En wat eten we vandaag?

21-07-2007 20:50 5194 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons wat je vandaag gaat eten!

anoniem_30197 wijzigde dit bericht op 16-08-2007 10:41
Reden: Invoegen afbeeldingen.
% gewijzigd
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
zaterdag; witlofsalade met walnoten,kaas en verse ananas en honingmosterdyogurthsaus.bloemkool,puree en suddervlees.

zondag als lunch weer die witlofsalade gemaakt en einde vd middag en savonds op een stevig feestje,dus daar allerlei hapjes met stokbrood.maandag; noedel-garnalensoepje,met klein gesneden spitskool en pangiusfilet drin.
Amber83, mmmm dat vind ik nou ook een lekkere stoommaaltijd.
Aardappelpuree (zelfgemaakt), rode kool met appeltjes en kaneel (van Hak ) en runderchipolata.
Het eten gisteren was heerlijk en mijn bezoek was er ook over te spreken!

Vandaag even simpel: speltpasta arrabiata.
Vandaag pasta met verse paddestoelen, room en rucola.
Wij aten aardappeltjes met knoflook en basilicum uit de oven, salade van tomaten en gegrilde paprika's met pesto-dressing, doperwten en een slavink met mosterd-roomkaassaus.

Morgen minestronesoep met zelfgebakken ciabatta en pesto (heb van het weekeind flink basilicum geoogst )
Ik heb alles in huis om een lekkere pasta vandaag te maken;

Penne met 4-kazensaus, cherrie tomaatjes, broccoli, (misschien champignons) en dan moet ik nog kiezen, blokjes ham of wat gerookte zalm erdoor.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Gisteren bij mn ouders gegeten: aardappels, gehaktbal met gebakken champignons, prei en sla. Stoofpeertjes na

Vandaag eerst sporten, daarna een simpele hap: restje nasi van vorige week opwarmen.
Wat ik vanavond ga eten weet ik nog niet, ik ga nl bij mijn broer eten en die wil ons verrassen zegt hij :-) dusssss...afwachten voor mij wat er op tafel verschijnt
Vriend heeft gister een grote pan verse kippensoep gemaakt. Dat eten we dus vanavond met erbij een tosti met salami, champignons en kaas (met dank aan het tosti topic) en ik heb er nog wat italiaanse kruiden opgedaan. Ze liggen startklaar voor de oven straks! Mmmmmmmmmmmm.
Is mijn favoriet vivahollandia ;)

Niet dat ik veel andere stoommaaltijden heb geprobeerd, maar ik denk gewoon dat dit echt de lekkerste is ;)

Heb ik met de maaltijdsalades van AH ook, sinds ik de Italiaanse kip heb ontdekt heb ik nooit meer wat anders geprobeerd, alhoewel die vast ook erg lekker zijn.

Vanavond een lekkere chili con carne met kidneybonen, rode paprika, mais, rundergehakt en zelfgemaakt tomatensausje met chilipoeder, komijn en sambal. En lekker wat ui en knoflook natuurlijk en kaas!
Zelfde als zaterdag: tortellini met paprikasaus en rucolapesto.
Maiskolf met roomboter, peper en zout en tartaartje en gebakken aardappeltjes
Ik eet een restje opgebakken aardappels, spercieboontjes en een kipkarbonade.

Morgen boerenkool stamppot met worst.
Op het menu vanavond: aardappels met jus, kipstukjes en sla.

Morgen: Argentijnse beef nog wat (pak van Knorr Wereldgerechten).
Ik vind het wat onzinnig hier een topic voor te openen dus zet ik het maar hier: op teletekstpaginanummer 730 (en verder) van RTL4 staan ook recepten! Op maandag, woensdag en vrijdag worden er weer nieuwe recepten geplaats.
vanavond pastaprutje gemaakt met indiaanse kruiden,spitskool,kippengehakt.

voor morgen staat er verse tomatenkruidensaus te pruttelen.straks de garnalen dr in en vers broodje dr bij bakken.
maandag aten we, rommelpotje van gehakt, spekjes, prei, boontjes en worteltjes

gister, pilaf

vandaag friet speciaal en een kaassoufle
Boer'nkool mè wos
Hutspot ook met worst.
Een groenteschijf, heerlijk krokant gebakken aardappeltjes en appelmoes met een vleugje kaneel (AH Excellent).

Toe: 2 gold-compensatie-kiwi's.
Ik maak vanavond lasagne tricolore, met drie kleuren saus: rode (bolognesesaus), groene (spinazie-kruidenkaas) en witte (bechamel met veel kaas)
Gisteren lasagne en vandaag eet ik alleen, ga eerst hardlopen en daarna heb ik toch geen zin meer om moeite doen, dus vul een tortilla met koelkast-restjes: roerbakgroente, champs, tomaat, sla alles wat nog meer op moet
Wij eten vanaaf bloemkool, gekookte aardappels en een snietseltje erbij.
Ik werk thuis vandaag, dus kon ik weer eens een echte bolognese saus (of ragut) maken. Die staat nu een uurtje of drie op, nog twee uur en hij is lekker denk ik ;) Die eten wij dus met tagliatelle, en een salade van spinazie, tomaat en pijnboompitten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven