Napraattopic deel 45

29-11-2015 23:00 3035 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Sterkte Yette!
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 30 november 2015 @ 19:20:

Morgen heb ik functioneringsgesprek. Dus nu moet ik een achterlijk formulier invullen, met ontwikkeldoelen, smart geformuleerd, op korte, middellange, lange termijn. Blablabla. En dan nog gelinkt aan mijn vorige popformulier, het beleidsplan, het meerjarenplan, het "hoe zet ik mijn personeel aan tot wanhoop en zelfdestructie"zeikHR plan, het "Even de tijd van mijn medewerkers verspillen met domme, zinloze ontwikkelBS" plan.

Man, man, man wat heb ik er toch een hekel aan. Zo'n dom, onnodig, irritant gezwets. Maar ja, nieuwe leidinggevende is iemand die makkelijker klaarkomt als de formuliertjes netjes zijn ingevuld en de spreadsheetjes kloppen. Dus helaas komen we er niet meer mee weg, zoals voorheen, om gezellig een uurtje te babbelen en vervolgens weer heel hard aan het werk te gaan om goed onderwijs te verzorgen.

Zo.

Waar is de kotssmiley als je hem nodig hebt..

Kijk hier eens:

Ik heb geen ambitie (meer)

En verder heel veel sterkte. Ik ben sinds mijn schoolwissel gezegend met een directeur die wel snapt waar de prioriteiten liggen.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Haha, dank je Feow.

Helaas is mijn hele fijne leidinggevende weg, de nieuwe is er eentje van de regeltjes.
Ben nu bezig met het tweede seizoen van Sherlock. En waar ik me bij alle vertolkingen van Holmes aan erger, boek ook, is hoe sir Arthur Conan Doyle het wist te presteren om de enige sterke vrouw in zijn verhaal "kleiner" te maken. Heeft uiteraard ook te maken met de tijdsgeest. En er zijn diverse andere schrijvers uit die tijd die precies hetzelfde doen... Maar dit is toch altijd een gevoelig punt voor me

Moest het even kwijt.
quote:Aemateur schreef op 30 november 2015 @ 21:07:

Maar dit is toch altijd een gevoelig punt voor me

Moest het even kwijt.Ok.. Ga je nu weer gewoon verder met het huishouden dan schatje?

Thanks Corona
Tja, bange mannetjes he.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 30 november 2015 @ 19:20:

Morgen heb ik functioneringsgesprek. Dus nu moet ik een achterlijk formulier invullen, met ontwikkeldoelen, smart geformuleerd, op korte, middellange, lange termijn. Blablabla. En dan nog gelinkt aan mijn vorige popformulier, het beleidsplan, het meerjarenplan, het "hoe zet ik mijn personeel aan tot wanhoop en zelfdestructie"zeikHR plan, het "Even de tijd van mijn medewerkers verspillen met domme, zinloze ontwikkelBS" plan.

Man, man, man wat heb ik er toch een hekel aan. Zo'n dom, onnodig, irritant gezwets. Maar ja, nieuwe leidinggevende is iemand die makkelijker klaarkomt als de formuliertjes netjes zijn ingevuld en de spreadsheetjes kloppen. Dus helaas komen we er niet meer mee weg, zoals voorheen, om gezellig een uurtje te babbelen en vervolgens weer heel hard aan het werk te gaan om goed onderwijs te verzorgen.

Zo.

Waar is de kotssmiley als je hem nodig hebt.Maar denk je dan ook eens in in mij: ik moet als leidinggevende de medewerkers van mijn afdeling die formulieren in laten vullen. En dat dan serieus nemen - of tenminste doen alsof.
IMHO
quote:AllyMcBeal schreef op 30 november 2015 @ 20:26:

Ik ben toch wel benieuwd Suus waarom jullie zelf liever zouden kiezen voor algehele narcose?

Dat heeft met de geschiedenis en voortschrijdend inzicht te maken.

Anesthesie heeft zich razendsnel ontwikkeld. De middelen van 15-20 jaar geleden èn de monitoring waren nog niet zo uitgekiend zodat spinaal veiliger was soms. Spinaal heeft nadelen ( en is ondertussen niet meer gebruikelijk) voor mensen die een matig hart of bloedvaten hebben. De middelen en monitoring bij algehele anesthesie voor deze groep is beslist eerste keus. Dan kunnen we ook meer.

Tijdens algehele anesthesie, en (liever )niet tijdens spinaal, kunnen er ook extra middelen worden gegeven voor allerlei redenen, bijsturing, finesse, dat extra beetje goede zorg etc

Misselijkheid bij de huidige anesthesie komt nauwelijks meer voor ( door de middelen van nu) èn omdat er een goed bijkomende screening is waardoor er preventief al iets gegeven kan worden).

Al met al kunnen we tegenwoordig zeggen dat bij gezonde mensen er geen verschil is tussen algeheel en spinaal. Waar vroeger algeheel echt nog een risico eas, is dat nu weg. En bij spinaal komen dan nu dus lichtelijk de nadelen naar voren ( die dus vroeger weggewimpeld konden worden omdat ze niet in verhouding stonden tot de risico's bij algeheel).

Denk aan postspinale hoofdpijn ( liquorlekkage) en langdurige tintelingen. Dat gaat 99,9 % aktijd over, kan ff duren maar algehele anesthesie zou daardoor voor 'ons' de voorkeur zijn.

Ik werk in een zgn Topklinisch ziekenhuis, dat staat een treedje lager dan een AZ. Wij doen ingewikkelde operaties en simpele ingrepen bij zieke patienten. Dat zorgt voor routine en kennis om ook bij 'gewone' patienten/ingrepen iets extra's te doen als dat nodig is.

Naast dat spinaal wat beperkend is qua extra zorg tijdens de ingreep is het dus het minieme verschil in latere bijwerkingen
Je bent zelf een theepot
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 30 november 2015 @ 21:02:

Haha, dank je Feow.

Helaas is mijn hele fijne leidinggevende weg, de nieuwe is er eentje van de regeltjes.

Ik had bij mijn langste baan tot nu toe ook zo'n fijne leidinggevende - inderdaad een uurtje keuvelen, dat was het. Bij mijn volgende baan werd gevraagd om mijn persoonlijke ontwikkelingsformulier 'even zo smart mogelijk in te vullen'. Ik vermoedde dat mijn teamleider turbotaal sprak en dacht bij mezelf: maar ik doe alles wat ik doe toch slim, dus ook formulieren invullen? Niet dus. Het schijnt heel knap te zijn, tegenwoordig, dat je al een carrière van tien jaar achter de rug hebt zonder te weten waar SMART voor staat. En STARR en SWOT.

Jaren later sprak ik de leidinggevende van mijn eerste baan en vertelde haar mijn smart-verhaal, waarop zij zuchtend zei: Ja, maar tegenwoordig moet ik het ook zo doen, hoor. Daar ontkomen we niet meer aan.

Tijd voor een revolutie
IMHO
Duidelijk verhaal Suus.

Als ik meteen echt zelf had mogen kiezen had ik voor algehele narcose gekozen.
Sterkte Yette!
IMHO
Dank je wel Suus voor je verhelderende uitleg. Ik zou ook altijd kiezen voor algeheel hoor maar dat is meer omdat ik een schijterd ben. Vroeger ook best veel klachten gezien bij patiënten na spinaal dus dat helpt ook niet mee om daar voor te kiezen.

En wat je zegt de middelen en mogelijkheden veranderen zo snel en de risico's ook daardoor.
I like being a mess. It's who I am.
Recalcitrant als ik ben heb ik ooit de tip van een vage zweefteefonderwijscursusleider letterlijk genomen, die zei "dit inleveren is gelijk je pop"

Op die cursus moesten wij onze eigen hand omtrekken op papier.

In de duim ('de goedzo -vinger') schreef je waar je goed in was.

In de wijsvinger ('de vraag -vinger') schreef je wat je nog wilde leren.

De middelvinger ('de hihi fuckyou -vinger') schreef je wat je graag af wilde leren.

De ringvinger ('daar zit de trouwring, zie je wel?') schreef je waar je trouw aan wilde blijven.

De pink ('dat kleine ding') wat je zou willen laten groeien/ontwikkelen.

Ik heb het gedaan en ben er mee weggekomen.

Jullie snappen dat in mijn duim ook "recht lullen wat krom is" stond.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 30 november 2015 @ 21:02:

Haha, dank je Feow.

Helaas is mijn hele fijne leidinggevende weg, de nieuwe is er eentje van de regeltjes.Succes morgen. Soms voel je je net een poedel, die door een hoepel moet springen omdat iemand anders dat wil. Braaf springen en dan weer lesgeven , want dat is uiteindelijk waar het om gaat. Suf dat je een leidinggevende hebt die dat niet lijkt te begrijpen.
Succes morgen, Stone!

Sterkte, Yette.
Life is short. Eat dessert first.
@Feow: wow, wat een leerzame studiedag. Heel bijzonder wat de mensen van die instituten allemaal bedenken.
Ik hoor net iets heel bijzonders op de radio.

Het is vandaag voor de allerlaatste keer 30 november 2015.

Ik vraag me af wat je moet met die info.
quote:Cateautje schreef op 30 november 2015 @ 21:45:

Ik vraag me af wat je moet met die info.Ook voor de allerlaatste keer.
quote:Cateautje schreef op 30 november 2015 @ 21:45:

Ik vraag me af wat je moet met die info.Laat me raden: De Staat van Stasse?
quote:barbaracartland schreef op 30 november 2015 @ 21:49:

[...]

Laat me raden: De Staat van Stasse?Heet dat zo? Ik zocht naar iets relaxed en rustigs. Ik hoorde het hem nog net zeggen voor ik wegzapte.
quote:Moiren_ schreef op 30 november 2015 @ 21:47:

[...]

Ook voor de allerlaatste keer.Ja, inderdaad. Wat een treurnis.
quote:Cateautje schreef op 30 november 2015 @ 21:54:

[...]

Ja, inderdaad. Wat een treurnis. Laat dat maar aan mij over
quote:Moiren_ schreef op 30 november 2015 @ 21:56:

[...]

Laat dat maar aan mij over Heeft het jou ook zo goed gedaan?
quote:Cateautje schreef op 30 november 2015 @ 21:53:

[...]

Heet dat zo? Ik zocht naar iets relaxed en rustigs. Ik hoorde het hem nog net zeggen voor ik wegzapte.Hij is best lief. Een van de weinige radiomannen die een gesprek nog weleens veel te lang laat duren omdat hij te beleefd is iets af te kappen. Ik ben fervent Radio 2-luisteraar en hij is een beetje bijzonder, maar prettig om naar te luisteren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven