Boodschappenlijstjetopic
dinsdag 7 oktober 2008 om 17:39
Oude topic
naamgezinssamenstellingtotaal uitgaven juni totaal uitgaven juliZusenzo 2 volwassenen 2 kinderen
2 poezen 10 kippen¤435,00 Flinterke2 volwassenen, 1 kind
1 kat en 1 hond ¤ 194,93
bd ¤ 5,95Queenie12 volwassenen en 1 kind ¤ 226,99
bd ¤100,- Desteny1 volwassene 74,78
bd ¤20,00
bd= buiten de deur eten
Oktober en november zijn te vinden op pagina 46 van dit topic
December en januari zijn te vinden op pagina 74 van dit topic
Februari en maart zijn te vinden op pagina 87 van dit topic
april en mei zijn te vinden op pagina 92 van dit topic
naamgezinssamenstellingtotaal uitgaven juni totaal uitgaven juliZusenzo 2 volwassenen 2 kinderen
2 poezen 10 kippen¤435,00 Flinterke2 volwassenen, 1 kind
1 kat en 1 hond ¤ 194,93
bd ¤ 5,95Queenie12 volwassenen en 1 kind ¤ 226,99
bd ¤100,- Desteny1 volwassene 74,78
bd ¤20,00
bd= buiten de deur eten
Oktober en november zijn te vinden op pagina 46 van dit topic
December en januari zijn te vinden op pagina 74 van dit topic
Februari en maart zijn te vinden op pagina 87 van dit topic
april en mei zijn te vinden op pagina 92 van dit topic
vrijdag 10 oktober 2008 om 17:10
Nee, zelden of nooit koekjes of snoepjes in huis. Het enige dat hier nog wel eens in de kast ligt, zijn winegums, lange vingers en rozijntjes, maar daar heb ik vorige maand een hele grote voorraad van gekocht bij de Makro. Voorlopig de eerste maanden voldoende aan in ieder geval.
Meestal koop ik alleen iets van chocolade of koekjes als ik weet dat ik visite krijg, en zelfs dan wordt het zelden gegeten (lijkt wel alsof de hele familie aan de lijn is).
Maar dit weekend ben ik van plan appelflappen te bakken, vandaar het bladerdeeg en de goudreinetten.
Meestal koop ik alleen iets van chocolade of koekjes als ik weet dat ik visite krijg, en zelfs dan wordt het zelden gegeten (lijkt wel alsof de hele familie aan de lijn is).
Maar dit weekend ben ik van plan appelflappen te bakken, vandaar het bladerdeeg en de goudreinetten.
vrijdag 10 oktober 2008 om 17:15
quote:revival schreef op 10 oktober 2008 @ 16:56:
Dáárom is het altijd zo druk op vrijdag, iedereen doet dan boodschappen
Wat me opvalt, ik zie bijna nergens snoepgoed, chocola, koekjes e.d. op de lijstjes staan.... ben ik de enige die dat standaard in huis heeft????Hier ook niet standaard in huis Revival. Wanneer er visite komt wil ik nog wel eens zelf aan het bakken slaan, of lekkere hapjes maken. En als manlief meegaat belandt er nog wel eens iets van die smaak in het karretje, maar standaard zeker niet.
Wat me opvalt, ik zie bijna nergens snoepgoed, chocola, koekjes e.d. op de lijstjes staan.... ben ik de enige die dat standaard in huis heeft????Hier ook niet standaard in huis Revival. Wanneer er visite komt wil ik nog wel eens zelf aan het bakken slaan, of lekkere hapjes maken. En als manlief meegaat belandt er nog wel eens iets van die smaak in het karretje, maar standaard zeker niet.
vrijdag 10 oktober 2008 om 17:28
quote:__justme__ schreef op 10 oktober 2008 @ 15:56:
[...]
Ik heb die indruk ook, hoor. Toen ik vanuit Den Bosch naar Rotterdam verhuisde merkte ik ook dat ik veel duurder uit was. Later van Nijmegen naar Utrecht merkte ik hetzelfde. Wel typisch dat ik niet gemerkt heb dat ik in Nijmegen voordeliger uit was dan in Rotterdam Alleen die markten, die zijn dus stukken beter geregeld in de grote stad
[...]
Ik heb die indruk ook, hoor. Toen ik vanuit Den Bosch naar Rotterdam verhuisde merkte ik ook dat ik veel duurder uit was. Later van Nijmegen naar Utrecht merkte ik hetzelfde. Wel typisch dat ik niet gemerkt heb dat ik in Nijmegen voordeliger uit was dan in Rotterdam Alleen die markten, die zijn dus stukken beter geregeld in de grote stad
vrijdag 10 oktober 2008 om 17:31
quote:revival schreef op 10 oktober 2008 @ 16:56:
Wat me opvalt, ik zie bijna nergens snoepgoed, chocola, koekjes e.d. op de lijstjes staan.... ben ik de enige die dat standaard in huis heeft????
Ehh, mijn lijsje niet gezien?
En nu viel het ook wel mee omdat ik dus voorraad op wil maken.
Wat me opvalt, ik zie bijna nergens snoepgoed, chocola, koekjes e.d. op de lijstjes staan.... ben ik de enige die dat standaard in huis heeft????
Ehh, mijn lijsje niet gezien?
En nu viel het ook wel mee omdat ik dus voorraad op wil maken.
vrijdag 10 oktober 2008 om 17:36
Voor De Ruyter mokkahagel zou ik wel naar de Jumbo willen fietsen. Morgen eens kijken of ik die ook bij Super de Boer vind, daar moet mijn oploskoffie nodig vandaan komen.
Ik heb juist het idee dat het leven duurder is geworden sinds ik van Rotterdam naar Brabant vertrok. Islamitische slager is hier bereduur -en kom ik dus niet meer-, Turkse groentewinkels liggen flink uit de richting, en groenten op de markt zijn niet zo gek veel goedkoper dan in de winkel -en je moet er zo véél kopen dat het stukgaat- En Bas van der Heijden woont hier niet.
Ik heb juist het idee dat het leven duurder is geworden sinds ik van Rotterdam naar Brabant vertrok. Islamitische slager is hier bereduur -en kom ik dus niet meer-, Turkse groentewinkels liggen flink uit de richting, en groenten op de markt zijn niet zo gek veel goedkoper dan in de winkel -en je moet er zo véél kopen dat het stukgaat- En Bas van der Heijden woont hier niet.
vrijdag 10 oktober 2008 om 17:38
Gister nog een tarwebrood gekocht van 1,00. Dus in totaal nu: ¤4,30.
Ik moet erbij zeggen dat ik vorige week best veel voorraad heb gekocht, dus weinig boodschappen deze week. Ook eet ik regelmatig bij mn ouders of vrienden. Verder mag ik op mn werk (één a twee dagen in de week) voor ¤2,00 per maand gratis eten, dat reken ik er wel bij op het einde.
Uit eten en drogisterij spullen ga ik er ook bij rekenen.
Ik moet erbij zeggen dat ik vorige week best veel voorraad heb gekocht, dus weinig boodschappen deze week. Ook eet ik regelmatig bij mn ouders of vrienden. Verder mag ik op mn werk (één a twee dagen in de week) voor ¤2,00 per maand gratis eten, dat reken ik er wel bij op het einde.
Uit eten en drogisterij spullen ga ik er ook bij rekenen.

vrijdag 10 oktober 2008 om 17:40
vrijdag 10 oktober 2008 om 19:08
Visboer:
3 ons gefileerde paling 10,50
5 haringen 7,50
18,00
Plus
roggebrood 2x
kersen in blik
joppiesaus
sambal
gehaktkruiden
7,24
Totaal: 25,24
(heb ik toch weer meer gehaald dan ik van plan was...)
Mmm, heb al wel heerlijke hapjes gemaakt voor vanavond. Wraps met zalm en roomkaas, mini saucijsjes, kaasstengels, worst en kaasjes, ham en asperges en vis.
3 taarten gebakken, 2 appel noten en 1 monchou! Dus dure boodschappen deze week, maar daar heb je wel wat lekkers voor!
Lusten jullie ook een lekker stukje taart? (heb al stiekem geproefd...)
@Pauline, jij ook een fijne gezellige avond! (ik zie dat we wat dezelfde hapjes hebben, zullen we het volgend jaar samenvieren? )
3 ons gefileerde paling 10,50
5 haringen 7,50
18,00
Plus
roggebrood 2x
kersen in blik
joppiesaus
sambal
gehaktkruiden
7,24
Totaal: 25,24
(heb ik toch weer meer gehaald dan ik van plan was...)
Mmm, heb al wel heerlijke hapjes gemaakt voor vanavond. Wraps met zalm en roomkaas, mini saucijsjes, kaasstengels, worst en kaasjes, ham en asperges en vis.
3 taarten gebakken, 2 appel noten en 1 monchou! Dus dure boodschappen deze week, maar daar heb je wel wat lekkers voor!
Lusten jullie ook een lekker stukje taart? (heb al stiekem geproefd...)
@Pauline, jij ook een fijne gezellige avond! (ik zie dat we wat dezelfde hapjes hebben, zullen we het volgend jaar samenvieren? )
...
vrijdag 10 oktober 2008 om 20:23
quote:mamzelle schreef op 10 oktober 2008 @ 17:36:
Voor De Ruyter mokkahagel zou ik wel naar de Jumbo willen fietsen. Morgen eens kijken of ik die ook bij Super de Boer vind, daar moet mijn oploskoffie nodig vandaan komen.
Ik heb juist het idee dat het leven duurder is geworden sinds ik van Rotterdam naar Brabant vertrok. Islamitische slager is hier bereduur -en kom ik dus niet meer-, Turkse groentewinkels liggen flink uit de richting, en groenten op de markt zijn niet zo gek veel goedkoper dan in de winkel -en je moet er zo véél kopen dat het stukgaat- En Bas van der Heijden woont hier niet.Ik vind de markt hier in Brabant ook echt niet goedkoop en vaak is de kwaliteit ook niet goed. Mijn vriendin gaat op zaterdag nog wel eens naar de markt in Rotterdam-zuid en komt dan terug met een kofferbak vol fruit en groente voor een habbekrats. Nou heeft zij zo'n sapjuicer en maakt iedere dag een kan vers fruit-en groentesap, dus dan loont het nog wel om er af en toe heen te gaan. Ik haal over het algemeen mijn groente en fruit gewoon in de supermarkt, zoveel scheelt het niet en als ik een hoop weg moet gooien omdat het niet goed meer is is het ook zonde van het geld.
Ik heb juist het idee dat het leven duurder is geworden sinds ik van Rotterdam naar Brabant vertrok. Islamitische slager is hier bereduur -en kom ik dus niet meer-, Turkse groentewinkels liggen flink uit de richting, en groenten op de markt zijn niet zo gek veel goedkoper dan in de winkel -en je moet er zo véél kopen dat het stukgaat- En Bas van der Heijden woont hier niet.Ik vind de markt hier in Brabant ook echt niet goedkoop en vaak is de kwaliteit ook niet goed. Mijn vriendin gaat op zaterdag nog wel eens naar de markt in Rotterdam-zuid en komt dan terug met een kofferbak vol fruit en groente voor een habbekrats. Nou heeft zij zo'n sapjuicer en maakt iedere dag een kan vers fruit-en groentesap, dus dan loont het nog wel om er af en toe heen te gaan. Ik haal over het algemeen mijn groente en fruit gewoon in de supermarkt, zoveel scheelt het niet en als ik een hoop weg moet gooien omdat het niet goed meer is is het ook zonde van het geld.
vrijdag 10 oktober 2008 om 20:36
Ik tel gewoon alles vrolijk mee..
Gisteren nog even naar de C1000 10.00 erbij:
oorwatjes (of hoe ze ook mogen heten)
pistoletje
sigaretten
taartje
Chinees (te moe om te koken, maar hebben we vanavond ook van gegeten) was 30,-. Normaal delen we een maaltijd, maar manlief houdt niet van vis en ik was jarig dus genoten van mijn mihoen met garnalen.
Vandaag:
pleister van winnie de pooh 2.70
2 ons vispapatat 3.25
totaal erbij 45.95
Geloof dat ik de eindstand even niet wil weten. Morgen weer vrolijk verder shoppen
.
Gisteren nog even naar de C1000 10.00 erbij:
oorwatjes (of hoe ze ook mogen heten)
pistoletje
sigaretten
taartje
Chinees (te moe om te koken, maar hebben we vanavond ook van gegeten) was 30,-. Normaal delen we een maaltijd, maar manlief houdt niet van vis en ik was jarig dus genoten van mijn mihoen met garnalen.
Vandaag:
pleister van winnie de pooh 2.70
2 ons vispapatat 3.25
totaal erbij 45.95
Geloof dat ik de eindstand even niet wil weten. Morgen weer vrolijk verder shoppen

zaterdag 11 oktober 2008 om 08:57
Het is gisteren toch anders gelopen etentje bij vrienden is afgeblazen, doen we een andere keer wel. Dus mijn vriendje stelde voor om een romantische avond lekker knus samen te doen, dus zijn we toch gezellig samen naar de supermarkt gegaan.
Plusmarkt;
1 rundergehakt 1,39
1 macaroni/spaghettie pakket 1,89
1 farfalle(flinderpasta) 1,00
1 Bertolli pastasaus pikant 2,39
Fles Galo rode sauvagnon 7,39
pakje wattenstaafjes 0,38
zakje reraspe kaas 1,19
1 pak creastal clear 1,09
Totaal 16,72.
Ik vind dit vrij duur hoor die wijn en pastasaus, hij zit er niet mee en kan het permiteren, ik wilde nog zelf saus maken en groenten snijden( vind ik persoonlijk lekkerder), maar dat mocht niet, hij wilde lekker maar snel eten zodat we meer tijd samen wat leuks konden doen hahaha, hij weet het lekker te vertellen MANNEN hihi.
Vandaag moet ie tot laat werken dus eet of met een goede vriend of alleen, dus zal later vandaag m'n lijstje nog erbij zetten.
Fijn weekend !
Plusmarkt;
1 rundergehakt 1,39
1 macaroni/spaghettie pakket 1,89
1 farfalle(flinderpasta) 1,00
1 Bertolli pastasaus pikant 2,39
Fles Galo rode sauvagnon 7,39
pakje wattenstaafjes 0,38
zakje reraspe kaas 1,19
1 pak creastal clear 1,09
Totaal 16,72.
Ik vind dit vrij duur hoor die wijn en pastasaus, hij zit er niet mee en kan het permiteren, ik wilde nog zelf saus maken en groenten snijden( vind ik persoonlijk lekkerder), maar dat mocht niet, hij wilde lekker maar snel eten zodat we meer tijd samen wat leuks konden doen hahaha, hij weet het lekker te vertellen MANNEN hihi.
Vandaag moet ie tot laat werken dus eet of met een goede vriend of alleen, dus zal later vandaag m'n lijstje nog erbij zetten.
Fijn weekend !
zaterdag 11 oktober 2008 om 11:51
Vanochtend op de markt geshopt voor 14,70
- 1,5 kilo druiven
- 1 kilo bananen
- 500 gr knoflookolijven
- 2 courgettes
- 3 komkommers
- bak rucola-sla
- 2 doosjes cherrytomaatjes
- 250 gr champignons
- 1 gestoomde makreel
- 2 turkse broden
En bij AH voor 6,70
- 3 optimel
- 1 biologische yoghurt
- kilo suiker
- grote salami-worst
Zit ik nu op een totaal van 63 euro.
- 1,5 kilo druiven
- 1 kilo bananen
- 500 gr knoflookolijven
- 2 courgettes
- 3 komkommers
- bak rucola-sla
- 2 doosjes cherrytomaatjes
- 250 gr champignons
- 1 gestoomde makreel
- 2 turkse broden
En bij AH voor 6,70
- 3 optimel
- 1 biologische yoghurt
- kilo suiker
- grote salami-worst
Zit ik nu op een totaal van 63 euro.
zaterdag 11 oktober 2008 om 12:13
Even een huishoudelijke mededeling.
Ik ben vanaf nu tot maandagochtend afwezig, dit ivm de vele feestjes die ik heb. Ja voor morgen, heb ik vanavond nog zo'n 150 hongerige mensen, die ik voorzie van eten en drinken. En morgen ach dan zijn die 30 man die komen eten een peulenschilletje. De berichten zullen dan niet worden verwerkt in de tabel. Maandagavond maak ik alles weer up to date.
Ik ben vanaf nu tot maandagochtend afwezig, dit ivm de vele feestjes die ik heb. Ja voor morgen, heb ik vanavond nog zo'n 150 hongerige mensen, die ik voorzie van eten en drinken. En morgen ach dan zijn die 30 man die komen eten een peulenschilletje. De berichten zullen dan niet worden verwerkt in de tabel. Maandagavond maak ik alles weer up to date.
zaterdag 11 oktober 2008 om 12:56
@ Flinterke, mijn totaal bedrag in de lijst klopt niet. Dat moet 311,75 zijn.
Gisteravond gezellige verjaardag gehad, met lekkere hapjes. Vanavond vieren we nog een feestje, en ik had dus niet genoeg ingeslagen, dus ik moet zo weer even wat halen... Duur weekje deze week, volgende week gaan we weer 'normaal' boodschappen doen!
Gisteravond gezellige verjaardag gehad, met lekkere hapjes. Vanavond vieren we nog een feestje, en ik had dus niet genoeg ingeslagen, dus ik moet zo weer even wat halen... Duur weekje deze week, volgende week gaan we weer 'normaal' boodschappen doen!
...
zaterdag 11 oktober 2008 om 14:11
Hoi, leuk topic. Ik wil me er graag bij aansluiten, ben wel benieuwd...
Ik doe altijd boodschappen voor de hele week bij AH en probeer om dan niet tussendoor toch nog een keer te gaan. Mislukt helaas regelmatig
Ik kook 5 dagen in de week voor 1 pers., 1 dag voor 2 pers. en ga 1x per week uit eten.
Afgelopen week in totaal 36.45 uitgegeven aan alle boodschappen incl. shampoo e.d. maar had ook nog veel op voorraad.
Gisteren boodschappen gedaan voor de komende week: 38.85
Totaal uitgegeven sinds 3 okt. 75.30
Ik doe altijd boodschappen voor de hele week bij AH en probeer om dan niet tussendoor toch nog een keer te gaan. Mislukt helaas regelmatig
Ik kook 5 dagen in de week voor 1 pers., 1 dag voor 2 pers. en ga 1x per week uit eten.
Afgelopen week in totaal 36.45 uitgegeven aan alle boodschappen incl. shampoo e.d. maar had ook nog veel op voorraad.
Gisteren boodschappen gedaan voor de komende week: 38.85
Totaal uitgegeven sinds 3 okt. 75.30
zaterdag 11 oktober 2008 om 14:18
Vanmorgen naar Lidl geweest:
sla
2 x toiletpapier
4 x hv melk
komkommer
jong bel.kaas
rundergehakt
uien
broccoli mix (diepvries)
champignons
mini trostomaten
kruidenkaas
totaal 20,10
2 turkse broden 1,20
Verder bij de Aldi nog wat dingen gehaald:
2 broden
1 zak krentebollen
1 pak sesamstengels
2 pakken kebab
totaal 10,49
Mijn totaal komt op: ¤ 119,05
sla
2 x toiletpapier
4 x hv melk
komkommer
jong bel.kaas
rundergehakt
uien
broccoli mix (diepvries)
champignons
mini trostomaten
kruidenkaas
totaal 20,10
2 turkse broden 1,20
Verder bij de Aldi nog wat dingen gehaald:
2 broden
1 zak krentebollen
1 pak sesamstengels
2 pakken kebab
totaal 10,49
Mijn totaal komt op: ¤ 119,05
zaterdag 11 oktober 2008 om 14:34
Super de Boer 7,53
Winterpeen, broccoli, paprika stoplicht, koffiemelk, oploskoffie, rode spitskool.
AH 16,86
Choco creeps, halfvolle melk, komijnekaas, elstar, zonnebloem olie, bokkenpootjes, knackebrod, rijst, tonijnsalade, taai taai, tomatenpuree, chips, meergranenbrood en een halfje maanzaad.
AH 8,73
Coca cola, glassex, allesreiniger, schuursponsjes, sellerysalade, viscosedoekjes, stoffer en blik.
Totaal: 32 euro nog wat. Plus 7,95 kattenbakkorrels voor het konijn.
Winterpeen, broccoli, paprika stoplicht, koffiemelk, oploskoffie, rode spitskool.
AH 16,86
Choco creeps, halfvolle melk, komijnekaas, elstar, zonnebloem olie, bokkenpootjes, knackebrod, rijst, tonijnsalade, taai taai, tomatenpuree, chips, meergranenbrood en een halfje maanzaad.
AH 8,73
Coca cola, glassex, allesreiniger, schuursponsjes, sellerysalade, viscosedoekjes, stoffer en blik.
Totaal: 32 euro nog wat. Plus 7,95 kattenbakkorrels voor het konijn.
zaterdag 11 oktober 2008 om 15:39