Moeite met de winter - Wie schrijft er mee?

25-10-2012 20:13 2982 berichten
Ik heb veel moeite met de winter. Mijn gewrichten doen pijn door de kou, ik kan sowieso absoluut niet tegen kou, en vorig jaar stond ik op een gegeven moment gewoon te huilen bij de bushalte omdat het niet wilde. Ik heb geen winterdepressie: Het gebrek aan licht is niet wat maakt dat ik me minder goed voel, het is echt een gebrek aan warmte. De bus missen en wéér een half uur moeten wachten terwijl ik mijn voeten niet eens meer voel. Ik word letterlijk boos op de kou, op de regen in de herfst, en sneeuw vind ik al helemaal een drama. Ik vind het vies en gladheid vind ik doodeng. Ik ben afhankelijk van het openbaar vervoer en bij de eerste sneeuwvlok rijdt de trein weer niet. Vorig jaar heb ik eens twee uur (!) op een bus moeten wachten. De winter zorgt er ook voor dat ik vaker mijn afspraken niet nakom, de boodschappen dagenlang uitstel en ieder jaar zie ik weer op tegen die ellende. Met vervolgens weer een zomer waarin ik niet op kan laden omdat het zowat alleen maar regent. Het voelt haast alsof ik niet meer functioneer zodra de temperatuur onder de 10 graden komt.

Aan de andere kant ben ik echt dol op de feestdagen. Vind ik het heerlijk om met warme choco en een goede film op de bank te hangen, en heb ik alweer weken kaarsjes op tafel staan. Het ijssculpturenfestival vind ik bijvoorbeeld ook erg leuk. Ik ben een echte huismus, lekkere cake bakken, 's avonds bordspelletjes spelen, gourmetten. Heerlijk! Kerstmarkten vind ik geweldig. Ik word blij van de extra koopavonden en ik kijk echt uit naar mijn verjaardag begin december. Ik vind de feestdagen wél oprecht gezellig, ik vind december echt een feestje!

Vanaf januari vind ik het dan ook extra lastig, omdat dan de feestdagen voorbij zijn maar de kou er nog een aantal maanden is. En dit jaar wil ik zo graag dat het anders is. Ik wil mezelf niet weer zo 'vast zetten', mezelf zo tegenwerken en zo tegen de winter aan schoppen zeg maar. Ik wil leuke dingen blijven doen, doen wat me energie geeft. Ik ben begonnen met een lijst van fijne dingen in de winter. Ik wil er echt iets van maken, zeker omdat de winter ieder jaar opnieuw terugkomt en ik zal daar toch gewoon mee moeten dealen. Misschien ga ik zo de winter ooit zelfs nog wel leuk vinden!

Er zijn hier ongetwijfeld meer mensen die moeite hebben met de winter, en misschien willen jullie met me mee schrijven? Een soort van 'help elkaar de winter door' - topic. Mijn doel is dus om de winter zo leuk mogelijk te maken en het lijkt me fijn om elkaar daarin te motiveren zeg maar.
quote:Kerstvrouw schreef op 02 december 2015 @ 15:13:

Ach stik verkeerde topicTuurlijk
Alle reacties Link kopieren
Tja. "Cold weather kills far more people than hot weather"

http://www.sciencedaily.c ... /2015/05/150520193831.htm
quote:Kerstvrouw schreef op 02 december 2015 @ 15:13:

Ach stik verkeerde topicJa hoor, ongelukje natuurlijk
Sorry hoor ik ben van slag omdat ik vandaag te horen heb gekregen dat mijn oma gisteren is overleden, jeez, doe toch niet zo moeilijk.

Was pas midden 70, veel te jong, maar ja dat gevoel dat ik ervaar zullen jullie wel nooit leren kennen.
quote:Kerstvrouw schreef op 02 december 2015 @ 16:44:

Sorry hoor ik ben even in de war omdat ik vandaag te horen heb gekregen dat mijn oma gisteren is overleden, jeez, doe toch niet zo moeilijk.

Was pas midden 70, veel te jong, maar ja dat gevoel zullen jullie wel nooit leren kennen.Pardon? Mijn moeder is plotsklaps gestorven toen ze 67 was. En dan mag je nu terug naar je eigen topic.
quote:heavydrizzle schreef op 02 december 2015 @ 15:46:

Tja. "Cold weather kills far more people than hot weather"

http://www.sciencedaily.c ... /2015/05/150520193831.htmZo!
Waarom dan steeds dat gezeik om een foutje? Dat jullie me als een antagonist zien zegt meer over jullie dan over mij. Ik kan schijnbaar nog niet meer per ongeluk iets plaatsen of ik krijg al gedonder hier. Kun je nagaan wat voor mensen hier zitten. Gevoelloos en zonder begrip.

Dahaaaaaaaaag!
En Yasmijn, ik heb alleen nog mijn moeder en zus over.
Dames dames wat een onrust weer wees wat liever voor elkaar er is al zoveel ellende op de wereld....😙😙😙
Gecondoleerd Kerstvrouw.
Stressed is just desserts spelled backwards
Dank je, Maleficent, lief van je.
Ten eerste gecondoleerd. En ten tweede kun je iets wat je verkeerd geplaatst hebt ook gewoon weghalen.

Ten derde, mijn oma was pas 65 toen ze overleed aan kanker, dus hoezo zullen wij dat gevoel nooit kennen? Nog niet te spreken over mensen hier die al jong hun ouders zijn verloren...
Gecondoleerd Kerstvrouw.

En verder: als je niet al eerder steeds dit soort posts hier geplaatst had, wél bewust en expres, dan had men waarschijnlijk anders gereageerd, zo werkt dat.

Vandaag valt mee.. het is nog droog! Hoop dat het zo blijft, want mijn man had vorige week de ruitenwissers een paar keer in storing. Ze deden het niet meer, niet handig als het regent. Ik ben daar gisteren mee naar de garage geweest, kreeg ik de vraag "Stonden ze niet op intervalschakelaar, weet u hoe die werkt?".. ik was perplex en later in de auto kwam het stoom uit m'n oren (gelukkig niet letterlijk, zou de autoruit weer van binnen beslaan) Vandaag ga ik vragen of ze die vraag ook aan mannen stellen.

Ik heb verdorie langer mijn rijbewijs dan dat broekie achter de balie kon lopen en dan krijg je zó'n vraag.

Afijn, gisteren hadden ze dus geen tijd, dus moet ik er vandaag weer heen. En dus zou het handig zijn als het droog blijft.
Later is nu
Nou, excuses dan, ik neem die woorden terug. Maar.... zouden jullie dan op een normale manier op zo'n aanvallende posts kunnen reageren als jullie je zo rot voelden? Het was gewoon een opwelling, we zijn toch mensen en we hebben allemaal gevoelens?
Rot voelen? Ik voel me helemaal niet rot. Waar haal je dat vandaan? Omdat ik een hekel heb aan de winter?

Tja, het hoort erbij he? En dan even lekker klagen. Zo werkt dat.
Ik heb het niet over de winter, ik heb het over het overlijden van mijn oma. Dat ik me daardoor rot voel. Lezen.
Ow oke. Sterkte.
Ik wens jullie allemaal een mooie dag xxxxx
Hoi allemaal,

Ik ben nieuw op het forum, ik was specifiek op zoek naar een topic waar over de winterdip gepraat wordt en dat heb ik hier gevonden 😀

Het begint bij mij meestal vrij plotseling. Vorig jaar was het begin januari, en nu dus in december. Ik merk dat ik me angstig en onrustig ga voelen. Een stuk minder vrolijk, moe, en soms ook het gevoel dat alles wat onwerkelijk is ofzo. Herkent iemand deze gevoelens? Ik probeer enorm om tegen mezelf te zeggen: dit gaat over, kop op, positief zijn etc etc, maar het blijft gewoon een k#tgevoel....😔

Liefs!
Moppie, ik denk dat de meesten hier het zeker herkennen. Een onwerkelijk gevoel kan ik het zelf niet noemen, maar ik voel me gewoon rot. Heb ook een veel korter lontje naar mijn kinderen toe Gisteravond was ik weer nergens toe in staat en eenmaal in bed moest ik opeens zo huilen. Gewoon omdat het verd*mme nog maar 8 uur per dag licht is, omdat we alleen maar binnen zitten en er niks uit mijn handen komt. Dat deze maanden alleen maar het uitzitten van de dagen zijn, gewoon tijdverspilling. Met de temperatuur kan ik nog redelijk leven, al zou ik die ook liever 10 graden hoger zien of meer, maar dat donker Wat is dat kut zeg!
Hai moppie1980 ik herken het ook wat vermoeider minder zin om wat te doen ik heb vooral een hekel aan regen en donker weer weinig buiten zijn ik kan niet wachten tot de lente!
Probeer, als de zon schijnt, toch naar naar buiten te gaan, dat scheelt toch weer.

Nu schijnt hier het zonnetje dus ik ga er zo maar even op uit met mijn oudste zoon.
Stressed is just desserts spelled backwards
Gisteren was het hier heerlijk week. Ben een stuk gaan wandelen en voelde me meteen een stuk beter! En over twee weken gaan de dagen weer lengen meiden!
Hier is het nu geweldig mooi weer. Zonnig en strakblauwe lucht. Mag van mij aanhouden tot volgend jaar november ofzo
Later is nu
Vandaag is het zonnig inderdaad en zacht weer nog 2 weken dan wordt het al weer lichter in de avond!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven