Zorgverzekering

09-12-2015 21:34 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gestopt met de pil en de kans dat ik in 2016 zwanger word en moet bevallen is natuurlijk aanwezig, dus ik ben op zoek naar een goede zorgverzekering, ik weet namelijk dat mijn huidige zorgverzekering niet alles dekt, zit nu bij anderzorg. En ik wil graag ook verzekerd zijn voor een ziekenhuis bevalling zonder medische indicatie.

Iemand tips?

(Ik weet dat de kans op zwangerschap niet zeker is, maar stel je voor dat... Dan wil ik wel goed verzekerd zijn)
Daar heb je aanvullende pakketten voor. Iedere verzekeraar biedt die aan. Bevallen in zh zonder medische indicatie zit nooit in de basisverzekering.

En hier zijn recent nog topics over geweest. Even zoeken.
Als ik zoek in het forum krijg ik de melding dat er niks gevonden is...

En ik had al wel gezien dat ik aanvullend verzekerd moet worden, maar er zijn zoveel verzekeringen, dat ik de kluts een beetje kwijt ben
op www.independer.nl kun je makkelijk zorgverzekeringen vergelijken.

link: https://www.independer.nl/zorgverzekering/intro.aspx

Je moet dan een aantal vragen beantwoorden (waaronder over kraamzorg) en dan rekenen ze de premie uit.

Succes!
Waar je naar kunt kijken:

Vergoeding eigen bijdrage kraamzorg

Vergoeding combinatietest (als je jonger dan 36 bent en deze evt wil laten uitvoeren)

Bevalling in zh zonder medische indicatie

Lactatiekundige

Fysiotherapie

Zwangerschapscursus
Hier was idd laatst nog een topic over. Even in de zwangerpijler kijken.

Ik ga in januari bevallen.

Ik stap over op Kiemer, van Friesland verzekeringen.

Met de beste aanvullende betaal ik dan straks ¤115 per maand.

Dan heb ik zowel een poliklinische bevalling ( maar dat ga ik niet doen maar het is dan wel een optie) als de eigen bijdrage kraamzorg vergoed. Dit is ¤4,15 per uur normaal en je krijgt 49 uur gemiddeld.

Bij andere verzekeringen betaalde ik gemiddeld tussen de ¤8 en de ¤10 meer voor hetzelfde.

Ik heb gekeken op independer en zorgkiezer.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Thnx voor de info! Ik zal mij er morgen even op gaan storten! Krijg namelijk ook nog korting via mijn werkgever bij een aantal verzekeringen, dus de keus word al makkelijker 😃
De Achmea-labels geven ook een vergoeding voor de aankoop van een kolf, kan je ook nog meewegen. Ik weet niet of er andere verzekeringen zijn die dat ook doen.
Ik zit bij CZ. Weet niet of dit beter of minder is dan anderen, maar wat ik relaxt vind van CZ is dat ik halverwege het jaar (elke 1e van de maand) mag upgraden naar een ander aanvullend pakket. Ik had Jongeren, maar mocht naar het Gezinnen pakket. Heb dit uiteindelijk pas op 1 november gedaan. Weet dat dit in ieder geval niet overal kan. En zo kan je een ander (of geen) aanvullend pakket houden (en dus minder betalen) tot het echt nodig is.
Ik ben zwanger.

Via Independer kwam ik ook op Kiemer uit.
Ik lees even mee!! Begin van de avond een paar positieve testen in handen gehad!!

En ik was er al naar aan het kijken alleen nu word het wel echt van belang zeg maar!
Gefeliciteerd pink!!
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Pinkaholic, proficiat!

Ik ben nu 26 weken zwanger en ga ook overstappen op Kiemer. Vind het fijn dat daar ook veel fysio en alternatieve zorg vergoed wordt in het duurste pakket (dat in vergelijking met andere niet zo duur is). Kwam voor mij ook uit de test van de consumentenbond... Zit nu bij FBTO, daar hadden ze dit jaar een mooi aanvullend pakket (ook qua lactatiedeskundige en zo) maar dat is helaas flink uitgekleed in 2016 zag ik.
Dankjulliewel dames!!!! Pffff eerste ochtend wakker worden met dat idee.... Raar hoor!!

Ik moet moet gaan vergelijken met zilveren kruis

Daar kunnen wij 10% korting krijgen door collectiviteit.

Waarom maken ze het zo moeilijk he? Naja, ik laat alles even landen nog vandaag eerst 😁
Ik heb de keus gemaakt! Zilveren kruis is het geworden! Korting via m'n werk en veel fysio! Want daar maak ik sowieso al gebruik van en met een eventuele zwangerschap denk ik dat ik er nog meer heen moet haha!

En alles rondom een eventuele zwangerschap is goed gedekt!

Gefeliciteerd pinkaholic, ik hoop ook snel een positieve test in handen te hebben!
@rachelroos, dat hoop ik ook echt voor je!!!! Dankjewel, tis nog heel onwerkelijk!

Ik denk dat ik ook voor zilverenkruis ga ivm de korting.

Ook fysio gooi ik er extra in aangezien ik NU al erg last heb van m'n spieren en bekken...

En tandarts wil ik ook goed gedekt hebben omdat je toch veel mond klachten hoort!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven