Uitgerekend eind december/begin januari

29-04-2015 11:02 589 berichten
Zwanger? En eind december/begin januari uitgerekend? Schrijf dan gezellig mee

NaamLeeftijdHoeveelste kindUitgerekende datumBijzonderhedenGeslacht Sasje1977371e12 januariwitteparel251e4 januari28 augustus controleJongenEvi271e28 decemberJongenpopje_86281eMeisjeSyllie_87281e31 december/1 januari bevallen! JongenN89261e1 januariJongenAbbyscutio251e27 december20 augustus 20 weken echoRenske023241e2 januariJongenSuperDolly251e14 januari28 augustus 20 weken echoJongenwannaplay291e15 januaridazed_and_confused271e6 januarimiepfiep15281e15 januariPinkTooth301e10 januariloudema301e8 januariCactuar291e29 decemberTweeling! Meisje + Meisje Marriebaas271e21 januari8 september 20 weken echo geahdJongenNordic341e2 januari verrassing Han19872810 januari28 augustus 20 weken echoLoeloelola331e31 decemberJongenHelena84311e28 december MeisjeBianca A351e15 januariJongen

Naam: overachtmaanduitgerekend

Ww: zwanger
Alle reacties Link kopieren
dankjulliewel! Vandaag is hij over van de couveuse naar een wiegje. Ik wist niet dat je je zo trots kon voelen zeg! wij zitten nu elke ochtend en avond in het ziekenhuis, pittig, maar zou t niet anders willen.

Cactuar, de bevalling heeft zichzelf ingezet na t breken van de vliezen en het feit dat later weeënremmers niet wilden werken. Ik wil best meer vertellen, maar merk dat ik mij in hou..

Ik zou dat soort verhalen nml ook niet willen horen als ik nog zwanger was. Maar als jullie vragen hebben, stel ze gerust!
Gefeliciteerd Syllie!! Lijkt me lastig om je kindje in het ziekenhuis achter te laten maar het belangrijkste is dat het goed met hem gaat! Sterkte de komende tijd en hopelijk kunnen jullie hem snel mee naar huis nemen!

Hier zal het ook niet heel erg lang meer duren. Ivm zwangerschapsdiabetes zal de bevalling waarschijnlijk tussen week 38 en 39 ingeleid worden, in mijn geval is dat de week voor kerst. Wel heel spannend hoor nu het zo dichtbij komt maar kan ook niet wachten totdat het zover is.
Gefeliciteerd Syllie! Wat leuk!

Wel lijkt het me idd vervelend dat je hem achter moet laten in het zkh maar ach nog ff en dan zijn jullie lekker thuis!

Door deze berichten merk ik wel dat ik kriebeltjes krijg dat het nu echt dichtbij komt hihi..

Hier eigl weinig nieuws bijna 35 wkn, dus het begint nu erg spannend te worden vind ik.

Nu geregeld last van harde buiken hebben jullie dit ook?

Begint de spanning al te komen voor de bevalling?
Gefeliciteerd Syllie! Wat een enorme schrik moet dat geweest zijn toen je bevalling ineens begon en wat heerlijk dat het nu zo goed gaat. Ik vind het wel een vreemd idee, ben zelf 2 januari uitgerekend en nog aan het werk, voel me fit, en hoop dat het nog een hele tijd gaat duren voordat er een baby is. Maar goed, als het spontaan begint, moet je je daar gewoon aan overgeven.

@N89: hard buiken zijn een teken dat je meer rust moet nemen, dus tussendoor even gaan liggen als het kan en niet te druk maken.

@witteparel: lekkende tepels: alleen 's nachts minimale hoeveelheden. Ik heb ook alvast van die pads gekocht, maar die toch nog niet echt nodig.

@cactuar: hoe gaat het met de tweeling? Zijn er afspraken wanneer ze gehaald worden?

En nog maar 1,5 week tot verlof. Verbouwing van badkamer gelukkig klaar en dan nu babykamer in orde maken. Tijdens verlof ga ik wassen en strijken. En ik heb alvast een enorme mand met kado's gekregen van collega's (een kraammand), erg leuk., morgen met de auto alles meenemen. Ik ga proberen iedere dag iets uit te pakken.
quote:renske023 schreef op 24 november 2015 @ 15:01:

Gefeliciteerd Syllie!! Lijkt me lastig om je kindje in het ziekenhuis achter te laten maar het belangrijkste is dat het goed met hem gaat! Sterkte de komende tijd en hopelijk kunnen jullie hem snel mee naar huis nemen!

Hier zal het ook niet heel erg lang meer duren. Ivm zwangerschapsdiabetes zal de bevalling waarschijnlijk tussen week 38 en 39 ingeleid worden, in mijn geval is dat de week voor kerst. Wel heel spannend hoor nu het zo dichtbij komt maar kan ook niet wachten totdat het zover is.

Een vraagje.. is de kleine bij jou door de suiker ook aan de grootte kant?

hier dus ook suiker en een groter ventje, waardoor er door de gynaecoloog gezegd wefd van houdt er masr rekening mee dat je rond 38 weken ingeleid zal worden.

gisteren weer een controle gehad bij een andere gynaecoloog en die vond het weer meevallen en zei dat ze misschien toch niet inleiden.

Waren we net op ingesteld van 38 weken...is het nu weer een ?..

(En afwachten dus en kijken wat (weer een andere gynaecoloog dan) gaat zeggen over 2 weken)

Ik volg overigens alleen een dieet dus niks qua insuline spuiten of dergelijke.

Mijn waardes vorige week waren (erg) goed
Oh en wat betreft lekkende tepels.... hier al weken last van.

Maar meestal overdag maar een opgevouwde tissue ertussen en s nachts niks
Hier ook alles goed, weinig nieuws te melden. Merk dat ik wat meer slaap nodig heb en mijn buik/huid jeukt af en toe. En ik begin wat slechter te slapen, paar keer per nacht wakker. Maar daarna val ik wel binnen tien minuten weer in slaap.

Nu in mijn verlof ben ik lekker de laatste dingetjes aan het voorbereiden (kleertjes kopen, wassen, geboorteplan, vluchtkoffer, bed verhogen). Wel op een slakkentempo, maar dat kan ook. De geboortekaartjes is nog de grootste uitdaging: wat een enorme keuze!

@N89: de spanning lijkt juist minder te worden. Ik weet door mijn cursus goed wat ik kan verwachten en heb er wel vertrouwen in dat ik het kan. Alles in huis is klaar dus als de baby nu wil komen, is dat geen probleem. Daardoor heb ik een soort rust gekregen, heel prettig. Ik heb niet de illusie dat bevallen nu makkelijk zal zijn, maar het is in elk geval ' bekender', dus niet meer eng. En ik heb geen angst voor ziekenhuizen, vind het er vaak eigenlijk wel leuk

Ik ben vorige week bij de zwangerschapsmassage geweest. Dat was heerlijk, helemaal ontspannen en de baby leek het ook lekker te vinden. Echt een aanrader!

Oh ja, wel 1 ergernis: schoenen aantrekken. Dat vind ik een rotklus geworden. Ben bijna in staat om nieuwe schoenen met een rits te kopen voor de laatste 4 weken.
Het is ook raar om jullie te lezen terwijl ik naar onze knul kijk. Ik zou nu 35 weken zijn en het idee dat zo'n groot kind in je buik zou zitten is echt bizar. De hoop is dat hij met 37 weken ongeveer naar huis mag, maar daarvoor moet hij eerst leren slikken, zodat hij wel zn voeding kan eten (nu nog via de sonde). We wachten geduldig af.

Helena, ik heb nu mn sportschoenen aan , veters erg los en dan zo er in stappen. Dus ik zou fijne schoenen aanraden! Ook na de bevalling, met evt hechtingen en opgezwollen voeten is t praktisch.
Hier nu 35 weken zwanger. De beide meisjes doen het goed, maar eentje loopt wat achter qua groei. Ook is mijn bloeddruk sinds kort aan de hoge kant, dus ik moet een paar keer per week ter controle naar het ziekenhuis. Elke dag dat de meisjes nog blijven zitten is mooi meegenomen, maar de arts verwacht dat ze me heel binnenkort wel in het ziekenhuis willen opnemen voor dagelijkse controles of het inleiden van de bevalling. Spannend dus, het is nu echt dagen aftellen geblazen!

Syllie: gelukkig dus niet ingeleid vanwege de klachten die je tijdens de zwangerschap had! Wat fijn dat hij niet meer in de couveuse ligt en hopen dat hij snel mee naar huis mag! Sterk kereltje hoor

Renske: oeh, dan gaat het voor jou nu ook snel inderdaad! Moet je een dieet volgen nu?

N89: ja, hier ook regelmatig harde buiken! En ook de kriebels voor de bevalling! Ben je er veel mee bezig in gedachten nu je ook harde buiken hebt?

Nordic: super dat het zo goed gaat met je en dat de badkamerverbouwing klaar is! Straks in je verlof heb je mooi de tijd voor de babykamer! Moet er nog veel gebeuren?

Doglover: oh wat lastig eigenlijk, zo weet je ook niet waar je aan toe bent. Moet je een streng dieet volgen of is het goed te doen?

Helena: hahaha, herkenbaar! Wat dacht je van schoenen met klittenband? De geboortekaartjes uitkiezen is lastig hè! Heb je wat op het oog of ga je zelf wat ontwerpen?
Syllie: wat heerlijk dat het goed gaat met jullie mannetje. Hopelijk mag hij gauw mee naar huis toe!!

Renske: wat spannend. Voor jou duurt het dus ook niet zolang meer!

N89: mijn buik voelt ook vaak hard aan, maar ik weet tegenwoordig niet echt meer of het harde buiken zijn of dat de kleine zich afzet.

Nordic: wat fijn dat je je nog zo goed voelt en je nog aan het werk bent! Wanneer gaat je verlof in?

Doglover: lekker onduidelijk dus over of je ingeleid wordt of niet. Zou je graag ingeleid willen worden zodat de kleine eerder komt?

Helena: wat heerlijk om nu alles op je gemak te kunnen uitzoeken in je verlof. Met de schoenen is zeer herkenbaar! Ik heb tegenwoordig ook schoenen met klittenband of die ik zo kan aantrekken en dat is al een hele topsport haha

Hier: momenteel 34 weken en 5 dagen en kan niet wachten totdat de kleine man er is. Heb nog veel last van mijn bekken, slaap s nachts niet goed meer (om de twee uur wakker en plafonddiensten). Verder heb ik sinds vandaag last van buikkrampen wat gepaard gaat met rugpijn, wat komt en gaat. Maar buiten alle klachten om voel ik me goed en hebben we alles klaar voor de komst van de kleine.

Verder ben ik erg benieuwd wie de volgende is die gaat bevallen hihi
@cactuar: eigenlijk ben ik er nog heel erg rustig onder ik heb zo juist van wat komt dat komt ik laat het maar op me afkomen hoewel ik wel besef dat het steeds dichterbij komt, maar we hebben er zoveel zin in!

Denk nu vaak hoe zal hij eruit zien enz.

Iedereen alles al klaar voor de kleine?
Hier inmiddels 33 weken en 3 dagen zwanger, wat gaat het hard nu!

Ons kleine mannetje is heel beweeglijk, af en toe doet het gewoon zeer dat getrappel

Bij 32 weken heb ik samen met mijn vriend een zwangerschapsfotoshoot gedaan, het resultaat is echt heel mooi geworden!

Morgen ga ik het album ophalen

Verder de afgelopen tijd wat praktische zaken gehad/geregeld. Intake kraamzorg, zorgverzekering aangepast en vorige week hebben we een geregistreerd partnerschap gesloten, zodat alles goed geregeld is voor de baby. Daarnaast vind ik het fijn om alledrie dezelfde achternaam te hebben, voelt dan nog meer als een echt gezinnetje We hebben het overigens heel simpel gehouden, gewoon op het gemeentehuis, moeder en schoonvader als getuigen en daarna een taartje gegeten bij ons thuis

Hebben jullie ook nog e.e.a. laten vastleggen of hadden jullie dat al geregeld met een huwelijk/samenlevingscontract/testament bijv.?

Nog twee (niet volledige) weken werken en dan gaat mijn verlof in, kijk er zo naar uit! Lekker cocoonen met deze dagen en straks de feestdagen.. Een beetje rommelen in de babykamer, enveloppen voor de geboortekaartjes schrijven, gewoon lekker van de rust genieten!

Afgelopen vrijdag de groei-echo gehad, alles zag er keurig uit! A.s. vrijdag bespreking van het geboorteplan.. ben van plan er niet al te veel in vast te leggen. Zie ook totaal niet tegen de bevalling op moet ik zeggen

Leuk om te lezen hoe iedereen steeds meer met de op handen zijnde bevalling bezig is.. Komt echt dichtbij nu hè!
@superdolly wij zijn getrouwd dus die dingetjes zijn allemaa geregeld.

Hebben jullie een flessenwarmer aangeschaft?

Ik ga namelijk flesvoeding geven en zal deze opwarmen in de magnetron.

Maar het leek me wel handig om voor snachts een flessenwarmer te hebben

Maar het is dus zo dat ik difrax flessen heb en mocht hij deze niet accepteren heb ik ook avent flessen.

Dus lijkt het me handig om er een aan te schaffen waar beiden merken in kunnen en eentje waarin de fles snel warm is.

Hebben jullie goede tips?
@ Syllie van harte gefeliciteerd met de geboorte van jouw mannetje! hoe fijn om te horen dat het goed met hem gaat!

harde buiken: ik heb ze bijna dagelijks. maak me er niet al te druk om, ik zie het als tijd om te gaan liggen

@ Cactuar wat spannend! elke dag langer is er weer een meegenomen! maar wel heel spannend, veel succes met het opbrengen van geduld om het af te wachten!

@ Renske&doglover tegen mij hebben ze gezegd geen ziekenhuisbevalling, zolang hij niet te groot wordt. ik zit nu op 33 weken en vorige week is er nog een echo gemaakt, en zat hij precies op 1900 gram, op het gemiddelde! gelukkig slaat bij mij het dieet goed aan, al 9 weken dieet zit er nu op, en nog 7 te gaan inmiddels ben ik al een tijdje rustig aan het afvallen, en zit ik ipv op +6 nog maar op +4 kilo deze zwangerschap. Hebben jullie dat effect ook door het dieet?

@ Helena hier gaat het slapen ook minder goed, vooral als ik eenmaal wakker ben is die kleine ook flink actief en is terug in slaap vallen vrijwel kansloos. Gelukkig nog maar 2 weken werken, en daarna kan ik dutjes doen wanneer ik wil.

En inderdaad, schoenen aantrekken is minder plezier aan het worden, net als wanneer ik iets op de grond laat vallen door mijn onhandigheid.

Ook het "bijhouden" van alles onder de buik is bijna kansloos geworden.. alles op de tast haha!

Ik moest erg lachen om de plaatjes in deze link..alles herkenbaar!

www.boredpanda.com/pregna ... -og-kaos-line-severinsen/

@ Superdolly Wat leuk zo'n shoot! ik heb afgelopen weekend op mn babyshower een newborn shoot cadeau gekregen! lijkt me ook erg leuk!

Hebben jullie ook babyshowers gehad? Het is iets relatief nieuws geloof ik, overgewaaid uit Amerika. Maar erg leuk met al mn vriendinnen bij elkaar en zoveel lieve cadeautjes al gehad!

Ik heb het geboortekaartje al uitgezocht, het kamertje is ingericht, de kraamzorg intake is geweest.

We zijn er alleen nog niet aan uit of we een testament laten opstellen of geregistreerd partnerschap gaan opstellen. Mijn voorkeur is heeeel sterk het laatste, het lijkt me fantastisch dezelfde achternaam te hebben als mn twee mannen straks! En trouwen daar wil mijn vriend echt niet aan.

Ook ik ben erg benieuwd wie de volgende gaat zijn die gaat bevallen! Veel succes allemaal en geniet van de laatste paar weken dat je je kindje nog voor jou alleen hebt!
@ marriebaas: wij hebben ook zitten kijken hoe we het wilden vastleggen, vriendlief hier hetzelfde wat betreft trouwen En wij hebben bij trouwen ook het idee van feest, veel mensen erbij, jurk/pak, etc. en daar hebben we allebei niet zoveel mee. Vriend moet er ook niet aan denken om de hele dag in de belangstelling te staan.

Maar testamenten/samenlevingscontract is duur! En dan moet je alsnog kind erkennen/gezag aanvragen etc.

Dus al met al paste een gp het best bij ons! Gewoon trouwen zonder feestje want het is echt precies hetzelfde! Ook de ceremonie en de akte enzo.. Dus ik zou lekker voor een gp gaan Het was dat er voor het gratis moment een wachttijd was van 3 maanden, anders hadden we dat gedaan. Nu heeft het ons maar 100 euro gekost
Hier even een kort berichtje van mij. Ben inmiddels 36 weken zwanger. Afgelopen donderdag hebben we een prachtige groeiecho gehad, de kleine man doet het uitstekend, lag qua groei 5 dagen voor op schema en doordat ik veel vruchtwater heb vermaakt hij zicg nog uitstekend daar binnen. In tegen stelling met mij moet ik voor extra controles komen door een schommelende bloeddruk.

Een babyshower heb ik wel gehad en ik vond het wel leuk, gezelligheid en veel leuke dingen gekregen.

Wij hebben een samenlevingscontract en een testament laten opstellen, dit omdat mijn vriend niks met trouwen of wat dan ook te maken wil hebben.

Hoe gaat het met de rest van de dames?
Hee dames,

Vandaag is het voor mij zo ver, ik word straks opgenomen en de bevalling wordt ingeleid. Vandaag precies 37 weken zwanger. Met een beetje geluk mag ik vandaag dus mijn dochtertjes ontmoeten

Voor jullie allemaal veel succes en sterkte met de laatste loodjes!
Heel veel succes Cactuar!

Eindelijk mag je je kindjes dan echt ontmoeten!
Succes cactuar! Hoop dat je meisjes er snel zijn!

Ik heb niet veel mee geschreven omdat ik nog veel schrijf met het groepje van mijn eerste zwangerschap.

Wel alles meegelezen! Het eind is in zicht voor iedereen spannend he! Voor mij een mijlpaal omdat ik aankomende vrijdag 38 weken ben. Nog steeds heel raar om te beseffen aangezien onze dochter natuurlijk met 31 weken is geboren.

Hier ook suikers die met 36 weken niet meer onder controle kreeg dmv dieet dus aankomende vrijdag is het voor mij zover dat ik ingeleid ga worden. Ik mocht kiezen tussen inleiden en KS maar heb gekozen voor inleiden.
Cactuar, veel succes! Hopelijk laten ze je niet te lang wachten

Ducktales, voor jou dus ook bijna zo ver, succes!

Wij zijn getrouwd, dus geen gedoe met erkennen ed. Onze zoon doet het goed, nu ruim drie weken oud en ontzettend lief en stoer. De arts verwacht dat we hem over uiterlijk twee weken naar huis mogen nemen. Hopelijk is dat ook zo de tijd gaat best snel, maar tweemaal daags naar het ziekenhuis en terug is best vermoeiend voor zo lang.
Cactuar: de kleine meisjes zullen inmiddels wel geboren zijn! Ben erg benieuwd na je volgende update.

Ducktales: oh wauw voor jou schiet het dus ook al mooi op! Heel veel succes morgen

Syllie: wat fijn dat jullie zoon het goed doet! Nog twee weekjes wachten dus totdat jullie thuis kunnen genieten van de kleine man, hoe fijn zal dat zijn!

Hier: hier gaat het prima, op de enorme pijn aan mijn bekken en slapeloze nachten na dan. Gisteren weer controle gehad bij de verloskundige: mijn bloeddruk is weer normaal en de kleine vent is al helemaal ingedaald en vermaakt zich nog prima in mijn buik. Voor mij kan het niet snel genoeg gaan totdat hij er is, vandaag 36 weken en 3 dagen dus nog eventjes geduld!
@Cactuar: ik ben benieuwd! Is het meegevallen? En hoe gaat het met je dochters en met jou? Ik hoop alles goed.

@Ducktales, jij veel sterkte gewenst! Lijkt me gek te weten dat het nu bijna gaat gebeuren. Wat doe je dan nog om je voor te bereiden?

@marriebaas: al besloten hoe jullie het verder gaan regelen? Wij hebben alles bij notaris geregeld toen we een huis kochtten. Kinderen kon ik me toen nog niet zoveel bij voorstellen, maar we hadden wel alvast geregeld. Alleen de vraag wie op te geven als voogd vond en vind ik nog steeds erg lastig. Trouwen heb ik niet zoveel mee, geregistreerd partnerschap lijkt daar teveel op vind ik.

@Syllie: lijkt me erg heftig tweemaal daags naar ziekenhuis. Gaat hij goed vooruit? En wonen jullie ver van het ziekenhuis?

@witteparel: kijk je ernaar uit dat zwangerschap bijna voorbij is? Je hebt een zware tijd gehad volgens mij.

Hier inmiddels met verlof, en begin er langzaam een beetje van te genieten. Ik was verlof begonnen met fiets niet op slot en toen was hij weg, niet heel relaxed begin. Maar nu lekker beetje rommelen in huis, verzinnen wat we gaan eten, laatste baby dingetjes kopen en kleertjes sorteren. Bevalt me wel! Ik hoop dat baby nog even op zich laat wachten. Wel een vreemd idee dat het heel snel kan gaan of nog een paar weken duren.

We hebben ook een heel leuk geboortekaartje uitgezocht, iemand die er persoonlijke twist aan kan geven met hobby's en huisdieren en dergelijke, erg leuk! Ik kan site wel doorgeven als iemand interesse heeft.

En geen babyshower gehad, wel hele mand kado's van collega's, ook leuk. Van badschuim tot voorleesboekje, rammelaar, knuffeldoekje en heel veel andere leuke dingen. Erg leuk zo verwend te worden.

Hebben jullie ook nog gekke babyspelletjes gedaan op de babyshower?
Nou de baby zit er nog in

Ze hebben donderdag avond en vrijdag ochtend een ballon geplaatst maar nog steeds geen verstreken baarmoedermond. De kans dat dit met nog een keer een ballon plaatsen wel zou lukken is nihil. Andere opties zijn er niet vanwege een eerdere keizersnede.

Maandag terug komen op de poli en dan wordt er een KS ingepland.

Heel raar omdat ik er toch wel vanuit ging dat er vandaag een baby zou zijn en nu zit ik weer thuis met alle spulletjes weer uitgepakt.

Gelukkig doet de kleine het hardstikke goed!
Nordic: jouw verlof begon ook lekker ofniet zeg! Maar wel weer fijn dat je nu lekker kunt rommelen en alles op orde kunt maken! Een persoonlijk geboortekaartje is altijd het leukst. Wat leuk dat cadeau van je collega's. Bij mijn babyshower heb ik niet evht aparte spellen hoeven te doen!

Ducktales: hoe is het gisteren gegaan? Heb je een datum? Of is de kleine er inmiddels al?

Hier: het rommelt hier een beetje. Sinds vrijdag heb ik last van buik en rugkrampen. Die zondag op maandag best heftig waren. Toen zakten ze weer af tot niks en nu heb ik er weer een beetje last van. Mijn gevoel zegt dat het binnen nu en twee weken gaat gebeuren. De kleine doet het verder goed en ik voel me verder ook wel prima. Vandaag alweer 37 weken en 1 dag zwanger.

Hoe gaat het met de rest?
Hallo allemaal!

Nog een kort berichtje van mij. Vorige week dinsdag zijn mijn meisjes geboren. De inleiding begon rond 07:00 uur met een infuus en 9 uur later waren ze er We liggen nu nog met ons allen in het ziekenhuis en mogen eind van de week naar huis, omdat een van de meisjes wat opstartproblemen had en mijn bloeddruk opeens erg ging stijgen. Nu gaat alles weer goed, maar we blijven nog een paar dagen onder controle.

Het is wennen om opeens met ons viertjes te zijn, maar ze zijn zo mooi en zacht en ik kan niet wachten om ze mee naar huis te kunnen nemen

Jullie succes met de laatste loodjes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven