Singles-topic voormensen met een serieuze inslag!
maandag 4 augustus 2008 om 09:36
Beste mensen,
*edit*
In deze topic wil ik ook graag singles uitnodigen *edit* om wat meer in te zoomen op het leven als single en ervaringen uit te wisselen die een uitgesproken persoonlijk karakter hebben. Ik hoop dat het een topic wordt met diepgang en niveau.
Om een beetje gevoel te krijgen voor de thematiek die aan de orde zou kunnen komen......
- Hoe graag wil je een partner?
- Waarom wil je eigenlijk een partner? Wat maakt het leven als single sub-optimaa?
- Of ben je eigenlijk juist heel gelukkig als single? Is de happy single geen mythe, maar realiteit?
- Voel je je soms onder druk gezet door familie of 'de maatschappij'? Is het een taboe om single te zijn?
- Wat doe je om een relatie te krijgen? Doe je aan internetdating? Sta je open voor koppeling? Neem je zelf initiatieven of hoop je totdat iemand jou benadert?
- Hoe ga je om met een leven zonder seks (maar ook zonder knuffelen)? Vind je masturbatie een volwaardig substituut? Heb je seks-vriendjes of seksvriendinnetjes? Vind je seks belangrijk? Of kun je prima zonder wanneer je eraan gewend bent?
- In hoeverre raakt single-zijn aan identiteitsvraagstukken? Zie je jezelf echt als 'single'?
- In hoeverre heeft single-zijn ook economische aspecten? Duurder uit zijn qua koken, wonen, etc. (het mislopen van 'economies of scale')
- Wat zoek je in een partner?
- Zou je alleen iets beginnen met iemand die het helemaal is voor je, of zou je je ook kunnen voorstellen dat je op gegeven moment met 'minder genoegen neemt' (evt. onder druk van een economische klok).
- Vind je jezelf een leuke man of vrouw? Begrijp je waarom je nog single bent of zie je het puur als een kwestie van toeval?
-.....
-......
-....
Misschien is het wel leuk dat de singles (net als in de andere topic) beginnen met een korte introductie van zichzelf:
- geslacht
-leeftijd
-regio/woonplaats
- hoeveel serieuze relaties al gehad
- hoe lang nu single
- wat zoek je in een partner?
- in hoeverre ben je actief met dating e.d.
- etc....
*edit*
In deze topic wil ik ook graag singles uitnodigen *edit* om wat meer in te zoomen op het leven als single en ervaringen uit te wisselen die een uitgesproken persoonlijk karakter hebben. Ik hoop dat het een topic wordt met diepgang en niveau.
Om een beetje gevoel te krijgen voor de thematiek die aan de orde zou kunnen komen......
- Hoe graag wil je een partner?
- Waarom wil je eigenlijk een partner? Wat maakt het leven als single sub-optimaa?
- Of ben je eigenlijk juist heel gelukkig als single? Is de happy single geen mythe, maar realiteit?
- Voel je je soms onder druk gezet door familie of 'de maatschappij'? Is het een taboe om single te zijn?
- Wat doe je om een relatie te krijgen? Doe je aan internetdating? Sta je open voor koppeling? Neem je zelf initiatieven of hoop je totdat iemand jou benadert?
- Hoe ga je om met een leven zonder seks (maar ook zonder knuffelen)? Vind je masturbatie een volwaardig substituut? Heb je seks-vriendjes of seksvriendinnetjes? Vind je seks belangrijk? Of kun je prima zonder wanneer je eraan gewend bent?
- In hoeverre raakt single-zijn aan identiteitsvraagstukken? Zie je jezelf echt als 'single'?
- In hoeverre heeft single-zijn ook economische aspecten? Duurder uit zijn qua koken, wonen, etc. (het mislopen van 'economies of scale')
- Wat zoek je in een partner?
- Zou je alleen iets beginnen met iemand die het helemaal is voor je, of zou je je ook kunnen voorstellen dat je op gegeven moment met 'minder genoegen neemt' (evt. onder druk van een economische klok).
- Vind je jezelf een leuke man of vrouw? Begrijp je waarom je nog single bent of zie je het puur als een kwestie van toeval?
-.....
-......
-....
Misschien is het wel leuk dat de singles (net als in de andere topic) beginnen met een korte introductie van zichzelf:
- geslacht
-leeftijd
-regio/woonplaats
- hoeveel serieuze relaties al gehad
- hoe lang nu single
- wat zoek je in een partner?
- in hoeverre ben je actief met dating e.d.
- etc....
anoniem_38662 wijzigde dit bericht op 04-08-2008 09:55
Reden: Niet gastvrij
Reden: Niet gastvrij
% gewijzigd
woensdag 8 oktober 2008 om 14:53
woensdag 8 oktober 2008 om 14:57
Bladora, je moet je gewoon ongans typen op elk topic. Ik weet ook niet waarom ik twee keer genomineerd ben hoor Kan het toch nooit winnen trouwens. Twee keer geen forummer van de maand ondanks nominatie, een keer tweede bij de weblogwedstrijd. Story of my life! Wat dan resulteert in drugs, drank, seks, sigaretten, tatoeages en piercings. En Geleerd natuurlijk.
woensdag 8 oktober 2008 om 14:57

woensdag 8 oktober 2008 om 15:03
quote:Geleerd schreef op 08 oktober 2008 @ 14:59:
Wanneer ik genomineerd wordt, ben ik van plan meteen te winnen....
Naturellement. Zei Wouter Bos ook. Misschien is het je opgevallen dat JP minister-president is? Oftewel: het ligt aan anderen of je wint, niet aan jouzelf.
Ivy, ik weet het niet. Misschien ben jij gewoon van nature een gevallene? Moet in ieder geval iets zijn. Anders had je nooit je lichaam/ziel verminkt met al die losbandige zaken!
Wanneer ik genomineerd wordt, ben ik van plan meteen te winnen....
Naturellement. Zei Wouter Bos ook. Misschien is het je opgevallen dat JP minister-president is? Oftewel: het ligt aan anderen of je wint, niet aan jouzelf.
Ivy, ik weet het niet. Misschien ben jij gewoon van nature een gevallene? Moet in ieder geval iets zijn. Anders had je nooit je lichaam/ziel verminkt met al die losbandige zaken!

woensdag 8 oktober 2008 om 15:12
Repent Ivy, repent!
Wij in jeweetwelwelkgrefodorp hadden een toffe christelijke sekte. Daar had je zo bijgekund. Mijn eerste pianolerares zat daarbij en liep de godganse dag met zo'n gelukzalige glimlach rond. Vrij van tatoages, drank, drugs, neukseks en piercings, vol van inspirerende muziek (Grieg, Mozart, De Heere is mijn herder).
Wij in jeweetwelwelkgrefodorp hadden een toffe christelijke sekte. Daar had je zo bijgekund. Mijn eerste pianolerares zat daarbij en liep de godganse dag met zo'n gelukzalige glimlach rond. Vrij van tatoages, drank, drugs, neukseks en piercings, vol van inspirerende muziek (Grieg, Mozart, De Heere is mijn herder).
woensdag 8 oktober 2008 om 15:16
Tis alleen een beetje jammer dat je jezelf niet kan nomineren toch Geleerd?
Want ik denk dat jij de enige bent die jou wel tot forummer van de maand ziet!
Ivy, ik denk dat alle redding verloren is
Misschien het klooster nog maar ik twijfel of ze je daar willen hebben?
*bedenkt dat ze zelf ook wel een sekte op kunnen richten voor goddeloos verloren Singles*
Want ik denk dat jij de enige bent die jou wel tot forummer van de maand ziet!
Ivy, ik denk dat alle redding verloren is
Misschien het klooster nog maar ik twijfel of ze je daar willen hebben?
*bedenkt dat ze zelf ook wel een sekte op kunnen richten voor goddeloos verloren Singles*
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
woensdag 8 oktober 2008 om 15:17
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 08 oktober 2008 @ 15:16:
[...]
heeft net in andere topic van Geleerd gehoord dat ze geen humor heeft, dus gaat eens even goed op de humor hier letten *
JIJ geen humor?
Mensch... mijn leven staat bol van de humor sinds ik je ken!
[...]
heeft net in andere topic van Geleerd gehoord dat ze geen humor heeft, dus gaat eens even goed op de humor hier letten *
JIJ geen humor?
Mensch... mijn leven staat bol van de humor sinds ik je ken!

woensdag 8 oktober 2008 om 15:20
quote:Digitalis schreef op 08 oktober 2008 @ 15:18:
I'm in, SD. De Hedonistische kerk van het Bedorven Wijwater? De Neuk-maar-raak-sekte? Health-is-overrated-so-do-drugs-cult?
Sjit Digi....3 sektes waar ik nu al niet uit kan kiezen
Ik zeg we voegen ze samen tot
De Anti-Geleerde-cult-waar sex,drugs en rock and rol zege vieren!
(wil wel graag blijven sporten kan dat daar eigenlijk wel???)
I'm in, SD. De Hedonistische kerk van het Bedorven Wijwater? De Neuk-maar-raak-sekte? Health-is-overrated-so-do-drugs-cult?
Sjit Digi....3 sektes waar ik nu al niet uit kan kiezen
Ik zeg we voegen ze samen tot
De Anti-Geleerde-cult-waar sex,drugs en rock and rol zege vieren!
(wil wel graag blijven sporten kan dat daar eigenlijk wel???)
woensdag 8 oktober 2008 om 15:21