Centraal Moderatortopic

09-11-2015 09:38 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.

Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.

Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.

Handig om te weten:

Hier zijn onze algemene voorwaarden en de huisregels van het Viva forum terug te vinden.

Hier zijn de mededelingen van het Viva forum terug te vinden.

Hier is het reactie/bugstopic deel 3 terug te vinden.

Hier kun je de beleidsmededelingen terugvinden.

Hier kan je de `plaatjesplak-functie` aanvragen.

Hier kan je hoofdletters aanvragen.

Hier is het vorige deel van het CM topic te vinden.

Hier vind je de terugkoppeling van de feedbackpop-up

Hier vind je het bantopic

Hier vind je de mogelijkheid om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-11-2015 11:15
Reden: offtopic (beleid)
% gewijzigd
Het topic 'naakt slapen' is verwijderd ivm trollen.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-11-2015 15:08
Reden: offtopic (beleid)
% gewijzigd
Het topic 'Interview voor moslim werkende in de zorg' is verwijderd ivm een onderzoekje.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum

Moderator,

Eerder vandaag heeft Miffy een vraag gesteld over iets wat NIET in het forumbeleid is opgenomen en dat jij ten onrechte steeds verwijderd met de opmerking "beleid".

In de forumreglementen is weliswaar een regel opgenomen over het stellen van medische diagnoses, maar er staat in die reglementen niks over het op professionele titel geven van juridische of financiële adviezen. Is het niet een idee om daarover iets in de reglementen op te nemen?

Ik zie namelijk dat je niet alleen Miffy's posts, maar ook nu mijn posts aan het wissen bent, terwijl mijns inziens wij geen van beiden de forumregels overtreden. Over iets praten wat niet in de regels staat, kan immers ook niet tegen diezelfde regels zijn.

We geven slechts aan dat het op oncontroleerbare professionele titel geven van juridische of financiële adviezen net zo kwalijk is in onze ogen als het stellen van medische diagnoses. Net als Miffy vraag ik me dus af of er van Viva uit daar een standpunt over bestaat, wat dat standpunt dan is en waarom zowel zij als ik nu kennelijk een beleid aan het overtreden zijn dat nog helemaal niet bestaat.
Am Yisrael Chai!
quote:fashionvictim schreef op 23 november 2015 @ 16:57:

Moderator,

Eerder vandaag heeft Miffy een vraag gesteld over iets wat NIET in het forumbeleid is opgenomen en dat jij ten onrechte steeds verwijderd met de opmerking "beleid".

In de forumreglementen is weliswaar een regel opgenomen over het stellen van medische diagnoses, maar er staat in die reglementen niks over het op professionele titel geven van juridische of financiële adviezen. Is het niet een idee om daarover iets in de reglementen op te nemen?

Ik zie namelijk dat je niet alleen Miffy's posts, maar ook nu mijn posts aan het wissen bent, terwijl mijns inziens wij geen van beiden de forumregels overtreden. Over iets praten wat niet in de regels staat, kan immers ook niet tegen diezelfde regels zijn.

We geven slechts aan dat het op oncontroleerbare professionele titel geven van juridische of financiële adviezen net zo kwalijk is in onze ogen als het stellen van medische diagnoses. Net als Miffy vraag ik me dus af of er van Viva uit daar een standpunt over bestaat, wat dat standpunt dan is en waarom zowel zij als ik nu kennelijk een beleid aan het overtreden zijn dat nog helemaal niet bestaat.

Jullie hebben allebei zo erg gelijk, jij en Miffy. (nog gelezen voordat het verwijderd werd) Het gaat niet over beleid inderdaad want dit beleid bestaat (nog) niet en toch wordt de vraag van Miffy verwijderd onder het mom "beleid", wat er niet is in deze.

Wellicht is het handiger als je je vraag/opmerking per e-mail rechtstreeks naar de community manager stuurt, dus niet naar het algemene adres want dan komt het bij moderators terecht en wordt het ondergesneeuwd of je krijgt het standaard antwoord....

communitymanager@viva.nl
Is zeggen dat iemand ongelijk heeft tegenwoordig ook op de man spelen? Zelfs als er onderbouwing bij staat? Graag reactie, want in dat geval kan ik mijn posts ook beter wissen.
quote:Beeldig schreef op 23 november 2015 @ 17:59:

Is zeggen dat iemand ongelijk heeft tegenwoordig ook op de man spelen? Zelfs als er onderbouwing bij staat? Graag reactie, want in dat geval kan ik mijn posts ook beter wissen.

Beste Beeldig,

Zoals je het nu verteld is dat niet op de man. Maar het hangt vaak wel van de context af.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva

In dat geval neem ik aan dat de aanpassingen van de posts van Miffy en Fashionvictim ook ongedaan worden gemaakt? Die deden precies dat.
quote:ModeratorViva schreef op 23 november 2015 @ 18:07:

[...]

Beste Beeldig,

Zoals je het nu verteld is dat niet op de man. Maar het hangt vaak wel van de context af.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva

Het is mij al vaker opgevallen dat dat ligt aan hoe iemand het leest.

En die is eigenlijk nooit objectief maar subjectief. Het is maar hoe je iets interpreteert. Niet specifiek de bedoelde post want die ken ik niet maar in andere gevallen hetzelfde laken een pak. Hoe de een het leest pakt anders uit dan hoe een ander het leest.

[...]

Beste Beeldig,

Met vriendelijke groet,

Moderator VivaWie bepaalt die context? De mod van dienst?

[...]

Beste Beeldig,

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva

Moet ik dit lezen als:

- zeggen dat iemand een stom rund is dat ze iets fout zegt is op de man spelen

- zeggen dat iemand iets fout zegt, want het klopt gewoon niet is niet op de man

zoiets?
quote:marana schreef op 23 november 2015 @ 18:19:

[...]

Moet ik dit lezen als:

- zeggen dat iemand een stom rund is dat ze iets fout zegt is op de man spelen

- zeggen dat iemand iets fout zegt, want het klopt gewoon niet is niet op de man

zoiets?

Beste Marana,

Zoals je het nu stelt klopt het wat je zegt. Sowieso mag er natuurlijk niet gescholden worden.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva

quote:yasmijn schreef op 23 november 2015 @ 18:17:

[...]

Wie bepaalt die context? De mod van dienst?

Beste Yasmijn,

Natuurlijk kun je bepaalde berichten op verschillende manieren interpreteren. Als er wordt getwijfeld over een bericht vindt er overleg plaats tussen de moderators. Verdere vragen over genomen beslissingen kunnen gemaild worden naar forum@viva.nl

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva

Het topic "wietmarkt" is verwijderd ivm spam.

Met vriendelijke groet,

JuniorModeratorViva
Het topic Soa keel? is verplaatst naar Gezondheid.

Met vriendelijke groet,

JuniorModeratorViva
Beste mods.

Ik had gisteren gereageert op een topic over een zwangerschapstest. Maar die is blijkbaar samengevoegd met het algemene ben ik zwanger topic. Nu komt dat topic steeds omhoog wippen in mijn lijst en dat wil ik helemaal niet.

Kan mijn reactie verwijderd worden ofzo? Zodat het topic niet meer in mijn lijst terecht komt?
quote:THE-BATWOMAN schreef op 24 november 2015 @ 10:54:

Beste mods.

Ik had gisteren gereageert op een topic over een zwangerschapstest. Maar die is blijkbaar samengevoegd met het algemene ben jk zwanger topic. Nu komt dat topic steeds omhoog wippen in mijn lijs en dat wil ik helemaal niet.

Kan mijn reactie verwijderd worden ofzo? Zodat het topic niet meer in mijn lijst terecht komt?Je kunt de Zwanger-pijler verbergen in je instellingen, dan komt het topic niet meer in je lijst (je ziet de rest van die pijler ook niet meer). Dat is in elk geval wat je nu kunt doen dat meteen werkt.
quote:THE-BATWOMAN schreef op 24 november 2015 @ 10:54:

Beste mods.

Ik had gisteren gereageert op een topic over een zwangerschapstest. Maar die is blijkbaar samengevoegd met het algemene ben jk zwanger topic. Nu komt dat topic steeds omhoog wippen in mijn lijs en dat wil ik helemaal niet.

Kan mijn reactie verwijderd worden ofzo? Zodat het topic niet meer in mijn lijst terecht komt?

We zijn even aan het navragen wat de beste oplossing is voor dit probleem. We komen er zsm op terug!

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum

quote:ModeratorViva schreef op 24 november 2015 @ 11:46:

[...]

We zijn even aan het navragen wat de beste oplossing is voor dit probleem. We komen er zsm op terug!

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forumDat kan volgens jullie niet. Tenminste vorige week kon het nog niet toen ik het vroeg....En toen was er ook geen andere oplossing dan die hele pijler te blokken weten jullie nog?
Het is ook al veel vaker gevraagd. Dé oplossing zou zijn dat je zelf topics uit je favorietenlijstje kunt verwijderen, maar ja...
quote:ikeaverslaafde schreef op 24 november 2015 @ 11:43:

[...]

Je kunt de Zwanger-pijler verbergen in je instellingen, dan komt het topic niet meer in je lijst (je ziet de rest van die pijler ook niet meer). Dat is in elk geval wat je nu kunt doen dat meteen werkt.

Helaas is er voor nu geen oplossing, wij hebben het echter doorgegeven en zijn het eens dat hier een oplossing voor gevonden moet worden. Wordt vervolgd...

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum

Het topic 'geloof niet alles op internet!' is verwijderd ivm smaad.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum

Het topic 'Werk in beveiliging + aanraking met politie geweest' is verwijderd ivm privacy.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva Forum

quote:Beeldig schreef op 23 november 2015 @ 18:09:

In dat geval neem ik aan dat de aanpassingen van de posts van Miffy en Fashionvictim ook ongedaan worden gemaakt? Die deden precies dat.Ja. De tekst van Miffy dient teruggezet te worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven