3 maanden moeder, wie kletst er mee?

18-09-2008 14:56 541 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier is het gezellig! Allemaal 3 maanden mama's om mee te kletsen.

Hier is het nieuwe schema, Wolkewietje bedankt!

Wij gebruiken mc alleen in de auto, als we gaan winkelen hebben we altijd de bak bij ons. Maxicosi past ook niet op onderstel van de kinderwagen. Wel op dat van de quinny zapp, maar dat ding gebruiken we alleen om naar de auto te gaan (ik ben nogal lui en vind de maxicosi met minisimb erin erg zwaar.) Heel soms even een tussenstop bij de winkel en dan gaat de mc in de winkelwagen.

De verkleiner zonder piepschuim zit er nog in, wel helemaal omhoog geschoven. Mc staat ook zo op stoel dat minisimb ligt.

Minisimb kan nu echt van buik op rug rollen. Oefenen met buikliggen om plat hoofd te voorkomen werkt dus niet meer; meneer rolt direct weer op zijn zij/rug! Hij heeft nu ook een nieuwe bezigheid: spuugbelletjes blazen.

Wolkewietje, wat fijn dat jouw baas zo meedenkt! En fijn dat je thuis kunt werken. Wat doe je ongeveer? Kan best dat je dat al eens verteld hebt, maar ik ben het even vergeten.

Ico, ik geef nog alleen bv. Vandaag dacht ik wel dat minisimb me zowat het eten uit de mond kijkt. Als man terug is misschien toch eens met fruit beginnen. Cb vindt dat ik tot 6 mndn moet wachten, maar dat duurt nog zo lang. Hij is vandaag precies 4 mndn. Of beter, gisteren. De kinderstoel kan pas als ze zelf kunnen zitten, toch? Volgens mij is dat wanneer ze zelf op hun kont kunnen gaan zitten vanuit een liggende positie, dus niet als jij ze ergens neerzet.

Wat vonden jullie nou het leukste kraamkadootje? Vandaag heb ik vast iets voor ons nieuwe neefje gekocht, maar ik vind het zo lastig om 'het' kado te bedenken. En ik vind het wel het leukst als het een verrassing is, vind het zelf ook spannend als ik nog niet weet wat ik krijg. Neefje krijgt: boek van de mol die wil weten wie er op zijn hoofd gepoept heeft, boek met cd met kinderliedjes, een knisperbeest van lamaze (heeft minisimb een vlinder van waar hij heel blij mee is) en 2 erg mooie rompertjes (niet de saaie witte van de hema die minsimb draagt). Wij kregen van zwager en schoonzus erg leuke kleertjes, maar ook een vreemde schildpad die valse muziek maakt met knipperlichtjes in zijn buik. Ik zag dat ding later bij Bart Smit staan en bleek nog duur te zijn geweest ook. Nu hoop ik maar dat ze onze kado's leuk vinden.

Wat wij heel leuk vonden was een badjas van Lief! met geb. datum en naam erop geborduurd en dus die voelvlinder.

Nu snel naar bed, ben erg moe.
wij hebben ook een badjasje gekregen, vind ik supermooi en schattig en lief, echt een van de mooiste dingetjes die we hebben gekregen, maar als ik heel eerlijk ben gebruiken we 'm nooit, ik vind een badjas voor een baby gewoon super onpractisch.....Moet je die kleine tegenstribbelende armpjes erin wurmen, hij blijft nooit echt lekker dicht zitten, er steken blote beentjes en voetjes uit... ik vind het veel handiger om baby meteen na het bad lekker in een grote zachte omslagdoek te wikkelen.

Dus het mooie badjasje is een of twee keer gebruikt voor de vorm en voor de foto, en prijkt nu aan een haakje op een mooi plekje aan de muur van Lillameisjes kamer. Voel me wel een beetje schuldig tegenover de gever, een hele goeie vriendin die dit met veel zorg heeft uitgekozen en er denk ik veel voor heeft betaald (duur merk).....
Mooiste cadeautje; van vriendinnen een mooi bloemvormig houten bord, met daarop de bloemen zoals in 't geboortekaartje en naam en geboortedatum. supermooi!!

Vond ik gewoon heel bijzonder.

Verder van vriendengroep een doomoo-seat. Ideaal, die gebruik ik ipv wipstoeltje.

Hier zeggen ze op 't CB ook wachten tot 6 maanden met fruithapje, maar heb 't idee dat dochter er wel aan toe is. Dus ga over 'n tijdje ook rustig aan beginnen. En dan nog maar niet op kdv, maar gewoon thuis af en toe een potje.

@ Simbatje: Ik ben secretaresse op PZ bij een IT bedrijf, voor 24 uur (3 dagen) in de week. Echt een goeie werkgever, en ook een goeie manager trouwens (niet onbelangrijk!).

Begin dit jaar had Wolkenmeisje flinke buikgriep, ze was echt goed ziek. Eigenlijk moest ik werken op die dagen, maar wilde per se zelf voor haar zorgen. Het voelde gewoon niet goed om te gaan werken en haar bij oma achter te laten. Niets ten nadele van oma (mijn moeder), maar ik wilde er gewoon zelf voor haar zijn, moederinstinct denk ik. Ik had mijn manager gebeld en gezegd dat ik een dag zorgverlof wilde opnemen en dat was prima. Toen ik twee dagen later weer op het werk was (Wolkenmeisje was al weer een heel stuk opgeknapt) riep mijn manager me naar zijn kantoor. Hij vond het niet nodig dat ik een dag vrij had genomen om voor mijn zieke Wolkenmeisje te zorgen, want ik was die dag gewoon bereikbaar geweest en als Wolkenmeisje sliep, zat ik achter mijn laptop ook nog allerlei werk-dingen te doen. Nou gaat zorgverlof natuurlijk niet van je vakantiedagen af, maar dat had mijn manager toen even niet door. Maar ik vond het wel super van hem!

Wat een verschil tussen de CB's zeg. Toen ik er 2 weken geleden was met Wolkenbaby zei de arts dat ik vanaf 4 maanden mocht beginnen met fruit. Dat is dus morgen... Maar ik wacht nog even tot ik over 2 weken weer bij het CB ben geweest, want ik vind 4 maanden wel een beetje vroeg. De arts zei trouwens wel dat we wel moetsen kijken of hij er aan toe is, dus idd het eten uit je mond kijken of smakken enzo. Ik heb het nog niet veel gezien bij Wolkenbaby, dus ik ga niet meteen morgen de fruithappen uit de kast trekken.

De mooiste kraamkadootjes: twee schilderijtjes die Wolkenmeisje samen met oma voor Wolkenbaby gemaakt heeft, een met kuikentjes en een met een muis (uit het boekje van Kleine Pluis waar Wolkenmeisje helemaal weg van was/is). Ook leuk: Zootjes (donkerblauwe en bruine), een stoffen stoeltje van Nijntje, het grote voorleesboek van Dikkie Dik, een goedgevulde kraammand van vrienden die in het buitenland wonen, een heerlijk zacht boxkleed (zelf uitgezocht), een badjasje met de voorkant van het geboortekaartje erop geborduurd.
Dag,

Wolkewietje, fijn dat je baas zo lekker meewerkt. Maargoed, jij zal in ruil ook welwillend naar hem toe zijn.

Ons leukste kraamkado... Ik vond de kraammand van mijn ouders leuk, elke dag iets uitpakken. Van mijn ouders kregen we een leuk jurkje, precies mijn smaak. De babygym die we van een vriend kregen vond ik spuuglelijk, maar deze bleek wel heel practisch te zijn, eerst om onder te spelen, later als een soort van 'rollator' om mee te lopen

Verder veel in verkeerde maten gehad ja, bijvoorbeeld korte mouwtjes maat 62 en 68... En voor Zoon destijds een winterjasje maat 68 die hij dan weer in de zomer aankon...

Over het uit je mond kijken van eten: ik las hier op het forum een keer een mooie uitspraak. Iemand schreeft: "ze kijkt ook graag naar mijn autosleutel, maar die wil ze ook niet opeten!". Wat ik er mee wil zeggen... kinderen zijn nieuwsgierig naar wat jij aan het doen bent, niet zozeer nieuwsgierig naar het eten op zich, want ze weten niet beter... (En vergeet niet... je mag nog heeeeel lang je kindje voeren )

Kindjes kunnen in de kinderstoel als ze kunnen zitten. Soms wordt gezegd dat kinderen zelf moeten gaan zitten. Mijn zoon deed dat pas met een jaar, terwijl hij met 4 maanden kon zitten. Als we met kinderstoel en fietsen hadden moeten wachten op het zelf gaan zitten... (We zijn met fietsen begonnen met 7 maanden, nadat het CB had geconstateerd dat hij qua sterkte en zitten op het niveau van 9 maanden zat. Toen vond ik dat we best konden fietsen :-) )
Shirtjes met korte mouwtjes trek ik dochter gewoon aan als het koud is, maar dan met een romper met lange mouwen eronder (liefst van badstof voor de warmte). Staat hartstikke leuk! Broekjes die niet zo warm zijn doe ik met een maillot eronder, meteen het probleem van de sokken die altijd uit gaan opgelost. Voor winterjasjes in de zomer heb ik geen oplossing......;-)

Zeef, ik denk dat je gelijk hebt: mijn dochter kijkt naar alles, dus ook naar ons eten en drinken. Niets is mooier dan zo'n grote glimmende mok of vork die steeds van de tafel naar mijn mond beweegt en terug. Maar ze maakt geen onderscheid tussen eten of iets anders, als het maar leuk is om naar te kijken. En ook smakken en alles in haar mond stoppen doet ze, maar dat heeft volgens mij niets met willen eten te maken, kinderen stoppen alles in hun mond omdat ze daarmee leren en ontdekken. Het voelen van verschillende texturen en temperaturen is natuurlijk wel tevens een voorbereiding op het latere eten, maar het in de mond stoppen van dingen is volgens mij niet per definitie een teken dat een kindje toe is aan eten.

Meestal wordt dacht ik geadviseerd om tot 6 mnd te wachten met hapjes, en dat is volgens mij omdat het maag-darmstelsel voor die tijd nog niet rijp genoeg is? Maar dat weet ik niet zeker, weten jullie daar meer over?

Ik vind boekjes ook altijd heel erg leuk om als kraamkadootje te krijgen, kan je niet vroeg genoeg mee beginnen volgens mij. Ik lees soms al wel voor aan dochtertje, ze begrijpt er natuurlijk nog niks van, maar de gekleurde plaatjes zijn leuk om naar te kijken en het luisteren naar mijn stem vindt ze ook leuk.
Voorlezen doe ik ook veel. Wolkenmeisje wil graag en veel voorgelezen worden en als het ff kan dan neem ik Wolkenbaby ook op erbij schoot als ik voorlees. Hij vindt het wel best :-)
Lilla, Maxicosi staat stevig hoor op het winkelwagentje. Ik blijf ook altijd in de buurt en zie er dus op toe dat het niet mis gaat. Nog nooit bij stil gestaan dat het zou kunnen vallen, test wel altijd even of hij stevig staat. In het karretje is geen optie, dan passen er niet meer genoeg boodschappen bij.

Leukste kraamkado; grote speelgoedkist en badjasje. Verder kan ik inderdaad alle kleren gewoon aan doen, maar trek t shirts ook aan met lange mouwen eronder (doe ik zelf ook).

Dochter heeft het 'praten' echt uitgevonden. Zelfs tussen het huilen door (gister op het CB), erg grappig. Gisternacht rond 0230 een half uur achter elkaar verhalen aan het vertellen geweest en daarna weer zelf stil geworden, moest er erg om lachen. Weet niet of ze in haar slaap praatte of gewoon wakker was, maar toch.

Dochter wordt sinds deze week 's ochtends weer eerder wakker. (rond 700 uur), maar ligt dan rustig te kletsen tot 730 uur.

Ik geef dochter al een tijdje pap, vorige week zijn we begonnen met oefenen van een lepeltje. Dochter vindt het erg leuk als ze niet enorme honger heeft (dan gaat het haar namelijk niet snel genoeg). Kijkt inderdaad ook wel veel naar als wij eten, maar is denk ik vooral leuk om te zien, kijkt ook de tandenborstel uit mijn mond.....

CB was gister weer... interessant. Kinderarts adviseerde mij vorige week om dochter meer voeding per keer te geven, ze ging dus van 4 keer 180+6 naar 4 keer 210+7, waarvan de laatste fles met rijstebloem. Mevrouw de verpleegkundige van het CB vond dit wel erg veel. Ik benoem wat hier de reden van is, zegt ze....'ik zou dan door alle flessen 180+6 geven, maar dan aangevuld met rijstebloem, waarvan 2 flessen met veel rijstebleom en 2 met iets minder rijstebloem....grrrrr. Ik ben en blijf eigenwijs en luister naar de kinderarts, want ze reageert op 210 goed, maar HOE BRENG JE MENSEN IN VERWARRING?!!!
@ Lievie: Dat heb je mooi omschreven: interessant. :-)

Ligt het nou aan mij, of vinden jullie ook dat de wijkverpleegkundigen op het CB veel mutsiger en betuttelender zijn dan de kinderartsen? Wij hebben een hele leuke arts, maar helaas is ze al maanden uit de roulatie. Haar vervanger is ook aardig, maar toch niet zo leuk. En van de wijkverpleegkundigen zou je bijna bang worden. Gelukkig is er een inmiddels vertrokken.

Het wordt weer heerlijk weer dit weekend, lekker naar buiten met de kindjes!
Er worden best veel badjasjes gegeven! Wij hebben er 1 in maat 86, dus minisimb moet nog even wachten tot hij 'm aankan. Een baby in een badjas wurmen lijkt mij ook niks.

@lievie, zo'n mooie speelgoedkist vind ik ook mooi, die hou ik in gedachten voor als mijn broer of zus ooit een kindje krijgen. Al schat ik in dat dat bij allebei nog heel lang duurt.

@zeef, klopt inderdaad wat je zegt, alles wat beweegt/ glimt/ geluid maakt is gewoon interessant, hoeft niks met eten te maken te hebben. Misschien toch nog even wachten met bijvoeden.

@lilla, minisimb draagt ook vaak polo'tjes of shirtjes met longsleeves eronder, vind ik wel leuk staan en zo kunnen dingen ook nog wat langer gedragen worden. En voor boekjes heb ik ook een zwak, daarom lees ik hem nu al af en toe voor. Er is een topic over de kinderboekenweek, daar heb ik al wat titels vanaf gehaald om eens in de boekhandel te gaan bekijken. Ziet er zo leuk uit, een boekenplank met kinderboeken. Wat zijn jullie favorieten om voor te lezen? En gaat het dan meer om de plaatjes of toch het verhaal?

Volgens mij is een aantal mama's afgehaakt; het zijn telkens dezelfde die iets schrijven. Ik heb er eigenlijk nooit zo op gelet, maar dat is waarschijnlijk bij elk topic zo. Morgen gaan we een weekje weg, in die periode post ik waarschijnlijk niet, ligt eraan of er internet is. Laptop gaat sowieso mee om films te kunnen kijken bij slecht weer, dus als het kan... Je bent verslaafd of niet.

Bijna vergeten:

@wolkewietje, ik denk dat jij een erg leuke baan en leidinggevende hebt! Klinkt erg goed wat je erover schrijft. Ik bel na de vakantie even met de pz-man van mijn school over het kolven, stelde hij voor omdat dat sneller gaat dan mailen, maar dat komt ook helemaal goed.

@frutsje, is een doomoo-seat handig? Valt je baby daar niet makkelijk vanaf? Is toch een soort zitzak of niet? O, nu schiet me te binnen dat je daar ook zo'n verkleinder met gordels op kunt gebruiken. Lijkt me heel handig en vormt zich natuurlijk precies naar het lichaampje. Ga ik ook eens naar kijken!
Zo ik ben er ook weer hoor. Als ik heb gewerkt heb ik niet altijd puf om te reageren lees wel bij hoor. Maar reageren komt dan later dus als jullie me op woensdag tot en met vrijdag missen weten jullie hoe dat komt.

Fruithapjes: ja ik heb wel het idee dat L. er aan toe is maar of het verstandig is weet ik nog niet aangezien L ook exceem heeft. Het ziet er hetzelfde uit als bij T en die was er naar 2,5-3 jaar over heen gegroeid. Maandag moet ik naar het cb dus we zien wel wat ze zegt.

Hier zit de verkleiner er niet meer in in de mc. Al een paar weekjes al. En dat gaat prima.

L. heeft van de week wat vaker gedraaid van buik naar rug en ze doet ook haar best om van rug naar buik te draaien maar dat lukt nog niet echt.

En ze lacht, dan bijt ik speels in haar buikje zeg maar en dan moet ze lachen dan komt er zo'n heel schattig lachje ja is moeilijk te omschrijven.

Het leukste kraamcadeautje jee daar vraag je me wat. Om eerlijk te zijn weet ik dat niet zo goed.

Vandaag is T. lekker logeren bij opa en oma en wij gaan vanavond uit eten. Morgen zijn we 12 jaar samen.
Hoi,

Lilla, de adviezen m.b.t het geven van eerste hapjes varieert van 4 maanden tot 6 maanden. De fabrikanten van potjes met fruit en groenten zeggen 4 maanden (wat ik wel logisch vind, dan verkopen ze meer ) en sommige cb's zeggen 6 maanden, inderdaad omdat kindertjes er dan beter tegen zouden kunnen. Ik wacht zelf tot 6 maanden, dan vind ik het vroeg genoeg. Bovendien is het overstappen van borstvoedingsluiers naar vaste-voedingsluiers geen pretje

Over boekjes: ik vind "van Mug tot Olifant" echt geweldig. En die van de mol die wil weten wie er op z'n kop gepoept heeft. Boekjes die het bij Zoon heel goed doen zijn: alle boekjes van Kikker (Kikker en Varkentje, Kikker en Eend, etc), het boekje "Kusje Kusje" (weet naam van schrijver even niet), voorwerpen- en babywoordenboeken, Raad eens hoeveel ik van je hou en een boek met allemaal dingen over tractoren (inclusief geluid). Oh en Wiele Wiele Stap van Miep Diekman. Wij lezen zoon altijd voor als hij naar bed gaat, vanaf dat hij een jaar is ongeveer. Hij luistert altijd echt. We zijn nu bezig met "Mijn Eerste Woordenboek" van Van Dalen, omdat daar veel dingen in staan die hem aanspreken. Ik heb ook een tijdje Jip en Janneke voorgelezen, maar dat is gedateerd zeg!! Ik vind zelf boekjes zonder tekst ook leuk. Bijvoorbeeld "De Sneeuwman" van Raymond Briggs. En op dit moment kan je een leuk boekje in de winkel kopen zonder tekst, voor 2,50. Het heet De Fiets.

Lievie, suf zeg van dat CB... Ook een beetje raar dat ze blijkbaar hun eigen adviezen niet even opnemen in het digitale dossier, zodat ze kunnen zien wat ze hebben geadviseerd... Ik heb een tijdje erg getobt met spruw bij Dochter. Kreeg van CB, apotheek, assistent van de dokter en van de dokter zelf allemaal verschillende adviezen. Heb toen besloten om gewoon een persoon uit de kiezen van wie ik de adviezen aannam, in mijn geval de dokter. En de rest gewoon in de wind te slaan.

Wolk, hier zijn de verpleegkundigen inderdaad wat mutseriger dan de arts. De arts is echt een superleuk mens, heel relaxed. Ze is het eigenlijk altijd wel eens met hoe we het doen. Onze Zoon is een beetje buiten verhouding, niet dik, maar wel een stevig mannetje. De arts keek eens naar mij en zei toen "Ach, hij heeft uw bouw, maakt u zich maar niet druk, let alleen even op met het geven van drinken, niet teveel suikers in drinken, verder hoeft u zich geen zorgen te maken". Kijk, daar hou ik nou van. Geen gemuts en gemekker, gewoon lekkere Hollandse nuchterheid...

Simbatje, heel veel plezier op je weekend weg!

Er zijn volgens mij inderdaad wat mensen afgehaakt. Eigenlijk gebeurt dat altijd wel met nieuw geopende topics (die niet als doel hebben een discussie te vormen). Sommige mensen komen zich nog even 'afmelden', anderen laten zich gewoon niet meer zien. Ik ben ook een keer gestopt met schrijven op een topic (wel afgemeld hoor). Het was een topic met mensen met kinderen even oud als Zoon, en daar waren ook zo'n 20 mensen bij aangesloten, en op een gegeven moment kreeg ik het niet meer aangelezen. En als je je dan ook niet prettig voelt 'in de groep' haak je snel af.

Over de vraag over de boekjes: het is vaak een combi van plaatjes en verhaal. Toen Zoon kleiner was, kon hij niet te lang stil blijven zitten om naar het verhaal te luisteren. Dan las ik niet voor, maar vertelde gewoon een verkorte versie van het verhaal bij de plaatjes. Nu kan hij weer wel echt langer luisteren. Maar ook nu vindt hij de plaatjes helemaal leuk, omdat hij net leert praten en aan de hand van de plaatjes dingen benoemt (100x hetzelfde, dat wel)

Carla, gefeliciteer met je 12-jarig jubileum!

(Which reminds me dat wij overmorgen 7 jaar samen zijn. Ik vergeet het altijd weer...)

Grtz E.
Dank voor de felicitatie. Wij zijn lekker uit eten geweest en toen we thuiskwamen was T. ook thuis ze werd helemaal overstuur dat ze bij opa en oma moest slapen en wilde naar papa en mama toe. Voelde me erg vereerd en heb haar lekker geknuffeld. Nu ligt ze lekker in haar eigen bedje. Ze zei ook echt tegen opa en oma dat ze naar huis wilde en dat vond ik wel heel goed. Mijn ouders zeiden ook dat het de leeftijd is dat ze heimwee kunnen gaan krijgen.

Morgen gaat N (= vriend) nog de fiets van T ophalen bij zijn ouders.

We hebben overigens lekker gegeten want we wisten niet dat ze T. zouden komen brengen dus toen we thuiskwamen zat het huis vol hahahaha allebei de opa's en oma's en T. L. lag in bed.

Ik moet zeggen ik heb een goed CB. zowel de verpleegkundige als de arts zijn prima en krijg goede adviezen. Dat was al bij T. Heb bij T 1 x een arts gehad waar ik niet zoveel mee had maar toen ging ik later op een andere dag omdat dat mij beter uitkwam en kreeg toen ook een andere arts en dat is een hele erge relaxe arts net als de verpleegkundigen trouwens. Hebben me goed ondersteund met de reflux van L en het niet slapen van haar en me goed geadviseerd.

Dus hier geen klachten. Wel kijk ik gewoon wat ik meeneem van hun adviezen wat ik wil proberen soms geven ze een advies wat gewoon niet bij me past en dan doe ik dat niet.

Over boekjes hier lees ik T. veel Jip en Janneke voor ze zijn aardig gedateerd maar T vind ze leuk en zijn lekker kort.

Ook Liselotje vindt ze erg leuk. Ik heb een voorleesboek met allemaal verhaaltjes van dat echtpaar Ron schroder en......???? en dat vindt ze ook leuk zijn vaak in rijm en leest wel leuk.

Ook Nijntje is favoriet en ze heeft boekjes van Tessa en Tim (nu weten jullie meteen hoe mijn dochter heet hahahha). dus allemaal erg verschillend.

Zeef jij ook gefeliciteerd met je 7 jarig samen zijn
Heb net een bod gedaan op een fietsstoeltje op MP... vind het toch altijd wel spannend, dat bieden. Wil altijd meteen weten of het gelukt is, haha... Heb 30 euro geboden, 10 euro meer dan de vorige bieder, en dan via een directe mail aan de verkoper. Hopelijk reageert hij/zij snel...
@Carla76, Ik las dat jouw dochter ook last heeft van eczeem. Wat gebruik jij ervoor en waar zit het op haar lichaampje? Fijn dat je andere dochter eroverheen is gegroeid zeg!

Maandag komt bij ons een longverpleegkundige langs op huisbezoek om voorlichting te geven over eczeem, dat schijnt weer samen te hangen met longproblemen e.d. Eens even kijken of ik er wat meer goede info over kan krijgen.

Ik heb de knoop eindelijk doorgehakt. Vanaf deze week ga ik de borstvoeding combineren met de fles. Eerst wilde ik alleen de (te weinig) gekolfde voeding aanvullen met fv, maar toen bedacht ik me wat een energie het me kost om twee keer te moeten kolven en dat dan ook nog eens aan te moeten vullen (frustratie!!).

Ik ga de voeding van 10.30 en 18.00 vervangen en dan de rest bv. Dat geeft me al met al denk ik wel wat meer rust de komende periode.

Op dit moment zit ik dus met onwijze knaltieten , want dit is de eerste dag dat ik de voeding van 18.00 met de fles heb gegeven.

Wat leuk dat jullie met je kindje lezen, heb ik ook heel veel zin in. Ik heb een boekje van Nijntje gekocht en heb dit al een paar keer samen bekeken, maar of ie het nou echt leuk vond...

De leukste kraamcadeautjes zijn denk ik toch de dingen waarin het geboortekaartje terugkomt. Ik heb een heel mooi groot blik gekregen waar het kaartje op is geschilderd. Hier heb ik nu een soort van herinneringsblik van gemaakt met alle kaarten, z'n eerste speentje, mutsje, jasje, zwangerschapsdagboek en de krant van zijn geboortedag. Ik hoop dat ie dat later kan waarderen.

Ik heb trouwens een hele mooie fotocollage gemaakt en op plexiglas laten drukken voor m'n vriend. Echt mooi geworden en ziet er heel strak uit, een echte aanrader (www.plexiphoto.nl). Vandaag kwam ie binnen en m'n vriend was er zooo blij mee.
Sow, jullie gaan snel zeg...

Ico; fijn dat je de knoop hebt doorgehakt! Zal veel rust geven!

Simbatje; die doomoo-seat is heel fijn. Nu heb ik inderdaad de bovenkant met de 'gordel' erop zitten. Hoor wel van anderen dat als ze echt gaan draaien het geen succes is EN je ze dan niet alleen kan laten. Fruithapje kan dan natuurlijk wel, want daar ben je bij. Is ideaal, want vormt zich idd naar haar ruggetje. Ik schuif hem ook overal heen, geeft geen krassen ;).

Lievie; wat een tegenstrijdigheid op het CB. Kan me voorstellen dat je dan niet weet wat je moet...

Wie van jullie gaat er naar de jonge gezinnenbeurs??? Ik ga vrijdag de 31e, met een vriendin (baby van 2 maanden). Gezellig!!

Morgen wordt dochterlief gedoopt. Daarna heb ik hier in huis allemaal lekkere tapashapjes, zelfgemaakt. Heb er zin in!!

Liefs
@ Zeef: Ik las pas iets over het Eerste Woordenboek van Van Dale. Is dat leuk? Wolkenmeisje leest ook graag en is heel leergierig. Misschien wel een idee voor 5 december.

@ Carla & Zeef: Gefeliciteerd!

@ Simbatje: Veel plezier en geniet ervan!

Jip en Janneke lees ik vaak voor voor het slapen gaan, vooral de verhaaltjes over Takkie zijn hier favoriet. En overdag worden de boekjes van Barbapapa toch zeker wel een aantal keer gelezen. Gelukkig zijn dat er maar 3.....

Raad eens hoeveel ik van je hou hebben we ook, maar dat lees ik eigenlijk nooit voor. Het is nog te beladen, omdat ik dat ook heb voorgelezen op de begrafenis van onze tweeling. Het boekje zit ook in de herinneringsdoos.

Wolkenbaby is vandaag precies 4 maanden oud. Vanmiddag wilde hij niet slapen, hij was na een uurtje slapen weer klaarwakker. Ik heb hem uit bed gehaald en heb hem zijn eerste fruithapje gegeven. Hij vond het lekker, de perenprut van Olvarit. Al was het happen van een lepeltje wel even wennen (en lekker knoeien!). Maar uiteindelijk heeft hij een half potje naar binnen gewerkt! En hij zat maar te lachen :-)

Ik was eigenlijk van plan om nog een aantal weken te wachten, maar Wolkenbaby heeft verder geen allergieën of andere bijzondere dingen, dus ik heb het maar gewoon geprobeerd.

Komende zaterdag ga ik met mijn moeder een dagje winkelen. Ik woon vlak bij een grote en leuke winkelstad, dus we hoeven niet ver te gaan. Heb er echt zin in! En ze staat erop om een nieuwe winterjas voor me te kopen, dus dat is helemaal leuk!

Kijken jullie wel eens naar Derek Ogilvie (o.a. de babyfluisteraar)? Daar gaan Wolkenman en ik volgende week heen. Het is een theatertour, dus geen enkele garantie dat we uit het publiek worden gepikt omdat er "iemand" voor ons zou zijn. Al hopen we daar natuurlijk stiekem wel een beetje op
@ Frutsje: Een hele fijne dag morgen!

Het valt me trouwens op dat er weer veel kindjes gedoopt worden. En (in mijn eigen omgeving dan) ook vaak van ouders die verder niets/niet veel met de kerk of het geloof hebben. Van huis uit zijn ze dan wel katholiek maar ze doen er in het dagelijks leven niets/weinig mee.
Zo, eindelijk de tijd gehad om eens lekker bij te lezen. Man is op stap en Meiseltje ligt op bed ... wat een rust!

@ Carla: gefeliciteerd met de 12 jaar.

@ Zeef: gefeliciteerd met de 7 jaar. Ben je nu de gelukkige eigenaar van dat fietsstoeltje?

Ik vond de 'persoonlijke' kraamcadeau's het leukst. Van mijn collega's kreeg ik een slabbertje, spuugdoekje en badjasje met Meiseltjes naam erop. Ook heeft iemand haar naam en geboortedatum als een soort van schilderijtje geborduurd (heet het dan borduurderijtje?) en in laten lijsten. Meestal hou ik niet zo van borduursels, maar dit was wel erg mooi en ook in de kleuren van haar kamer.

Wel een leuke vraag Simbatje. Mijn nicht is nu zwanger en ik zat ook al te bedenken wat ik haar voor leuks kan geven. Zat ook te denken aan een 'Hoe overleef ik ... mijn baby'-pakket, met bijvoorbeeld Cinababy, massagetechnieken tegen krampjes, Luuf enz. Hebben jullie druppeltjes, smeerseltjes, tips en trucs om mijn survivalpakket compleet te maken?

Heb vandaag die babydoos gehaald bij de prenatal en daar zat zo'n groentehapje in vanaf 4 maanden. Ik wil zelf ook liever wachten tot 6 maanden, ook omdat m'n man allergisch is voor een aantal fruitsoorten.

Bij mijn CB zijn ze ook erg goed in tegenstrijdige berichten. Niet alleen daar trouwens. Toen Meiseltje 1 week oud was, dacht de kraamverzorgster spruw te zien. De verpleegster van het CB die langs kwam bevestigde dat, maar de huisarts zei van niet. Toen bij het inloopspreekuur van het CB zei een verpleegster weer van wel, maar bij de eerste afspraak bij de kinderarts was het weer nee, om de keer daarna van de verpleegster weer een ja te krijgen. Dus. Ik denk wel dat het rpuw geweest is, omdat ze ook heel erg 'geklakt' heeft bij het drinken, ze maakte echt een herrie. Op het internet las ik dat dat een van de gevolgen is van spruw. (Al vond de verpleegster bij het CB dat dan weer onzin omdat de spruw al over was en ze nog steeds klakte). Ze doet het nu gelukkig steeds minder.

Gisteren naar het kdv geweest voor de intake. Maandag gaat Meiseltje er voor het eerst naar toe om te wennen Ik heb best wel zin om weer aan het werk te gaan, maar haar wegbrengen gaat denk ik wel een klein drama worden (voor mij, denk niet dat zij het heel erg gaat vinden). Hoe was jullie eerste keer wegbrengen?
He Wolkewietje,

Welke dag gaan jullie naar Derek? Ik ga er vrijdag heen met m'n zusje en m'n schoonzus. Misschien komen we elkaar wel tegen!

Ik geloofde vroeger nooit in die dingen, maar sinds m'n moeder overleden is hoop ik erin :-) Mijn schoonzus is 1 van haar tweeling kwijtgeraakt na 7 maanden zwangerschap, dus die wilde ook graag mee.
@ Darceltje: Wij gaan zondagmiddag. Dus we zullen elkaar niet tegenkomen daar Dat omschrijf je mooi, dat je er in hoopt. Zo hoop ik ook op een "teken" van de tweeling, niet eens zozeer bij Derek Ogilvie, maar meer in het dagelijks leven. Maar denk ook dat als je er op gaat zitten wachten, dat het dan niet komt. Ik ga binnenkort ook met een vriendin mee naar een bloemenseance. Daar is dan ook een medium en die ziet dan wie er bij je is/zijn. Mijn moeder is er ooit een keer geweest en volgens het medium waren haar ouders bij haar. Ben heel erg benieuwd daar naar, hoe dat zal zijn.
Darceltje, een hele grote tube Bepanthen (voor tepelzeer e.d), vlekkenspray, dextro energy en sudocrem? Zelf heb ik ook heel veel gehad aan m'n draagzak, een minimonkey, kost 25,- . Vooral in het begin veel gebruikt om hem in stil te wiegen, is ook gelijk een hangmatje voor in de box (www.minimonkey.nl).
Darceltje, nog twee survivel-kit-ideetjes: Venkelthee (voor de eventuele borstvoeding) (er schijnt trouwens ook borstvoedingsthee te bestaan, te koop bij De Tuinen geloof ik, maar heb ik alleen van horen zeggen) en Zwitsal scrubcreme voor mama (voor de broodnodige ontspanning).

Leuk idee, zo'n pakket!
Heel leuk idee! Buikcreme tegen striae kan er ook in (ja, dat heb je ook na je zwangerschap nog nodig, ik althans)

En perineummassagegel (of drijf ik nu door )
Weet even niet meer wie het vroeg over het exceem van L.

Ik gebruik nu alleen nog maar vaseline dat werkte bij Tessa ook erg goed. Dat houdt haar huid goed vet maar ze zeggen ook wel dat het je huid dus weer afsluit maar ja bij haar werkte het. Maar soms had ik dus een zalfje nodig waar dus wel wat hormoon in zit maar goed als je het goeie zalfje te pakken hebt dan hoef je maar even te smeren. Het is toch altijd even uitvogelen wat werkt. Bij Tessa hebben we ook een aantal zalfjes moeten proberen om erachter te komen welke werkte. Toen we daarachter kwamen heb ik dat zalfje ongeveer 1 a 2 keer per jaar nodig en verder was het te onderhouden met vaseline hier dus potten met vaseline doorheen gegaan.

Ik ben eerst nog bij de dermatoloog geweest met haar omdat mijn huisarts het niet meer wist en die schreef dus het goede zalfje voor. Wel ben ik erachter gekomen dat Tessa niet tegen onderhoudszalfjes kan die ze ook voorgeschreven kreeg daar kreeg ze het juist weer van. Dus die gebruikte ik dus ook niet meer.

Lotte (dat is de naam wordt gek van die afkortingen!!!) heeft het alleen op haar buik maar ze beginnen wel rood te worden dus ik ga morgen de huisarts bellen om even langs te komen en ik wil graag een zalfje.

Morgen moet ik ook naar het cb ben benieuwd wat de verpleegkundige ervan zegt.

Het hele weekend drinkt Lotte de 1e en laatste fles niet zo goed ze loopt te zwaaien met haar armen en ik moet er moeite voor doen om die goed te laten drinken. We maakten haar nog altijd wakker om 22.30 voor de laatste fles. Nu heb ik net om 19.30 haar 210 gegeven met 7 schepjes en ga ik haar niet wakker maken en maar kijken hoelaat ze komt.

Ze dronk het in ieder geval helemaal op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven