April 2009!

03-08-2008 19:22 2411 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze prachtige april moppies

Nickname Leeftijd Kindje UD BVD Geboren! Noerie311e2 april26 maart Sofia Katherina Puck281e12 april26 maart Philipmjdh381e22 april30 maartTeunPamster251e11 april31 maartAnoukBeer384e1 april31 maartBeertjeEnka352e2 april1 aprilLarsT&G263e7 april3 aprilLoïs TamarAssevas291e18 april6 aprilEmma MaritMette Mare272e13 april8 aprilStef ThijmenElmanita282e10 april 9 aprilGwenvrolijkevrouw1282e8 april10 aprilKarlijnRuma384e16 april10 aprilAnneJohaira231e19 april14 aprilNajade Jazzley JohairaLouiseP333e15 april15 aprilJuliusAsjemenou371e18 april16 aprilIsa Anne-Noor Wendy291e9 april20 aprilYaelReminder371e20 april29 april BastiaanIndia74341e25 april1 meiFee Havana floddertje1283e3 mei3 meiPepijnSteenbokje77311e29 april4 meiSofie Roos

Naam Kindje Startgewicht en lengte Huidige gewicht en lengte leeftijd Sofia 3000 gram en 50 cm 9.4 kg en 73.5 cm10 mndPhilip 3100 gram en 50 cm 7035 gram en 67 cmBeertje4150 gram en 55 cm9 kg en 74 cm10 mndStef3390 gram7595 gram en 69 cmGwen 3400 gram en 50 cm 10.1 kg en 74 cm11 mndAnne 3900 gram en 49 cm 9680 gram en 71 cm9 mndIsa 3400 gram en 49 cm 8400 gram en 73 cm8 mndFee 4100 gram en 53 cm 9750 gram en 76 cm7.5 mndPepijn 4200 gram en 52 cm 10,8 kilo en 76 cm9 mnd
Zo, ik heb gister eindelijk mijn brieven voor de kinderopvang op de bus gedaan...tjonge jonge, wat een uitzoekwerk was dat en ik had er ook helemaal geen zin in...ik ben net zwanger! Ik heb al begrepen dat de wachtlijsten minimaal 1 jaar zijn en maximaal weten ze het niet...dus dat wordt lachen.

Jusa, ik heb begrepen van mijn schoonzus dat afhankelijk van hoe groot de baby is, het 6 tot 9 mnd in het wiegje ligt. Ik heb ook net een wiegje geregeld, die stond nog wel ergens in de familie.

Zowiezo ben ik al erg voorzien van spullen, dat komt doordat mijn schoonzussen al een stukje verder zijn en wij dus nu alles over kunnen nemen. Erg handig en het kan mij ook niets schelen dat het niet nieuw is. Gelukkig is het allemaal erg neutraal en wit, kan ik het altijd zelf opleuken.

Ik voel me nog steeds af en aan ellendig en begin er een beetje genoeg van te krijgen. Heel verwend..jaja, maar ik vind het gewoon echt niet leuk zo. Zal blij zijn als het idd ophoudt binnen 2 wkn.

Fijne dag!
Hallo allemaal,

Hier ben ik ook weer eens een keertje; het kwam er maar steeds niet van om een stukje te schrijven. Gelukkig ben ik nu wat minder moe, maar wel heel snel buiten adem. De eerste afspraak bij de verloskundige gehad, bloed laten prikken, volgende week woensdag de echo voor de nekplooimeting en op 3 november staat de vruchtwaterpunctie gepland. Afgelopen maandag hadden we het intakegesprek voor de vruchtwaterpunctie en is er ook een echo gemaakt; heel leuk! Wild zwaaiende armpjes en beentjes, en het hartje gezien. Hij was maandag 5,25 cm lang, wat overeenkomt met 12 weken. Ik zit nu dus in de 13e week, de vierde maand alweer. Ik vind wel dat het heel snel gaat allemaal, jullie ook?+
haha, reminder...nee, dat gevoel heb ik totaal niet! Ik vind juist dat het extreem langzaam gaat, maar dat heeft er waarschijnlijk mee te maken dat ik bijna alleen maar thuis ben en ziek op de bank lig. Maar ik vind het wel fijn dat jij het wel zo ervaart...
Ik voel me gelukkig nog maar twee dagen in de week beroerd. Zijn er ook twee teveel voor mij hoor. Ik ben wel nog steeds heel erg moe, en op het moment lijkt het zelfs weer erger te worden. Vanmorgen moest ik ook weer overgeven. Ik vind de tijd ook wel redelijk snel gaan. Maar van mij mochten de eerste 20 wel voorbij zijn. Dan weten we wat het wordt, en kan ik lekker gaan shoppen!!

Net gelachen met mn moeder. Die was gisteren bij de buren, en de zoon van de buren wordt vader. Nu is dat meiske een beetje paranormaal en vertelde dat ze dan met een kettingkje en een hangertje boven haar buik kon zien wat voor geslacht haar ging worden. En boven je pols als je al kindjes hebt. Dus boven haar eigen buik ging het steeds draaien, een meisje dus. Bij mijn moeder klopte het ook presies. Eerst draaien (dat was ikke) en toen heen en weer (dat was mn broertje) Toen ging mn moeder het net ook ff bij mij proberen. Wij helemaal in giebel stemming natuurlijk!! Eerst boven mijn buik. Nou, heeeel duidelijk heen en weer (een jongetje dus) Dus ik zeg, doe het nu eens boven mijn pols dan. Nou mijn moeder presies die meid nadoen. Eerst langs de ketting wrijven om ''de vorige lezing'' eraf te halen. Toen lang de zijkant van mijn pols strijken en ja hoor, de eerste een meisje. Toen weer dat hele ritueel herhalen. En ja, weer rondjes draaien. Weer een meisje. Klopte als een bus. Toen nog eens boven mijn buik. En weer heen en weer. Dus als we besluiten hierin te geloven, ben ik zwanger van een jongentje.
Jeetje, wat zijn er veel uitgerkend in April 2009! Ik ook! 2 april om precies te zijn. Moest erg wennen aan het idee maar zie het helemaal zitten zie erg uit naar het echte zwanger zijn (met buik enzo). Zijn er al die een buikje ontwikkelen? Alhowel ik aan de andere kant ook wel een beetje bang ben om een enorme tientonner te worden. Stom, maar wel waar :-)
Hey meiden,

Ik heb sinds 2 dagen echt last van krampen in mijn buik dus ik zit weer grijs aan de grond! Maandag naar de verloskundige.Maar ik denk dat het me darmen zijn aangezien ik nog steeds verstopt zit! al 4 dagen niet gep**pt. Ook ik vind de tijd echt onwijs traag gaan!

Lees net het treurige bericht van dafdaf via hyves dat ze helaas haar kindje niet heeft mogen houden! Heel veel sterkte meid!!!

Denk aan je!!!
Pamster, wat een naar bericht over Daf Daf,

Sterkte Dafdaf...

Wat voor krampen heb je Pamster, heb je last van je darmen??
O ik lees nu dat je vaak verstopt zit.

Ik moet je zeggen dat ik tot aan deze week constant verstopt was maar dat ik vandaag al drie keer naar het toilet (excuus) ben geweest. Er is hoop!!
Wat ongelooflijk K*T voor DafDaf. Wat is er gebeurt???
DafDaf: heel veel sterkte

Hier ging het op het werk gelukkig goed. Mijn bazen reageerden enthousiast en gelukkig de rest ook. Nu werken bij ons ook 400 man, en op de afdeling zelf hebben we voor iedereen wel 1 of 2 back-ups. Toevallig vervang ik mijn collega die met zwangerschapsverlof is. Heb haar vandaag gebeld om het nieuws mede te delen. Ze vond het erg leuk dat we elkaar zo ongeveer afwisselden. Even trouwens een waarschuwing voor de dames die de nekplooimeting laten doen: een deel wordt nl. niet vergoed via het ziekenfonds, de zgn. Laboratoriumkosten (149.50 Euro). Je eigen risico ben je al meteen kwijt. Zij heeft toevallig gisteren de rekening ontvangen. Echo die erbij hoort wordt wel vergoed en gaat niet van het eigen risico af. Zij heeft ook gebeld naar het ziekenfonds en het antwoord was dat "labkosten" algemene kosten waren die niet specifief voor de zwangerschap waren bestemd.

Verder is hier alles ok. Huis ligt helemaal onder het puinstof (meteen een reden om niet al te veel te poetsen ).

Groetjes, Ruma
Pamster: probeer veel vezelrijke produkten en fruit te eten! Dat helpt!
Thanks voor de tips! Zijn echt mijn darmen dat kan niet anders!

Zit al aan de activia yoghurt! en Goedemorgen drink! en kan niet stoppen met windjes "oeps" laten.

Bij dafdaf's echo bleek dat haar kindje gestopt was met groeien na 8 weken! Missed abortion. Ze heeft er dit jaar al een gehad en nu dus de 2e! Vind echt onwijs kut voor haar en der man!
Ach wat een kut nieuws zeg dafdaf !!!!! Sterkte !!
Hier is de moeheid ook in alle hevigheid weer terug helaas. Lekker veel slapen en anders gewoon lekker op bed tv kijken. Alles nu even op een laag pitje. Verder goed hoor. Niks te klagen. Over een week weer een echo. Kan niet wachten. Dan kan ik een echt kindje zien. Leuk leuk !! Zit ook al in pos. broeken. Pas nog 1 normale broek.

Fijne avond !!
daf daf wat een klote nieuws hopelijk snel beter nieuws van jouw kant!

over de nekplooi bij ons was het zelf te betalen deel 135 euro 9vorig jaar nog 100) maar je kan dit opgeven bij de belasting aan het eind van het jaar als ziektekosten dus vooral doen meiden!

Pam het kan ook zijn dat je banden aan het oprekken zijn dat is ook niet echt een prettig gevoel kan ik je vertellen!

Hier al een echte buik hoor. Bij de 1e was het pas zo duidelijk na een week of 24 dus ik wordt zeker geen slanke den haha

Ik had trouwens vorige keer de tabel veranderd maar hij heeft het niet opgeslagen zag ik net dus ik ga het straks nog een keer proberen voor jullie!
zow volgens mij heb ik alles aangepast nu maar als ik wat vergeten ben hoor ik het wel!
Bij nekplooi eigen bijdrage ???? Ligt dat aan je verzekering dan ofzo ?? Nog nooit van gehoord.........
Wat een mooie dag!

Vanochtend tweede echo en nekplooimeting gehad. Zo leuk om nu echt een kleintje te herkennen, hij zat als een gek met zijn handjes te zwaaien, zo lief!!! Zag al voetjes en benen en vingertjes...geweldig. Resultaat van de combitest was ook heel prima, statistisch gemiddelde is op mijn leeftijd (37) 1:140 dus ik had me voorbereid op zoiets. En we hadden 1:3000 dus we gaan geen punctie meer doen. Lekker, fijn, heerlijk! Ga zo meteen met Jay naar de Prenetal om mezelf te trakteren op de eerste babyspullen!
Asjemenou; wat heeeeerlijk !! Gefeliciteerd !! En leuke dingen gekocht ??

Zelf een binnendagje gehad. Tenminste half. Vanmorgen met FLoortje naar een collega geweest met een zoontje die 2 weken ouder is. Maar bij terug komst bleek Timo ziek. P is bezig met een kast maken dus ik heb met Timo op bed gelegen toen Floortje sliep. Daarna Dora, Knofje en zandkasteel gekeken....... Heule relaxte dag dus. Morgen hoop ik weer wat naar buiten te kunnen. P is net met Floortje wel even naar de super gefietst met de hond. Anders loopt hij ook de hele avond te dralen als hij te veel energie heeft.

Morgen even de tuin doen. Heb een hele mooie plant staan die de tuin in moet. En het onkruid, moedeloos word ik daar van !!

Nou, kan nog wel even doorgaan met slap ouwehoeren geloof ik :-) Fijne avond/weekend !!

Dafdaf; kom je als je behoefte hebt een keer vertellen hoe het met je gaat ???
Goedenavond allemaal,

Alsjemenou, wat een goed nieuws en nu lekker naar de Prenatal het vieren

Daf Daf, ik las kort de berichten om je, gaat het een beetje?

Hier nog steeds erg moe en veel pukkeltjes, maar dat is dan ook alles. Ik ben overigens nu 29 jaar, dus als dat in de tabel kan worden aangepast. (f)

Fijn weekend allemaal!

Zo, nu eens aandacht aan vriendje schenken, met al die moeheid komt daar weinig van deze week
@ Puck nog gefeliciteerd! en ik ga het veranderen voor je

@ Floddertje: aangezien de nekplooi een vrijwillige test is krijg je hem niet vergoedn tenzij je een indicatie hebt (leeftijd, familie etc). Dus ja het is even prijzig maar je kan er toch nog belasting voordeel uithalen dus ook geen ramp!
Inmiddels de combinatietest gedaan, leuk om de kleine weer een keertje te mogen zien spartelen! De uitslag moeten we nog op wachten maar de nekplooi zelf was in ieder geval dik in orde (dun dus )

Ow, voor de tabel: mijn leeftijd is 38. De combinatietest wordt dus volledig vergoed, dit vanaf 36 jarige leeftijd. Zag hieronder dat daar vragen over waren.

Wij willen een doptone kopen om het hartje zelf te kunnen luisteren, heeft iemand daar ervaring mee? Het zal nu (13e week) nog wel wat vroeg zijn, maar het lijkt me fijn om zo nu en dan zelf een teken van leven te kunnen krijgen.

En wie heeft er nog een goede tip tegen moeheid en misselijkheid. Had er in het begin totaal geen last van maar nu begint het ineens! Ben rond een uur of 2 wel opgebrand en de hele dag door misselijk. Weinig eetlust ook hierdoor.
He Macnique, leuk he die echo weer! Hoezo moet je wachten op de uitslag van de combitest? wij hebben hen gister ook gedaan en kregen a la minuut de uitslag, wist niet dat daar verschil in zit?

Enige tip tegen moeheid die ik heb is veel vitamine Q10 en C en visolie. Bij mij gata het nu, na 1 weken, wat beter, hoop ook voor jou dat dat snel komt!
Hoi meiden,

Ook ik ben in april uitgerekend, en ik heb al een dochter van 22 maanden.

Ik schrijf samen met Flodder en Nurse op een topic van de decemberkindjes 2006.

Ik zou ook graag bij jullie mee willen schrijven!

Ik ben 27, en ik ben op 13 april uitgerekend. Goede echo's gehad met 6,5 /9/ en 13 weken.

Fijne dag allemaal!
Heey Mette, gezellie !!

Fijn die goede uitslagen !!

Heb alleen de tip om toch de hele dag door kleine porties te eten. En lekker op tijd naar bed :-)

Zo, hele dag in de tuin gewerk, Timo geknipt, vsite gehad. Helemaal leuk. Vent gaat straks werken dus heb het rijk alleen tot morgen ochtend.......Denk lekker op de bank tv kijken en vroeg aar bed (zoals gewoonlijk de laatste tijd :-))

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven