Mode & Beauty alle pijlers

Pilfobie

22-11-2015 22:10 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Je leest het goed deze OP heeft geen angst voor een anticonceptiemiddel... Twee jaar geleden kocht ik een dure jas die na enkele keren dragen al als een gek ging pillen bij de mouwen en aan de achterkant, terwijl ik er geen rare dingen mee had gedaan. Deze jas was een wolmix. Dat zelfde jaar kocht ik een trui bij een ander winkelketen die na twee wasbeurten overal ging pillen en sindsdien durf ik geen knits meer te kopen. Ik ben te bang dat het weer uitloopt op een gevalletje weggegooid geld. Nu ben ik wel bekend met de truck van het scheermesje, maar hoe zou ik kunnen herkennen of een kledingstuk wel of niet gaat pillen?

Zijn er bepaalde merken of samenstellingen voor breisels waarbij de kans veel minder groot is dat je al gauw omkomt in de pluisjes?
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Soms zie je ze al aan het hangertje in de winkel pillen
Wolscheerapparaatje bij de Action. Paar euro.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alleen zuiver wol kopen. Acryl of een mix waar het inzit gaat altijd pillen.w
verba volant, scripta manent.
quote:MarianneDavids schreef op 22 november 2015 @ 22:16:

Alleen zuiver wol kopen. Acryl of een mix waar het inzit gaat altijd pillen.wIk kan niet zo goed tegen wol :P
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
quote:violetskies schreef op 22 november 2015 @ 22:17:

[...]

Ik kan niet zo goed tegen wol :PLamswol ook niet, of kashmir? Anders katoen maar dat is niet echt warm, tenzij je drie lagen over elkaar aantrekt.
verba volant, scripta manent.
Volgensmij ligt het meestal aan de kwaliteit. Bij mij zijn het altijd de basichemdjes van de h&m die gaan pillen. Heb ook vaak goedkope joggingsbroeken gehad die dit hadden, maar hoe je dan kunt zien of iets wel goede kwaliteit is weet ik niet.
Ik heb ook een pilfobie, hahaha! Vuistregel: duurder is beter / minder pillen.
Dan ben je vast een beweeglijk mens. Pillen ontstaan door wrijving, ik denk dat de manier waarop de stof geweven is meer uitmaakt dan het materiaal. Dus niet zoveel wiebelen. Ze zitten meestal op dezelfde plekken dus kun je ze toch verwijderen?
Dan ben je vast een beweeglijk mens. Pillen ontstaan door wrijving, ik denk dat de manier waarop de stof geweven is meer uitmaakt dan het materiaal. Dus niet zoveel wiebelen. Ze zitten meestal op dezelfde plekken dus kun je ze toch verwijderen?
Ik heb het ook altijd op de mouwen, wolscheerapparaatje van de action werkt!
Silence is golden. Duct tape is silver.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven