Exen stress

08-10-2008 21:35 372 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag de volgende vraag voorleggen: wil je weten wat je geliefde allemaal heeft uitgespookt voor je elkaar leerde kennen en doet het er iets toe met hoeveel en 'op welke manier' (one-night-stands of vaste relaties)? Ik kan hier niets mee en is het voor mij bij voorbaat een reden om niets met iemand te willen ongeacht hoe leuk die persoon is, omdat het later voor mij altijd een punt blijft. Het idee van mijn geliefde met een andere man, dus ook in het verleden, maakt mij fysiek ziek en dan overdrijf ik niets... Het heeft mij zelfs een "bijna huwelijk" gekost de datum stond en de ringen lagen klaar, omdat ik mij niet over het feit heen kon zetten dat mijn toenmalige partner in totaal 6 one night stands had gehad voor ze mij leerde kennen en twee iets langduriger relaties. Het lijkt er op dat tegenwoordig bijna alle vrouwen die ik ontmoet een dergelijk "verleden" hebben en ik zie daar dan ook nooit een potentiële partners in. Wat ook opvalt is dat ik er nooit om vraag dit soort dingen te horen van een vrouw, maar het blijkbaar een aansprekend onderwerp voor hen is. Ik zou graag opbouwende reacties ontvangen. Aangezien een zekere Raptor Jezus met een vergelijkbare vraagstelling kwam en die discussie echt uit de hand liep. Het is echt een probleem voor me en zie eigenlijk geen oplossingen. Ik ben niet religieus (opgevoed) en in mijn omgeving is het de normaalste zaak van de wereld ieder weekend met een ander het bed in te duiken, ik ben best aantrekkelijk en heb geen gebrek aan aandacht, heb een goede baan etc. etc. dus aub geen clichés het past niet bij mij en mijn leven en toch voel ik het zo.
Ik herken het wel een beetje eigenlijk. Heb nooit enige interesse gehad in het verleden van mijn man. Beetje jaloers misschien Wil het ook niet weten. Maar dat wel in de zin van: verleden tijd dus dat doet er niet meer toe. Ikzelf vertel ook eigenlijk niets over mijn verleden tenzij er specifiek om gevraagd wordt. Ik zal er niet om liegen. Niemand is verledenloos helaas. Het is een illusie te denken dat iemand "schoon" een relatie ingaat. Ik neem aan dat je zelf ook geen brandschoon verleden hebt. Maar als ik eerlijk ben had ik ook liever gewoon een goed, lang, gelukkig huwelijk. Maar ja.... ik heb mijn geluk moeten zoeken en dat duurde nou eenmaal wat langer. Het had het mooist geweest als ik mijn man als eerste tegen was gekomen. Maar ja..... dat is niet zo. Dus allebei een verleden. Echt accepteren dus.
Wel fijn dat er iets van herkenning in zit, dat stemt me wel wat positiever. Niet brandschoon inderdaad, maar ook nooit een one night stand gehad. "Slechts" met 3 vrouwen het bed gedeeld en met alle drie een relatie gehad van meer dan drie jaar. Ik vind dat ook wezenlijke verschillen. Iemand zoals mijn ex, die op dezelfde avond met iemand die ze tegenkomt seks heeft, vind ik echt respectloos naar zichzelf toe. Wat ik al aangaf ook, ik ben niet "zielig" en had zoveel meer kunnen doen op dat gebied, maar heb mij altijd beheerst. Misschien zie ik het ook echt als zwakte... Weet het echt niet hoor, speculeer ook maar wat. ;) Het is nu alleen wel klaar voor mij, maar kan me er blijkbaar niet zomaar overheen zetten en het accepteren. Anders had het mij niet twee eigenlijk heel fijne relaties gekost.
Ik denk dat dan je enige optie een maagd zoeken overblijft, en dat lijkt me een grotere opgave dan je over het feit heenzetten dat je partner een aantal contacten heeft gehad voor jou.

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik juist wel benieuwd ben naar de seksuele uitspattingen van mijn partner voor mij

Net zo als dat ik wil weten waar hij op school heeft gezeten en wat hij vroeger deed

Hoort bij hem, dus dat stukje net zo goed....
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
@summerdance Mij is verteld, door een "expert", dat vrouwen hier anders op reageren dan mannen, over het algemeen en inderdaad wel graag een meer ervaren man willen en daar ook meer van willen weten. Ik begrijp je reactie vanuit jouw perspectief waarschijnlijk, maar ik kan mij er zogezegd niet overheen zetten. Voor mij is zo'n stukje dus zo'n lelijk stukje dat de persoon voor mijn gevoel echt heeft afgedaan. Echt uitgesloten, ben op zoek naar een "reden" ook waarom ik het zo voel, misschien dat het dan wel lukt.
Wat vind je er dan precies zo erg aan Pjotr, dat je echt fysiek ziek wordt van het idee?

Is het een soort jaloezie? Word je er onzeker van? Zie je het zeg maar echt voor je als ze erover vertelt, waardoor hij lijkt alsof het NU gebeurt? Waarom is het in jouw ogen meteen een 'lelijk' stukje?

Dat soort vragen komen bij mij dan op.

Zelf wil ik wel graag weten wat iemand vóór mij heeft uitgespookt. Ik zal iemand niet aan een kruisverhoor onderwerpen, maar ben wel voor openheid in dat soort dingen. En dan ligt het er maar een beetje aan hoe iemand is geweest of ik dat erg vind om te horen of niet. Als het iemand is die de ene na de andere one night stand heeft, jaren lang, altijd losvaste relaties etc... tja, daar zou ik wel een beetje moeite mee hebben. Meer omdat ik dan bang ben dat iemand niet het type lijkt voor een vaste relatie.

Ben nu zelf ook single, 2 lange relaties (± 4 en 7 jaar) gehad, en nu weer op zoek, dus kan zijn dat ik het een tijdje probeer met een man, en dat het op niks uitloopt. Net als lieselotje zegt, je moet je geluk zoeken, en soms vind je dat niet meteen bij de eerste man. En dat accepteer ik ook van mijn evt. toekomstige partner.
Kan me wel voorstellen dat iemand gemengde gevoelens heeft over het verleden van een partner. Maar om om de reden een relatie beeindigen???? Kom je inderdaad bij een maagd uit

Wel vervelend dat je je zo voelt. Want volgens mij hebben vrouwen toch allemaal een beetje een verleden kwa seks tegenwoordig.
quote:Mozzarella schreef op 08 oktober 2008 @ 22:01:

Wat vind je er dan precies zo erg aan Pjotr, dat je er echt fysiek ziek wordt van het idee?

Is het een soort jaloezie? Word je er onzeker van? Zie je het zeg maar echt voor je als ze erover vertelt, waardoor hij lijkt alsof het NU gebeurt? Waarom is het in jouw ogen meteen een 'lelijk' stukje?

Dat soort vragen komen bij mij dan op.Alles wat je nu opsomt denk ik wel. Zelfs als ik met haar vrijde kon het gebeuren dat ik daar aan moest denken en dan echt geen zin meer had. Ik heb zo weinig, in aantal, ervaring dat wanneer iemand dan meer dan vijf one night stands op haar "kerfstok" heeft ik er echt met andere ogen naar kijk. Zit er over te denken, echt serieus, om het ook niet meer te proberen...
Kan het zijn dat je er onzeker van wordt wanneer je weet dat jouw vriendin ook met andere mannen/vrouwen seks heeft gehad? Aangezien ze dan jouw prestaties kan vergelijken met die van haar vorige partners?

Of is het zo dat je iemands karakter (mede) afmeet aan zijn of haar seksuele verleden? En dat je vriendin dus een minder 'mooi' karakter krijgt in jouw ogen wanneer je weet dat ze wel eens een ONS heeft gehad?
Oja Pkotr, jij bent dus zo'n man die een vrouw met meerdere mannen een hoer vindt, en die vindt dat een man wel mag rondneuken? Of begrijp ik je laatste post nou niet?
@lieselotje: Uiteindelijk was het tot twee keer toe om na een relatie van een paar jaar de relatie te beëindigen idd... soms speelde het tijdenlang iedere dag ieder uur speelde door mijn hoofd... nachte kon ik er van wakker liggen... en uiteindelijk konden de ringen dus de prullenbak in... nu is het dus een reden om er überhaupt helemaal niet meer aan te beginnen. Overigens de reden dat ik nu op zoek ging was dus dat ik iemand tegen ben gekomen, nog niet eens mee gezoend! , en ik alweer dit soort angsten kreeg...
quote:Pjotr2008 schreef op 08 oktober 2008 @ 22:05:

Zit er over te denken, echt serieus, om het ook niet meer te proberen...Om wat niet meer te proberen?
Zo denk ik er precies hetzelfde over Sarah. Misschien kun je beter bij een klooster kijken naar een leuke vrouw. Heb je meer kans op een maagd dan in de ECHTE wereld!
quote:Sarah Scott schreef op 08 oktober 2008 @ 22:06:

Oja Pkotr, jij bent dus zo'n man die een vrouw met meerdere mannen een hoer vindt, en die vindt dat een man wel mag rondneuken? Of begrijp ik je laatste post nou niet?Dat bedoel ik nou.... waar lees jij dat in? Ik heb nooit een ONS gehad en in totaal drie bedpartners in mijn 32 jaar... alleen met vrouwen waar ik lange relaties mee heb gehad, dus ik begrijp werkelijk niet waar jij deze conclusie uit trekt.
quote:Moondancer schreef op 08 oktober 2008 @ 22:09:

[...]

Om wat niet meer te proberen?Een relatie...
Jij 3 bedpartners, je toekomstige vriendin liefst geen.....

Is dat eerlijk??? Misschien dat ze dan net zo denkt als jij.....

Mijn vriend heeft er AL 3 gehad...Hellupppp
quote:bosaapje schreef op 08 oktober 2008 @ 22:10:

Zo denk ik er precies hetzelfde over Sarah. Misschien kun je beter bij een klooster kijken naar een leuke vrouw. Heb je meer kans op een maagd dan in de ECHTE wereld!Ik zoek helemaal geen maagd, maar ook geen "hoer' (dat woord nemen jullie blijkbaar vrij snel in de mond als het over dit onderwerp gaat, niet mijn definitie)... Ik vind een ONS echt verwerpelijk idd, voor zowel mannen als vrouwen voor de duidelijkheid.
quote:Pjotr2008 schreef op 08 oktober 2008 @ 22:00:

@summerdance Mij is verteld, door een "expert", dat vrouwen hier anders op reageren dan mannen, over het algemeen en inderdaad wel graag een meer ervaren man willen en daar ook meer van willen weten. Ik begrijp je reactie vanuit jouw perspectief waarschijnlijk, maar ik kan mij er zogezegd niet overheen zetten. Voor mij is zo'n stukje dus zo'n lelijk stukje dat de persoon voor mijn gevoel echt heeft afgedaan. Echt uitgesloten, ben op zoek naar een "reden" ook waarom ik het zo voel, misschien dat het dan wel lukt.Hier concludeer ik dat uit. En met mijn vorige post zei ik dus NIET dat jij een man was met veel exen. Je leest niet goed.
quote:bosaapje schreef op 08 oktober 2008 @ 22:12:

Mijn vriend heeft er AL 3 gehad...HelluppppNiet "geen', maar geen ONS's en niet 10, 20 of 30 of meer....
Tja... moeilijk als je dat zo voelt.

Nogmaals: ik had ook het liefst vanaf mijn 16e tot nu toe gelukkig geweest met dezelfde partner. Lijkt me zo leuk

Maar het is nou eenmaal niet zo. Zoeken houdt in: verschillende partners. Misschien volgende keer niet praten over het verleden. Ik hoef het ook niet allemaal in detail te weten. Tuurlijk ben ik de loop der jaren achter dingen gekomen. Ik had het eerlijk gezegd ook niet op 1 avond moeten horen. Had ook ter plekke kotsmisselijk geworden. We zijn toch allemaal in het begin een beetje jaloers en onzeker. Maar nu doet het me niet zoveel meer. Acceptatie dus.
Ik concludeer uit het hele verhaal dat Pjotr er zelf de meeste problemen mee heeft en krijgt als hij hier geen oplossing voor vindt.
quote:Sarah Scott schreef op 08 oktober 2008 @ 22:13:

[...]

Hier concludeer ik dat uit. En met mijn vorige post zei ik dus NIET dat jij een man was met veel exen. Je leest niet goed.Dan begrijp ik je nog steeds niet, excuses dan... Het enige wat ik van een psycholoog heb gehoord, is dat mannen jaloerser zijn aangelegd dan vrouwen als het over dit soort dingen gaat... en dan in die bewoordingen die ik schreef...
quote:bosaapje schreef op 08 oktober 2008 @ 22:15:

Ik concludeer uit het hele verhaal dat Pjotr er zelf de meeste problemen mee heeft en krijgt als hij hier geen oplossing voor vindt.Niet echt verrassend, sorry, dat is toch ook de reden dat ik dit post? Ik vraag letterlijk om een antwoord/oplossing en geef aan dat ik de wanhoop nabij ben....
quote:bosaapje schreef op 08 oktober 2008 @ 22:12:

Mijn vriend heeft er AL 3 gehad...Hellupppp

Hij mag dat toch wel zo voelen?

Voor hem is het een probleem, wat hem belemmert in relaties.

Kan hij toch niets aan doen
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:Pjotr2008 schreef op 08 oktober 2008 @ 22:13:

[...]

Ik zoek helemaal geen maagd, maar ook geen "hoer' (dat woord nemen jullie blijkbaar vrij snel in de mond als het over dit onderwerp gaat, niet mijn definitie)... Ik vind een ONS echt verwerpelijk idd, voor zowel mannen als vrouwen voor de duidelijkheid.Ik heb ook nog nooit een ONS gehad, maar bestempel een ander (ja en zelfs een misschien-partner) die dat wel heeft gehad, niet gelijk als respectloos naar zichzelf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven