The sims en apple

06-12-2015 17:40 13 berichten
Hallo,

Ik denk erover om een apple laptop te kopen. Nou zou ik graag willen weten of The sims 3 daar ook op draait. Volgens het doosje van het spel werkt het, maar volgens veel forums niet.

Nou vraag ik me af of er hier mensen zijn die dit spel spelen of gespeeld hebben op een apple laptop. Alle ervaringen zijn welkom, ook installatie frustraties, opties die wel of niet werken, uitbreidingen, etc.

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij kun je de productcode invoeren in Origin en daar ook de Mac-versie van het spel downloaden.
Ik heb een macbook pro en speel de sims 3 daar op. Geen problemen mee, ook niet met installatie. Heb wel de versie voor mac aangeschaft via origin.
Werkt prima! Hier ook een macbook Pro en het werkt gewoon. Via Origin aangeschaft, geen CD-roms oid.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een MacBook air, werkt ook gewoon met sims 3. Ik speel wel de huisdieren uitbreiding niet tegelijk met andere uitbreidingen, heb namelijk het idee dat hij van die uitbreiding slomer wordt. Alles geïnstalleerd via origin (MacBook air heeft geen dvd speler).
Werkt inderdaad prima hoor. Hier gaat het soepeltjes. Wel met Origin.
Ik speelde op een iMac en vond dat geen geslaagde ervaring. Weet niet in hoeverre mijn ervaring vergelijkbaar is met een macbook.

Het spel liep geregeld vast en daardoor was het spelen op een gegeven moment niet leuk meer. Ik had aardig wat uitbreidingen er op staan. Op fora las ik dat vooral seizoenen en exotisch eiland problemen konden opleveren.

Om de speelduur te verlengen paste ik deze tip toe: resetting RAM. Maar goed als het spel verder niet vastloopt heb je deze truc niet nodig.
Ik heb een imac en The Sims 3 werkt er prima op... Je moet natuurlijk wel kijken naar de systeemeisen, de ene mac of macbook is de andere niet.
Dus als ik de nieuwste macbook pro koop zou dat geen problemen mogen opleveren.

Super bedankt voor de snelle antwoorden!
Nee, daar kun je waarschijnlijk ook gewoon de Sims 4 probleemloos op spelen.
De sims 4 trekt me eigenlijk (nog) niet zo, ik heb het gevoel dat ik nog teveel dingen uit 3 niet gezien of gedaan heb. Voorlopig hou ik het nog bij die versie dus!
Wellicht mosterd, maar hier werkt het ook op de MacBook, los van de crashes. Wat voor mij werkt is de laptop aan de stroom leggen zo gauw hij traag wordt, en eens per half uur opslaan. Niet alleen omdat je dan geen behaalde prestaties kwijt raakt, het lijkt ook te voorkomen dat de boel vastloopt. Overigens had ik dat vastlopen al vóór seizoenen en exotisch eiland.

Het installeren is trouwens wel even een issue geweest hier. Ik had product codes gekocht om via origin te downloaden. Dus ik open origin, kies voor code inwisselen en voer ze in. Niks aan de hand, code geldig. Maar waar ik ook keek, geen download. Blijkt: je moet op het info-icon klikken bij de sims zelf, na het invoeren van de code. De uitbreidingen staan daar onder verstopt.
Nou, niet helemaal mosterd.

Ik wist ook niet hoe dat werkte met die productcodes. Ik heb een keer geprobeerd het spel te installeren op een laptop met een dvd drive die niet meer werkte, ik kreeg die uitbreidingen dus ook met geen mogelijkheid gedownload. Nu snap ik eindelijk, na het lezen van jouw bericht, waarom ik dat niet geïnstalleerd kreeg

Dat van dat trager worden ligt overigens niet aan het wel of niet gebruiken van een macbook, op een windows laptop heb je dat probleem ook. Meestal verhelpen de oplader en een netwerkkabel vrij snel het probleem

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven