Gezondheid alle pijlers

Soa keel?

23-11-2015 23:29 23 berichten
H
Lijkt me eerder een keelontsteking. Een SOA heeft min. een incubatietijd van 2 weken.
klinkt als keelontsteking / strep throat idd.
Alle reacties Link kopieren
Zitten de witte vlekken op je amandelen? Klinkt als ontstoken amandelen.

Foto: http://www.verdec.com/gen ... s/streptococcenangina.htm
Ja. Dat denk ik ook. Je kunt SOA's in je keel krijgen, maar zo snel lijkt me heel sterk.

Maar idd, naar de huisarts. Voor je keel en voor een (afspraak over een) SOA test.

Hoe oud ben je? Jongeren kunnen evt. ook gratis naar Sense voor een SOA test.

En hopelijk heb je je lesje geleerd nu.
Ik denk ook keelontsteking. Heb je pijn met slikken?
SOA test kan pas na 2 weken ivm incubatietijd.
H
q-
anoniem_205040 wijzigde dit bericht op 11-09-2017 16:40
99.69% gewijzigd
quote:GateKeeper schreef op 23 november 2015 @ 23:34:

Heb je pijn met slikken?
Hoi flowe94, ik had precies dezelfde klachten 2 tot 3 dagen na mijn ooit eenmalige one night stand (doe ik trouwens nooit meer!) Heb toen ook onveilige orale seks gehad en kreeg al na een paar dagen opgezette klieren en ook ik dacht witte vlekjes achterin mijn keel en tong te zien.

Bij mij bleek er trouwens niets aan de hand te zijn. Ik kreeg wel voor de zekerheid een medicijn tegen chlamydia al zonder testen op basis van mijn klachten. Overigens is dit ook te snel om in meeste gevallen van een SOA te spreken. Meeste SOA hebben een incubatietijd van 2 weken en bij hiv, hepatitis en syfilis ligt dat zelfs bij 3 maanden. Dan pas is een test ook echt zinvol.

Ik zou dus na 2 weken gaan testen op chlamydia en gonorroe. Dat zijn SOA's die vaak in de keel kunnen voorkomen.

En over 3 maanden een hiv test doen. Na 6 tot 8 weken kan je trouwens al een hiv sneltest doen als je erg in de stress zit.
-
0.00% gewijzigd
-
0.00% gewijzigd
quote:flowe94 schreef op 24 november 2015 @ 00:17:

[...]

Dankjewel voor je reactie, fijn om te horen dat er bij jou niets aan de hand was! Ook wel prettig om te weten dat je ook iets soortgelijks hebt gehad. Ik voel me er ook echt dom over maar je kent het excuus... Drank, de sfeer, spanning alles bij elkaar en je denkt er gewoon even niet aan..

Ik lees ook veel dat de incubatietijd langer is maar toch maak ik me druk en het doet ook echt zeer.. Hoop dat ik morgen al even terecht kan.

Idd ik ken het, fouten zijn menselijk, maar helaas is dit achteraf niet goed te praten. Het is een momentopname, maar met de verkeerde persoon kan het je leven behoorlijk verwoesten. Het is in ieder geval een wijze les!

Verder kan het gewoon toevallig een onschuldige keelontsteking zijn, maar angst en stress kan ook zeker voor dit soort klachten zorgen, omdat je dan vaak te krampachtig op je lichaam gaat letten en bij ieder pijntje of klacht schiet je in de stress. Ik heb 3 maanden in angst gezeten en dit is voor mij reden om nooit meer onveilige seks te hebben met iemand die geen monogame relatie met mij wilt. Het is de stress achteraf gewoon echt niet waard en de kosten om te testen die erbij komen ook niet. Ik hoop voor jou dat ook jij niets hebt aan overgehouden en dit snel achter je kan laten.
Soa testje doen, herpes wordt nooit meegenomen !! Dan heb je pech, of je had t al of bent asymptomatische drager nu.

Ziektes waar je nooit meer vanaf komt zijn viraal: herpes, herpatitis B, Hiv natuurlijk, en genitale wratten.

Alle bacteriele aandoeningen: chlamydia, gonorroe (soms resistent tegenwoordig !!), syfilis, Urea en mycoplasma;s (te zien aan toename witte bloedlichaampjes) kun je antibiotica voor nemen.

Succes ! Hoop dat t fijn was ! Trios geven uiteindelijk altijd verdriet bij een van de partijen ...t lijkt geil is t ook maar eindigt in narigheid emotioneel of hoe dan ook. Niet doen.
en als 2 mannen dat met jou doen verbaast t me niks als er in ieder geval eentje bisex is...wel een risico groep...
Je kan niet al morgen een test doen...incubatietijd is al een paar keer genoemd.
J
Andy69: wat een onzin, dat een van de drie partijen altijd verdriet heeft en je aanraadt het niet te doen...
quote:andy69 schreef op 24 november 2015 @ 00:51:

Succes ! Hoop dat t fijn was ! Trios geven uiteindelijk altijd verdriet bij een van de partijen ...t lijkt geil is t ook maar eindigt in narigheid emotioneel of hoe dan ook. Niet doen.Nou, dat is niet mijn ervaring. Ik vind trio's altijd intens genieten. Good for you TO. Volgende keer wellicht wat beter om veiligheid denken.

Succes ! Hoop dat t fijn was ! Trios geven uiteindelijk altijd verdriet bij een van de partijen ...t lijkt geil is t ook maar eindigt in narigheid emotioneel of hoe dan ook. Niet doen.

Slechte persoonlijke ervaring ofzo?

Persoonlijke ervaringen zijn geen regel hé, beetje vreemd om dat wel zo te projecteren.

Trios geven uiteindelijk altijd verdriet bij een van de partijen ...t lijkt geil is t ook maar eindigt in narigheid emotioneel of hoe dan ook. Niet doen.Wat een onzin.
quote:andy69 schreef op 24 november 2015 @ 00:53:

en als 2 mannen dat met jou doen verbaast t me niks als er in ieder geval eentje bisex is...wel een risico groep...Ook onzin.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven