Vrouwen moeten kinderen

02-12-2015 19:25 147 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waarom is het zo dat er zoveel vrouwen op dit forum van mening zijn dat iedere vrouw diep van binnen altijd kinderen wil? En waarom wordt er standaard vanuit gegaan dat je spijt krijgt als je twijfelt en/of ze niet krijgt? Zelfs als er iemand dood gaat die dicht bij je staat, dan leren de meeste mensen dat te verwerken en zich weer gelukkig te voelen. Waarom is het dan ineens als het om het wel of niet krijgen van een kind gaat dat een vrouw enorme spijt of verdriet zou gaan krijgen en nooit meer echt gelukkig zou kunnen worden? Waar komt die behoefte vandaan om dat andere vrouwen aan te praten?

Ik vraag me sterk af of een deel van het verdriet dat vrouwen die écht ongewenst kinderloos zijn hebben niet voortkomt uit de reactie van de omgeving hierop, wanneer die vergelijkbaar is met bovenstaande.

Hoe zouden die vrouwen zich voelen als het niet hebben van kinderen heel normaal zou zijn? Als de omgeving zegt: "Wat rot voor je dat je geen kinderen kunt krijgen als je ze toch wilt" en vervolgens laat zien dat het leven er desondanks daardoor niet minder leuk op wordt.
Is het dan eigenlijk gewoon een soort interesse?
quote:FelineFeline schreef op 02 december 2015 @ 20:24:

[...]

Echt een oprechtte vraag. Heb jij echt het idee dat jij 100% rationeel besloten hebt: ik wil geen kinderen? Bij mij was het hormonen die maakte dat ik wel wou. Want rationeel zie ik alleen maar voordelen aan geen kinderen hebben.Mijn zus wil geen kinderen en we zeggen altijd tegen elkaar dat ik het gen heb en zij het geen
quote:Moiren_ schreef op 02 december 2015 @ 21:19:

[...]

?Ik word beetje flauw van dit topic..(sorry TO, bedoel jou niet)
Nou wat op het forum wordt gezegd is iets heel anders.

Je kinderwens opgeven voor een man daar ga je spijt van krijgen. Is heel anders dan bv jij nooit een kinderwens hebt gehad
quote:Zelatrice schreef op 02 december 2015 @ 21:21:

[...]

Ik word beetje flauw van dit topic (sorry TO)Ik gok meerderen van jou. Advies: ga wat anders doen.
quote:Zelatrice schreef op 02 december 2015 @ 21:19:

[...]

PIEP PIEP HAALLOOO CAAALIMEROOOO Gaat het?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Eleonora-1 schreef op 02 december 2015 @ 20:46:

[...]

Eens.

Bemoei je (in het algemeen) met je eigen baarmoeder.

Wil je daar geen kinderen in laten groeien dan is dat je eigen zaak.

Waarom anderen dat wél willen is die van hun, daar heeft een ander niks van te vinden.

Je hoeft niks, al vind je moeder, de postbode en je vriendenkring van wel.

Als je je daarin niet vrij voelt dan wordt het tijd wat aan je zelfvertrouwen doen.Scheelt altijd zoveel tikwerk als Leo al is geweest
Ik ben bewust kinderloos, geen rammelende eierstokken, maar wel vaak vragen gehad waarom ik geen kinderen wil. Mijn antwoord is dan een vraag terug, waarom wil jij wel kinderen en dan krijg je de onzin antwoorden zoals dan ben ik niet eenzaam.

Ook zeiden ze toen ik 20 was, we merken het wel over 5 jaar, nu 16 jaar later nog steeds hetzelfde gevoel.

Wel hebben mensen mij laten voelen dat ik niet normaal was en probeerden ze op mij in te praten om wel kinderen te krijgen, want ze wilden graag opa en oma worden of oom of tante. Gelukkig zijn ze dat geworden, maar niet van mij.
quote:Moiren_ schreef op 02 december 2015 @ 21:19:

[...]

?Soms is het een zegen dat mensen zich niet voortplanten.
Oh heel eerlijk

Ik vind het ook heel zielig voor mijn ouders dat ze geen opa en oma worden

Ze zouden echt de leukste opa en oma ter wereld zijn

Maar mijn zus heeft ook het kinderbaargen niet

En natuurlijk hebben we het daar wel eens over gehad

Maar het zien als bemoeien? Om praten?

Echt nooit

Wel heel geinteresseerd in het waarom

Maar dat mag toch?

Mensen mogen toch vragen waarom je tot een bepaalde keuze komt?

Ik vind dat niet raar

Je kan ook overal wat achter zoeken

Maar dat is dan weer mijn bescheiden mening

Ik heb ook wel eens aan mijn ouders gevraagd waarom er niet meer kinderen zijn in ons gezin

Want ik had zo graag een broer gehad

Is dat dan bemoeien?

Mijn wil opleggen?

Vreemde gedachtegang vind ik dat
quote:Sid-returns schreef op 02 december 2015 @ 21:26:

[...]

Soms is het een zegen dat mensen zich niet voortplanten.
quote:Summerdance schreef op 02 december 2015 @ 21:18:

[...]

Ook weer zo

IK heb van vrienden ook wel eens de vraag gehad of ik kinderen wilde

Maar dat is geen bemoeizucht

Ze vragen ook wat voor kleur mijn volgende auto wordt

Valt wat mij betreft in dezelfde categorie

Dat dus. Interesse, nieuwsgierigheid, gewoon praten over dingen die je bezighouden. Zo raar is dat niet. Er zijn zat mensen geweest die vol onbegrip reageerden op het feit dat ik zwanger was, abortus werd me aangeraden door een verstokt kinderloze kennis. (Die super anti kind was, en fanatiek ook, en tot haar 37e verkondigde dat ze nooit kindnden wilde, maar volgend jaar de 3e krijgt op haar 41e)

Ik ging er maar vanuit dat ze zelf zó ontzettend ongelukkig zouden worden van een kind dat ze zich niet konden voorstellen dat ik het wel leuk vond. Tja. Niet iedereen kan zich inleven in een ander. Maar zo zijn mensen soms. Of het nu gaat over kinderen, relaties, geld, werk, wonen, dat maakt niet zoveel uit.

Persoonlijk zoek ik mensen uit die niet zo ingewikkeld doen.
quote:SaveTheDay schreef op 02 december 2015 @ 21:22:

[...]

Scheelt altijd zoveel tikwerk als Leo al is geweest Hahaha!
Niets moet hoor. Je leeft toch voor jezelf? Ik heb ze nooit gewild en ervaar kinderen als zeer storend. Als ik op mijn neefje moet letten dan ben ik al na enkele minuten moe, want hij eist iedere seconde aandacht. Het is een schat maar ik word er helemaal onrustig van om constant op hem te letten.

Verder vind ik het leven al zwaar en vermoeiend genoeg. Als ik thuis kom na een dag werken of studie (ik heb weer een studie opgepakt) dan moet ik echt bijkomen en heb ik vaak nergens echt nog energie voor. Ik wil dan niets anders dan rust en niet een stoorzender. Ik kan me dan echt niet voorstellen dat iemand dan nog zin heeft om naast koken of huishouden te doen ook nog eens in de weer te zijn met kinderen. Ik moet al blij zijn als ik nog zin heb om iets te koken en niet naar een kant en klare hap grijp. Ik heb mijn leven graag gemakkelijk (is het ook nu zelfs nog niet!) en niet moeilijker door nog meer extra verplichtingen en verantwoordelijkheden aan te gaan, omdat dat zogenaamd hoort. Daarbij krijg je met kinderen ook nog een heel reeks aan extra schoonfamiliebezoekjes erbij. Ik bedank vriendelijk!
quote:nachtvlindertje85 schreef op 02 december 2015 @ 21:31:

Daarbij krijg je met kinderen ook nog een heel reeks aan extra schoonfamiliebezoekjes erbij. Nee hoor.
Ik zou me niet zo druk maken om wat andere mensen vinden. Boeiend
quote:Sid-returns schreef op 02 december 2015 @ 21:13:

Overigens in mijn omgeving meer vrouwen zonder kinderen dan met. Ik ben het buitenbeentje met kinderen. Een heel flink aantal zijn ruim 30 of zelfs 40+ en kinderloos. Ik heb de meesten wel eens gevraag of ze kinderen hadden willen hebben, en andersom stellen zij mij ook dergelijke vragen, maar ik geloof niet dat die enige druk ervaren van hun omgeving.

Dit had ik kunnen schrijven. Ik ben geboren met het kinderwensgen van de hele familie. Op mijn twintigste moeder geworden. Inmiddels twee keer zo oud. Mijn zus en broertje hebben geen kinderen, willen dat ook niet. Ik heb ook vriendinnen die geen enkele kinderwens hebben, of 'nah, misschien had ik wel gewild, maar man was niet van plan minder te gaan werken en in die situatie/verdeling had ik geen zin dus gekozen voor geen kinderen'.

Bewust kiezen voor geen kinderen komt in mijn omgeving vrij veel voor en is heel normaal.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
quote:Summerdance schreef op 02 december 2015 @ 21:27:

Oh heel eerlijk

Ik vind het ook heel zielig voor mijn ouders dat ze geen opa en oma worden

Ze zouden echt de leukste opa en oma ter wereld zijn

Maar mijn zus heeft ook het kinderbaargen niet

En natuurlijk hebben we het daar wel eens over gehad

Maar het zien als bemoeien? Om praten?

Echt nooit

Wel heel geinteresseerd in het waarom

Maar dat mag toch?

Mensen mogen toch vragen waarom je tot een bepaalde keuze komt?

Ik vind dat niet raar

Je kan ook overal wat achter zoeken

Maar dat is dan weer mijn bescheiden mening

Ik heb ook wel eens aan mijn ouders gevraagd waarom er niet meer kinderen zijn in ons gezin

Want ik had zo graag een broer gehad

Is dat dan bemoeien?

Mijn wil opleggen?

Vreemde gedachtegang vind ik dat

Eens.

Ik had geen kinderwens. Geen eierstok heeft er ooit gerammeld. Nooit een bioklok horen tikken.

Ook geen vragen wanneer en of ik kinderen ging krijgen.

Ik werkte altijd. Had helemaal niks moederlijks, had en heb niks van vertedering voor andermans baby's of kinderen, puur omdat het baby's/kinderen zijn. Nimmer gehad ook.

Nooit mee bezig geweest dus tot ik ineens ruim vier maanden zwanger was.

Mijn ouders vielen zowat flauw, die hadden het in hun stoutste dromen niet voor zich gezien dat ze ooit opa & oma zouden worden.
quote:Sid-returns schreef op 02 december 2015 @ 20:48:

Ja want alleen mensen die géén kinderen krijgen denken erover na.

Wat een misplaatst superioriteitsgevoel.Helemaal mee eens, ook met je andere reacties. En met die van Eleonora (over dat je je met je eigen baarmoeder moet bemoeien).
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:Moiren_ schreef op 02 december 2015 @ 21:33:

[...]

Nee hoor.Oke ik neem mijn woorden deels terug. Misschien dat dat inderdaad verschilt per persoon. Ik spreek alleen maar uit mijn ervaring. Mijn ex was een familiemens en ik vond dat zonder kinderen al erg vermoeiend. Had ik kinderen van hem gehad dan zou de frequentie bezoeken en bemoeizuchtigheid van zijn familie alleen maar toenemen vrees ik. Nogmaals dat was mijn ervaring, maar ik kan inderdaad niet voor iedereen spreken.
quote:nachtvlindertje85 schreef op 02 december 2015 @ 21:40:

[...]

Oke ik neem mijn woorden deels terug. Misschien dat dat inderdaad verschilt per persoon. Ik spreek alleen maar uit mijn ervaring. Mijn ex was een familiemens en ik vond dat zonder kinderen al erg vermoeiend. Had ik kinderen van hem gehad dan zou de frequentie bezoeken en bemoeizuchtigheid van zijn familie alleen maar toenemen vrees ik. Nogmaals dat was mijn ervaring, maar ik kan inderdaad niet voor iedereen spreken.

Maar dat ligt niet aan kinderen maar aan je schoonfamilie hoor

Enne...nee is ook een antwoord als ze vragen of je langs komt/langs mogen komen

Met of zonder kinderen heb je dat dus compleet zelf in de hand
quote:Summerdance schreef op 02 december 2015 @ 21:42:

[...]

Maar dat ligt niet aan kinderen maar aan je schoonfamilie hoor

Enne...nee is ook een antwoord als ze vragen of je langs komt/langs mogen komen

Met of zonder kinderen heb je dat dus compleet zelf in de handGewoon alleenstaand zijn, heb je helemaal geen schoonfamilie ;)
Arsenicum door de koffie, elke keer dat ze langskomen doet het ook prima

(grapje hoor, schoonmams, mocht je meelezen)
quote:Moiren_ schreef op 02 december 2015 @ 21:43:

[...]

Gewoon alleenstaand zijn, heb je helemaal geen schoonfamilie ;)

+1

met af en toe een geinige scharrel voor de leuk!

Of....als hij echt heel leuk is, een lekkere LatterT
quote:Summerdance schreef op 02 december 2015 @ 21:45:

[...]

+1

met af en toe een geinige scharrel voor de leuk!

Of....als hij echt heel leuk is, een lekkere LatterTIk las net dat dat niet meer mag als moeder rond de 40.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven