Wasmachine op droger zetten?

23-11-2015 10:12 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga binnenkort verhuizen. In ons nieuwe huis past de wasmachine niet. Het zou eventueel wel passen als we de wasmachine op de droger plaatsen. Meestal zie je dit andersom, dus de droger op de wasmachine.

Maar kan dit (wasmachine op droger) ook?
Zou dat niet doen, die trilt eraf.
Als je er 2 op elkaar kunt zetten kun je toch ook de wasmachine beneden zetten? Bij mij dus idd wasmachine beneden, droger boven. Geen idee of daar 'n filosofie achter zit.
Shoot first, ask questions later!
Nee, daar is de wasmachine te zwaar en de droger te licht voor.
Je bent zelf een theepot
Nee niet doen.

Waarom zou je de droger niet op de wasmachine zetten?
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
quote:redbuIIetje schreef op 23 november 2015 @ 10:13:

Als je er 2 op elkaar kunt zetten kun je toch ook de wasmachine beneden zetten? Bij mij dus idd wasmachine beneden, droger boven. Geen idee of daar 'n filosofie achter zit.Wasmachine is zwaarder dan een droger.
Waarom?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik zou het niet doen. Wij hadden dit vroeger in het oude appartement waar ik met man woonde. Dat is ongeveer vier jaar goed gegaan, daarna is de droger door het wasmachine heen gezakt en konden we beide nieuw aanschaffen
Klinkt niet als een goed idee, maar wat voor een wasmachine en droger heb je dan, dat wasmachine op droger wel kan en andersom niet?
Nee, de wasmachine is te zwaar en zou bovendien van de droger trillen.

Wat vreemd dat de wasmachine niet past. Hoe deden de vorige bewoners dat?
Ik heb tussen de wasmachine en droger een dikke plank ertussen. Dan maakt het niet uit welke boven of onder staat, je hebt iets van 5 cm ruimte tussen elkaar.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:calenzia schreef op 23 november 2015 @ 10:16:

Ik zou het niet doen. Wij hadden dit vroeger in het oude appartement waar ik met man woonde. Dat is ongeveer vier jaar goed gegaan, daarna is de droger door het wasmachine heen gezakt en konden we beide nieuw aanschaffenDe droger door de wasmachine gezakt? Werkelijk?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Een miele wasmachine weegt circa 95 kilo, die zet je toch niet op een plank MV?
Ja daar is het bovenblad van de droger niet op gemaakt, op zo'n zware wasmachine. Die bovendien bij het centrifugeren er zo vanaf kan dansen.
andersom dus. Droger op wasmachine. Als het ene kan, kan het andere toch ook, qua ruimte?
Bij ons kan de droger ook niet op de wasmachine, wij hebben namelijk nog een weinig-ruimte-wasmachine uit onze studententijd die niet de standaard 90, maar slechts 80 cm breed is. Daar past een droger van 90 cm dus niet op.

Misschien is dat hier ook het geval?

Wat wij uiteindelijk hebben gedaan is een bovenkast over de wasmachine heen gezet zodat we ergens anders een kast weg konden halen en daar de droger kon staan.
quote:winkelfanaat schreef op 23 november 2015 @ 10:22:

Een miele wasmachine weegt circa 95 kilo, die zet je toch niet op een plank MV?Hier wel. Nou ja, droger staat boven maar de plank is zo bevestigd dat je er qua gewicht veel op kan zetten. Geen dun plankje hoor. Je moet denken aan een soort keukenblad, die dikte. Heeft de man van mijn moeder gemaakt en het staat al iets van 11 jaar zo dus het kan wel.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Mylene_Valerie schreef op 23 november 2015 @ 10:30:

[...]

Hier wel. Nou ja, droger staat boven maar de plank is zo bevestigd dat je er qua gewicht veel op kan zetten. Geen dun plankje hoor. Je moet denken aan een soort keukenblad, die dikte. Heeft de man van mijn moeder gemaakt en het staat al iets van 11 jaar zo dus het kan wel.oke. Dit is dan misschien ook een idee voor TO.
Als de wasmachine smaller is dan de droger dan zou ik er een blad tussen maken, zodat de droger er wel op past.
quote:Mylene_Valerie schreef op 23 november 2015 @ 10:30:

[...]

Hier wel. Nou ja, droger staat boven maar de plank is zo bevestigd dat je er qua gewicht veel op kan zetten. Geen dun plankje hoor. Je moet denken aan een soort keukenblad, die dikte. Heeft de man van mijn moeder gemaakt en het staat al iets van 11 jaar zo dus het kan wel.Dan nog zou ik er geen wasmachine op zetten. Onze miele (dus loodzwaar) ging een tijd geleden stuk, met als gevolg dat hij het washok door stuiterde. Als het ding op een plank had gestaan had dat echt een enorme ravage opgeleverd.
quote:winkelfanaat schreef op 23 november 2015 @ 10:33:

[...]

oke. Dit is dan misschien ook een idee voor TO.Ja lijkt mij een goede oplossing voor TO.
omgekeerd .. dus droger op je wasmachine.. heb ik ook
Droger boven en een heel stevige plank ertussen en dan kan veel

Je hebt overigens ook wasmachines met droger functie

Voor gezinnen niet zo handig maar een klein huishouden van 1 of 2 kan het wel
quote:Miffy schreef op 23 november 2015 @ 10:37:

[...]

Dan nog zou ik er geen wasmachine op zetten. Onze miele (dus loodzwaar) ging een tijd geleden stuk, met als gevolg dat hij het washok door stuiterde. Als het ding op een plank had gestaan had dat echt een enorme ravage opgeleverd.

Mijn wasmachine staat voor de zekerheid in een bak. En tevens zit er een tussenstuk tussen slang en kraan dat als er iets gebeurd niet al het water eruit loopt (ben de naam kwijt hoe dat heet).

Maar goed, TO moet maar kijken, hier werkt het wel.
Dit zet je dan tussen je wasmachine en je droger

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven