Uitgerekend eind Juli 2016 2.0

02-12-2015 13:05 541 berichten
Alle reacties Link kopieren
De tabel is gesloten

NaamLeeftijd v/mUDKindje#BijzonderhedenGeslachtCarpincho28/3227 juli1e15-12 echoJongen💙Jinthe26/2528 juli1e08-03 20weken echo Jongen💙Boschbolleke33/3529 juli2e07-03 20weken echomeisje💗Alessandra_mia31/3024 juli1e7-03 20weken echoJongen💙bloempje25125/2821 juli1e15-12 intake-Weentjuh30/?21 juli3e7-1 nekplooimetingJongen💙 Marlouz33/382 aug2e18-03 20weken echo-Anirac25/2829 juli1e22-12 intake/echoJongen💙Poppedijn33/3930 juli3e09-03 20weken echoJongen💙Lotti333/3525 juli3e09-03 20weken echoVerrassing 💙💗Keesjebeesje26/3022 juli1e8-12 echo-
@Kb heel veel sterkte, hopelijk komt het nog goed! Al zegt je gevoel soms veel. Ik had een keer een soort mini mislukt begin en had best veel moeite om het los te laten en het ok te vinden. Maar je lichaam weet het het best denk ik.. sterkte hoor! Hopelijk zien we je nog terug.
Heel veel sterkte Kb!

Over leeftijdsverschil, ik heb een zus die 6 jaar ouder is en nog een zus die 4 jaar ouder is. Ik heb er nooit last van gehad dat er wat jaren tussen zaten. We hebben zelfs een hele goede band!

Gister mijn ouders en zussen het nieuws verteld. Super leuke reacties, al zag ik dat mijn oudste zus even moest slikken. Ze wil graag aan een 2e leg beginnen met haar nieuwe vriend maar hij weet nog niet zeker of hij wel kinderen wil.

Ik irriteer me trouwens aan mensen die nu zeggen dat 7 weken nog maar heel pril is! Ik word er meteen onzeker van en ik vind wachten tot de 1e echo al zo spannend.. Mensen kunnen soms zulke stomme dingen zeggen waar je helemaal niks mee kan. Zeker nu niet met al die hormonen Hebben jullie ook al van die opmerkingen gehad, of misschien bij vorige zwangerschappen?

Ik ben gelukkig niet echt misselijk. Al heb ik wel heel vaak honger en als ik dan eet zit ik bijna meteen vol!

Dit weekend gewerkt (ook in de gehandicaptenzorg) en ik merk dat laat-vroeg best veel van m'n lijf vraagt. Elke keer als ik late dienst heb krijg ik ook weer die steken achter mijn navel. Zal het wel even met de vk bespreken.

Mijn knoop springt al bijna van m'n broek af! Na het snoepen dit weekend nog niet gewogen dus ben benieuwd.
Oh KB.... Heel veel sterkte!!!!

Wij hebben het nog aan niemand van de familie verteld.. houden het nog lekker even ons geheimpje. Ik heb het aan 1 vriendin verteld. We wachten tot de 1e echo.. hopelijk met kerst en vertellen het dan!

Ik snap dat je je daar aan ergert.. ik vind het al 7 weken haha! En je hebt al genoeg aan jezelf en wat er allemaal in je buik gebeurd.. niet fijn.

Ik heb soms met vlagen last van misselijkheid.

Gister een slaapdienst gehad (ook gehandicaptenzorg) ik merk dat als ik een alarm 's nachts krijg zo moeilijk weer in slaap kom. En dat is zoooo vermoeiend.

Verder veel gerommel in mn buik en steekjes.

Ben zelf al op zoek geweest naar positiebroeken.. ben wat langer (1.83) en gewone broeken zijn al lastig te vinden. Nu heb ik het nog niet nodig, maar liever zo als dat het nodig is en ik kan niks vinden.

Is er toevallig al een fb groep? En heeft iedereen fb, ik weet niet meer precies hoe het zat.
@keesjebeesje bedankt voor je reactie, het stelt mij iets gerust :-) later merk je idd leeftijdsverschil niet meer.

Enne mensen hebben altijd een mening lekker niet aan storen als het voor jou / jullie al goed voelt om al te vertellen prima toch. Wij vertelde het bij de tweede ook met 8 weken ik ken de reacties dat is de reden waarom wij het nog lekker voor ons houden. We zitten er aan te denken te vertellen op oudejaarsdag in de avond.

@bloempje leuk dan ben ik niet de enige die het nog aan niemand vertelt heeft. Ik denk dat iedereen bij ons heel raar staat te kijken haha niemand die het verwacht op 1 vriendin na.

Ik merk nog niets aan m'n kleding dat iets strakker zit. Wel in de avond een wat boller buikje maar dan heb ik lekker een pyamabroek aan. Ik hoop dat ik nog heel lang mijn eigen kleding kan dragen.
@leeftijdsverschil, ik heb een broer van 27 ben zelf 25 mijn broertje is 20 en mijn zusje 16. Nooit geen problemen mee gehad. Vond het heerlijk zo een jong zusje. Nam haar overal mee naar toe en zo viel het niet op dat ik het zelf nog reuze gezellig vond in de speeltuin op mijn 16e😜. En we hebben dadelijk altijd een oppas bij de hand😁.
Hier nog iemand in de gehandicaptenzorg! Gisteren late dienst tot 23.00 gehad en dan zit ik echt in te storten....
@jinthe bedankt voor je reactie altijd leuk zoiets te lezen. Hoe is het met jou nu?

Ben ik de enige die niet in de gehandicapte zorg werkt ? :-)
Alessandra_mia, heel veel succes en plezier morgen bij de echo. Hoelaat mag je?
Vandaag gaat het eigenlijk best goed. Tijdens het koken even flinke pijn gehad. Maar na wat paracetamol trok het weer weg. Merk dat het op het werk erger is. Vandaag een luie dag en voel meteen minder. Krijg zelf het idee dat het een kwaal is waar ik gewoon snel last van heb en dat ik het niet moet koppelen aan de miskraam.
.
.
Spannend zo voor jou, Allessandra! Succes en plezier!

Oh ik word er echt niet zo vrolijk van merk ik, van de misselijkheid. Overheerst zó had ook zo gehoopt dat dit me bespaard zou blijven dit keer, haha, tuurlijk niet hee

En ik werk er niet meer in, maar heb ik wel heel wat jaren gedaan grappig zoveel 'oud-collega's' hier! Kon toen trouwens al snel niet meer op de werkvloer met de misselijkheid... Het gaat jullie nog goed af? En oh ja jee met die moeheid hee.. Ik had dat na de zwangerschap toen ik weer begon. Dat ik laat vroeg had, nachtvoedingen en dan om 6u weer in de auto... Zó onverantwoord was dat joh! Wonen jullie een beetje in de buurt van het werk? Ik toendertijd namelijk niet, dus had ook nog flinke reistijd...
Hoe was het alessandra? Ben heel benieuwd!

Wat rot Boschbolleke, duurt je misselijkheid de hele dag?? Lijkt me zo rot als je nog meerdere kindjes rond hebt lopen, dan moet je.. Hopelijk nog een paar weken en dan is het voorbij.

Haha ja leuk hè! Ik woon een half uurtje van mn werk. Wij draaien nooit echt laat-vroeg. Best prima verdeeld. Wel draai ik veel slaapdiensten, hoop dat dat straks minder wordt.

Gaan jullie ook minder werken straks?
@bloempje; ja, de hele dag echt. Ochtenden het ergst, vooral als het een onrustige nacht is (zoontje wordt veel wakker). Dan is het bijna niet te doen vind ik.

En slaapdiensten heb ik (gelukkig) nooit gehad. Vond op vakantie gaan met bewoners al rete zwaar

Moet je er geregeld uit, of valt dat wel mee?
Pfff, mag ik even zeuren? Ben echt MEGA-chagrijnig, om...???? Om die moeheid die steeds erger wordt denk ik en dat algehele bleeeeegh-nog-pas-zeven-weken-of-zo-dus-ik-moet-nog-keilang-gevoel!

Wel een leuk weekend gehad met pakjesavond uiteraard en twee stuiterende blije kindjes, bos in geweest en wel beide dagen van half 9 tot half 9 geslapen. En 's middags tegelijk met de kinderen een dutje haha, man was zo lief om er 's ochtends met ze uit te gaan, normaal doe ik dat.

Allessandra: Benieuwd hoe de echo was, spannend! Ik nog 1,5 week geduld, maar zoetjesaan schiet dat wel een beetje op....

@boschbolleke: Ik werk op een kwartiertje fietsen dus da's echt superfijn. En ik werk ook maar drie dagen per week dus dat is helemaal prettig nu:). Niet in de zorg, maar ik schrijf er wel regelmatig over. Ik werk bij de plaatselijke krant.
Ja hoe was het Alessandra? Ik ben ook benieuwd!

Bij ons zijn de nachtdiensten er in oktober vanaf gegaan. Toch ben ik daar wel blij mee want daar had ik sowieso moeite mee. Ik werk nu 36 uur en zit te denken om straks 24 uur te gaan werken. Vraag me alleen af hoe het straks moet met opvang. Weten jullie al hoe je dat gaat oplossen of nog niet over nagedacht?
@poppedijn, ben benieuwd welke plaatselijke klant, maar gok dat ik het wel kan raden leuk!

@keesjebeesje, toen ik nog in de zorg werkte ging zoontje naar een gastouder, die was lekker flexibel, kon tot op het kwartier wisselen per dag/week, zelf met sommige dagen. Vond ik echt een uitkomst!
.
Super Alessandra! Het eerste hartje, dat er nog maar veel hartjes mogen volgen!
Joehoe, Alessandra! Super fijn joh! Gefeliciteerd en dat er nog maar heel veel mogen volgen hier!
.
Alessandra, van Harte 😉

Dat wordt doorbikkelen voor mij tot 4 januari..

Ik ben trouwens bedrijfskundig adviseur. Slechts heeeeel af en toe iets met de zorg te maken.

@Poppedijn, maar je voelt je vast in het tweede trimester veeeeeeel beter! En als het misschien wel je laatste is, moet je er ook van genieten! 😛 moet ik zeggen, ben ook steeds mega chagerijnig!

Over de oppas, dat wordt voor ons een duur grapje, 2 kinderen 3 dagen. De grootouders zijn net gestopt met een oppasdag. Nu maar hopen dat die kinderopvangtoeslag meeeega omhoog gaat, zoals beloofd!
Hoi allemaal!

Omdat ik na 5 weken en 2 dagen al mijn eerste echo kreeg (vanwege bloedverlies, bleek te komen door het vrijen gelukkig!) was er toen nog geen hartje te horen omdat het te pril was, nu moet ik tot de 22ste wachten op mijn volgende echo. Doordat ik geen hartje heb gehoord voel ik me nog niet echt zwanger, al heb ik wel veel last van misselijkheid en mijn borsten groeien behoorlijk.

Leuke is wel dat ik hopelijk de 22ste een goede 10 weken echo heb en het dus met kerst aan de families kan vertellen en daarna aan mijn vriendinnen/collega's etc..

Zou het eigenlijk al wel eerder aan m'n beste vriendin willen vertellen, maar zij is zo hecht met haar moeder, dat kan ze niet voor zich houden, en ik wil niet dat haar moeder het eerder weet dan mijn eigen moeder.. lastig dilemma :(

Ik merk wel dat het lastig te verbergen is, vooral omdat ik normaal altijd een wijntje drink valt dit op. Maar ik zorg er steeds voor dat ik door omstandigheden ergens met de auto ben en dus niet mag drinken. Heb trouwens laatst tiramisu zitten eten, maar gelukkig van de supermarkt schijnt geen rauw ei in te zitten. Van het weekend had mijn moeder biefstuk, beetje rood van binnen, Toch maar gegeten maar is eigenlijk ook niet goed. maar wil het echt nog niet vertellen.

@KB; sterkte donderdag! hopelijk is het ook bij jou iets onschuldigs net zoals bij mij. Ik verlies iedere keer na het vrijen wat bloed dat komt bij mij door de baarmoedermond die wat gevoeliger is.

Hoe gaan jullie de boodschap vertellen? Ik geef mijn moeder voor kerst een cadeau, iets met oma. Moet nog even op zoek naar wat leuks!
Sharing is Caring
Ah alesandra wat fijn een kloppend hartje op na de volgende echo die meting zegt trouwens niks zeiden ze tegen mij omdat ze zich snel konden vermeten kan het snel daagjes schelen

Hier ook sinds een paar dagen de hele dag door misselijk heb nog moeite om voor mijn kindjes te koken die waren echter gisteren blij ermee ze mochten na de MC hoop dat het snel verbeterd

.

Hier geen gezondheidszorg ik werk als kapster en die hele dag misselijkheid maakt het daar niet beter op helaas
Hier was ik es na aan denken over kinderwagen heb zelf alles van mijn zoon bewaard dus ook dat maar ben toch aan denken aan zo een duowagen als de beeb geboren is is m'n zoontje net 2 geworden

Hoe doen de andere mama's het met jonge kindjes?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven