Verwachtingen schoonmaakster

08-12-2015 15:40 190 berichten
Alle reacties Link kopieren
Verwacht ik teveel van een schoonmaakster als ik haar na een week aanmodderen een schema heb gegeven, zodat ze meer overzicht krijgt wat ze moet doen en ze zich hier dan alsnog niet aan houdt?

Ze maakt dingen niet af, maakt dingen als de wc half schoon, ook als ik haar vantevoren vraag om daar op te letten. Veel dingen stapelen zich op en doe ik uiteindelijk zelf maar. Ze heeft geen tijd te kort, gaat altijd eerder weg dan de afgesproken tijd en dan zegt ze klaar te zijn. Naderhand kom ik dan allerlei dingen tegen. Vind het lastig om te beoordelen of ik gewoon niet meer kan verwachten of dat ik een slechte heb getroffen en een nieuwe hulp moet zoeken, omdat het wel degelijk anders kan.
Je hebt er denk ik een getroffen die de kantjes er van af loopt en dat kan jij als opdrachtgever gewoon zeggen en anders einde afspraak.

Waarom heb je een poetsvrouw als je daarna zelf nog aan de gang moet!
Ja, het is tijd voor een nieuwe hulp. Die van mij maakt in een paar uurtjes mijn hele huis schoon, en vouwt vaak ook nog een wasje weg en ruimt effe de vaatwasser uit. Ik heb zelden iets waar ik niet tevreden over ben (maar ik ben ook niet echt heel kritisch misschien. Ik ben niet zo'n neat-freak )
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Zonde van je geld zeg als je alles over moet doen. Ik zou zeggen, zoek een andere
Dat dacht ik ook al. Heb een hulp om de dingen te doen die ik laat liggen en niet andersom... Verwachtingen zijn niet te hoog dus.
Je verwachtingen zijn reëel. Ik zou een andere zoeken.
Ligt aan hoeveel je van haar vraagt, sommige mensen verwachten echt te veel qua tijd en hoeveelheid werk. Maar dat moet ze wat ze wel doet goed doen en niet eerder weggaan.

Dan zou ik een andere gaan zoeken per direct.
Ik ben zelf schoonmaakster en ik begrijp zelfs niet dat je iets niet kan afwerken en hiermee bedoel ik half afgewerkt! Zeker niet als jou schoonmaakster nog een schema krijgt ... wat een luxe! ik wou dat ik ergens een schema kreeg dan wist ik tenminste zeker dat alles wat iemand wenst gedaan is. En eerder weg gaan kan al helemaal niet!

Zonde als je daarna alles nog zelf moet doen dat kan toch niet de bedoeling zijn ik zou als ik jou was een andere hulp zoeken
Ik heb bij tijd en wijle hulp voor grote klussen maar ik denk toch dat ik haar vaarwel zeg, het is een rauwdouwer van jewelste, maakt alles veel te nat, ook het laminaat, gebruikt voor de WC, die ik nota bene bijna iedere dag schoonmaak, een hele fles Jif, neemt de kalender af met een sopje waardoor het ding nu verkreukt is en een paar weken geleden wilde ze een olieverfschilderij, dat we vorig jaar voor een aardig bedrag hebben laten restaureren ook al heeft het meer emotionele dan echte waarde, met een natte doek te lijf gaan, afstoffen met een zacht kwastje vond ze niet afdoende, ik was net op tijd weer in de kamer. Ik acht haar ertoe in staat een schuurspons te gebruiken voor mijn hoogglans keuken als er een vlek op een deurtje zit.
verba volant, scripta manent.
Ik heb ooit bij twee mensen schoongemaakt. Ene gezin gaf duidelijke instructies, er was een wekelijkse taak en elke week iets extra's. Tijd was prima vol te maken en mensen waren zeer tevreden. Als de vrouw des huizen het niet na verloop van tijd weer zelf kon na haar revalidatie was ik er nu misschien nog wel geweest.

Andere gezin gaf nauwelijks opdrachten maar wel klachten achteraf. Was ook geen goed materiaal aanwezig. Ramen kappen met een geel doekje en opwrijven met een theedoek, hoogzomer in de zon. En toen klagen over strepen. Ze hadden kinderen en regelmatig lag er nog een bak lego door de huiskamer voor ik kon beginnen, zo ook bergen troep op de slaapkamers. Daar was ik snel weg.

Ik denk dat duidelijke instructies voor beiden het makkelijkst werken. En gaat het niet dan neem je afscheid.
quote:MarianneDavids schreef op 08 december 2015 @ 16:04:

Ik heb bij tijd en wijle hulp voor grote klussen maar ik denk toch dat ik haar vaarwel zeg, het is een rauwdouwer van jewelste, maakt alles veel te nat, ook het laminaat, gebruikt voor de WC, die ik nota bene bijna iedere dag schoonmaak, een hele fles Jif, neemt de kalender af met een sopje waardoor het ding nu verkreukt is en een paar weken geleden wilde ze een olieverfschilderij, dat we vorig jaar voor een aardig bedrag hebben laten restaureren ook al heeft het meer emotionele dan echte waarde, met een natte doek te lijf gaan, afstoffen met een zacht kwastje vond ze niet afdoende, ik was net op tijd weer in de kamer. Ik acht haar ertoe in staat een schuurspons te gebruiken voor mijn hoogglans keuken als er een vlek op een deurtje zit.

Ik zie nu een soort slapstick voor me (zoiets als mijn dreumes me gaat 'helpen' met schoonmaken, dan hoef ik niet meer naar de sportschool ) dit meen je niet? Weg ermee!

Ik ben benieuwd naar het schema. Er was ooit een forumster die een heel bijzonder schema had namelijk.

naast het hele huis van drie verdiepingen dweilen, tig badkamers boenen, en stofzuigen ook nog de was en elke dag een grote extra klus zoals de gordijnen strijken ofzoiets.

Dus ik heb nog geen oordeel.
Jij bent de werkgever/opdrachtgever. Wanneer ze niet voldoet aan wat je afgesproken hebt dan zou ik niet verder gaan met haar.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Het is me niet helemaal duidelijk. Hoe bedoel je met na een week aanmodderen? Is ze voor het eerst geweest en komt ze elke week, of is ze al zeven dagen achter elkaar geweest?

Wat zijn haar taken in hoeveel tijd? Ben jij thuis als zij er is of werkt ze zelfstandig, met een sleutel?

Wat kom je bijvoorbeeld zoal tegen, wat niet naar je zin is? Het is een nieuwe werkster neem ik aan, heb je voorheen al een werkster gehad of is dit de eerste keer?
Er is inderdaad sprake van een werkgever/werknemer verhouding, je betaalt voor het werk dus je bepaalt wat er moet worden gedaan en ook in bepaalde gevallen hoe iets moet worden gedaan. Zo werkt het ook in het bedrijfsleven, je krijgt een salaris voor het op de juiste wijze uitvoeren van de werkzaamheden waarvoor je bent ingehuurd.
Wat verwacht jij dan qua taken en tijd? Het kan best dat je teveel verwacht.
De meeste mensen willen het huis aan kant en soms het strijkgoed gedaan. Ik heb alleen specifieke klussen, bijv. ramen zemen, ik kan niet op een trapje staan om bepaalde redenen, man kan een arm niet optillen vanwege een schouderprothese. Een andere keer zijn het de deuren, de galerij of de badkamer in alle hoeken en gaten.
Als de hulp niet schoonmaakt zoals jij van haar verwacht, leg het haar dan nog eens duidelijk uit. Voldoet ze niet aan die verwachtingen, dan zou ik naar een ander uitkijken.

Niet iedereen is namelijk geschikt als schoonmaakster. Ze wordt betaald om haar werk goed te doen, maar maak haar wel duidelijk hoe jij dat gedaan wil hebben.
quote:vruchtgebruik schreef op 08 december 2015 @ 16:17:

[...]

Ik zie nu een soort slapstick voor me (zoiets als mijn dreumes me gaat 'helpen' met schoonmaken, dan hoef ik niet meer naar de sportschool ) dit meen je niet? Weg ermee!

Ik ben benieuwd naar het schema. Er was ooit een forumster die een heel bijzonder schema had namelijk.

naast het hele huis van drie verdiepingen dweilen, tig badkamers boenen, en stofzuigen ook nog de was en elke dag een grote extra klus zoals de gordijnen strijken ofzoiets.

Dus ik heb nog geen oordeel.Zoiets herinner ik me. Die hulp kan maar beter een shirt aantrekken waarop het motto "het onmogelijke doen we direct, wonderen duren iets langer" staat.
.
Het lijkt mij best veel Azuri wat je van haar vraagt. Misschien toch iets teveel als je alles voor 100% op jouw manier gedaan wil hebben. Vraag het haar gewoon of het niet teveel voor haar is?
Maar waarom maakt ze dan de tijd niet gewoon vol?
quote:Azuri29 schreef op 08 december 2015 @ 17:19:

Maar waarom maakt ze dan de tijd niet gewoon vol?Misschien is ze uitgeput?? Vraag het haar.
Misschien voor ze eerder vertrekt effe door 1 of 2 ruimtes lopen en haar wijzen op wat er nog niet gebeurd is?

Want uiteindelijk betaal je haar waarschijnlijk wel voor de volledige uren.

Es een enkele keer iets vergeten zou ik nog begrijpen.

Elke dag een kwart vergeten én tijd over hebben ... dat kan er bij mij echt niet in.
Zoals je het beschrijft klinkt het alsof de hulp de kantjes ervan afloopt.

Maar vijf weken lang? Iedere dag? Een paar uur? Dat klinkt alsof er iets bijonders met jou of je huis is.
Wat versta jij onder "een grote beurt"?

Hier in m'n eigen huis, heb ik voor één verdieping de grote beurt geven, echt al wel meer tijd nodig dan jij de hulp geeft, naast wat er die dag nog meer moest gebeuren. Dan heb ik ook nog een al opgeruimd huis zonder kinder speelgoed her en der.

"remsporen" in wc's achterlaten , vind ik trouwens niet netjes van jou/ je huisgenoten.

Hoeveel eerder gaat ze trouwens weg, per keer?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven