Zorgverzekering
woensdag 9 december 2015 om 21:34
Ik ben gestopt met de pil en de kans dat ik in 2016 zwanger word en moet bevallen is natuurlijk aanwezig, dus ik ben op zoek naar een goede zorgverzekering, ik weet namelijk dat mijn huidige zorgverzekering niet alles dekt, zit nu bij anderzorg. En ik wil graag ook verzekerd zijn voor een ziekenhuis bevalling zonder medische indicatie.
Iemand tips?
(Ik weet dat de kans op zwangerschap niet zeker is, maar stel je voor dat... Dan wil ik wel goed verzekerd zijn)
Iemand tips?
(Ik weet dat de kans op zwangerschap niet zeker is, maar stel je voor dat... Dan wil ik wel goed verzekerd zijn)
woensdag 9 december 2015 om 21:44
op www.independer.nl kun je makkelijk zorgverzekeringen vergelijken.
link: https://www.independer.nl/zorgverzekering/intro.aspx
Je moet dan een aantal vragen beantwoorden (waaronder over kraamzorg) en dan rekenen ze de premie uit.
Succes!
link: https://www.independer.nl/zorgverzekering/intro.aspx
Je moet dan een aantal vragen beantwoorden (waaronder over kraamzorg) en dan rekenen ze de premie uit.
Succes!
woensdag 9 december 2015 om 21:54
Hier was idd laatst nog een topic over. Even in de zwangerpijler kijken.
Ik ga in januari bevallen.
Ik stap over op Kiemer, van Friesland verzekeringen.
Met de beste aanvullende betaal ik dan straks ¤115 per maand.
Dan heb ik zowel een poliklinische bevalling ( maar dat ga ik niet doen maar het is dan wel een optie) als de eigen bijdrage kraamzorg vergoed. Dit is ¤4,15 per uur normaal en je krijgt 49 uur gemiddeld.
Bij andere verzekeringen betaalde ik gemiddeld tussen de ¤8 en de ¤10 meer voor hetzelfde.
Ik heb gekeken op independer en zorgkiezer.
Ik ga in januari bevallen.
Ik stap over op Kiemer, van Friesland verzekeringen.
Met de beste aanvullende betaal ik dan straks ¤115 per maand.
Dan heb ik zowel een poliklinische bevalling ( maar dat ga ik niet doen maar het is dan wel een optie) als de eigen bijdrage kraamzorg vergoed. Dit is ¤4,15 per uur normaal en je krijgt 49 uur gemiddeld.
Bij andere verzekeringen betaalde ik gemiddeld tussen de ¤8 en de ¤10 meer voor hetzelfde.
Ik heb gekeken op independer en zorgkiezer.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
woensdag 9 december 2015 om 22:08
Ik zit bij CZ. Weet niet of dit beter of minder is dan anderen, maar wat ik relaxt vind van CZ is dat ik halverwege het jaar (elke 1e van de maand) mag upgraden naar een ander aanvullend pakket. Ik had Jongeren, maar mocht naar het Gezinnen pakket. Heb dit uiteindelijk pas op 1 november gedaan. Weet dat dit in ieder geval niet overal kan. En zo kan je een ander (of geen) aanvullend pakket houden (en dus minder betalen) tot het echt nodig is.
donderdag 10 december 2015 om 00:16
Pinkaholic, proficiat!
Ik ben nu 26 weken zwanger en ga ook overstappen op Kiemer. Vind het fijn dat daar ook veel fysio en alternatieve zorg vergoed wordt in het duurste pakket (dat in vergelijking met andere niet zo duur is). Kwam voor mij ook uit de test van de consumentenbond... Zit nu bij FBTO, daar hadden ze dit jaar een mooi aanvullend pakket (ook qua lactatiedeskundige en zo) maar dat is helaas flink uitgekleed in 2016 zag ik.
Ik ben nu 26 weken zwanger en ga ook overstappen op Kiemer. Vind het fijn dat daar ook veel fysio en alternatieve zorg vergoed wordt in het duurste pakket (dat in vergelijking met andere niet zo duur is). Kwam voor mij ook uit de test van de consumentenbond... Zit nu bij FBTO, daar hadden ze dit jaar een mooi aanvullend pakket (ook qua lactatiedeskundige en zo) maar dat is helaas flink uitgekleed in 2016 zag ik.
donderdag 10 december 2015 om 09:58
donderdag 10 december 2015 om 10:42
Ik heb de keus gemaakt! Zilveren kruis is het geworden! Korting via m'n werk en veel fysio! Want daar maak ik sowieso al gebruik van en met een eventuele zwangerschap denk ik dat ik er nog meer heen moet haha!
En alles rondom een eventuele zwangerschap is goed gedekt!
Gefeliciteerd pinkaholic, ik hoop ook snel een positieve test in handen te hebben!
En alles rondom een eventuele zwangerschap is goed gedekt!
Gefeliciteerd pinkaholic, ik hoop ook snel een positieve test in handen te hebben!
donderdag 10 december 2015 om 12:12
@rachelroos, dat hoop ik ook echt voor je!!!! Dankjewel, tis nog heel onwerkelijk!
Ik denk dat ik ook voor zilverenkruis ga ivm de korting.
Ook fysio gooi ik er extra in aangezien ik NU al erg last heb van m'n spieren en bekken...
En tandarts wil ik ook goed gedekt hebben omdat je toch veel mond klachten hoort!
Ik denk dat ik ook voor zilverenkruis ga ivm de korting.
Ook fysio gooi ik er extra in aangezien ik NU al erg last heb van m'n spieren en bekken...
En tandarts wil ik ook goed gedekt hebben omdat je toch veel mond klachten hoort!