Exen stress

08-10-2008 21:35 372 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag de volgende vraag voorleggen: wil je weten wat je geliefde allemaal heeft uitgespookt voor je elkaar leerde kennen en doet het er iets toe met hoeveel en 'op welke manier' (one-night-stands of vaste relaties)? Ik kan hier niets mee en is het voor mij bij voorbaat een reden om niets met iemand te willen ongeacht hoe leuk die persoon is, omdat het later voor mij altijd een punt blijft. Het idee van mijn geliefde met een andere man, dus ook in het verleden, maakt mij fysiek ziek en dan overdrijf ik niets... Het heeft mij zelfs een "bijna huwelijk" gekost de datum stond en de ringen lagen klaar, omdat ik mij niet over het feit heen kon zetten dat mijn toenmalige partner in totaal 6 one night stands had gehad voor ze mij leerde kennen en twee iets langduriger relaties. Het lijkt er op dat tegenwoordig bijna alle vrouwen die ik ontmoet een dergelijk "verleden" hebben en ik zie daar dan ook nooit een potentiële partners in. Wat ook opvalt is dat ik er nooit om vraag dit soort dingen te horen van een vrouw, maar het blijkbaar een aansprekend onderwerp voor hen is. Ik zou graag opbouwende reacties ontvangen. Aangezien een zekere Raptor Jezus met een vergelijkbare vraagstelling kwam en die discussie echt uit de hand liep. Het is echt een probleem voor me en zie eigenlijk geen oplossingen. Ik ben niet religieus (opgevoed) en in mijn omgeving is het de normaalste zaak van de wereld ieder weekend met een ander het bed in te duiken, ik ben best aantrekkelijk en heb geen gebrek aan aandacht, heb een goede baan etc. etc. dus aub geen clichés het past niet bij mij en mijn leven en toch voel ik het zo.
quote:Reiger100 schreef op 09 oktober 2008 @ 12:34:

Happinez, je schrijft "Vind mijn lichaam en mezelf te bijzonder om zomaar even sex met iemand te hebben".

Ik begrijp niet wat je daarmee bedoelt. Waarom zou iemand die wel seks heeft met een relatieve onbekende zijn lichaam en zichzelf niet bijzonder vinden?

Je zou dan ook kunnen zeggen: "Ik vind mijn geest en mezelf te bijzonder om zomaar mijn gevoelens en gedachten op een forum met totaal onbekenden te delen." Wat is immers het verschil?

Reiger:

Ik denk dat ieder mens sex anders ervaart...

Het heeft bij mij nooit goed gevoeld om mijn naakte lichaam te tonen, me te laten betasten, sex te hebben, met iemand waar ik niets voor voel en iemand die niets voor mij voelt maar waarvoor het pure lust is.

Het klinkt misschien gek maar gevoelsmatig voel ik dat gewoon heel sterk en voelt het gewoon niet goed mijn lichaam en het vrijen 'te geven' just for fun. Ik ben niet gelovig en heb een normale opvoeding gehad. Dat gevoel heb ik altijd al intens gehad en komt gewoon vanuit mijn hart.

Ik ervaar en zie het lichaam van een mens en sex als iets heel moois en bijzonders en vind het daardoor zo zonde (voelt zo vreemd) als je daar heel los mee omgaat. Ik kan niet goed uitleggen waarom, het is gewoon een sterk gevoel in mezelf, komt van binnenuit...

Heb zelf twee lange relaties gehad en nu ook een lange relatie. Na mijn eerste relatie (mijn eerste liefde) was ik zo ontzettend verdrietig door de breuk en helemaal toen ik hoorde dat hij al snel een ander had. Ik ben toen puur uit verdriet en uit een soort van wraak ook maar eens met een man naar bed gegaan die ik wel enorm aantrekkelijk vond en om tegenover me ex toen te laten zien dat hij niet meer de enige was met wie ik had liggen vrijen (heel kinderachtig maar was toen 21). Ben toen dus naar bed geweest met iemand waar ik geen gevoel voor had maar wie ik wel al 3 jaar kende.

Ik voelde me daarna zo ontzettend leeg en niet gelukkig, juist eenzamer en verdrietiger dan ik daarvoor was door de breuk met mijn eerste liefde. Ik voelde mezelf vies en vond het onzettend zonde dat ik zo makkelijk mijn lichaam heb laten betasten en mezelf gegeven heb aan een 'vreemde'. Het voelde gewoon totaal niet goed, voelde me goedkoop... Waarom ik dat gevoel zo sterk heb, geen idee? Denk dat het misschien gewoon mijn karakter is, mijn persoonlijkheid zo is.

Denk dat het ook met bepaalde normen en waarden te maken heeft, die ieder mens in een andere mate vanuit zichzelf voelt. Dit gevoel komt puur uit mezelf en niet door opvoeding en omgeving opgelegd etc. Ik heb daarna dan ook nooit meer sex gehad met iemand voor de fun, want ik voel me daar totaal niet fijn bij en heb daar dan ook geen behoefte aan. Alleen nog twee vaste relaties, waarvan de laatste relatie nog steeds mijn huidige relatie is.

En mijn gevoelens uiten op een forum is voor mij iets heel anders dan intiem zijn met een man waar ik niet voor voel en amper ken. Dat zijn voor mij echt twee geheel andere bezigheden...
quote:yoyo2 schreef op 09 oktober 2008 @ 12:44:

Sluit me aan bij reiger.

Als je sex hebt met een "relatief" onbekende betekent dat niet dat je geen respect voor jezelf en voor je lichaam hebt.

En dat betekent ook niet dat die andere persoon in kwestie geen respect voor mijn lichaam heeft.Dat klopt, ben ik het mee eens. Echter voelt het voor mij, als het mezelf en mijn lichaam en sexuele leven betreft...wel zo. Het is gewoon gevoelsmatig een heel sterk gevoel, dat ik sex zonder gevoel niet als prettig en fijn ervaar... Ik voel me er niet goed bij en dat is tuurlijk voor elk mens verschillend.
quote:Digitalis schreef op 09 oktober 2008 @ 12:55:

[...]

Oh Reiger, ik kan je wel zoenen, jij kunt het veel helderder uitleggen dan ik

Ik maak een tweedeling: mijn geest is vele malen mooier, mysterieuzer, belangrijker dan mijn lijf. Mijn lijf heeft primitieve dingen nodig: voedsel, slaap, toiletgang, seks. Mijn geest heeft een onuitputtelijke input nodig van indrukken, interesses, personen, enzovoorts. Neocortex tegenover reptielenbrein. Het is zelfs wetenschappelijk bewezen dat verschillende hersenactiviteiten actief zijn tijdens seks en tijdens het denken aan je geliefde.

Zoals Yoyo haar ONS omschrijft, is ook heel mooi. Ik heb zelf nooit de behoefte echt om te blijven knuffelen ofzo, maar ik begrijp het wel. Ik heb me nooit vies gevoeld, en waarom zou ik? Het is mijn lichaam geweest die er behoefte aan had, en daar gaf ik aan toe. Niets mis mee. 't Is niet illegaal (meer).

Er is ook niets mis mee en ik veroordeel ook niemand. Zoals ik ook schreef, gaan de meeste van mijn vrienden/vriendinnen heel los om met sex.

Wat ik gewoon interessant vind en mij boeit, is hoe het nou komt dat de één 'losser/makkelijker' kan omgaan met sex dan de ander...
quote:Happinez1977 schreef op 09 oktober 2008 @ 13:00:

Ik ben toen puur uit verdriet en uit een soort van wraak ook maar eens met een man naar bed gegaan die ik wel enorm aantrekkelijk vond en om tegenover me ex toen te laten zien dat hij niet meer de enige was met wie ik had liggen vrijen (heel kinderachtig maar was toen 21). Ben toen dus naar bed geweest met iemand waar ik geen gevoel voor had maar wie ik wel al 3 jaar kende.

Ik voelde me daarna zo ontzettend leeg en niet gelukkig, juist eenzamer en verdrietiger dan ik daarvoor was door de breuk met mijn eerste liefde. Ik voelde mezelf vies en vond het onzettend zonde dat ik zo makkelijk mijn lichaam heb laten betasten en mezelf gegeven heb aan een 'vreemde'. Het voelde gewoon totaal niet goed, voelde me goedkoop... Maar volgens mij stond jij in dit geval ook niet helemaal achter de ons? Jij wilde op dat moment puur je ex terug pakken en nam de eerste de beste die je tegenkwam. Ik ben wel degelijk selectief in het kiezen van ONSjes.
quote:Happinez1977 schreef op 09 oktober 2008 @ 13:05:

Wat ik gewoon interessant vind en mij boeit, is hoe het nou komt dat de één 'losser/makkelijker' kan omgaan met sex dan de ander...

Ik denk dat jij op een andere manier tegen sex aan kijkt dan ik of je vriendinnen. Ik heb het niet iets heel bijzonders, moois, speciaals etc...

Het is gewoon fijn om intiem met iemand te zijn. Bij een ONS is het juist spannend omdat het dan allemaal nieuw is en bij een lange relatie is het fijn omdat het je elkaar goed kent en je je helemaal over geeft aan elkaar.
quote:yoyo2 schreef op 09 oktober 2008 @ 13:08:

[...]

Maar volgens mij stond jij in dit geval ook niet helemaal achter de ons? Jij wilde op dat moment puur je ex terug pakken en nam de eerste de beste die je tegenkwam. Ik ben wel degelijk selectief in het kiezen van ONSjes.

Misschien heb je wel gelijk, ik ben nooit een 'losbol' geweest in de liefde. Mijn eerste liefde was 13 jaar ouder dan ik en hij heeft dan ook 6 maanden moeten wachten voordat ik er klaar voor was. De relatie die volgde was heel mooi en intens en ik wist dat hij werkelijk van me hield, anders had een volwassen man niet zo lang op me gewacht, was hij allang vertrokken.

Die man met wie ik mijn enige 'ons' heb gehad, vond ik zeker wel heel erg aantrekkelijk maar ik wist wel dat hij geen relatiemateriaal voor mij zou zijn. Juist omdat de mensen om me heen 'makkelijker' waren op sexgebied en idd omdat ik mijn ex wilde kwetsen...heb ik het gedaan.

Maar denk dat je gelijk hebt, want ik stond er gevoelsmatig ook niet achter toen...want deed het dus met de verkeerde redenen.

Ik begrijp alleen niet waarom ik nooit mee heb mogen maken dat ik vanuit mezelf wel de behoefte had aan een 'ons' waar ik dan gevoelsmatig dus achter zou staan... Ik heb dat echter nooit meegemaakt dat ik die behoefte uit mezelf kreeg...? En dat terwijl ik echt wel van sex hou :-) maar als ik single ben, kan ik op de één of andere manier een knop omzetten en net zo lang wachten met sex hebben totdat ik iemand tegen ben gekomen waar ik gevoelens voor heb en wat een relatie wordt...
quote:yoyo2 schreef op 09 oktober 2008 @ 13:11:

[...]

Ik denk dat jij op een andere manier tegen sex aan kijkt dan ik of je vriendinnen. Ik heb het niet iets heel bijzonders, moois, speciaals etc...

Het is gewoon fijn om intiem met iemand te zijn. Bij een ONS is het juist spannend omdat het dan allemaal nieuw is en bij een lange relatie is het fijn omdat het je elkaar goed kent en je je helemaal over geeft aan elkaar.Denk het ook, dat moet het wel zijn, haha. Blijft bijzonder dat mensen het zo anders kunnen ervaren en voelen.
Happinez, het is helemaal aan jezelf hoe je daarmee omgaat en als het voor jou niet goed voelt dan hoef je dat niet te doen omdat je vriendinnen dat wel doen! Welnee...

Ik hoop dat ik je alleen een beetje heb kunnen uitleggen hoe ik tegen een ONS aankijk (en dan ook niet denken dat ik tientallen ONSjes heb gehad hoor), maar soms kan het juist gewoon net even die spanning zijn die het zo leuk maakt.
quote:yoyo2 schreef op 09 oktober 2008 @ 13:19:

Happinez, het is helemaal aan jezelf hoe je daarmee omgaat en als het voor jou niet goed voelt dan hoef je dat niet te doen omdat je vriendinnen dat wel doen! Welnee...

Ik hoop dat ik je alleen een beetje heb kunnen uitleggen hoe ik tegen een ONS aankijk (en dan ook niet denken dat ik tientallen ONSjes heb gehad hoor), maar soms kan het juist gewoon net even die spanning zijn die het zo leuk maakt.

Begrijp je ook zeker wel. Soms baal ik er dan ook stiekem wel eens van, dat ik het niet een keer heb mee kunnen maken, zoals velen ervaren...

Toen mijn vorige lange relatie uit ging, zeiden mijn vrienden allemaal; meid, en nu ga je eens lekker genieten van het leven en de mannen! Hahaha, tja...ben 2 jaar single geweest maar van dat genieten van mannen is het niet gekomen hoor. Op de één of andere manier scan ik de mannen meteen op 'relatiemateriaal', als ze dat niet zijn, dan begin ik er niet aan en dus ook niet aan een 'ons'.

Misschien heb ik mezelf wel te kort gedaan, door niet op die manier van mijn 'jonge jaren' te genieten...
Happinez, zoen je wel eens gewoon met iemand voor een avondje?
quote:yoyo2 schreef op 09 oktober 2008 @ 13:31:

Happinez, zoen je wel eens gewoon met iemand voor een avondje?

Dat heb ik zeker wel gedaan, in de periode na mijn eerste relatie.

Na mijn tweede relatie (was 28 toen het uit ging) ben ik 2 jaar alleen geweest en niet eens gezoend, terwijl ik de kans wel heb gehad meerdere malen. Ik denk dat ik gewoon nog te verdrietig was om het feit dat de relatie niet stand heeft gehouden.

Vrees dat mijn gevoel me vaak gewoon in de weg zit...het gevoel van het verlies en het niet slagen van de vorige relatie. Het lijkt wel naarmate ik ouder word, ik daar steeds minder flexibel in word, hahaha.
quote:Digitalis schreef op 09 oktober 2008 @ 12:55:

[...]

Oh Reiger, ik kan je wel zoenen, jij kunt het veel helderder uitleggen dan ik

Maar kennelijk nog niet helder genoeg voor mensen die het niet zo ervaren...

Zoen terug
quote:Reiger100 schreef op 09 oktober 2008 @ 13:53:

[...]

Maar kennelijk nog niet helder genoeg voor mensen die het niet zo ervaren...

Zoen terug Tja, helaas, hahahaha. Ik kan er ook niets aan doen, dat ik voel wat ik voel
quote:Happinez1977 schreef op 09 oktober 2008 @ 13:52:

Dat heb ik zeker wel gedaan, in de periode na mijn eerste relatie.

Na mijn tweede relatie (was 28 toen het uit ging) ben ik 2 jaar alleen geweest en niet eens gezoend, terwijl ik de kans wel heb gehad meerdere malen. Ik denk dat ik gewoon nog te verdrietig was om het feit dat de relatie niet stand heeft gehouden.

Jij legt dus denk ik heel snel de link met een relatie. Voor jou is zoenen/sex en een relatie iets dat bij elkaar hoort. In mijn vrijgezelle periodes zoende ik ieder weekend wel met iemand anders. Nooit met de intentie om een relatie te willen hebben ofzo, maar gewoon het spel van versieren spelen en iemand die je fysiek aantrekkelijk vindt lekker zoenen. Ik denk dat dat een beetje het verschil is tussen ons, dat ik een relatie daar volledig los van kan zien.

Ik zal het je trouwens nog sterker vertellen, vrijwel al mijn vriendjes zijn begonnen met een avondje zoenen in de kroeg, zonder dat ik ook maar dacht aan het krijgen van een relatie.
quote:yoyo2 schreef op 09 oktober 2008 @ 14:07:

[...]

Jij legt dus denk ik heel snel de link met een relatie. Voor jou is zoenen/sex en een relatie iets dat bij elkaar hoort. In mijn vrijgezelle periodes zoende ik ieder weekend wel met iemand anders. Nooit met de intentie om een relatie te willen hebben ofzo, maar gewoon het spel van versieren spelen en iemand die je fysiek aantrekkelijk vindt lekker zoenen. Ik denk dat dat een beetje het verschil is tussen ons, dat ik een relatie daar volledig los van kan zien.

Ik zal het je trouwens nog sterker vertellen, vrijwel al mijn vriendjes zijn begonnen met een avondje zoenen in de kroeg, zonder dat ik ook maar dacht aan het krijgen van een relatie.

Het gekke is toen ik echt nog jong was en geen ervaring met liefdesverdriet had...zoende ik er ook op los! Zelfs tijdens mijn eerste relatie (was toen 18) waarmee ik mijn ex destijds wel erg pijn me gedaan heb...maar genoot enorm van de spanning een aandacht.

Denk dat ik naarmate de jaren vorderde ik misschien gewoon wat meer de rust in mezelf heb gekregen en daardoor niet meer zo 'getriggerd' werd door andere mannen en flirten. Ik flirt tuurlijk wel nog maar zoenen zoals vroeger in mijn vrijgezelle tijd toen ik een tiener en half 20-iger was niet meer. Misschien verlang ik onbewust meer naar de stabiliteit van een relatie?

Hahaha, ach...misschien moet ik het allemaal niet over analyseren!

Mijn tweede en langste relatie begon ook met een avondje flirten in de kroeg, telefoonnummers uitwisselen en op de eerste date zoenen! Die relatie heeft 7 jaar geduurd...maar misschien voelde ik weer aan dat het wel serieus relatiemateriaal kon zijn, hahaha.
Pjotr, vraagje: wil je je ex terug? Die met wie je zou gaan trouwen?
quote:Isje schreef op 09 oktober 2008 @ 14:29:

Pjotr, vraagje: wil je je ex terug? Die met wie je zou gaan trouwen?Weet ik niet, er is erg veel verdriet geweest aan beide kanten. We woonden uiteraard samen en zouden dus gaan trouwen. We hebben momenteel nog steeds een goed contact, vanavond komt ze bijvoorbeeld eten. Dat gaat allemaal op zich prima. Maar ja, er is wel veel gebeurd, uiteraard voornamelijk door mijn "toedoen"... Ik houd nog wel van haar. Hoe precies, weet ik niet, dat probeer ik ook nog een beetje uit te vinden. Bovendien denk ik niet dat zij direct staat te springen om het weer te proberen
Beste Pjotr2008, ik heb je topic gelezen en ik vind het moeilijk te volgen. Volgens mij komt dat omdat het ook ingewikkeld is! Ik snap dat je van je vriendin niet haar complete verleden tot in detail hoeft te weten. Tegelijkertijd zeg je dat je geen vriendin wilt die al te veel bedpartners heeft gehad of ook maar 1 ONS. Hoe kom je daar dan achter als je het tegelijkertijd niet wilt weten?

Verder heb je het ergens over dat je het ziet als jouw idealen. Ik zie het meer als vooroordelen en obsessies. Waarom zegt het gehad hebben van een ONS direct iets over het karakter van een vrouw? En zoals jij het brengt lijkt het zelfs alles te zeggen over een vrouw. Dat is toch onzin?

De manier waarop je reageert op Digitalis is veelzeggend. Tuurlijk, ze provoceert nogal maar ik snap heel goed wat ze bedoelt. Jouw reactie op haar vond ik behoorlijk verhelderend. Je beticht haar precies van datgene wat je zelf doet. Pot en ketel. Jij veroordeelt wel degelijk vrouwen die een ONS hebben gehad, of te veel bedpartners, of bedpartners zonder een lange relatie. Jij laat zelf mensen (vrouwen) niet in hun waarde door hen te veroordelen op enkel hun sexverleden. Jij laat hen ook niet in hun waarde. En nee, dit is niet iets wat ik zelf bedenk nu. '...maar ik ging er er alleen nog maar meer om "veroordelen" omdat ik het als erg zwak zag...' Je schrijft het zelf!

Ik heb de ware gevonden op mijn 33e, hij is mijn 6e lange relatie. Ik zou het ronduit stuitend vinden als mijn partner mijn gehele karakter zou beoordelen op die ene ONS die ik ooit gehad heb of het feit dat ik om en nabij de 15 bedpartners heb gehad (hetgeen echt niet heul veul is als je zo laat de ware ontmoet en veel single bent geweest). Als ik bij de grote liefde was gebleven die ik op mijn 20e had, dan was ik nooit aan die ONS toegekomen en was de teller blijven steken op 3. Was ik dan per definitie een beter mens geweest dan nu?

Wat mijn partner in het verleden heeft gedaan, wil ik enkel op hoofdlijnen weten. Geen details. Want niks menselijks is mij vreemd, ik ben ook wel eens wat jaloersig op het verleden van mijn partner. Mijn partner soms ook op het mijne. Dat relativeren we samen want we leven in het hier en nu, met elkaar en we zijn supergelukkig samen. Die anderen op ons pad, de ervaringen op ons pad hebben ons mede gemaakt tot wie we zijn en daar zijn we blij mee.

Volgens mij weet je het zelf ook wel: je hebt een probleem dat verder gaat dan een beetje moeite hebben met het sexverleden van een eventuele partner. Je refereert aan eerdere helaas negatieve ervaringen in relatie tot sex, die gebeurd zijn in je jeugd. Dat is gewoon erg heftig. Een forum zal je niet (structureel) helpen vrees ik. Je wilt concrete tips omdat je na 2 jaar therapie nog weinig verbetering voelt. Dan komen er 2 dingen bij mij boven: 1. WIL je wel écht écht écht veranderen hierin? En nu niet direct 'ja natuurlijk' roepen maar kijk eerst even langdurig bij jezelf naar binnen. 2. Is je huidige therapeut wel de juiste?

Ik wens je veel sterkte en wijsheid. Hopelijk lukt het je met dit probleem te dealen zodat je wat vrijer door het leven kunt gaan (op het intieme vlak) en nooit meer een prachtige liefde hoeft te laten lopen als gevolg van je angsten. Zet 'm op!

Groeten van Snoek
quote:Snoek schreef op 09 oktober 2008 @ 16:58:

Beste Pjotr2008, ik heb je topic gelezen en ik vind het moeilijk te volgen.

Ik wens je veel sterkte en wijsheid. Hopelijk lukt het je met dit probleem te dealen zodat je wat vrijer door het leven kunt gaan (op het intieme vlak) en nooit meer een prachtige liefde hoeft te laten lopen als gevolg van je angsten. Zet 'm op!

Groeten van SnoekBeste Snoek, dank je voor de toch wel bemoedigende woorden en je openhartigheid! Ik heb echt nooit gevraagd om die informatie, door mijn reactie op kleine beetjes informatie die ik kreeg via vriendinnen van haar dacht zij dat het slim was om alles te vertellen ondanks dat ik aangaf dit niet te willen. Hoe dat precies verliep is lastig uit te leggen, maar zij dacht dat het therapeutisch zou kunnen zijn. Helaas werkte dat niet zo. Verder denk ik wel veel te herkennen in wat jij zegt. Ik doe m'n best denk ik wel... ben ergens wel op een goed pad voel ik, maar weet nog niet precies welke richting het op moet. Eerder ontkende ik 100% dat het überhaupt een beetje raar was hoe ik dacht. Verder veroordeel ik echt niemand hoor, misschien in een impuls maar niet bewust, maar alleen in het geval ik een seksuele relatie heb met iemand. Het zal mij verder een zorg zijn wat iedereen op dat gebied doet, als mijn partner en ik dat maar niet doen. Die partner probeerde ik uit te leggen dat ik daar moeite mee had, maar dat lukte dus niet... Nu zal het mij ook weer een zorg zijn wat ze doet aangezien ik nu alleen vriendschap met haar heb. Mijn zusje zei een keer hetzelfde, "ik heb ook veel vriendjes gehad, heb je dan ook moeite met mij?" Nou nee, want zij is mijn zus, haar ding haar leven... En ik ben het met iedereen eens dat een vrouw dat voor zichzelf moet weten, maar een vrouw die er anders over denkt als ik is in dat geval dus niet geschikt voor een relatie met mij.
Ja maar Pjotr, hetgeen dat jij wilt is eigenlijk iets onrealistisch.

Je verwacht dat er iemand rondloopt die zich al jaren inhoudt, totdat diegene jou ontmoedt.

Maar het leven is onvoorspelbaar, je weet nooit wanneer je diegene tegenkomt waarmee je oud wilt worden. Tot die tijd gaat ieder zijn eigen weg.
quote:yoyo2 schreef op 09 oktober 2008 @ 17:51:

Ja maar Pjotr, hetgeen dat jij wilt is eigenlijk iets onrealistisch.

Je verwacht dat er iemand rondloopt die zich al jaren inhoudt, totdat diegene jou ontmoedt.

Maar het leven is onvoorspelbaar, je weet nooit wanneer je diegene tegenkomt waarmee je oud wilt worden. Tot die tijd gaat ieder zijn eigen weg.Ja maar ik houd mijzelf toch ook in? Kijk wat ik al eerder zei, als iemand van mijn part 5 relaties heeft gehad op mijn leeftijd, allemaal prima... raar om er een getal aan te hangen zie ik wel... maar goed... maar geen ONS's of trio's of weet ik het wat voor variaties op seks met liefde... dat is voor mij de clou denk ik echt, dat seks gepaard moet gaan met liefde en vertrouwen en niet alleen een paar drankjes en een geile bui in de kroeg. Mijn ex heeft ze bijv. ook allemaal in een en dezelfde tent opgepikt waar wij ook wel eens kwamen voor ik dat wist (daarna ging ze maar lekker zelf, ik ging niet meer mee) dat vind ik ook iets smerigs. Geeft me echt zo'n vies groeps idee. Dat iedereen het met 1 stap ertussen met iedereen gedaan heeft. Jekkes...
Ik vind het behoorlijk ziekelijk hoe jij over seks denkt, Pjotr. En nee, daar heb ik gewoonweg geen respect voor. Om iemand op zo'n mimiem klein deeltje van zijn of haar leven af te rekenen is kommaneukerij agerond op 10 decimalen. Er is trouwens een prachtig wetenschappelijk onderzoek geweest naar het functioneren van het brein tijdens een liefdevolle daad en tijdens seks. Ra-ra-ra...totaal verschillende delen van de hersenen worden gestimuleerd tijdens de verschillende handelingen. Ergo: seks en liefde hebben niets met elkaar te maken. Het is cultureel zo gegroeid, aangezien een vrouw die rondneukte, vele potentiele vaders had voor het onvermijdelijke kind. Hence het hele 'als maagd het huwelijk in'-gedoe. Bovendien was het in de oertijd heel gewoon voor een vrouw een extra minnaar erbij te nemen, zodat er tenminste iemand voor het kind zorgde mocht nummer 1 gedood worden tijdens een of andere hachelijke onderneming. Mannen zijn zo ingesteld dat zij zoveel mogelijk vrouwen willen bevruchten. Vandaar het jagersinstinct. Je bent dus tegennatuurlijk bezig.

Seks is bedoeld voor de voortplanting, maar kennelijk vond de natuur het nodog er een plezierfactor aan te verbinden. Dat betekent dat het leuk is. Dat houdt ook in dat starre moralen de plezierbeleving in de weg staan.

Ik denk dat je heel onzeker bent, dat je niet met je eigen seksualiteit om kunt gaan en dat projecteert op je vriendinnen c.q. slachtoffers en dat de clou 'm daar in zit.

Achja, wat een paar jaar psychologie niet kan doen.
Dus trio's, speeltjes, BDSM, andere standjes, da's ook allemaal smerig? Nou, wat een tof leven heb je dan...
Nou ben zelf ook genoeg van bil gegaan, ook onsjes gehad, maar mijn man hoeft dit echt niet in geuren en kleuren te weten want die is zo jaloers als wat.

Hij vraagt er weleens naar maar ik beroep me op mijn zwijgplicht.
Hoe kun je nou jaloers zijn op iets wat in het verleden is gebeurd? Ik begrijp dat met de beste wil van de wereld echt niet. Het gaat toch om het heden? Jezus, ik heb heel wat uitgevreten mbt seks, drugs, en noem maar op, maar dat zegt toch niets over het heden? Als iemand een veroordeeld pedofiel is, ok, dan begrijp ik iets van het terughoudend zijn, maar van zulke onschuldige dingen? Jezus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven