Hoeveel gigabyte I Pad Mini kind?

08-12-2015 17:16 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo digitaal begaafde forummers,

Ik wil de komende maanden voor de kinderen een I Pad Mini kopen, maar twijfel over het aantal gigabytes. Is 16 genoeg?

Wat zullen ze met de tablet gaan doen?

- appjes downloaden ( en educatief en spelletjes)

- misschien tzt iets opzoeken

Wat gaan ze niet doen?

- tv kijken (uitzending gemist kijken we op de reguliere I Pad, dan kijk ik mee)

- film kijken

- foto's (ook op mijn I Pad)

Omdat dochters (5 en 7) tot nu toe slechts sporadisch een spelletje doen op mijn I Pad, heb ik niet zo'n goed beeld van wat me nu te wachten staat. Wat zullen zij de komende jaren gaan doen en wat is dus nodig. Op school wordt er geen internet gebruikt ( Vrije School), dus ik heb in mijn omgeving niet echt een referentiekader. Mijn idee is dat ze de I Pad Mini beperkt gebruiken maar dus wel kennis gaan maken met de mogelijkheden.

De keuze voor de Mini is ingegeven door het feit dat ik hem ook wel eens mee wil nemen naast mijn eigen I Pad.

Alvast bedankt voor het meedenken!
De toekomst is niet meer wat het was
Ik heb bewust voor 16 GB iPhone gekozen, op advies van de winkel. Want ik sla mijn documenten en foto's op in de iCloud (betaald abonnement voor extra ruimte). Is nog altijd goedkoper meer geheugen op de iPhone.

Kijk hoe groot het besturingssysteem is en hoe groot ongeveer apps zijn. Maar waarschijnlijk red je het met 16 GB
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ik gebruik zelf ook de extra i Cloudruimte voor foto's.

Ik had nog niet aan een iPhone gedacht eigenlijk...
Hier bewust voor 32 gb omdat er anders toch te weinig geheugen is.
quote:zzonnetje schreef op 08 december 2015 @ 17:30:

Hier bewust voor 32 gb omdat er anders toch te weinig geheugen is.

Wat heb je er dan allemaal opstaan?!

Ik heb op m'n iPhone 16 Gb, meer dan genoeg. Spelletjes, muziek, foto's en video's, alles staat erop.
Ik heb 64 Gigabite gekozen, omdat ik dan alles mooi op m'n iPad kan zetten, zoals werkstukken en lezingen.

Maar 16 gig is voldoende hoor, voor een paar spelletjes.
Ik wil denk ik idd gaan uitkijken naar een 16G, goede tijd in het jaar om er een op te kop te tikken.
Ik heb een iPad maar merk dat 16 gb net te weinig is. 32 is ruim genoeg. Beperk je niet door te denken dat je dit en dat er niet mee zult doen, misschien wil je dat later toch.

Ze kunnen er ook zelf foto's mee maken (mijn dochter van vijf vindt dat hilarisch, gekke bek trekken, foto maken en dan bewerken), als je op vakantie gaat en bv lang in de auto zit is een filmpje er op toch wel handig, dat soort dingen.
Als je er geen films/veel foto's/veel muziek/grote games op gaat zetten dan is 16 GB wel genoeg. Ga je voor grotere spellen of toch (kinder) filmpjes dan kun je 32 GB nemen. Kijk alvast even in de app store via Itunes hoeveel GB de spellen zijn die jij er op wil hebben.
Ik heb zelf trouwens 16 GB en is bij mij nu wel bijna te vol. Zou nu toch zelf voor 32 GB gaan.
Ik zou voor minstens 32 GB gaan: 16 GB is, ook als je er alleen spelletjes op zet, erg snel vol. Mijn kinderen hebben 32 GB ondertussen trouwens ook helemaal gevuld, maar daar deden ze tenminste nog twee jaar over.
Dan ga ik maar op zoek naar een 32G, dezelfde capaciteit die ik op mijn eigen iPad heb.
Geef ze een voetbal en een tol
quote:jennifer80 schreef op 21 december 2015 @ 05:34:

Geef ze een voetbal en een tol

Helemaal mee eens.

Toen mijn broer en ik een jaar of 12 waren mochten we van ons zelf gespaarde verjaardagsgeld onze eerste nintendo kopen. Ik hoop echt niet dat als ik kinderen heb over een paar jaar die ook alweer aan een scherm vastzitten.
quote:jennifer80 schreef op 21 december 2015 @ 05:34:

Geef ze een voetbal en een tolNou inderdaad, stel je voor dat ze in het hier en nu leven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven