Algemeen vluchtelingentopic deel 4

09-11-2015 22:32 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
De dienst terugkeer en vertrek kan nog wel wat vrijwilligers gebruiken dacht ik zo..
quote:vruchtgebruik schreef op 27 november 2015 @ 05:35:

[...]

Dat kan en en.

Ik heb verschillende mensen in mijn zeer naaste omgeving die wat jij beschrijft aan den lijve ervaren.

Dus: Als je het beter hebt let je op en help je hen daarbij. Dat doe je voor al je naasten, van dichtbij en ver. Letterlijk want dat leer je ook juist van de migranten om je heen:,ook familie in andere landen help je waar kan.

Ik ken zat mensen die zo zitten zoals jij nu beschrijft. Vreemd genoeg zijn dat juist de mensen die zich inzetten ook voor vluchtelingen.

Ik ben er erg blij mee en trots op dat juist de mensen waarmee hier wordt geschermd dat men 'ervoor opkomt' afstand nemen van die anti vluchteling houding.

Natuurlijk is er kritiek op bepaalde beslissingen. Maar net zo goed gaan de dames naar de opvang en nemen kleding mee om te wassen en te drogen. Vanuit de moskee of kerk wordt hierin eventueel ondersteund, dat het voor deze mensen te doen blijft die vaak zelf al op het minimum zitten maar graag iets willen doen.

Bijvoorbeeld. En dat zijn precies de mensen die zo zouden moeten 'lijden' onder de komst van de vluchtelingen.

Hoe kan het dat deze mensen met een laag inkomen wel oorzaak en gevolg helder kunnen blijven zien?Dat heeft niet zozeer met inkomen te maken, maar met beschikbare tijd. Als je geen werk hebt, hebt je 40 uur per week méér te besteden dan iemand met fulltime baan. En hartstikke goed hoor, dat je mensen helpt i.p.v. op de bank hangt zonder werk.
it's not who I am underneath, but what I do that defines me

[...]

Dat kan en en.

Ik heb verschillende mensen in mijn zeer naaste omgeving die wat jij beschrijft aan den lijve ervaren.

Dus: Als je het beter hebt let je op en help je hen daarbij. Dat doe je voor al je naasten, van dichtbij en ver. Letterlijk want dat leer je ook juist van de migranten om je heen:,ook familie in andere landen help je waar kan.

Ik ken zat mensen die zo zitten zoals jij nu beschrijft. Vreemd genoeg zijn dat juist de mensen die zich inzetten ook voor vluchtelingen.

Ik ben er erg blij mee en trots op dat juist de mensen waarmee hier wordt geschermd dat men 'ervoor opkomt' afstand nemen van die anti vluchteling houding.

Natuurlijk is er kritiek op bepaalde beslissingen. Maar net zo goed gaan de dames naar de opvang en nemen kleding mee om te wassen en te drogen. Vanuit de moskee of kerk wordt hierin eventueel ondersteund, dat het voor deze mensen te doen blijft die vaak zelf al op het minimum zitten maar graag iets willen doen.

Bijvoorbeeld. En dat zijn precies de mensen die zo zouden moeten 'lijden' onder de komst van de vluchtelingen.

Hoe kan het dat deze mensen met een laag inkomen wel oorzaak en gevolg helder kunnen blijven zien?

Het heeft niks te maken met oorzaak en gevolg helder zien. Dat maak jij ervan waarmee je weer direct impliceert dat mensen die de asielinstroom niet willen fout zijn.

Ik kies ervoor andere groepen te helpen. Eenzame ouderen en bijvoorbeeld het kinderfonds, zodat bijstandsgezinnen met kinderen hun kind ook een kadootje kunnen geven met pakjesavond.
quote:Ikbenanoniem schreef op 27 november 2015 @ 08:09:

[...]

Ik kies ervoor andere groepen te helpen. Eenzame ouderen en bijvoorbeeld het kinderfonds, zodat bijstandsgezinnen met kinderen hun kind ook een kadootje kunnen geven met pakjesavond.Ik zit op een aantal facebook sites en zie daar ook dat de meeste mensen hun speelgoed en kleding specifiek aanbieden voor bijstandsgezinnen en minima aangezien er al genoeg naar de vluchtelingen gaat.

[...]

Dat maak jij ervan waarmee je weer direct impliceert dat mensen die de asielinstroom niet willen fout zijn.

Dat is hier gewoon. Van de week gelezen : "gelukkig ben ik niet zo want" of, " zoveel negativiteit op "dat" topic, daar kom ik niet meer", ik geloof dat mensen zich echt, echt beter voelen als zij pro (wel of geen economische) vluchteling zijn.

[...]

.. En dat zijn precies de mensen die zo zouden moeten 'lijden' onder de komst van de vluchtelingen.

Hoe kan het dat deze mensen met een laag inkomen wel oorzaak en gevolg helder kunnen blijven zien?Omdat DE grote graaiers er wel voor zorgen geen last te hebben van asielzoekers en/of bijstandsgezinnen en/of demente bejaarden en/of opvang voor verslaafden en/of moeilijk opvoedbare jongeren. (ze wonen meestal ook nog eens ver van dit alles)

Blijven over de mensen die zien dat het hier aan alle kanten vastloopt en de mensen die grenzeloos zijn in het zien van geen grenzen. (En helder zien ze al helemaal niet meer)
Kijk eens aan die Dijsselbloem toch:

http://www.bnr.nl/nieuws/politiek/12013 ... i-schengen

Een stevig onderling vertrouwen en goede samenwerking in Europa zijn volgens Dijsselbloem nodig om de vorming van een 'mini-Schengen' te voorkomen. "Ik ben niet optimistisch. We zouden samen moeten investeren in vluchtelingenkampen en grensbewaking. Als dat niet gaat, moeten landen hun eigen maatregelen nemen om hun eigen maatregelen te nemen om hun samenleving te beschermen. Zo ver is het dus gekomen in Europa en het spijt me dat ik het moet zeggen."

Volgens FD-correspondent Rik Winkel, die Dijsselbloem in Brussel sprak, is de eurogroepvoorzitter overtuigd van het grote belang om de grenzen met met name België en Duitsland open te houden, al is het maar voor het behoud van de huidige welvaartsstaat. "En met de huidige instroom dreigen we die op te blazen, want we hébben dat geld en die huizen niet."
Ik vind het onprettig dat je me een mening in mijn schoenen schuift, Pejeka. Ik vind niet dat alle armen zelf schuld zijn aan hun armoede, ik vind niet dat mensen blij moeten zijn met een aalmoes.

Ik las ergens anders de eigen kinderen/foster parents kinderen-vergelijking. Ik ben van mening dat een foster parents kind dat geen huis meer heeft, omdat het kapot gebombardeerd is, of een kind dat vervolgd wordt, altijd veilig opgevangen moet worden. Dan kun je twisten over waar en op welke wijze, maar me dunkt dat arm zijn in Nederland niet zo erg is als yezidi-kindje zijn in Syrië.

[...]

Het heeft niks te maken met oorzaak en gevolg helder zien. Dat maak jij ervan waarmee je weer direct impliceert dat mensen die de asielinstroom niet willen fout zijn.

Ik kies ervoor andere groepen te helpen. Eenzame ouderen en bijvoorbeeld het kinderfonds, zodat bijstandsgezinnen met kinderen hun kind ook een kadootje kunnen geven met pakjesavond.

Daar wil ik even iets rechtszetten:

Ik vind zeker niet dat mensen die kritisch zijn over de omgang met vluchtelingen fout.

Ik vind het wel heel erg fout dat mensen van alles vinden van 'alle' asielzoekers en deze groep mensen zo negatief mogelijk neerzet.

En ook alle moeite doen om mensen die van dit laatste wat vinden zo vreemd mogelijk neer te zetten.

De reden waarom ik hier blijf meelezen is mede omdat ik graag breed geïnformeerd ben.
quote:sateofmayo schreef op 27 november 2015 @ 09:11:

[...]

Omdat DE grote graaiers er wel voor zorgen geen last te hebben van asielzoekers en/of bijstandsgezinnen en/of demente bejaarden en/of opvang voor verslaafden en/of moeilijk opvoedbare jongeren. (ze wonen meestal ook nog eens ver van dit alles)

)Dit ben ik helemaal.met je eens en daar zou de focus op moeten liggen. Ipv asielzoekers allerlei eigenschappen tie te dichten en haat te zaaien.
quote:barbaracartland schreef op 27 november 2015 @ 09:20:

Ik vind het onprettig dat je me een mening in mijn schoenen schuift, Pejeka. Ik vind niet dat alle armen zelf schuld zijn aan hun armoede, ik vind niet dat mensen blij moeten zijn met een aalmoes.

Ik las ergens anders de eigen kinderen/foster parents kinderen-vergelijking. Ik ben van mening dat een foster parents kind dat geen huis meer heeft, omdat het kapot gebombardeerd is, of een kind dat vervolgd wordt, altijd veilig opgevangen moet worden. Dan kun je twisten over waar en op welke wijze, maar me dunkt dat arm zijn in Nederland niet zo erg is als yezidi-kindje zijn in Syrië.

Beste Barbara, toen ik begon over mensen die in Nederland in de problemen zitten, begon je zelf ogenblikkelijk over tokkies met Wehkamp-schulden, dus daar ging ik op in.

Die Foster Parents-vergelijking was niet van mij, dus die laat ik voor rekening van degene die hem maakte.

En ik denk dat een kind dat in Nederland tekort komt, niet minder zielig is dan een kind dat elders tekort komt. Je kunt ellende niet tegen elkaar afwegen. Of zeg jij ook tegen iemand van wie de voet is geamputeerd, dat hij niet mag zeuren, omdat er ook mensen zijn die hun hele been moeten missen?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ik ben arm opgegroeid Pejeka. Dus ik weet heel best welke offers mijn moeder moest maken om ons een leuke jeugd te geven. Ik kreeg 2 cadeautjes met Sinterklaas en dat was weinig. Maar het was inderdaad veel leuker dan wonen in Ramallah, kom nou toch.

Ik heb genoemd dat er veel mensen zijn die niet met geld kunnen omgaan. Kijk maar eens op dit forum, topics vol worden daarover geschreven. Dat is niet hetzelfde als dat iedereen niet met geld om kan gaan.
http://www.elsevier.nl/Ne ... 178W/?masterpageid=158493

En hier kan ik dan zo van balen....

Dat betekend dus dat die arme kindjes waar Barbara en Pekeja het over hebben dus nóg minder op hulp mogen hopen door deze belachelijke asielinstroom.

Naast de arme nederlandse kindjes.

"Gevolgen

Duidelijk is dat de allerarmsten in de wereld het kind van de rekening zijn. Ook omdat het ontwikkelingshulpbudget in 2018 sowieso al omlaag zal gaan.

Welke gevolgen de stijgende kosten voor asielzoekers precies hebben voor de ontwikkelingslanden is te lezen in de Najaarsnota, schrijft Ploumen in de brief."

Aanvulling:

Ik weet dat het vaak niet goed wordt uitgedeeld/besteed, dat ontwikkelingshulpgeld. Maar door dit zo aan te pakken zal die toestroom van asielzoekers alleen maar vergroten.

Én het budget wordt verhoogd per asielzoeker ook nog. Het klopt gewoon niet.
Het budget is ook veel te hoog bungaa. Daar kunnen die asielzoekers niet zoveel aan doen, de hele asielindustrie is ook gewoon keiharde business waar héél veel geld in omgaat. En als veel mensen nog steeds in de 'racisme / intolerantie / xenofobie'-kramp schieten als er kritiek op de vluchtelingenstroom komt, dan kan dat business model gewoon doorgaan met cashen.
it's not who I am underneath, but what I do that defines me
quote:barbaracartland schreef op 27 november 2015 @ 09:51:

Ik ben arm opgegroeid Pejeka. Dus ik weet heel best welke offers mijn moeder moest maken om ons een leuke jeugd te geven. Ik kreeg 2 cadeautjes met Sinterklaas en dat was weinig. Maar het was inderdaad veel leuker dan wonen in Ramallah, kom nou toch.

Ik heb genoemd dat er veel mensen zijn die niet met geld kunnen omgaan. Kijk maar eens op dit forum, topics vol worden daarover geschreven. Dat is niet hetzelfde als dat iedereen niet met geld om kan gaan.

Ik weet dat jullie het vroeger niet breed hadden. Daar heb je wel eens over verteld.

Maar ik kan niet met droge ogen tegen een Nederlands kind dat onder de armoedegrens leeft en daardoor van alles tekort komt, zeggen dat het niet moet zeuren omdat er kindjes in Ramallah zijn die het nóg slechter hebben.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Intussen klagen gemeenten die onderdak regelen voor asielzoekers dat zij te weinig geld krijgen van het rijk. Voor noodopvang krijgen gemeenten nu 40 euro per persoon, terwijl dit zeker 100 euro per persoon zou kosten. Gemeenten en provincies onderhandelen al geruime tijd over de kosten voor asielopvang.

Naar verluidt, komen de partijen vrijdag tot een akkoord. Premier Mark Rutte (VVD) zal de afspraken in de loop van vrijdag bekendmaken. Waarschijnlijk wordt de vergoeding per asielzoeker inderdaad opgeschroefd naar 100 euro. Verder zullen gemeenten die extra woningen bouwen voor asielzoekers door het Rijk worden beloond.
quote:pejeka schreef op 27 november 2015 @ 10:21:

[...]

Ik weet dat jullie het vroeger niet breed hadden. Daar heb je wel eens over verteld.

Maar ik kan niet met droge ogen tegen een Nederlands kind dat onder de armoedegrens leeft en daardoor van alles tekort komt, dat het niet moet zeuren omdat er kindjes in Ramallah zijn die het nóg slechter hebben.De kinderen in Nederland hebben niks met de kinderen in Ramallah te maken, nog even en we mogen niks meer vinden want in een ander land is het slechter, boeiend dat het daar slechter gaat we wonen in Nederland met de rechten waaronder mijn ouders keihard voor geknokt hebben,misschien moeten die mensen in die andere landen gewoon geen hulp meer krijgen uit het westen zodat ze gedwongen worden om zelf actie in hun eigen land te ondernemen.

http://www.volkskrant.nl/ ... n-armoede-leven~a4195878/
quote:rosemetijs schreef op 27 november 2015 @ 10:23:

Intussen klagen gemeenten die onderdak regelen voor asielzoekers dat zij te weinig geld krijgen van het rijk. Voor noodopvang krijgen gemeenten nu 40 euro per persoon, terwijl dit zeker 100 euro per persoon zou kosten. Gemeenten en provincies onderhandelen al geruime tijd over de kosten voor asielopvang.

Naar verluidt, komen de partijen vrijdag tot een akkoord. Premier Mark Rutte (VVD) zal de afspraken in de loop van vrijdag bekendmaken. Waarschijnlijk wordt de vergoeding per asielzoeker inderdaad opgeschroefd naar 100 euro. Verder zullen gemeenten die extra woningen bouwen voor asielzoekers door het Rijk worden beloond.

Perfect toch.

Laat ze vooral meer geld uitgeven aan hun asielzoekers “hobby” des te makkelijker krijgt de PVV er zetels bij.

Sinds de bankencrisis is er veel gevraagd van “de Nederlander” bijna alles wat leuk & nuttig is hebben ze wegbezuinigd.

Ik denk dat de burgers in gemeenten waar het fanfarekorps is wegbezuinigd en de wipkip al jaren niet vervangen kan worden laaiend enthousiast zijn als er huizen gebouwd worden voor migranten als hun kinderen al een jaar of 5 op een wachtlijst staan en ze ook nog dit soort krantenartikelen lezen of wij ze helpen herinneren

Pffffffffffffffffff ik denk dat een workshop beeldvorming geen overbodige luxe is voor Rutte 2
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:ronniemitchel schreef op 27 november 2015 @ 10:24:

[...]

De kinderen in Nederland hebben niks met de kinderen in Ramallah te maken, nog even en we mogen niks meer vinden want in een ander land is het slechter, boeiend dat het daar slechter gaat we wonen in Nederland met de rechten waaronder mijn ouders keihard voor geknokt hebben,misschien moeten die mensen in die andere landen gewoon geen hulp meer krijgen uit het westen zodat ze gedwongen worden om zelf actie in hun eigen land te ondernemen.

Eens hoor.

Een nederlands kind in armoede heeft het echt zwaar. Er is echt ellende genoeg hier in NL.

Met de belachelijke bedragen die wij blijkbaar kunnen besteden aan andere landen waar het toch echt niet beter wordt door een zak grof geld neer te leggen heb ik heel veel moeite.

En ze dan maar hierheen laten komen slaat helemaal kant nog wal. Dat gaan we gewoon merken in onze portomonnee...
quote:hollebollegijs schreef op 27 november 2015 @ 10:34:

[...]

Perfect toch.

Laat ze vooral meer geld uitgeven aan hun asielzoekers “hobby” des te makkelijker krijgt de PVV er zetels bij.

Sinds de bankencrisis is er veel gevraagd van “de Nederlander” bijna alles wat leuk & nuttig is hebben ze wegbezuinigd.

Ik denk dat de burgers in gemeenten waar het fanfarekorps is wegbezuinigd en de wipkip al jaren niet vervangen kan worden laaiend enthousiast zijn als er huizen gebouwd worden voor migranten als hun kinderen al een jaar of 5 op een wachtlijst staan en ze ook nog dit soort krantenartikelen lezen of wij ze helpen herinneren

Pffffffffffffffffff ik denk dat een workshop beeldvorming geen overbodige luxe is voor Rutte 2

Ja maar volgens Jeroen Dijsselbloem hébben 'we' dat geld helemaal niet..

Wie gaat dat betalen,lieve zoete Gerritje?

O wacht...
En ondertussen in Den Haag,wie het nog snapt mag het zeggen..

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... l#comments

Rutte: 14.000 huizen voor statushouders er bij, met nog eens 10.000 via versneld traject. Doel: meer ruimte vrijmaken in azc's. Asscher deed de emotionele argumenten over "respect voor elkaar" en "ongelofelijke inzet". Hij wil banen voor "de apotheker uit Aleppo" en komt qua integratie met een misdadig naïeve "participatieverklaring" om cultureel en religieus onderontwikkelde vluchtelingen met een pennenstreek de Westerse normen te laten erkennen:
quote:barbaracartland schreef op 26 november 2015 @ 22:34:

Ik snap dat die mijnheer verdrietig is. Het is ook sneu. Maar hij krijgt ook een betaalbare woning, een uitkering en alle toeslagen en hij heeft niet hoeven vluchten. Niettegenstaande is het heel triest als mensen op die leeftijd ontslagen worden. Dat is ook de reden waarom wij een huis hebben gekocht met een hypotheek die we, bij leven en welzijn, afgelost kunnen hebben voor we 50 zijn. En dat soort dingen zeg ik niet omdat ik een betweterige tuthola ben, maar omdat ik al deze dingen van heel dichtbij meegemaakt heb. Je hebt geen idee van hoe zuinig, voorzichtig en financieel dichtgetimmerd ik leef.

Maar dat je zegt dat de deur keihard wordt dichtgesmeten, dat snap ik niet. Wat verwacht je dan? Moet de staat hun hypotheek aflossen? Moet de staat hem een nepbaan geven voor het salaris dat hij had?Dus als jij straks op je 51 een beroep moet doen op de bijstand, dan kun je gewoon weer een hypotheek op je net afgeloste huis nemen om zo in je eigen onderhoud te voorzien. Dus zo dichtgetimmerd is het allemaal niet.
quote:rosemetijs schreef op 27 november 2015 @ 10:23:

Naar verluidt, komen de partijen vrijdag tot een akkoord. Premier Mark Rutte (VVD) zal de afspraken in de loop van vrijdag bekendmaken. Waarschijnlijk wordt de vergoeding per asielzoeker inderdaad opgeschroefd naar 100 euro. Verder zullen gemeenten die extra woningen bouwen voor asielzoekers door het Rijk worden beloond.Voor 100 euro per persoon kun je ook een hotelkamer met complete verzorging huren.
Jijquote:pejeka schreef op 27 november 2015 @ 09:35:

[...]

Beste Barbara, toen ik begon over mensen die in Nederland in de problemen zitten, begon je zelf ogenblikkelijk over tokkies met Wehkamp-schulden, dus daar ging ik op in.

Die Foster Parents-vergelijking was niet van mij, dus die laat ik voor rekening van degene die hem maakte.

En ik denk dat een kind dat in Nederland tekort komt, niet minder zielig is dan een kind dat elders tekort komt. Je kunt ellende niet tegen elkaar afwegen. Of zeg jij ook tegen iemand van wie de voet is geamputeerd, dat hij niet mag zeuren, omdat er ook mensen zijn die hun hele been moeten missen?

Toch is dat er in mijn (arme) jeugd met de paplepel ingegoten. Er zijn echt mensen die het slechter hebben en nul uitzicht op beter.

Kinderen snappen dat heus wel en het is ook best gezond leren kinderen te focussen op kansen en hoop. Ik was apetrots op mijn eerste baantje toendertijd en mijn broers en zussen leerden al heel vroeg (mijn broertje was toen zes maar hij heeft Me later verteld dat dat indruk maakte. Hij liep al folders toen hij negen was) dat er kansen zijn om zelf geld te verdienen, zagen aan mij dat studeren met hard erbij werken (ik ging pas rond mijn mid twintigers jaren eens op vakantie bijvoorbeeld) leuk kan zijn en mogelijk is.

Er zijn landen waar dat onrealistisch zou zijn.

En wij waren ons er zeer van bewust dat we ondanks minder geld etc geluksvogels waren in vergelijking met kinderen uit arme landen.
quote:vruchtgebruik schreef op 27 november 2015 @ 09:29:

[...]

Daar wil ik even iets rechtszetten:

Ik vind zeker niet dat mensen die kritisch zijn over de omgang met vluchtelingen fout.

Ik vind het wel heel erg fout dat mensen van alles vinden van 'alle' asielzoekers en deze groep mensen zo negatief mogelijk neerzet.

En ook alle moeite doen om mensen die van dit laatste wat vinden zo vreemd mogelijk neer te zetten.

De reden waarom ik hier blijf meelezen is mede omdat ik graag breed geïnformeerd ben.

Bepaalde dingen ben ik met je eens. Ik vermijd zoveel mogelijk verwijzingen naar religie, omdat ik dat van secundair belang vind. Ik vermijd zoveel mogelijk generalisaties, omdat het geen uniforme groep is die instroomt.

Wat niet wegneemt dat je je ogen niet kunt sluiten voor het gegeven dat instromende asielzoekers vaak in een uitkering belanden. Daarvan zijn harde cijfers bekend uit het verleden en er is geen enkele reden om aan te nemen dat het met deze groep instromers anders zal zijn. Ook al niet door alle factoren die worden genoemd tav de huidige economie die er niet florrisant voor staat.

Waar het wel fout gaat in deze discussie is dat de toon hard is en dat zowel mensen uit het pro als mensen uit het anti kamp (om ze zo toch maar te noemen) generaliseren. Jij met je opmerking net zo goed.

Ik ben geen xenofoob of nietsgunner, ik ben wel iemand die zelf noodgedwongen in het vangnet hangt en rondkomen is verre van eenvoudig, ook zonder Wehkampschuld. En in de huidige economie is het maar zeer de vraag of ik weer een baan krijg, ook omdat ik chronisch ziek ben en niet volledig kan werken. En ja, dan maak ik me dus wel zorgen door alle stijgende kosten en de bevroren uitkeringen. Chronisch ziek zijn is ook nog eens duur, het maakt werk vinden lastig en dus zijn de vooruitzichten niet zo geweldig.

Aan de onderkant van de samenleving wonen in een land met een boel welvaart om je heen is niet leuk en dat is nog mild uitgedrukt. Zeker als je het anders gewend bent, want ik had een goede baan. En nu lig ik in het afvalputje van de labbekakken van meneer De Boer, met chronische pijn waar ik niet om gevraagd heb en met alle financiele kopzorgen die erbij komen. En het onbegrip en de vooroordelen vliegen je om de oren.

Ik ben voor het helpen van echte vluchtelingen, liefst in de eigen regio. En voor beperkte en tijdelijke opvang van mensen hier. De ongecontroleerde instroom van asielzoekers, grotendeels economisch, baart me zorgen. De open uitnodiging van Merkel heeft de geest uit de fles gelaten en zie hem er dan maar weer in te krijgen. Ons asielsysteem faalt op vele fronten en ons uitzetbeleid is een flop. Dat gesleep met mensen van sporthal naar sporthal is een aanfluiting. En de kosten die het met zich meebrengt zijn buitensporig.

Ik las in een artikel dat het opvangen van een asielzoeker in noodopvang 400 euro per nacht kostte in een bepaalde gemeente, inclusief kosten catering, beveiliging, tolken, schoonmaak, vervoer, etc.

400 euro per nacht. Dat is voor 1 nachtje sporthal. In de regio kun je met die 400 euro misschien ieand wel een maand huisvesten en verzorgen.

Het feit dat Dijsselbloem het al heeft over een mini Schengen spreekt boekdelen. Dat had niemand 4 maanden geleden ooit voor mogelijk gehouden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven