VRLK

06-01-2008 21:09 13668 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie zwijgt stemt toe
Ja zeg Morrie, ben je me gewoon voor, terwijl mijn zoon al veeeeeeeel groter is, tssssk .

Wind, hoe was het?

Heb nieuwe taktiek. Heb Kiloknaller meteen een krentenbol en croissant gegeven op schoolplein, hij is -nog- niet echt boos geweest.
Kiloknaller had geen tuinbroeken, dan zag hij eruit als HansWorst.
Hoe het was?

Ge-wél-dig! Echt een aanrader.

Wat is Rome een groot openlucht museum zeg.

Donderdagavond de kinderen bij mijn ouders gebracht en te laat naar bed gegaan. Om 02.45 uur ging de wekker omdat we nog 2,5 uur moesten rijden naar Chaleroi waar we om 06.00 uur moesten zijn. En dat ging heel goed. Vliegen met alleen handbagage en geen kinderen is echt heel relaxed We vlogen met Ryan Air en zagen rijen dik mensen staan wachten terwijl er nog niet geboard werd. Wat een onzin, dachten wij, we gaan lekker zitten. En dat deden we. Wat bleek; we hadden geen vaste zitplaatsen en dus zaten we achter elkaar in het vliegtuig, maar wel allebei aan het raam Lekker rustige vlucht dus.

Vrijdag waren we al om 10.00 uur bij ons ubercute-ige hotel wat pal aan het Piazza Navona lag. Echt een voortreffelijke plaats qua ligging.

Veel gezien. Veel gelopen. Veel genoten.

Het was echt fantastich. Wat is Rome mooi en wat is het lekker om er even met z'n tweeen uit te zijn om ongestoord kunnen genieten van al dat moois en lekkers.
Klinkt heerlijk Wind!
Vanmorgen op weg naar ons hoofdkantoor in het midden van het land om een training te geven. Kapt mijn auto er halverwege op de linkerbaan mee. Met veel vlieg- en stuntwerk (mensen laten je er gewoon niet tussen! ) de vluchtstrook bereikt en waar oom agent me vanaf heeft geleept. Ben nu lekker thuis aan het werk en auto staat inmiddels in de garage.

Ga nu maar even wat doen...
Nano krijgt geen tuinbroek, ik voorzie tuinkaboutereffect.

Wat een verhaal Wind, lekker begin weer na zo'n weekend weg! Maar je Romeverslag klinkt wel erg leuk, opgeladen batterijtjes dus weer nu?
Nog 999 berichten (nu nog 998), dan zitten we op de 10.000!
Lien, had jij niet iemand anders zijn kleren voor míjn neus weggekaapt? Pebbles ofzo?

En anders kunnen we best samen delen hoor!

Mille, ik heb zelfs nog wat aan maat 62, dat draagt Knorrie nog niet, wel bijna. Wat zijn ook alweer jouw dagen dat je niet werkt? Dan kunnen we idd misschien wat afspreken. Bedenk jij ondertussen even wat je er voor wilt hebben dan? Als er ook niet gedragen dingen bij zitten dan is het zonde om dat zomaar weg te geven natuurlijk (misschien vind ik nog wel mijn eigen kraamcadeau terug ).

Wind, wat ben je lekker enthousiast!

En wat k u t van je auto. Dat is de nachtmerrie van iedereen volgens mij, op de linkerbaan in de spits pech krijgen....

Nu even met Schorrie Lego-en. Hij is tot nog toe redelijk vriendelijk tegen me....
Schorrie heeft geen tuinbroeken. Knorrie wel, maar daar heeft niemand wat aan neem ik aan. Misschien Wind in de toekomst .
Ben ik de enige die het stokje opvangt van Pammie?

En nee, geen tuinbroeken voor mijn jongens.

Vind het gewon echt niet leuk.
O, dan moet ik Knorries tuinbroekje (geen spijkerstof overigens) maar bewaren voor een evt. ongelukje hier op het topic .
Dan verpakken we het ongelukje in een kek tuinpakje
Gaat niet voor mij worden in elk geval, tenzij vent op mysterieuze wijze spontaan herstelt van knip.

Morrie, kraamcadeau van jou en Peb heeft hij heel veel aan gehad! Hij staat zelfs in jullie shirt op de foto in mijn paspoort, kun je nagaan

En ik werk niet op maandag en donderdag en nu heeft Maxi internet nodig voor huiswerk dus dag!
En ik stop maat 62 er dan ook nog bij, maar dan moeten we dus wel op redelijk korte termijn wat afspreken denk ik
En ik hoef er niks voor te hebben hoor, ben allang blij dat iemand anders er dan nog plezier van heeft. Weggooien vind ik zonde en anders staat het hier maar zinloos te verstoffen

Ik heb trouwens vanmorgen een kleurtje in mijn haar gegooid, omdat ik het zo saai en niksig vond de laatste tijd: beetje verkleurd door de zon, af en toe een grijze haar, dus tijd voor een oppepper.

Maar ik ben ook een enorm behoudende schijterd als het op dat soort dingen aankomt, dus het moest vooral ook weer niet teveel opvallen. Dat het wel opvalt dat je haar er de laatste tijd zo mooi uitziet, maar niet dat het echt een andere kleur is, zeg maar.

Dus na de inwerktijd spul eruit gespoeld, en toen vond ik het veeeeeel te donker en veeeeeel te opvallend. Ik baalde dus vreselijk, bedacht al dat ik het dan maar 24 keer moest wassen vandaag (gelukkig geen permanente kleuring), maar besloot eerst venttest te doen: als het hem meteen zou opvallen zou het echt heel, heel erg zijn.

Half uur om vent heen gedraaid en hem uiteindelijk stekeblind verklaard; toen zei hij het wel te zien, 'nu je het zegt', maar het helemaal niet erg opvallend of raar te vinden.

Ik natuurlijk volhouden dat het aan hem lag, weddenschap afgesloten dat Maxi het wel meteen zou zien. Die komt binnen en vraagt meteen wat ik in vredesnaam gedaan heb, dacht ik.

Komt Maxi uit school, ziet ze ook niks tot ik het gezegd had: 'oh ja, deden jullie daarom zo raar? Ik dacht al dat er iets was'.

En Mini gelooft mij gewoon niet als ik zeg dat mijn haar donkerder is.

Kortom, ik heb maar geaccepteerd dat het wel meevalt qua opvallen -en dat vent en kinderen kleurenblind zijn
Ik bleek trouwens toch ineens weer draadloos te kunnen toen Maxi kabel nodig had. Handig, lukte een tijdje niet!
Valt het op dat ik thuis hang te hangen?

Ben morgen vast minder actief, na kaakmeneerbezoek
Of juist heel actief, ter afleiding.

Heb appeltaart gebakken, met BNJMN in wipstoel en Kiloknaller als enorme helpen. Nu een blerende BNJMN in de box. Zielig, want hij heeft nog niet geslapen en ik moet nu dochter halen.

Morrie, kleren van Pebbles had ik voorgesteld via Mille naar mij te laten gaan, niet rechtsstreeks, Dus nu heb ik nog niets .
Lekker Lien, appeltaart!

Ik las pas ergens dat in Nebraska de laatste tijd nogal wat pubers in ziekenhuizen en bij politiebureau's waren achtergelaten: door een of ander maas in de wet kon je daar straffeloos je oudere kinderen 'te vondeling leggen'. Ik zou er op dit moment bijna een vliegreis met Maxi voor over hebben
Mille, volgens mij kan ik donderdagochtend wel bij je langs komen, of is dat te snel?

En Lien, je mag best de kleertjes gebruiken voor ik ze gebruik hoor, moet je ze alleen ff op komen halen. En maat 62 hoef jij zeker niet meer met jouw reus?

Knorrie ligt ook te huilen, hij is moe volgens mij, maar gaat niet slapen. Harrie staat in de file, en Schorrie en ik hebben enorme honger. De paella staat allang klaar en ook de roerbakgroenten voor erbij. Misschien ga ik gewoon wel alvast eten zonder Harrie!

Ik zou ook weleens wat anders met mijn haar willen, maar ik wil geen uitgroei. Ben namelijk te lui om dat dan weer bij te houden.
Lachen, bij Simply Colors kun je nu ook boxers laten bedrukken a la Bjorn Borg.
Ehmm. Dat hangt er vanaf hoe het morgen gaat Morrie. Als het zo gepiept is en ik weinig last heb erna, dan is donderdag prima. Maar als ik met een zere dikke hamsterwang amper kan praten en veel napijn heb dan ben ik niet echt gezellig denk ik.

Mag ik er morgen om een uur of 11-12 op terugkomen?
quote:Wind schreef op 07 oktober 2008 @ 16:12:

Ben ik de enige die het stokje opvangt van Pammie?

En ben ik nou de enige die met opgetrokken wenkbrauwen zit af te vragen of dit een hint is???

Rome klinkt heerlijk, welkom terug!

Kom even snel vertellen dat gesprek op school vanmiddag niet heeft opgeleverd wat ik hoopte. Ze hebben echt een strakke houding van: poepbroeken verschonen doen we gewoon hoe dan ook niet. Als Boefje daar dus in de luier iets doet, moet iemand komen om hem te verschonen. Nou, dat wordt dan plannen voor ons. Vent kan misschien op dinsdagen thuiswerken tijdelijk (zal ook niet tot in de eeuwigheid mogelijk zijn) en op donderdagen dan maar hopen dat hij niet hoeft.

Toen ik zei dat iedereen om me heen met ervaring (ofwel zelf in het onderwijs werkend of met zelf (kleine) schoolgaande kinderen) zich niet kon voorstellen dat het zo star werd opgepakt, waren zij weer verbaasd en zeiden ze dat het gewoon nooit voorkwam dat kinderen niet zindelijk waren als ze op school kwamen.

Sja, uitgepraat ben je. Daarbovenop de opmerking van mijn moeder over de telefoon net dat we dan toch maar een lekkere school hadden uitgekozen en jullie kunnen je mijn gemoedstoestand misschien goed voorstellen. Woedend en gefrustreerd. Boefje wil niet, school wil niet en wij staan met de rug tegen de muur. Ik wil dat mijn kind gewoon naar school gaat en ik wil met alle liefde doen wat ik kan, maar vent en ik hebben potverdikke wel allebei ook nog een baan.

Ik snap op zich hun standpunt heel goed. En dat ze geen precedenten kunnen/willen scheppen ook (al denkt een vals loeder in mijn achterhoofd: hoezo precedenten, het komt toch volgens jullie nooit voor??). Maar als je nou toch merkt dat ouders er alles aan hebben gedaan wat ze konden en dat willen blijven doen, is dan enig water bij de wijn zoveel gevraagd? Blijkbaar. Het allervervelendst vind ik nog het feit dat de verstandhouding met school nu zo begint. Ook al was het verder een rustig en vriendelijk gesprek, blij ben ik er niet van geworden.

Eigenlijk wil ik het liefst horen dat ik me aanstel of onredelijk opstel, want ik wil gewoon niet beginnen met het idee van: lekker dan die school. En al helemaal niet denken in de richting van vent die - al net zo gefrustreerd en machteloos - in de auto terug opperde dat we misschien ad hoc maar op zoek moesten naar een andere school.

Kortom: Kwalitatief Uitermate Teleurstellend.

Sorry voor egoverhaal. Kom later hopelijk nog even terug, zusje + vriend + kind zijn na oppassen op onze jongens meegekomen en hebben meegegeten ,dus ga nog even sociaal doen.
Nee Athena, je bent niet de enige maar ik had zelf besloten dat t geen hint is .

Nu even je verhaal lezen over school.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven