Vrouwen moeten kinderen
woensdag 2 december 2015 om 19:25
Waarom is het zo dat er zoveel vrouwen op dit forum van mening zijn dat iedere vrouw diep van binnen altijd kinderen wil? En waarom wordt er standaard vanuit gegaan dat je spijt krijgt als je twijfelt en/of ze niet krijgt? Zelfs als er iemand dood gaat die dicht bij je staat, dan leren de meeste mensen dat te verwerken en zich weer gelukkig te voelen. Waarom is het dan ineens als het om het wel of niet krijgen van een kind gaat dat een vrouw enorme spijt of verdriet zou gaan krijgen en nooit meer echt gelukkig zou kunnen worden? Waar komt die behoefte vandaan om dat andere vrouwen aan te praten?
Ik vraag me sterk af of een deel van het verdriet dat vrouwen die écht ongewenst kinderloos zijn hebben niet voortkomt uit de reactie van de omgeving hierop, wanneer die vergelijkbaar is met bovenstaande.
Hoe zouden die vrouwen zich voelen als het niet hebben van kinderen heel normaal zou zijn? Als de omgeving zegt: "Wat rot voor je dat je geen kinderen kunt krijgen als je ze toch wilt" en vervolgens laat zien dat het leven er desondanks daardoor niet minder leuk op wordt.
Ik vraag me sterk af of een deel van het verdriet dat vrouwen die écht ongewenst kinderloos zijn hebben niet voortkomt uit de reactie van de omgeving hierop, wanneer die vergelijkbaar is met bovenstaande.
Hoe zouden die vrouwen zich voelen als het niet hebben van kinderen heel normaal zou zijn? Als de omgeving zegt: "Wat rot voor je dat je geen kinderen kunt krijgen als je ze toch wilt" en vervolgens laat zien dat het leven er desondanks daardoor niet minder leuk op wordt.
woensdag 2 december 2015 om 19:30
Open deur dit onderwerp ! Ik zou zeggen: als je eraan toe bent weet je t vanzelf.
Als t not meant to be is. ....echt rot...
Als je ze niet wilt, kun je spijt krijgen of niet ..en tot slot ..als je geen geschikte partner vind en toch wilt...ook moeilijk.
Meer varianten zijn er niet. T is een gevoelig onderwerp, geen wetenschap !
Als t not meant to be is. ....echt rot...
Als je ze niet wilt, kun je spijt krijgen of niet ..en tot slot ..als je geen geschikte partner vind en toch wilt...ook moeilijk.
Meer varianten zijn er niet. T is een gevoelig onderwerp, geen wetenschap !
woensdag 2 december 2015 om 19:32
woensdag 2 december 2015 om 19:33
@doowadidely, ik herken dit helemaal niet. Volgens mij wordt het hier best wel gerespecteerd als je geen kinderen hebt.
Wel zie je regelmatig dat bij jongere vrouwen wordt gezegd dat het niet verstandig is om dit zo stellig te zeggen, omdat gebleken is dat mensen toch nog wel eens van gedachten veranderen. En dat snap ik dan ook wel weer.
Wel zie je regelmatig dat bij jongere vrouwen wordt gezegd dat het niet verstandig is om dit zo stellig te zeggen, omdat gebleken is dat mensen toch nog wel eens van gedachten veranderen. En dat snap ik dan ook wel weer.
woensdag 2 december 2015 om 19:35
Ik vind hierover een heel aardig stukje op het interweb, geschreven door Churchill himself als ik het goed heb.
Ik kwoot:
Women have too many choices like the proverbial Eve in the Garden of Eden. Equal rights have gone to women’s heads, the single factor that has changed drastically over the past 40 years. Men are still the same, trudging along through life as they had before, to bring home the bacon and take care of their families. On the other hand women have become more like men instead of the nurturing mothers they were years ago. Women are confused.
Bron: http://www.yourtango.com/ ... refoot-pregnant-and-kitch
Yours confusedly,
Anna
Ik kwoot:
Women have too many choices like the proverbial Eve in the Garden of Eden. Equal rights have gone to women’s heads, the single factor that has changed drastically over the past 40 years. Men are still the same, trudging along through life as they had before, to bring home the bacon and take care of their families. On the other hand women have become more like men instead of the nurturing mothers they were years ago. Women are confused.
Bron: http://www.yourtango.com/ ... refoot-pregnant-and-kitch
Yours confusedly,
Anna
woensdag 2 december 2015 om 19:37
quote:missmisery schreef op 02 december 2015 @ 19:27:
Ik vind kinderen overrated.
Ik ook.
Ik denk dat veel (de meeste?) mensen kinderen krijgen omdat ze niet weten wat ze anders met hun leven moeten doen of omdat het nu eenmaal 'zo hoort' als je rond de dertig bent en een relatie hebt.
Ik vind kinderen overrated.
Ik ook.
Ik denk dat veel (de meeste?) mensen kinderen krijgen omdat ze niet weten wat ze anders met hun leven moeten doen of omdat het nu eenmaal 'zo hoort' als je rond de dertig bent en een relatie hebt.
I'm no hero. I put my bra on one boob at a time like everyone else
woensdag 2 december 2015 om 19:38
"Waar komt die behoefte vandaan om dat andere vrouwen aan te praten?"
Dat is toch precies wat jij nu zelf doet?
Het is denk is mens-eigen om er vanuit te gaan dat andere dezelfde dingen begeren als wij zelf. Ik krijg bijvoorbeeld ook regelmatig de vraag waarom ik geen rijbewijs wil, die vragen kreeg mijn vader ook altijd. Je kan je zwaar beledigd voelen en in de verdedig schieten (zoals jouw OP) of je kan het lekker aan je voorbij laten gaan.
Ik vind dat iedereen zelf moet doen waar hij of zij gelukkig van wordt. Alleen sommige mensen praten over kinderen alsof het een voorwerp is en alsof het je bezit is. Dát vind ik erg storend. Dat zie ik meer bij mensen die gewenst kinderloos zijn, en daar zeg ik dan ook gerust iets van. Je was zelf ook ooit een kind, dus nee een kind is geen voorwerp maar een mede mens.
Het is denk is mens-eigen om er vanuit te gaan dat andere dezelfde dingen begeren als wij zelf. Ik krijg bijvoorbeeld ook regelmatig de vraag waarom ik geen rijbewijs wil, die vragen kreeg mijn vader ook altijd. Je kan je zwaar beledigd voelen en in de verdedig schieten (zoals jouw OP) of je kan het lekker aan je voorbij laten gaan.
Ik vind dat iedereen zelf moet doen waar hij of zij gelukkig van wordt. Alleen sommige mensen praten over kinderen alsof het een voorwerp is en alsof het je bezit is. Dát vind ik erg storend. Dat zie ik meer bij mensen die gewenst kinderloos zijn, en daar zeg ik dan ook gerust iets van. Je was zelf ook ooit een kind, dus nee een kind is geen voorwerp maar een mede mens.
woensdag 2 december 2015 om 19:40
woensdag 2 december 2015 om 19:45
TO; goede vragen die je stelt, ik als bewust kinderloze maak me er echter niet meer zo
druk om wat andere mensen vinden van mijn keuze.
(het is toch mijn lichaam en mijn leven niet waar)
Van mij mogen ze me wereldvreemd vinden, liever dat dan iets tegen mijn
zin doen om van het gezeik af te zijn.
Ik zou je overigens dringend adviseren op te houden me dit soort dingen af te vragen,
mensen hebben namelijk altijd wel een mening en het is dodelijk vermoeiend je
daar steeds wat van aan te trekken.
Ik zou zeggen: polla gorda tres cervesas
druk om wat andere mensen vinden van mijn keuze.
(het is toch mijn lichaam en mijn leven niet waar)
Van mij mogen ze me wereldvreemd vinden, liever dat dan iets tegen mijn
zin doen om van het gezeik af te zijn.
Ik zou je overigens dringend adviseren op te houden me dit soort dingen af te vragen,
mensen hebben namelijk altijd wel een mening en het is dodelijk vermoeiend je
daar steeds wat van aan te trekken.
Ik zou zeggen: polla gorda tres cervesas
woensdag 2 december 2015 om 19:46
quote:dolfje schreef op 02 december 2015 @ 19:40:
In de tijd dat er nog wel eens aan mij gevraagd werd of ik niet bang was spijt te krijgen vroeg ik altijd datzelfde terug.
Of zij dus niet bang waren om spijt te krijgen om kinderen te hebben. Stel dat het een crimineel of moordenaar zou worden of weet ik wat.
Gezever was bij mij snel voorbij dan Dat is een goeie. Die ga ik onthouden.
In de tijd dat er nog wel eens aan mij gevraagd werd of ik niet bang was spijt te krijgen vroeg ik altijd datzelfde terug.
Of zij dus niet bang waren om spijt te krijgen om kinderen te hebben. Stel dat het een crimineel of moordenaar zou worden of weet ik wat.
Gezever was bij mij snel voorbij dan Dat is een goeie. Die ga ik onthouden.
woensdag 2 december 2015 om 19:48
Niks mis met een kinderwens. De één heeft die wel, de ander niet. Waar ik wel van baal is dat steeds meer mensen die kinderwens niet funderen op een gezonde relatie.
Relaties zijn tegenwoordig steeds meer inwisselbaar. Men komt iemand tegen, na 3 maanden "moet" het relatie heten, anders is het niet gemeend, en na 6 maanden "moet" er samengewoond worden. En dan is het na een jaar weer voorbij. Omdat men eigenlijk de tijd niet neemt samen rustig op te bouwen en de neuzen dezelfde kant op te zetten. Maar geen nood, er is Tinder, er is ander internetgedoe, dus een nieuwe scharrel is zo opgedaan.
En dan worden vrouwen 35 en beseffen ze dat de eierstokken niet eeuwig bruikbaar blijven. En dan "moet" het opeens. Met of zonder relatie. Tja...
Relaties zijn tegenwoordig steeds meer inwisselbaar. Men komt iemand tegen, na 3 maanden "moet" het relatie heten, anders is het niet gemeend, en na 6 maanden "moet" er samengewoond worden. En dan is het na een jaar weer voorbij. Omdat men eigenlijk de tijd niet neemt samen rustig op te bouwen en de neuzen dezelfde kant op te zetten. Maar geen nood, er is Tinder, er is ander internetgedoe, dus een nieuwe scharrel is zo opgedaan.
En dan worden vrouwen 35 en beseffen ze dat de eierstokken niet eeuwig bruikbaar blijven. En dan "moet" het opeens. Met of zonder relatie. Tja...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
woensdag 2 december 2015 om 19:48
woensdag 2 december 2015 om 19:49
quote:Faranya schreef op 02 december 2015 @ 19:38:
Ja dat vind ik eerlijk gezegd ook wel.
Ok ik doe me misschien ook zelfverzekerder voor dan dat ik ben, ik ben 33 en single (heb lange relatie gehad, zelf verbroken want ging niet meer en bovendien wilde ex kinderen, ik zelf blijf liever single dan dat ik me uitleen als wandelende baarmoeder).
Om mij heen wordt er flink gebroed en gebaard, en ik voel me echt wel een beetje 'ibbelig' (herkennen meer bewust kinderlozen dit??) als ik daar tussen zit zeg maar. (zeker omdat ik single ben)
Dat heeft overigens niks te maken met dat ik het misschien diep van binnen wel wil/ nog twijfel, maar gewoon
een beetje het gevoel dat je buiten de boot valt...
Pejeka: dit idee heb ik ook, ook ik erger me daar groen en geel aan.
A la 'je mot het toch wel echt volgens het boekje doen anders zwaait er wat..'
(ok nu overdrijf ik wel wat) en dat het bij sommige of een aantal mensen bijna op lijkt
dat ze bepaalde dingen doen omdat 'het hoort'.
Ja dat vind ik eerlijk gezegd ook wel.
Ok ik doe me misschien ook zelfverzekerder voor dan dat ik ben, ik ben 33 en single (heb lange relatie gehad, zelf verbroken want ging niet meer en bovendien wilde ex kinderen, ik zelf blijf liever single dan dat ik me uitleen als wandelende baarmoeder).
Om mij heen wordt er flink gebroed en gebaard, en ik voel me echt wel een beetje 'ibbelig' (herkennen meer bewust kinderlozen dit??) als ik daar tussen zit zeg maar. (zeker omdat ik single ben)
Dat heeft overigens niks te maken met dat ik het misschien diep van binnen wel wil/ nog twijfel, maar gewoon
een beetje het gevoel dat je buiten de boot valt...
Pejeka: dit idee heb ik ook, ook ik erger me daar groen en geel aan.
A la 'je mot het toch wel echt volgens het boekje doen anders zwaait er wat..'
(ok nu overdrijf ik wel wat) en dat het bij sommige of een aantal mensen bijna op lijkt
dat ze bepaalde dingen doen omdat 'het hoort'.
woensdag 2 december 2015 om 19:50
quote:Faranya schreef op 02 december 2015 @ 19:38:
Ik ben mij er niet van bewust dat ik met mijn post vrouwen iets aan praat. Wat praat ik volgens jou vrouwen aan? Ik vraag me een heleboel dingen af, maar ik ben me er niet van bewust dat ik met het stellen van vragen in de verdediging schiet.
Ik ben mij er niet van bewust dat ik met mijn post vrouwen iets aan praat. Wat praat ik volgens jou vrouwen aan? Ik vraag me een heleboel dingen af, maar ik ben me er niet van bewust dat ik met het stellen van vragen in de verdediging schiet.
woensdag 2 december 2015 om 19:52
quote:doowahdiddy schreef op 02 december 2015 @ 19:50:
[...]
Je maakt je er zo te lezen wel druk om, dus w.s heb je je al vaak in je omgeving moeten "Verdedigen"
Misschien moet je meer gelijkgestemde mensen in je omgeving opzoeken, dat is soms heel relaxed:)
[...]
Je maakt je er zo te lezen wel druk om, dus w.s heb je je al vaak in je omgeving moeten "Verdedigen"
Misschien moet je meer gelijkgestemde mensen in je omgeving opzoeken, dat is soms heel relaxed:)