Andere behandeling vanwege lengte

26-11-2015 13:23 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik moet min of meer mijn frustraties kwijt en aangezien ik dit niet kwijt kan aan iemand, zijn de beste mensen van internet de sjaak.

Ik ben 25 jaar en net 1.70 lang, niet bepaald lang dus. Ik heb het idee dat mijn lengte mijn leven meer beïnvloedt dan ik voorheen dacht. Het komt nu vooral doordat ik een bepaalde promotie ben misgelopen, waarvoor ik geen andere reden kan bedenken dan mijn uiterlijk.

Ik houd het vaag vanwege herkenbaarheid.

Ik werk namelijk als software-ontwikkelaar bij een bedrijf. Ik werk hier al 4 jaar en ik ben zeer tevreden met die baan. Er kwam echter een positie vrij die mij dichter bij de zakelijke klant brengt, meer oplevert en een grotere verantwoordelijkheid geeft. Ik had me hiervoor aangemeld. Mijn collega heeft zich hier ook voor opgegeven.

Nu werk ik 9 uur per (5) dag in de week en werk vaak 2-wekelijks een paar dagen over 10/11 uur. Ik ben ook veel bezig met activiteiten op de bedrijfsvloer en onderhoud goed contact met de sales-afdeling. Functioneringsgesprekken zijn altijd goed. Allemaal punten die gevraagd werden en die ik eigenlijk al doe, dus ik dacht die functie is in de pocket.

Mijn collega is anders dan mij; Hij is lang en redelijk breed. Hij werkt echter 8 uur per dag en werkt nooit over. Ik had altijd gedacht dat hij niet echt deze baan wilde.

Einde van het verhaal, hij heeft deze baan gekregen en ik moet de een nieuweling gaan opleiden.

Dit is op de werkvloer, maar ook in normale wereld wordt erop me neer gekeken. Als ik erg assertief voor sta, dan heb ik het "kleinemannen-complex". Maar ik moet wel accepteren dat sommige mensen, mij behandelen als een kind. Ik kan tegen grapjes, maar als je er constant op wordt neergekeken is het niet meer grappig.

Hetzelfde in de liefde. Kleine mannen worden vaak niet aantrekkelijk gevonden en ik heb het idee dat ik altijd iemands beste vriend ben en nooit iemands liefde. Nou neem ik niemand iets kwaad, je kan nochtans niet veranderen tot wie je je aangetrokken voelt. Van mijn kant is echter gewoon pijnlijk en een hopeloze situatie.

Ik begrijp echter wel waarom feminisme zo populair is. Mijn werkvloer-scenario zie ik vaker bij vrouwen dan bij mannen.
Lijkt me sterk dat het aan je lengte ligt, eerlijk gezegd.

Misschien denken ze wel dat je collega veel beter zijn werk kan plannen bijvoorbeeld. Hij doet in 8 uur waar jij veel voor moet overwerken. Dus is hij efficiënter.
En dat die ander mogelijk beter in het profiel past is geen optie?
Ik zou eens vragen waarom ze niet voor jou hebben gekozen i.p.v. hele vreemde theorieën te gaan bedenken over afwijzingen op basis van lengte... Hoewel het feit dat je zo'n vreemde gedachtegang hebt, me ook doet twijfelen aan je capaciteiten (dus misschien is het wel logisch dat je die functie niet hebt gekregen).
Oh en ik ben niet eens 1.70 (verre van), maar nog nooit een promotie misgelopen daardoor hoor.
Jij denk serieus dat hij die baan heeft gekregen omdat hij langer is?

Dat dit uberhaupt in je opkomt zeg. Koekoek.

Soms he, soms zijn anderen gewoon beter in hun werk.

Of je nou 1.70 bent ( ik ben 1.71 en voel me niet klein ofzo, eerder gemiddeld) of 1.83.

Mijn vriend is 1.74, heeft geen gebrek aan aandacht van vrouwelijk schoon. Het is maar net wat je zelf ook uitstraalt.

Wat jou overkomt heeft echt niks met je lengte te maken, dat maak je er zelf van.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
quote:MadameQetesh schreef op 26 november 2015 @ 13:28:

Jij denk serieus dat hij die baan heeft gekregen omdat hij langer is?

Dat dit uberhaupt in je opkomt zeg. Koekoek.

Soms he, soms zijn anderen gewoon beter in hun werk.

Of je nou 1.70 bent ( ik ben 1.71 en voel me niet klein ofzo, eerder gemiddeld) of 1.83.

Mijn vriend is 1.74, heeft geen gebrek aan aandacht van vrouwelijk schoon. Het is maar net wat je zelf ook uitstraalt.

Wat jou overkomt heeft echt niks met je lengte te maken, dat maak je er zelf van.Nou, dit dus. Scheelt mij weer typen
Jij vindt 1.70m klein? Nou dan ben ik echt dwerg. En ik ben aangenomen voor deze baan ondanks dat et ook grote mannen hadden gesolliciteerd
Tja, met promoties weet je nooit waaraan het ligt. Maar het lijkt mij wel heel sterk dat het aan jou lengte ligt.

Misschien hebben ze wel voor je collega gekozen, juist omdat hij zijn werk in 8 uur af krijgt. Of omdat hij niet zo opzichtig bezig is zich in de kijker te spelen. Of juist heel goed overweg kon met de selectiecommissie. Of omdat hij beter in het profiel past. Of omdat hij zelfverzekerd is. Of omdat hij het achter de ellebogen heeft. Je weet het niet.

Je kan wel vragen waarom de keuze niet op jou is gevallen en wat je werkgever van jou verwacht om wel in aanmerking te komen voor een promotie.
Kleine mannen vind ik inderdaad niet aantrekkelijk. Zeker niet als ze denken dat hun lengte hen belemmert.
Overwerken is een teken van zwakte. Blijkbaar kun je dan je huidige werk al nauwelijks aan. Dan krijg je dus zeker geen zwaardere positie.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Ik kan me niet voorstellen dat een werkgever naar lengte kijkt. Ik denk dat jij dit aan elkaar koppelt omdat je ermee zit. Bij het internetdaten merk ik ook dat lengte voor vrouwen echt een ding is, dus dat je daar tegenaan loopt is stom maar wel iets van deze tijd. Iemand die jou echt leuk vindt zal je er niet voor laten lopen moet je maar denken. Dus laat je niet onzeker maken.

De vergelijking qua lengte gaat niet op, want TO is een man volgens mij en dan is 1.70 niet bijzonder groot en dat kan best een nadeel zijn (maar zakelijk geloof ik dat niet). Wel eens met Madame, het is wat je uitstraalt, dus als jij er schijt aan hebt dan zullen anderen er ook minder problemen mee hebben.
quote:Isabela schreef op 26 november 2015 @ 13:27:

Lijkt me sterk dat het aan je lengte ligt, eerlijk gezegd.

.

Nou, ik las in een topic over lengte deze week dat er echt mensen zijn die minder respect hebben voor mensen die kleiner zijn dan hen.

Het kan wel degelijk uitmaken.

Of TO inderdaad vanwege zijn lengte is afgewezen, laat ik in het midden. Ik denk dat het lengteding vooral speelt bij de eerste indruk, niet als je al jaren aan het werk bent bij een bedrijf.

TO zegt dat hij veel overwerkt en veel voor het bedrijf over heeft. Klinkt heel loyaal, maar het kan ook kruiperig overkomen en die eigenschap wil je niet zien bij een leidinggevende positie.
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat het aan je lengte ligt dat je bent afgewezen.

Ik ben wel eens afgewezen voor een baan, waarschijnlijk door mijn lengte (1.63) Dat was als orderpicker. Als je kleiner was dan een bepaalde lengte dan zou je niet bij de bovenste stellingen kunnen komen.
Als je zoveel overwerkt, geef je de indruk dat je je huidige baan niet aankunt, laat staan een niveau hoger.
Lijkt me ook stug dat het aan je lengte ligt. Gelukkig maar, want daar kun je immers niks aan doen. Aan je werkhouding, zelfbeeld, zelfvertrouwen en realiteitszin wel, alsnog aan werk dus.
Mijn man ziet op zijn werk ook dat iedereen met leidinggevende functies minimaal 1.85m is. Ook onderzoek wijst al jaren die richting op.
Ik vind je wel als "slachtoffer" opstellen hoor. Dat straal je ook uit he? Dat maakt onaantrekkelijk. Niet je lengte.
Ik werk ook in de ICT sector, ben 1.63 en was 7 mnd zwanger toen ik promotie kreeg.....

Zou het kunnen dat het ergens anders aan ligt? Eerste gedachte na het lezen van je post is dat het wel eens aan het profileren van jou zelf kan liggen.
quote:Vl43inder schreef op 26 november 2015 @ 13:41:

Ik werk ook in de ICT sector, ben 1.63 en was 7 mnd zwanger toen ik promotie kreeg.....

Zou het kunnen dat het ergens anders aan ligt? Eerste gedachte na het lezen van je post is dat het wel eens aan het profileren van jou zelf kan liggen.Jij bent een vrouw, TO een man. Daar wordt toch verschillend tegenaan gekeken.
Man man man er is aardig wat loos in die hersenpan van je.

Wat een ongelofelijke onzin Als je lang was geweest hadden het wel je schoenen geweest, of je haarkleur.

Misschien ben je wel te streberig voor de nieuwe baan.

Je zoekt de oorzaak bij dingen buiten je gedrag om, kijk eerst eens naar je gedrag.
Ooit wel is gelezen dat er inderdaad bias is tegen kleine mensen, maar of dat ook hier geldt is maar de vraag.

Ik ben ook klein (1,73) als man en ja er zijn knuppels die je anders behandelen, maar toch het merendeel van de mensen niet hoor! Anders moet je een andere kring met mensen opzoeken!

Edit: Dit is wat ik bedoelde! Maar dit gaat meer over solliciteren dan promoties.
Je bent ideaal voor het bedrijf in je huidige functie-positie. Goede contacten met waar dat nodig is en je maakt ook nog eens lange dagen, waar je misschien niet eens voor betaald krijgt. Ookal is het een minpuntje dat je het aan jou toebedeelde werk niet in de gestelde tijd van 5x8 kunt afmaken en je blijkbaar ook niet aangeeft dat je teveel werk krijgt voor jouw uren.

Hoe dan ook, ze kunnen jou niet vervangen omdat ze dan duurder uit zijn, terwijl jouw collega gewoon de normale dagen werkt en dus makkelijker uit te wisselen is.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
De leidinggevende van mijn man is 1.70. Ook een wat kleinere man. Maar toch leiding gevend.
Ik denk eerder dat je onzekerheid je parten speelt. Sales-mensen komen meestal erg zelfverzekerd over en dat kom jij niet, althans hier niet, en dat zal je irl vast ook wel in enige mate uitstralen. Ik kan me voorstellen dat het niet leuk is als man om 1.70 te zijn. Maar goed mijn schoonvader is 1.55 hooguit (ok flink gekrompen inmiddels, maar ik dacht dat hij max 1.62 is geweest) en die is toch ook heel gelukkig hoor met vrouw, kinderen, kleinkinderen en hij heeft ook best een aardige baan gehad. En nu hij stokoud is is het heel prettig dat hij zo klein (en licht) is, want hij kon een heel leuk klein handzaam opklapbaar modelletje scootmobiel uitzoeken en hij gaat altijd met (klein)kinderen mee op vakantie, want hij neemt niet veel plek in in de auto en je neemt hem zo bij de arm of in de rolstoel mee, want hij weegt bijna niks. Ok dat hij superlief is, nooit zeurt en altijd blij is heeft er natuurlijk ook wel mee te maken, dat iedereen hem altijd wel mee wil nemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven