindvoerder". Ik vind het een gek verhaal.
Overigens kan ik niets met deze informatie want het leed is al geleden maar ik heb zelf behoefte aan waarheidsvinding.
Overigens kan ik niets met deze informatie want het leed is al geleden maar ik heb zelf behoefte aan waarheidsvinding.
zondag 22 november 2015 om 17:22
Hij staat dus niet meer onder bewind. En is een telefoontje/mailtje naar de bewindvoerder met het verzoek nogmaals aan te schrijven voldoende om de auto weer op naam te krijgen.
Ik weet niet of je als bewindvoerder een blokkade op aanschaf auto's kan zetten. Die vraag zou je bij de RDW moeten stellen (en ga ik zelf ook even doen, zou mij een bult werk schelen )
Ik weet niet of je als bewindvoerder een blokkade op aanschaf auto's kan zetten. Die vraag zou je bij de RDW moeten stellen (en ga ik zelf ook even doen, zou mij een bult werk schelen )
zondag 22 november 2015 om 17:31
Ik zou de verantwoordelijkheid laten waar die hoort. Misschien is zijn traject niet beëindigd. Er zijn altijd domme mensen en er zijn ook altijd leugenaars. Verder zijn het jouw zaken niet.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zondag 22 november 2015 om 17:37
zondag 22 november 2015 om 17:54
zondag 22 november 2015 om 18:02
zondag 22 november 2015 om 18:05
En zie zo'n auto maar eens van je naam af te krijgen zonder papieren en auto. Je kan alleen overschrijven naar een nieuwe eigenaar of sloop met papieren en auto.
En de boetes voor niet betalen van wegenbelasting en onverzekerd rijden zijn enorm. Los vsn de financiële aansprakelijkheid bij ongelukken zonder verzekering. Kan wel oplopen tot een miljoen.
En de boetes voor niet betalen van wegenbelasting en onverzekerd rijden zijn enorm. Los vsn de financiële aansprakelijkheid bij ongelukken zonder verzekering. Kan wel oplopen tot een miljoen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
zondag 22 november 2015 om 18:13
zondag 22 november 2015 om 18:30
tegenwoordig kan je zonder rijbewijs geen auto meer op je naam hebben , zover ik weet
en als je een achterstand hebt bij de belastingdienst op de wegenbelasting, kan de belastingdienst er voor zorgen dat je geen auto meer op je naam kan hebben , omdat er dan een blokkade op staat ivm wegenbelasting wanbetaler, en ja dit staat allemaal met elkaar in verbinding, bij rdw, postkantoor enz...
en als je een achterstand hebt bij de belastingdienst op de wegenbelasting, kan de belastingdienst er voor zorgen dat je geen auto meer op je naam kan hebben , omdat er dan een blokkade op staat ivm wegenbelasting wanbetaler, en ja dit staat allemaal met elkaar in verbinding, bij rdw, postkantoor enz...
zondag 22 november 2015 om 19:03
quote:suusje3378 schreef op 22 november 2015 @ 18:30:
tegenwoordig kan je zonder rijbewijs geen auto meer op je naam hebben , zover ik weet
Wel dus. Ook volgens de voorwaarden van de RDW:
https://www.rdw.nl/Partic ... al/Particulier/Auto/Kopen
Wel dus. Ook volgens de voorwaarden van de RDW:
https://www.rdw.nl/Partic ... al/Particulier/Auto/Kopen
zondag 22 november 2015 om 23:20
Er is een groot verschil tussen bewindvoering en onder curatele staan. Wanneer iemand een bewindvoerder heeft, kan deze persoon nog steeds zelfstandig contracten en leningen afsluiten. De bewindvoerder is wel verantwoordelijk voor de financiële administratie en zorgt meestal voor leefgeld. Wanneer iemand onder curatele staat, heeft deze persoon geen zelfbeschikking over zijn/haar geld en kan ook niet zelf een lening en dergelijke afsluiten.
Bewindvoering wordt wel officieel bij de rechtbank vastgelegd.
Bewindvoering wordt wel officieel bij de rechtbank vastgelegd.
zondag 22 november 2015 om 23:58
Tijd geleden bij Kan nie waar zijn , over een vrouw die een auto op haar naam had staan. was zgn haar werkgever dacht ik. Wat die heeft moeten doen om die auto uitgeschreven te krijgen, want "werkgever" was er al lang vandoor maar de rekeningen voor de auto bleven binnenkomen.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert