Uitgerekend eind Juli 2016 2.0

02-12-2015 13:05 541 berichten
Alle reacties Link kopieren
De tabel is gesloten

NaamLeeftijd v/mUDKindje#BijzonderhedenGeslachtCarpincho28/3227 juli1e15-12 echoJongen💙Jinthe26/2528 juli1e08-03 20weken echo Jongen💙Boschbolleke33/3529 juli2e07-03 20weken echomeisje💗Alessandra_mia31/3024 juli1e7-03 20weken echoJongen💙bloempje25125/2821 juli1e15-12 intake-Weentjuh30/?21 juli3e7-1 nekplooimetingJongen💙 Marlouz33/382 aug2e18-03 20weken echo-Anirac25/2829 juli1e22-12 intake/echoJongen💙Poppedijn33/3930 juli3e09-03 20weken echoJongen💙Lotti333/3525 juli3e09-03 20weken echoVerrassing 💙💗Keesjebeesje26/3022 juli1e8-12 echo-
@BB, ja, mijn puk gaat zometeen vanaf januari 3 dagen naar de opvang. Dan is er nog één dag dat ik in m'n eentje op hem pas, één dag dat papa ook thuis is en natuurlijk het weekend. Dus 3 walvisdagen per week en één semi-walvisdag. Moet kunnen...
@marlouz heerlijk die walvisdagen soms!
Ik heb zo een rug en buikpijn. Zit al aan de max qua paracetamol. Dus hopelijk krijg ik vanavond tijdens sinterklaas thuis geen last. Omdat het precies de zelfde pijn is als vorige x toen het mis was maak me toch behoorlijk zorgen. Hoop zo dat me de ellende van 2maanden geleden bespaard blijft.
Oh Jinthe, dat hoop ik ook voor je! Kruikje of bad al geprobeerd? Wordt je misschien zelf ook rustiger van...? Veel plezier vanavond, hopelijk zakt het wat en kun je je gedachten verzetten!
Succes Jinthe!!!
Ow bahh hoop het niet Jinthe, veel sterkte!! Doe lekker even rustig aan...
He bah Jinthe, wat vervelend! Hopelij zakt het gauw. Inderdaad even rustig aandoen...!

Hoe het gaat als er ineens een baby bij is? Bij ons ging dat prima. Oudste vond zijn zusje wel interessant en baby slaapt natuurlijk ook veel dus dan deed ik altijd ook echt bewust 'n spelletje of zo met 'm. En veel laten "helpen" met flesjes geven en zo. In kraamtijd was man gelukkig thuis en continu opa's en oma's over de vloer dus dat was ook feest voor oudste! En op de een of andere manier nam kraamvisiste ook voor hem cadeautjes mee, dus wat voelde hij zich speciaal:) mooie herinneringen aan.

Hier wordt het met de dag wat lastiger, qua misselijkheid. Ik probeer er maar zo min mogelijk bij stil te staan en ga zo al naar bed, ben kapot joh, pffff.

Wel zin in het weekend. Morgen voor de eerste keer pakjesavond met zijn viertjes thuis. Eerste jaar dat oudste het feest snapt, dus het is spannend nu... Heel veel zin in!
Hoihoi,

Zo weer aardig wat bij te lezen leuk!

Wat betreft hoe gaat dat als je je tweede kindje krijgt. Ik vond de eerste een shock (deze was een huilbaby die roze wolk was gelijk weg) de tweede deed ik er eigenlijk heel makkelijk bij terwijl ook dit geen makkelijke baby was en ik had geen slapers. Het gaat heel natuurlijk eigenlijk! Wel een tip ik heb bij de tweede een kraamfeest gegeven dit was echt super! Onze oudste zag alleen de eerste week veel visite en daarna was alles lekker weer "normaal" ipv weken mensen over de vloer dit gaf veel rust. Dat ga ik nu weer zo doen als alles goed mag gaan.

Jinthe balen zeg! Toevallig geen blaasontsteking ? Dan kan je ook zulke klachten hebben.

Nou ik ga maar naar bed! Gr Lotti
Dat hebben wijinderdaad ook gedaan Lotti, alleen overag bezoek, avonden voor het gezin, heel goed bevallen!
Vraag me straks ook wel af het zal gaan mijn oudste is dan 8 jaar mijn jongste is dan net 2 jaar gelukkig heb ik hier wel goeie slapers ze gaan om 20 uur na bed de oudste om 21uur em slapen bijde tot rond 10 uur mijn oudste speelt graag met haar broertje maar merk toch nog soms dat ze wat jaloers is dat is omdat ze 6 jaar lang echt alleen met ons is geweest nu krijgt ze echt heel veel aandacht daarom doet ze het plots heel slecht op school ze doet daar expres alles verkeerd terwijl ze heel goed weet hoe het moet helaas hebben wij zoals haar juf al van alles geprobeerd niks lukt helaas ze vraagt op de verkeerde manier aandacht zo zonde want ze zal daarom meschien een jaar over moeten doen terwijl het eigenlijk niet nodig is ze krijgt zelfs nu meer aandacht als de jongste toch helt het niet dus een beetje schrik heb ik dadelijk wel als nummer 3 geboren is probeer haar bij alles te betrekken
Tussen mijn oudste kinderen zit ruim 2,5 jaar. Daar heb ik nooit geen problemen mee gehad qua aandacht tekort. Sorry @weentjuh ik heb geen tips behalve haar overal bij betrekken en laten zien hoe bijzonder het is grote zus te zijn? Dat er nu ruim 7,5 jaar tussen zit tussen de jongste en de evt baby lijkt ons heel leuk. Eerst dacht ik is het leeftijdsverschil niet te groot maar het was geen reden om er niet voor te gaan, nu zie ik voordelen en lijkt het me super handig. De oudste twee zijn niet meer zo hulp behoevend en zijn redelijk zelfstandig. Ik vraag me wel af, het wordt als alles goed gaat hoogzomer geboren hoe ga ik dat doen met een baby erbij. De kids willen natuurlijk dagjes uit etc dat zit er natuurlijk niet in. Mijn man heeft gelukkig heel flexibel werk dus die neemt pas vrij als hij weet wanneer de kleine komt dat is wel fijn. Maar 6 weken zomer vrij met de kids dat wordt nog een dingetje voor mijn schoolgaande kids.

Ook twijfel ik over een vliegvakantie in mei. Maar of dit handig is met een dikke buik? Hebben andere hier ervaring mee? Anders wordt het toch maar een weekje landal vrees ik.
Hoihoi! Goede adviezen&geruststellingen, bedankt! Ben ook bang dat het landal wordt! Wie weet komen we elkaar tegen 😜
Dit wordt de eerste dus adviezen heb ik niet, maar maak graag gebruik van jullie ervaringen

Jinthe, hoe is het nu? En met de andere dames, kwaaltjes etc??
Oooohh ik heb een echt "it's all coming back to me now" dag. Manman allesoverheersende misselijkheid, functioneer gewoon niet meer joh. Niks smaakt, maar moet eten anders moet ik kokhalzen/overgeven. Vre-se-lijk.

Zo, klaagmodus weer uit...

Hoe is het met jou, Jinthe?!! Hoop zo dat je een ontspannende, fijne avond hebt gehad gister!

Ik ben super benieuwd hoe zoontje het gaat vinden. Scheelt dat er baby's om ons heen zijn en hij dat ook reuze leuk en interessant vind.

En weet even zo niet wie, met leeftijdsverschil van 7,5 jaar; dat was met mijn man ook zo, zijn broer is 8,5 jaar ouder en zijn zus 7,5. Als ik de verhalen mag geloven heeft de halve klas van z'n zus hem in bad gedaan haha!

Als alles goed gaat hier straks 3 jaar en 8 maanden verschil ongeveer... Vind ik wel flink ergens, maar juist ook wel fijn omdat ik hem dus wel al veel uit kan leggen...
@jinthe ik ben ook erg benieuwd hoe het is.

@bb en vond je man het erg dat er zoveel leeftijd tussen zat? Ik ben overigens geen oude moeder ik was redelijk vroeg bij de eerste! Ik heb twee collega s die schelen ruim 7 jaar met hun broer/ zus en vinden het beide erg leuk en ook het contact is goed. Dat gaf voor ons wel de doorslag om er gewoon voor te gaan. Liever spijt van de dingen die je hebt gedaan dan spijt van de dingen die je nooit heb gedaan toch. En dit kindje is zo welkom deze wens is er al 5 jaar en nu eindelijk gaat hij in vervulling. Tenminste als alles goed blijft gaan waar ik stiekem wek vanuit ga.

Wat betreft klachten nog steeds hetzelfde vlagen misselijk, meer plassen, gespannen en grotere borsten.
@lotti, 'fijn' dat de misselijkheid in vlagen komt bij jou! Is het in de ochtend het heftigst..?

Wat man betreft was ik een half jaar na de bevalling drie jaar geleden alweer zwanger hij zou er ook meer willen nog hierna, haha! Heeft ook best even mogen duren voordat het nu raak was, dus het is geen bewuste keuze om er bijna 4 jaar tussen te hebben zitten...
Vandaag gaat het redelijk. Net wat paracetamol gehad. Moet werken tot 22.00u en zijn alles van sint naar kerst om aan het bouwen. Ben vooral aan het delegeren;)!
Delegeren is goed! Haha! Fijn dat het wat beter met je gaat hoor. Rustig aan nog, ondanks je dienst tot 22h!
@bb oh ik bedoelende vond je man het leuk om een oudere broer en zus zelf te hebben?

Idd kinderen plan je niet het is en blijft een wonder als het je gegeven is.

Wat betreft de misselijkheid deze is idd in de ochtend het ergst maar dat duurt wel gedurende de hele dag in vlagen.

@Jinthe gelukkig dat het nu iets beter gaat! Rustig aan!

Hier een leuke pakjesavond gehad. Jullie ook allemaal? Nu kids naar bed en wij languit op de bank
Hier dadelijk oom 8 jaar verschil met de baby

En met de jongste 2 jaar maar

Vakantie stellen we ook even uit worden dag tripjes of inderdaad landal

Hier vooral de ochtend misselijk

En net helaas bij het pepernoten bakken met mijn dochter

Heeft iedereen leuke pakjes avond gehad?

Hier hebben de Kids weer genoten

Wat ik wel ontzettend erg heb is de moeheid
Oh hahaha, Lotti! Verkeerd begrepen

Tja, hoe hij dat vond... Volgens mij wel oke in die zin dat ie een echt Benjamin is een echt jongste kind. Maar toen hij vier was kwam er een adoptiekind van zes was toen bij. Dus dan wordt het toch een ander verhaal...
Hoi, leuk om te lezen jullie gedachten over leeftijdsverschil. Zometeen zit er iets minder dan 3 jaar tussen mijn twee pukken. Ik had het zelf rationeel gezien niet zoveel moeite met wat meer leeftijdsverschil. Mijn zus en ik scheelden ook 5 jaar en dat vonden we in haar puberteit juist heel prettig, geen conflicten!

Ik vond het met mijn eerste in het begin ook allemaal best pittig dus vond het prima om het nog even uit te stellen. Het kunnen uitleggen scheelt wel veel.

Maar toen we eenmaal gingen proberen ging bij mij een knop om. Elke maand raakte ik enorm gefrustreerd. Een verschil tussen je gedachten en je gevoel denk ik. Ik zag ook opeens overal ouders met weinig leeftijdsverschil tussen hun kinderen en kreeg het gevoel dat we achterliepen. Belachelijk natuurlijk! Dus nu opluchting en een gevoel van: prima zo! Al geloof ik er echt in dat beide gevallen zo hun voordelen hebben!
Hoi hoi,

Heb al een tijdje niet gereageerd, maar ik schrijf me hierbij uit.

Vanaf afgelopen vrijdag donker bruin bloed en rugpijn.

En sinds gisteren helderrood bloedverlies.

Gynaecoloog gebeld maar die kan nog niets voor me betekenen.

Het kan van alles zijn, maar het voelt niet allemaal prettig.

Aanstaande donderdag moet ik heen, en dan zien we wel hoe het gaat.

Heel veel succes voor alle meiden hier!
@marlouz heel herkenbaar!!

@bb dan is het idd anders met nog een adoptiekindje er boven.

@kb0408 jeetje wat spannend heel veel sterkte !

Morgen de 7 weken gepasseerd. De vrouw van mm komt maandag middag langs ik ben benieuwd.

Voor de rest ben ik 0,7 kilo aangekomen. Jullie ook al wat zwaarder geworden? Ik heb aardig zitten bunkeren deze week met pepernoten en chocolade letters niet zo gek dus dat ik aangekomen ben haha Ik had gelezen dat 1 kilo nu aankomen heel normaal is. Aangezien ik bij mijn andere zwangerschappen 23 en 20 kilo was aangekomen hoop ik toch niet dat dit weer zo is bij deze zwangerschap 1 troost ze waren er eigenlijk ook heel snel weer af toen hoor. Nou voor de rest ben ik aan het aftellen tot ik de echo heb gehad. Ik kan eigenlijk niet meer wachten maar ja nog even 9 dagen geduld hebben.
Oh Kb! Wat verdrietig! Veel sterkte ermee hoor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven