Entertainment alle pijlers

Ticketmaster / topticket / tickets4u.....???

02-12-2015 09:25 96 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik boek wel met enige regelmaat kaarten voor concerten of voorstellingen; maar eigenlijk nooit voor mega populaire 'binnen 5 minuten uitverkochte' concerten.

Als kado voor een vriendin wil ik proberen kaarten voor Adèle te kopen voor volgend jaar in Amsterdam.

Ik weet dat de officiële verkoop via ticketmaster gaat en aanstaande vrijdag start.

Nu zie ik echter andere sites opduiken waar kaarten worden aangeboden; waarbij bij sommige rangen al staat dat ze niet meer beschikbaar zijn.

Komen er dan uberhaupt nog wel kaarten beschikbaar via de 'normale' weg; of wordt alles al vooraf opgekocht?

Ik heb helemaal geen zin om woekerprijzen te gaan betalen via bijvoorbeeld tickets4u; of ben je daar haast wel toe gedwongen wil je kans maken op kaarten??
Ik denk dat het een haast onmogelijke missie is, maar ik zou toch proberen via ticketmaster en hopelijk heb je een heleboel geluk dat je vrij snel door de wachtlijst bent. Succes!
Stressed is just desserts spelled backwards
Dat eerste denk ik ook; maar ze zou er zo blij mee zijn ( en ze verdient het ook zo) dat ik toch een poging wil wagen.

Als er al tig kaarten verdwijnen naar andere sites, wordt het alleen maar lastiger.
Die andere sites zijn niet officieel. Je betaald meer en je loopt het risico dat de kaarten ongeldig zijn gemaakt tegen de tijd van het concert. Ze zijn aktief bezig met de zwarthandel aan te pakken.

Ik zou sowieso nooit zo een kaartje willen kopen omdat het zwarthandel in de hand werkt maar zeker niet omdat je straks 2x zo veel betaald en je met niks achterblijft als je pech hebt.
De presale start zometeen al. Als je lid bent van de nieuwsbrief staat daar een code in die je nodig hebt om nu al kaarten te bestellen.

Anders vrijdag via de officiele kaartverkoop. Ik weet niet hoe dat werkt met opkopers. Het liefst zou ik de kaartjes gewoon bij het postkantoor willen halen, zo is het voor iedereen eerlijk. Maargoed, hier heb je niets aan.
Ow en alle kaarten gaan via de normale weg, die sites zitten net als jij met mensen die kaarten te kopen. Zij krijgen geen enkele kaart op voorhand.
Die prijzen zijn inderdaad absurd.

Ik koop kaarten ook altijd via de officiële weg; maar zoals gezegd geen ervaring met dit soort populaire concerten.

Als de pre sale nu al start; zal vrijdag alles al

wel weg zijn. Jammer !!
Er zijn maar een X aantal kaarten die vandaag in de pre-sale worden verkocht, dus vrijdag zijn er gewoon nog kaarten te krijgen via Ticketmaster (wel snel zijn natuurlijk).

Wat betreft alle andere websites die de kaarten nu al verkopen: dat is fake. Niet intrappen en zeker niet daar kopen. Ze kunnen gewoon nog geen kaarten hebben nu, onmogelijk, er zijn nml nog geen kaarten verkocht.
Dat geeft weer een beetje hoop

Ik vond het zo raar dat bij bepaalde rangen op tickets4u staat dat er geen kaarten meer beschikbaar zijn; net alsof die al uitverkocht zijn.

Nu snap ik dat zij met tig mensen en computers zoveel mogelijk kaarten proberen te kopen.
quote:girasole3 schreef op 02 december 2015 @ 09:52:

Dat geeft weer een beetje hoop

Ik vond het zo raar dat bij bepaalde rangen op tickets4u staat dat er geen kaarten meer beschikbaar zijn; net alsof die al uitverkocht zijn.

Nu snap ik dat zij met tig mensen en computers zoveel mogelijk kaarten proberen te kopen.

Ja nooit kopen of kijken bij zulke sites.

Al zouden ze je een kaartje kunnen bezorgen dan is de kans dat die kaartjes geannuleerd worden erg groot ondertussen. Mojo is op klopjacht.
Gewoon via ticketmaster doen. Ruim op tijd inloggen (ik was 1,5 voor begin vrijdag) , geduld, geluk en duimen!

Zo ben ik er afgelopen vrijdag doorheen gekomen bij Coldplay!

Succes!
De presale is nu al begonnen.

En nooit in dat soort dingen trappen, allemaal fake. Gewoon via de site van de artiest of ticketmaster.
Ik sta al 17 minuten in de wachtrij voor de presale. Zie het niet meer gebeuren :(
Gisteren waren er ook mensen die na 3 uur tickets hadden!
En als het niet lukt meteen aanmelden bij Ticketswap, wellicht komen er later nog kaartjes vrij.

Maar dan zul je niet de enige zijn (voor Coldplay staan er al dik 1000 mensen in de wacht voor kaartjes die doorverkocht worden)
Als het nou niet lukt vrijdag, dan kan je het daarna altijd nog proberen via Ticketswap. Dat is een partij waar je je kaarten te koop aan kan bieden als je toch niet kan gaan.

Het voordeel van deze site is dat de kaarten tegen maximaal 120% van de normale waarde verkocht mogen worden.

Je moet je E-tickets dan uploaden, en zij maken ze dan ongeldig en maken een nieuw ticket voor je aan. Het wordt nu vooral gebruikt in de dance scene.

Als je een kaartje aanbiedt voor bijvoorbeeld 20 euro.. dan betaald de koper 21 euro en je krijgt zelf 19 euro. Het verschil daartussen is voor de site aanbieders. Betaling gaat via Ideal.. dus echt een fijne manier van kaartjes kopen
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
wat AnAppleAday zegt dus :-)
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Ticketswap is ook niet altijd oke. Ik heb dat zelf al 2x meegemaakt bij vrienden, dus wees ook dan voorzichtig!
quote:biol schreef op 02 december 2015 @ 10:29:

Als het nou niet lukt vrijdag, dan kan je het daarna altijd nog proberen via Ticketswap. Dat is een partij waar je je kaarten te koop aan kan bieden als je toch niet kan gaan.

Het voordeel van deze site is dat de kaarten tegen maximaal 120% van de normale waarde verkocht mogen worden.

Je moet je E-tickets dan uploaden, en zij maken ze dan ongeldig en maken een nieuw ticket voor je aan. Het wordt nu vooral gebruikt in de dance scene.

Als je een kaartje aanbiedt voor bijvoorbeeld 20 euro.. dan betaald de koper 21 euro en je krijgt zelf 19 euro. Het verschil daartussen is voor de site aanbieders. Betaling gaat via Ideal.. dus echt een fijne manier van kaartjes kopen

Dit is zo niet waar. Ze maken geen nieuwe tickets aan. Je loopt dus nog steeds een risico.

Ze checken wel alle verkopers dus iets minder kans op fraude of zwartkaarten.

En ook buiten de dance scene bekend, hoor.

https://www.ticketswap.nl/content/buy-tickets
Het is nooit 100% veilig, maar het is wel de veiligste manier van 'tweedehands' kaartjes kopen.
Welke nieuwsbrief? Ik wil ook die pre sale!
quote:AnAppleADay schreef op 02 december 2015 @ 10:33:

Het is nooit 100% veilig, maar het is wel de veiligste manier van 'tweedehands' kaartjes kopen.Mhaw een harcopy ticket kopen voor een redelijke prijs bij iemand thuis geeft meer veiligheid.
quote:Yggdrasil- schreef op 02 december 2015 @ 10:38:

Welke nieuwsbrief? Ik wil ook die pre sale!Van Adele, maar daar is het nu al te laat voor. Ik sta nog steeds in de rij. Waaaardeloos.
quote:Goede-Fee schreef op 02 december 2015 @ 10:41:

[...]

Mhaw een harcopy ticket kopen voor een redelijke prijs bij iemand thuis geeft meer veiligheid.Ik ken niemand die nog hardcopy tickets voor iets koopt. Alles gaat via de smartphone tegenwoordig.
quote:rosaaaa schreef op 02 december 2015 @ 10:51:

[...]

Ik ken niemand die nog hardcopy tickets voor iets koopt. Alles gaat via de smartphone tegenwoordig.

Ik wel, bijna iedereen om mij heen omdat je ze nog graag kwijt wil kunnen voor een normale prijs als er wat gebeurt binnen nu en 3 kwart jaar voordat het concert of festival echt is.

Misschien is komt dat door de wat duurdere kaartjes voor festivals.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven