Postcrossing, deel 11

08-08-2015 20:04 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) zie hier deel 10

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.
Later is nu
Spannend Social *tandenbijtsmiley*
Later is nu
Oei, een big kiss from Italy... dat is nog eens een goed begin van het weekend

Mijn beide kaartjes van de meeting zijn nog onderweg (Duitsland en Belarus). Zodra ik daarvan een hurray binnen krijg (al dan niet met big kisses) laat ik het jullie natuurlijk weten!

Vandaag geen hurrays; wel weer twee kaartjes in de bus. Uit Italië. Zonder kisses, maar het was ook van een meisje, al is het dan misschien weer heel ouderwets / bekrompen om er vanuit te gaan dat alleen mannen kisses mogen geven aan vrouwen. Anyway, een mooi sneeuwkaartje uit Italië dus. Het tweede kaartje kwam uit Japan, een nieuw land op mijn lijstje, dus extra leuk!

Hier is het een beetje hollen-of-stilstaan met het ontvangen van kaarten. Deze week al zeven kaarten ontvangen; daarvoor twee weken niets. Ik sta nu weer vier kaarten vóór met ontvangen, dus binnenkort zal er wel weer een kaartloze periode aankomen. Misschien kan mijn postbode bij één van die van jullie in de leer?
Ja, zo zit ik ook een beetje, Neliba. Ik word zo echt zo'n postcrosser, die slechts 1x per 2 weken kaartjes registreert, ben ik bang

Of ik moet, net als HappyOwl, de kaartjes zélf spreiden... eh.. neuh.. kan ik toch niet

maar Leuk! Kaartjes!
Later is nu
Ik had al een hele goeie Hurrayen-week, met uitgebreide en blije Hurrays, maar zojuist had ik een wel héle uitgebreide Hurray van François uit Frankrijk. Omdat hij geïnteresseerd was in voetbal en stadions had ik hem geschreven dat ik vlakbij het stadion van de FC woon en hij reageerde daar zeer enthousiast op. Hij maakte o.a. een opsomming van Franse clubs die tegen de FC hadden gespeeld inclusief de uitslag.

En hij was ook erg blij met het militaire vliegtuig dat ik hem had gestuurd.

Leuk dus!

Nu maar wachten op de postbode. Hopelijk komt ze niet zo laat. Maar misschien loopt Neliba's postbode wel mee, en kunnen ze efficiënt samenwerken.
De postbode is geweest!

En ik heb 4 kaartjes kunnen oogsten.

3 kwamen er uit Duitsland: een kaart van de regio ten oosten van Koblenz, een pittoresk straatje met een Duitse quote, en een pittoresk huisje op Rügen.

En ik had nog een kaartje van een kitten in wc papier uit de USA. Het kaartje is alleen behoorlijk beschadigd, het ziet er nogal vlekkerig uit (maar dat zijn dus beschadigingen) . Ik hoopte dat de Amerikaanse 'm al zou hebben geüpload maar helaas was dat niet het geval. Dus moest ik een behoorlijk gehavend kaartje op de foto zetten zodat ie toch op mijn wall kan. Nu vind ik het zelf niet zo heel erg hoor, een beschadigd kaartje, maar het lijkt me voor de Amerikaanse niet leuk om te zien dat haar kitten onderweg zo is mishandeld. het kitten kijkt er ook best angstig bij. De ergste beschadiging zat onderaan en heb ik er nog kunnen afsnijden.

Alle kaartjes waren trouwens helemaal volgeschreven: leuk!
Leuk dat jullie weer leuke kaartjes en leuke hurrays (met ) hadden! Social, heb je inmiddels je eerste hurray al mogen ontvangen? Labellei, toch sneu van jouw arme kitten! Ze zouden naast airmail stickers ook animalmail moeten hebben!

Ik had op de meeting nog aan een paar van jullie over mijn kaartje naar de USA verteld. Dat was oude luciferdoosjes-propaganda uit de DDR, een kaartje dat ik zelf erg leuk vond en dat ik speciaal naar een liefhebber wil de sturen.

Nou, hier is de hurray:

"Hello Snorhaar, Thank you so much for the card with posters from the old DDR! I recently changed my profile and this is exactly the type of card I hoped to start getting. Good choice!"

Hurray hurray! Ik ben blij! Hier doen we het voor!
Aaaah das fijn Snorhaar, zo'n Hurray!

En wat een goed idee die animalmail. Met al die dieren die in brievenbussen worden gepropt en in loodsen worden gestapeld....

Mocht PostNL niet willen meewerken dan wil de Partij voor de Dieren zich hier vast en zeker ook wel hard voor maken.

Ik had zelf gisteravond nog een

Hurray uit Duitsland, dat was alwéér zo'n uitgebreide! Ze vroeg zich af wat voor postzegels ik had geplakt, dat waren de decemberzegels. Dus ik heb haar een berichtje teruggestuurd in mijn beste Steinkohle Deutsch met de uitleg over de decemberzegels.

Heb zojuist mijn 3 kaartjes van dit weekend geschreven. Ik heb voor de Engelsman die zich "flyingrat" noemt uiteindelijk maar een kaart uitgekozen van sinterklaas die zwemles geeft in ons plaatselijke zwembad. (Hij houdt van niet-standaard, aparte kaarten.) En ik heb nu in mijn beste "carbon English" proberen uit te leggen wie die man op de foto was. Nou daar had ik eigenlijk wel 3 kaartjes voor nodig gehad. Kaartje is helemaal volgeschreven in een steeds kleiner worden handschrift. Ik hoop dat flyingrat het nog kan lezen, en dat ie het snapt.

Mijn kaartje van de meeting is nog steeds niet aangekomen. Die ging naar Finland, dus daar verwacht ik één dezer dagen wel een Hurray van.
Dames, ik heb een berichtje uit Belarus voor jullie

De kaart is goed aangekomen (en snel! Officieel negen dagen, maar in praktijk natuurlijk zes dagen: adres vrijdagavond getrokken, maar kaartje pas maandag met de post meegegaan). Speciale complimenten voor de washi tape op de envelop (van wie had ik die nou geleend? Snorhaar? Ik weet het niet meer... In ieder geval complimenten!) en grote dank voor de meegestuurde Pickwick Winter Glow (thee). Nu nog wachten op de hurray uit Duitsland (mijn andere kaartje van de meeting).

Verder liep het dit weekend goed met de hurrays: Rusland (24d), China (25d) en Litouwen (9d). Allemaal leuke en enthousiaste reacties. Aangezien het vandaag echt weer was om binnen te blijven, heb ik mij prima vermaakt met het schrijven van vier nieuwe kaartjes:

- Naar Duitsland gaat een afbeelding van een tak met bloesem. De ontvangster is socioloog en heeft haar scriptie geschreven over seriemoordenaars, dus ik heb geschreven over het Nederlandse spreekwoord "Waar je mee omgaat, daar wordt je mee besmet" en dat ik hoop dat dat niet voor haar geldt

- Naar Finland gaat een multiview van woonplaats. Beetje saai profiel, dus ik wist niet echt wat te schrijven; is dus een beetje algemeen verhaaltje geworden.

- Naar Rusland gaat een kikker. Ontvanger is groot fan van het Eurovisie Songfestival. Daar had ik geen kaartjes van, maar ik heb wel een reclame gemaakt voor de Common Linnets en Anouk als mijn favoriete songfestival artiesten

- Tot slot is er een sneeuwlandschap onderweg naar Parijs. Ontvanger had een indrukwekkende tekst op haar profiel over de aanslagen van 13 november. Dat het zo erg was voor alle slachtoffers, maar ook voor de slachtoffers van terroristische aanslagen in Beirut en Ankara. Met een oproep tot het verspreiden van love, peace and hapiness. En de songtekst van Imagine (John Lennon). Heb de kaart dus geschreven in regenboogkleurtjes (iedere regel een andere kleur), dat ziet er in ieder geval vrolijk uit! En heb uitgelegd wat de Top2000 is en dat dit jaar voor het eerst Imagine op nummer 1 staat en hoe bijzonder dat is. En tevens een paar muziektips gedeeld van liedjes die bij mijn op komen bij de terroristische aanslagen. Ik denk dat mijn kaartje er ongeveer net zo uit zag als die van Labellei, want ook mijn handschrift werd steeds kleiner en priegeliger omdat ik er toch echt nog iets bij wilde schrijven.

Komende week kan ik in ieder geval nog één kaartje versturen, want over vijf dagen expired mijn kaartje naar Kazachstan

Verder wellicht nog hurrays uit Duitsland (van de meeting en van vandaag) en uit de UK (nu 22 dagen onderweg). We wachten vol spanning af!

@Snorhaar: ja, dat is altijd zo leuk, als je iemand echt blij kunt maken met een heel specifiek kaartje. Leuk dat dat gelukt is!
Ah dat was mijn washi tape, fijn dat die goed ontvangen is! Wat hebben jullie een goede week achter de rug. Hier was die wat sober met maar 2 hurrays en 1 kaartje. Mocht er 3 sturen, dat heb ik ook gedaan, maar daarvan gaan er 2 pas met de post van morgen mee. Deze week verwacht ik wel weer wat meer hurrays!

6 dagen voor belarus is wel erg snel! Mijn snelste is iets van 11 of 12 dagen.

Hoe is het bij social? Al een hurray gehad?

Speciaal voor social, die heeft ze het hardst nodig, maar ook een beetje voor mezelf, een kleine hurraydans voor de komende week:

@Labellei, carbon english

Ik zie dat je mijn batmankitten gevonden hebt! Ik dacht al dat je hem lief zou vinden

Neliba, jij bent goed bezig geweest op de verregende zondag! Klinkt als een mooie kaart naar Parijs!
Ik kreeg deze hurray uit Duitsland gisteren

“Hallo Girls,

thanks a lot for the dutch/german postcard with the stunning building.

I wish you Vrolijk Kerstfeest en een Gelukkig Nieuw Jaar!"

Leuk he

En wat fijn die blije hurray's aan alle kanten! En kaartjes.. bij mij is het erg stil hoor

Staat Imagine op 1 in de Top2000? Is die al klaar dan? Wist ik beide niet. Maar wel mooi, dat deze het een keertje is! (mijn man zal wel weer mopperen, haha)
Later is nu
Aaah wat lief jullie medeleven!! Maar NEE nog geen Hurray

Duitsland zou toch moeten kunnen??

Nja met goede moed ga ik deze week in. Als ik een Hurray krijg, dan wordt mijn adres toch verspreid? Én kan ik zelf weer kaartje trekken toch?

En nogmaals, leuk jullie verhalen! Kijk er naar uit als ik wat verder ben. Dan is het hopelijk ook allemaal wat meer verspreid, zoals bij jullie.
Haha, social, mijn eerste kaartje naar Duitsland deed er meer dan 25 dagen over. Oh wat was ik er ongeduldig over. Je weet nooit wat er eerst komt en wat je moet verwachten. Mijn eerste hurray kwam na 9 dagen uit Maleisië, dat had ik nooit verwacht zo snel! En met wat landen veel dichterbij was het ook niet logisch dat het de eerste was, dacht ik. Inmiddels kijk ik nergens meer van op. Duitsland heb ik wel eens in 2 dagen gehad maar ook wel meer dan 30. Welke landen heb je nog meer onderweg?
quote:HappyOwl234 schreef op 30 november 2015 @ 14:20:

Haha, social, mijn eerste kaartje naar Duitsland deed er meer dan 25 dagen over. Oh wat was ik er ongeduldig over. Je weet nooit wat er eerst komt en wat je moet verwachten. Mijn eerste hurray kwam na 9 dagen uit Maleisië, dat had ik nooit verwacht zo snel! En met wat landen veel dichterbij was het ook niet logisch dat het de eerste was, dacht ik. Inmiddels kijk ik nergens meer van op. Duitsland heb ik wel eens in 2 dagen gehad maar ook wel meer dan 30. Welke landen heb je nog meer onderweg?

Oeii... Het zou dus nog wel heel lang kunnen duren..

Naast Duitsland, USA, China, Rusland en Taiwan, niet allemaal om de hoek helaas..
Vanuit Frankrijk deze hurray op het museum

“Bonjour !

Thank you for the lovely card and all the signatures!

Have a beautiful week"

Bij mij duurde het in het begin ook best lang, Social. Daar moet je doorheen, is jammer.
Later is nu
Ja het komt vast goed, USA kan ook best rond een dag of 10 aankomen en Rusland gaat de laatste tijd bij mij ook wel snel, een ruime 2 weken zijn mijn kaartjes er wel.

Het leuke is dat je het gewoon niet weet, een hurray kan je elk moment krijgen, en vaak als je het niet verwacht. Alleen China, tja, daar is van mij nog nooit een kaartje aangekomen (ook maar 1 van de 3 die echt actief lijkt te zijn maar dat kaartje heb ik na meer dan 120 dagen echt opgegeven)

Taiwan kan trouwens ook na 2 weken wel, ook wisselend, ik heb nu al mijn tweede niet actieve Taiwanees. Ik wacht deze nog even af, maar nog 0 kaarten geregistreerd en toch al behoorlijk lang lid, dan vertrouw ik het niet meer zo.

Spannend hoor, maar eind van de week zul je vast wel een Duitse of Amerikaanse hurray hebben.

Hier is het helaas ook nog steeds hurrayloos. Er zijn meerdere kaartjes die er op zich al wel kunnen zijn of snel kunnen aankomen. Kunnen. Je weet het niet. Maar ik verwacht dus wel wat hurrays nog.

Leuke hurray had jij Dreamer, leuk dat de eerste meeting kaartjes binnenkomen.
Ah, dat wachten op hurrays is niet leuk hè social? Heb je net een leuke nieuwe hobby, sta je noodgedwongen weer een week of langer op "pauze". Ik baal nu vaak al als ik twee of drie dagen geen hurrays krijg, maar als ik dan jouw berichten lees wordt ik er weer even aan herinnerd hoe het in het begin was en dat het nu toch echt wel beter loopt. Overigens ben ik ook pas een paar maandjes bezig, dus je kunt best snel je hoeveelheid kaarten uitbreiden! Ik mag nu tien kaarten onderweg hebben en dat heb ik meestal ook. Daardoor krijg ik iedere week wel een stuk of drie, vier hurrays binnen. Soms wel eens een weekje wat minder, maar over het algemeen loopt het nu heel aardig hier!

En wat HappyOwl ook al schreef: een of twee hurrays moeten er deze week wel in zitten voor jou hoor! Dit is het gemiddeld aantal dagen dat mijn kaartjes onderweg zijn geweest naar jouw bestemmingen: Duitsland - 6d, China - 29d, Rusland - 24d, USA - 18d en Taiwan 15d. USA gaat eigenlijk altijd wel binnen twee weken, maar ik had één keer een kaartje dat er 58 dagen over deed, dus dat haalt het gemiddelde wat omhoog. Duitsland, Taiwan en USA moeten dus kunnen deze week voor jou!

Ik had gisteren een hurray uit de UK. Wederom met een link aan de aanslagen in Parijs, een terugkerend thema deze week? De ontvanger was een Engelse tiener met een voorliefde voor Parijs en de Franse taal. Ik had haar (vóór de aanslagen) dus een kaartje verstuurd met een afbeelding van de Eiffeltoren en met een tekst erop in het Frans dat ik Parijs zo'n mooie stad vond. Ik kreeg dus een uitgebreide hurray terug in vlekkeloos Frans (nou ja... voor zover ik dat kan beoordelen) over hoe erg ze het vond dat Parijs was getroffen door de aanslagen. Toch wel bijzonder om ook wat meer inhoudelijke berichten uit te wisselen dan alleen maar 'happy postcrossing' (ook al is de aanleiding erg triest natuurlijk). Het zorgt op een of andere manier voor een gevoel van verbondenheid.

Inmiddels een nieuw adres getrokken, zoals verwacht werd dat China. Daarheen gaat de Nachtwacht. Ik hoop dat hij door de brievenbus past
Weten jullie nog dat ik dat vreemde profiel trok in de VS met de vraag om een kaart vol scheldwoorden te sturen. Ik stuurde een vreemde boemerangkaart die ik nog had liggen met een heel verhaal erop. Vandaag kreeg ik een hele uitgebreide hurray van deze postcrosser. Komend jaar ga ik namelijk naar NY met vriendinnen en ik had gevraagd of hij mij een inside tip wilde geven. Die kreeg ik, meerdere zelfs. Zo kan je dus ook opeens verrast worden.

Taiwan schrijf ik af, inmiddels 36 dagen onderweg. Jammer want dat is al de 2e kaart (na Polen) die expired.

Het is weer 1 dec dus ik mag weer postzegels kopen van mezelf. Ik zal maar een beetje meer inslaan met de prijsverhoging die eraan komt.
Ik kreeg net een blije hurray uit Japan, de kaart van Frankrijk naar de Fransoos die daar woont.

"Thank you so much for your postcard" klinkt alweer zoveel enthousiaster dan Thank you. Goed om te weten, wanneer ik zelf een hurray schrijf

De kaart deed er trouwens 5 dagen over!
Later is nu
Even een kort berichtje, ik hoop vanavond wat uitgebreider te schrijven en te reageren.

Maar mijn postbode is vandaag volledig uit de band gesprongen en is ver over de limiet gegaan. Ik had 5 kaarten in mijn brievenbus! Duitsland - museum Berlijn, Bulgarije - kerstkaart met kittens, Tsjechië - illustratie kat met Eiffeltoren, USA - skyline NYC en......

USA - en dat kaartje moet ik nog uploaden.... voor de 3e keer....
Nu ik toch aan het uploaden ben....

Ontvangen op:

24 november uit Polen

25 november uit België

1 december uit de USA

Hoeveel zal ik er nog krijgen?
Ooh.. hij ís zó schattig!

Moet je ze opnieuw uploaden? Ik pak dan de scan van de vorige keer.

Ik kreeg een lief giraffekaartje uit Rusland. Zij is het grijze donkere weer ook al zat, dus ik voel een band
Later is nu
OH en ik kreeg de Flow en daarin zaten 5 leuke kaartjes, als dank voor het feit dat ik abonnee ben

Ik dacht een afgepast abonnement te hebben voor 3 jaar, maar ik blijf dat tijdschrift maar krijgen en lees 'm al een paar maanden niet Denk dat ik de hele jaargang volgend jaar maar meeneem met vakantie. De kinderen gaan niet mee dus ruimte zat in de auto
Later is nu
quote:Dreamer schreef op 01 december 2015 @ 16:45:

Ooh.. hij ís zó schattig!

Moet je ze opnieuw uploaden? Ik pak dan de scan van de vorige keer.

Ik kreeg een lief giraffekaartje uit Rusland. Zij is het grijze donkere weer ook al zat, dus ik voel een band

Ik had de afbeelding van het Poolse kaartje via "opname plus" opgeslagen, maar die moest nog wel geüpload worden.

De Amerikaanse had trouwens een zonnetje op het kaartje getekend (verzoek van mij, om mij de winter door te helpen) en zij schreef dat het bij haar sneeuwde en dat haar huisje er nu zo mooi bij lag in het sneeuwlandschap.

Overigens heb ik wel eens een kaartje gehad van een Russische die schreef dat het daar op dat moment al sneeuwde (klein detail, dat was eind augustus! ).
Ik zit jullie verhalen lekker te lezen in de trein, ik ben toch best lang onderweg nu na mijn eerste werkdag... Maar het was heel leuk en ik krijg ook nog eens korting in de museumwinkel waar ze ook kaartjes hebben... Afblijven!!!! Sturen jullie de decemberzegels ook naar het buitenland? Ik heb ze nog niet gekocht...

Dreamer de flow is leuk he! Mijn zusje krijgt m kado van ons maar heb hem meestal al gelezen voor ik hem doorgeef haha goede deal zo!

Die weekschriftjes vind ik ook heel leuk, fijne notitie/tekenboekjes voor onderweg.

Ik hoop dat er zo een kaartje op de mat ligt!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven