Vrouwen moeten kinderen

02-12-2015 19:25 147 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waarom is het zo dat er zoveel vrouwen op dit forum van mening zijn dat iedere vrouw diep van binnen altijd kinderen wil? En waarom wordt er standaard vanuit gegaan dat je spijt krijgt als je twijfelt en/of ze niet krijgt? Zelfs als er iemand dood gaat die dicht bij je staat, dan leren de meeste mensen dat te verwerken en zich weer gelukkig te voelen. Waarom is het dan ineens als het om het wel of niet krijgen van een kind gaat dat een vrouw enorme spijt of verdriet zou gaan krijgen en nooit meer echt gelukkig zou kunnen worden? Waar komt die behoefte vandaan om dat andere vrouwen aan te praten?

Ik vraag me sterk af of een deel van het verdriet dat vrouwen die écht ongewenst kinderloos zijn hebben niet voortkomt uit de reactie van de omgeving hierop, wanneer die vergelijkbaar is met bovenstaande.

Hoe zouden die vrouwen zich voelen als het niet hebben van kinderen heel normaal zou zijn? Als de omgeving zegt: "Wat rot voor je dat je geen kinderen kunt krijgen als je ze toch wilt" en vervolgens laat zien dat het leven er desondanks daardoor niet minder leuk op wordt.
quote:Eleonora-1 schreef op 02 december 2015 @ 21:01:

[...]

Opvallend wel dat hier op het forum degenen zonder kinderwens vaak zo druk zijn met wat een ander doet of wenst op dat gebied.

Ik denk nooit na over of een ander wel of geen kinderen wil. Krijg ze als je wil, zo niet, ook goed.

Wat boeit mij dat.

Hier nog geen kinderen, wacht even op het donorei van Sid, maar ik del je mening

Het zal me werkelijk waar jeuken of een ander wel of geen kinderen wil/krijgt
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Summerdance schreef op 02 december 2015 @ 21:05:

[...]

Heb jij nog over?

En wat kost dat nou, een leenei?

Ik heb nog. Jij mag hem zo hebben. Zelf zaad en een baarmoeder regelen.

Ik maak iig leuke, intelligente kinderen met gevoel voor humor.
quote:Summerdance schreef op 02 december 2015 @ 20:56:

[...]

Maar mijn eieren zijn hartstikke verschrompeld!

Of moet ik nu snel aan de adoptie en zo?Als ik er goed in was wilde ik er wel éen voor je baren, maar helaas zijn die van mij nog niet af als ik ze baar en zit daar maanden ziekenhuis aan vast.
quote:Eleonora-1 schreef op 02 december 2015 @ 21:01:

Opvallend wel dat hier op het forum degenen zonder kinderwens vaak zo druk zijn met wat een ander doet of wenst op dat gebied.

Niet iedereen hoor. Ik heb geen kinderen en ook geen kinderwens. Ik ben nu 45 en mijn man is gesteriliseerd, dus de kans dat ik ze ooit nog krijg is ook niet zo groot (zeg maar gerust: afwezig). Maar iedereen moet vooral maar doen waar hij of zij zin in heeft, daar vind ik verder niet zoveel van.

Ik erger me de laatste dagen wel ontzettend aan Huidprobleem die in een ander topic vreselijk tekeer gaat en niet gelooft dat vrouwen zich echt over hun onvervulde kinderwens heen kunnen zetten. Ik dacht eigenlijk dat dat de aanleiding was voor dit topic.
quote:Moiren_ schreef op 02 december 2015 @ 21:08:

[...]

Ik heb nog. Jij mag hem zo hebben. Zelf zaad en een baarmoeder regelen.

Ik maak iig leuke, intelligente kinderen met gevoel voor humor.

Oh kak....moet ik dan zelf ook zwanger worden en zo...

Euhmm,...dat past even niet in mijn schema

Dan laten we de eieren maar gewoon bij jou ok?
quote:doowahdiddy schreef op 02 december 2015 @ 21:03:

[...]

Dus? Het zegt iets over hoe ik de wereld als kinderloze met twijfels ervaar, maar om op basis van mijn vragen in mijn openingspost nu te gaan zeggen dat ik mijn 'twijfels overschreeuw' of dat ik 'heel hard roep dat iedereen met meer kinderen dom of dat 3 kinderen de norm is en dat dat stom is', dan ben je mij echt kwijt.Lees mijn bericht rustig nog eens door. Die laatste twee gingen over mij en niet over jou.
quote:doowahdiddy schreef op 02 december 2015 @ 21:03:

[...]

Dus? Het zegt iets over hoe ik de wereld als kinderloze met twijfels ervaar, maar om op basis van mijn vragen in mijn openingspost nu te gaan zeggen dat ik mijn 'twijfels overschreeuw' of dat ik 'heel hard roep dat iedereen met meer kinderen dom of dat 3 kinderen de norm is en dat dat stom is', dan ben je mij echt kwijt.

Laat ze lekker joh... zo gaat het altijd op dit soort topics...

Je hoeft jezelf niet te verdedigen..
quote:Zelatrice schreef op 02 december 2015 @ 19:45:

TO; goede vragen die je stelt, ik als bewust kinderloze maak me er echter niet meer zo

druk om wat andere mensen vinden van mijn keuze.

(het is toch mijn lichaam en mijn leven niet waar)

Van mij mogen ze me wereldvreemd vinden, liever dat dan iets tegen mijn

zin doen om van het gezeik af te zijn.

Ik zou je overigens dringend adviseren op te houden me dit soort dingen af te vragen,

mensen hebben namelijk altijd wel een mening en het is dodelijk vermoeiend je

daar steeds wat van aan te trekken.

Ik zou zeggen: polla gorda tres cervesas

Ik vind het helemaal geen goede vragen. Ik vind het nogal onzinvragen eigenlijk. Behoorlijk generaliserend ook. Tot mijn 40e waren kinderen gewoon geen issue en ik kreeg ook nooit opdringerig commentaar, zelfs geen geïnteresseerde vraag, of heb me zelf ooit met andermans keuzes bemoeid.

Ik heb op andere gebieden in mijn leven trouwens wél dit soort gedrag meegemaakt, maar mbt kinderen? Absoluut niet.
quote:evelynsalt schreef op 02 december 2015 @ 19:53:

Sja.....waarom.....dat is de vraag die wij ons allemaal stellen in dit leven.....En waarheen de weg leidt
quote:Summerdance schreef op 02 december 2015 @ 21:10:

[...]

Dan laten we de eieren maar gewoon bij jou ok?
quote:Summerdance schreef op 02 december 2015 @ 21:10:

[...]

Dan laten we de eieren maar gewoon bij jou ok?Als je je bedenkt, ik heb ze nog een paar jaar.
quote:prik schreef op 02 december 2015 @ 21:10:

[...]

Niet iedereen hoor. Ik heb geen kinderen en ook geen kinderwens. Ik ben nu 45 en mijn man is gesteriliseerd, dus de kans dat ik ze ooit nog krijg is ook niet zo groot (zeg maar gerust: afwezig). Maar iedereen moet vooral maar doen waar hij of zij zin in heeft, daar vind ik verder niet zoveel van.

Ik erger me de laatste dagen wel ontzettend aan Huidprobleem die in een ander topic vreselijk tekeer gaat en niet gelooft dat vrouwen zich echt over hun onvervulde kinderwens heen kunnen zetten. Ik dacht eigenlijk dat dat de aanleiding was voor dit topic.Dat was ook een van de aanleidingen.
quote:Summerdance schreef op 02 december 2015 @ 21:06:

[...]

Hier nog geen kinderen, wacht even op het donorei van Sid, maar ik del je mening

Het zal me werkelijk waar jeuken of een ander wel of geen kinderen wil/krijgt

I know.

Ik zoek nog een donorbaarmoeder trouwens....

Wil graag nog een tweede leg/trophee beeb met mijn toyboy maar de oven is uit hier.

Twee of drielingen welkom.

[...]

Ik erger me de laatste dagen wel ontzettend aan Huidprobleem die in een ander topic vreselijk tekeer gaat en niet gelooft dat vrouwen zich echt over hun onvervulde kinderwens heen kunnen zetten. Ik dacht eigenlijk dat dat de aanleiding was voor dit topic.Hier hetzelfde en helemaal mee eens, misschien moet TO gewoon de interne of externe negeerknop even ontdekken.
Overigens in mijn omgeving meer vrouwen zonder kinderen dan met. Ik ben het buitenbeentje met kinderen. Een heel flink aantal zijn ruim 30 of zelfs 40+ en kinderloos. Ik heb de meesten wel eens gevraag of ze kinderen hadden willen hebben, en andersom stellen zij mij ook dergelijke vragen, maar ik geloof niet dat die enige druk ervaren van hun omgeving.
En verder interesseert het me echt geen ruk of iemand kinderen krijgt of niet.

[...]

Ik erger me de laatste dagen wel ontzettend aan Huidprobleem die in een ander topic vreselijk tekeer gaat en niet gelooft dat vrouwen zich echt over hun onvervulde kinderwens heen kunnen zetten. Ik dacht eigenlijk dat dat de aanleiding was voor dit topic.

Eens.

Niet iedereen.

Dat had ik er in deze posting duidelijk bij moeten zeggen.

Mijn excuses.
quote:Eleonora-1 schreef op 02 december 2015 @ 21:12:

[...]

I know.

Ik zoek nog een donorbaarmoeder trouwens....

Wil graag nog een tweede leg/trophee beeb met mijn toyboy maar de oven is uit hier.

Twee of drielingen welkom.

Moiren heeft wel eieren

Wel derdehands, maar dat geeft niet toch?

Baarmoedertechnisch weet ik niet hoe enthousiast ze daar in staat

Misschien even een PB sturen
quote:Moiren_ schreef op 02 december 2015 @ 21:14:

En verder interesseert het me echt geen ruk of iemand kinderen krijgt of niet.+1
quote:doowahdiddy schreef op 02 december 2015 @ 21:12:

[...]

Dat was ook een van de aanleidingen.

Ah.....het is een spin off van een ander nutteloos topic

Ik verbaas me er altijd over dat zoveel mensen de tijd, en zin hebben om zich bezig te houden met andersmans keuzes
quote:Summerdance schreef op 02 december 2015 @ 21:15:

[...]

Moiren heeft wel eieren

Wel derdehands, maar dat geeft niet toch?

Baarmoedertechnisch weet ik niet hoe enthousiast ze daar in staat

Misschien even een PB sturenDe eieren (eerste hands) mag ze zo hebben. Gebruik van de baarmoeder is een keiharde grens.
quote:SaveTheDay schreef op 02 december 2015 @ 21:12:

[...]

En waarheen de weg leidt

Nou hou je op...
quote:Sid-returns schreef op 02 december 2015 @ 21:13:

Overigens in mijn omgeving meer vrouwen zonder kinderen dan met. Ik ben het buitenbeentje met kinderen. Een heel flink aantal zijn ruim 30 of zelfs 40+ en kinderloos. Ik heb de meesten wel eens gevraag of ze kinderen hadden willen hebben, en andersom stellen zij mij ook dergelijke vragen, maar ik geloof niet dat die enige druk ervaren van hun omgeving.

Ook weer zo

IK heb van vrienden ook wel eens de vraag gehad of ik kinderen wilde

Maar dat is geen bemoeizucht

Ze vragen ook wat voor kleur mijn volgende auto wordt

Valt wat mij betreft in dezelfde categorie
quote:Moiren_ schreef op 02 december 2015 @ 21:17:

[...]

De eieren (eerste hands) mag ze zo hebben. Gebruik van de baarmoeder is een keiharde grens.PIEP PIEP HAALLOOO CAAALIMEROOOO
quote:Zelatrice schreef op 02 december 2015 @ 21:19:

[...]

PIEP PIEP HAALLOOO CAAALIMEROOOO ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven