Boodschappenlijstjetopic

07-10-2008 17:39 2297 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oude topic

naamgezinssamenstellingtotaal uitgaven juni totaal uitgaven juliZusenzo 2 volwassenen 2 kinderen

2 poezen 10 kippen¤435,00 Flinterke2 volwassenen, 1 kind

1 kat en 1 hond ¤ 194,93

bd ¤ 5,95Queenie12 volwassenen en 1 kind ¤ 226,99

bd ¤100,- Desteny1 volwassene 74,78

bd ¤20,00

bd= buiten de deur eten

Oktober en november zijn te vinden op pagina 46 van dit topic

December en januari zijn te vinden op pagina 74 van dit topic

Februari en maart zijn te vinden op pagina 87 van dit topic

april en mei zijn te vinden op pagina 92 van dit topic
Nog even wat dingetjes bijgehaald:

C1000

blueband boter

wickeysap (zoon van sprokkelman komt dit weekend)

smeerkaas

AH

runderriblappen

laurierblaadjes

2 blikjes sardientjes

tastytom tomaatjes

En bij de groenteboer 600 ons schoongemaakte spruitjes

Was bij elkaar 17 euro en 65 cent

Vanavond komt mijn vader eten (sinds mijn moeder overleden is eet hij elke donderdag bij ons en dan probeer ik vaak iets van ouderwets hollandse kost te maken dus: stoofvlees en spruitenstampot)

En nu ben ik er wel even klaar mee met geld uitgeven.

Sprokkelman zal zaterdag waarschijnlijk nog wel even de markt opgaan voor verse vis en dan roeien wij verder met voorraadriemen die wij hebben voorlopig.

Zondag naar schoonouders met zoontje, dan eten wij haar lekkere eten (Surinaams)
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Het is me wel mee gevallen. Nu heb ik er deze week qua koken ook rekening mee gehouden, daar staat tegenover dat vriend deze week net de vaatwasblokjes en nieuw wasmiddel heeft aangeschaft dus dat kan weer even mee. We hebben nu overigens geen kipfilet en geen gehakt meer in huis dus dat moet zaterdag zowieso weer. Zo eens even de vriezer inspecteren wat er voor vanavond is (vis denk ik).

Kortom met een uitgave van 50 euro is onze voorraad 'dure spullen' aardig hoog, vers moet nodig weer aangevuld.

Echt bezuinigen hoeft hier trouwens niet, maar eens kritisch naar het uitgavenpatroon kijken vind ik wel bijzonder nuttig.
quote:sprokkelientje schreef op 09 oktober 2008 @ 14:06:

Nog even wat dingetjes bijgehaald:

En bij de groenteboer 600 ons schoongemaakte spruitjes

Was bij elkaar 17 euro en 65 cent

Das niet duur voor 300 kilo spruiten

aanvulling: en ik ben ook al zo'n rekenmuts; 2 pond 1 kilo, 10 ons 1 kilo; 60 kilo dus. / nog niet duur..
@Pauline, GEFELICITEERD met je man!

Inderdaad, morgen en zaterdag vieren we ook de verjaardag van mijn man, en ik zal dus ook duurdere boodschappen hebben.

De Plus zit bij mij ook het dichtst bij, en is echt een prachtige winkel, maar wel duur. Ik ga altijd naar de AH, alleen voor wat kleine boodschapjes ga ik dus weleens naar de Plus. Ik vind dat ze hier in het dorp bij de AH het meest hebben aan sla melanges, gemengde groentes, roerbakschotels e.d.

Ik heb nog wel een zegeltje liggen voor je boodschappenpakket:-)
...
quote:Mevrouwdekees schreef op 09 oktober 2008 @ 14:08:

[...]

Das niet duur voor 300 kilo spruiten

aanvulling: en ik ben ook al zo'n rekenmuts; 2 pond 1 kilo, 10 ons 1 kilo; 60 kilo dus. / nog niet duur..

600 ons = 300 kilo?

Zie dat je het al had verbeterd... Sorry...
...
@ Iedereen over het kattenvoer.

Mijn kat kan dus geen droge brokjes verdragen. En eet alleen senior voer want is al 17 jaar. Drie zakjes per dag eet ie. En nee, hij is niet te dik. Dat maakt het zo duur.
Ik ben wel een beetje in shock hoeveel ik "al" heb uitgegeven. Als ik het vergelijk met sommige andere mensen van mijn leeftijd, die kunnen leven van 100 euro per maand, vraag ik me echt af wat ik verkeerd doe Het helpt wel qua bewustwording, voorheen ging ik vaak tussendoor nog wel eens naar de supermarkt voor allerlei lekkere dingen, die ik de dagen erna dan weer ging compenseren met (dure!) dieetdingen. Nu doe ik dat allebei niet, zou alvast moeten schelen. De weegschaal vindt dit in ieder geval een betere aanpak

Mijn spaarrekening moet dringend aangevuld worden, ik heb een soort begroting gemaakt waar alle vaste lasten + bedrag spaarrekening al in zit. Houd ik zo'n 300 euro per maand over voor alle andere dingen, boodschappen dus, sigaretten, kleding, etc. Moet toch niet zo moeilijk zijn?

Ik rook ook een beetje minder sinds ik bijhoud hoeveel ik uitgeef aan sigaretten
3 optimel

bananen

appels

oreo's

zakje chips

toiletpapier

Kaas jonge en oude

16,56

En ik ging voor de kaas en de toiletpapier.......toch weer wat extra's meegenomen

Totaal dus 166,53
quote:layla1969 schreef op 09 oktober 2008 @ 13:01:

Hera27, is dat lekker zacht toiletpapier? ik vind die van de Lidl nl. erg goed en 16 rollen voor 5 euro is dan toch niet duur?

.[/s]

Ik vind van wel

24 rol (2 laags) voor geloof ik bijna 4 euro. Dus dat is nog goedkoper.
maar die van de lidl is 3 laags. dus doe mij die maar.
Net terug van boodschappen bij LIdl.

Schade:79.30, ik schrok me lam!

vanilleijs grote bak

wedges 2X

diepvriesfriet (vergeten dat er nog een volle zak in de vriezer lag)

goulashkroketten

kipsatekroketten

12X kattevoer

zeezout

tomatenpuree

2X toiletpapier (reclame)

ananasstukjes blik

perziken blik

peren blik

aardappelen

chocoladevla

2x klein bakje frambozenyoghurt

yoghurt

yoghurtdrank optimelnep

chocomelk

hagelslag

uien

choco/vanilletoetjes

kruidenboter

sinasappels (2,5 kilo in net)

prei 1 kg

gebakken spekreepjes

runderrookvlees

1 kg jonge kaas

chocoladekruidnootjes

4x kruidkoekrepen

bananen grote tros

mozarella

3x mix v maccaroni/spaghetti

kippestosalade

2x radijs

suikerpinda's

eieren

achterham

chocoladekoekjes

soepgroenten

4 mango's

bakje pruimen

spruiten

2x champignons

4x afbakbroodjes

komkommer

tortillachips

tomaten

filetamerican

chips

paprikastoplicht

tarwebollen

italiaansebollen

ruccolasla

Nu wil ik alleen nog wat brood want dat was op (maar kan ook wel weer eens zelf bakken) en wat vlees en vis (vriezer begint leeg te raken) dus wellicht morgen even naar de C1000.

Schade deze maand tot nu toe:

99.19 + 79.30= 178.49...maar heb nog niet alles in huis. Het gaat hard...
Vandaag de eerste helft van de boodschappen gedaan. Ik ben zondag jarig en krijg veel mensen over de vloer. Hier dus ook veel extra's. en voor wie het opvalt, ik winkel idd bij verschillende winkels heeft oa te maken met prijs en in sommige winkels is het ene product lekkerder. Morgen ga ik nog naar de C1000 en de Lidl

Poeisz ¤ 8,97

3 flessen witte wijn 2,99 per stuk

C1000 ¤ 2,63

2 kant en klare lasagna ¤ 0,99 p stuk

1 sla 0,65

Aldi ¤ 6,79

3 flessen cola 1,17

3 keer statie geld ¤ 0,75

zoute crackers ¤ 0,89

2 italiaans ijs ¤ 3,98

AH ¤ 23,16

5 MP tommies 9,35

soesjes 0,89

AH hondenbrokken 3,79

sinaasappelsap 1,59

vla 0,65

olijven 1,09

2 sinas regular 1,42

cassis 0,97

statiegeld 0,75

rucolasla 1,29

2 mayonaise 0,90

sandwichzalm 2,79

2 zakjes zongedroogde tomaatjes 2,88

subtotaal 29,25

bonus: sinas, cassis, rucola sla -0,66

coupon mp tommies - 4,68

statiegeld -0,75

het totaal van vandaag ¤ 41,44, voor deze maand zit ik nu op ¤ 110,49
AH 8,67

Krieltjes, ijsbergsla, chipolata worstjes, pepernoten, bananen.
Vis heb ik gekregen, daar kan ik lekker mee aan de slag op zaterdag.
chipolata worstjes??? Ik ken chipolata alleen als pudding!
Ik zat vorige week 20 euro's onder mijn budget. Deze week zal ik er wel ruimschoots overheen gaan. Echter koop je meestal teveel en dat kan ik dan weer compenseren met de week erop. Al met al valt het me nu niet tegen. Over die voorraden, die blijf ik bijvullen. Ik heb hier genoeg vlees in de vriezer, maar op de een of andere manier is mijn voorraad nooit helemaal op.
-leest de bon nog eens na- ja, er staat echt c h i p o l a t a en ik heb geen pudding-

Lange, heel lange, dunne, worstjes.

Ik zit over mijn gewenste budget. Kijken of het deze week beter gaat.
AH 5,98

champignonsoep -met ham, die gaat dus terug-, cakejes rozijn, smeerkaas, weekendbollen, halfje brood.
Gisteren zijn er wel boodschappen gekocht bij bas en de lidl weederom niet door mijzelf en blij dat het door vriend is gehald maar de bonnetjes heeft niet aan mij gegeven en als je dan vraag wat was je kwijt dan ? krijg je zo'n oppervlakig antwoord van uh...ja uh zo zoveel, irritatie dus hahahaha.

Het waren iig de volgende produckten bij bas:

nivea doucheolie.

wasa crisp toast.

mona 2 vlavlips bekertjes.

pipi wc rollen.

becel light grote kuip.

kharel rood koffie.

keukenrollen zizo.

stuk gevulde speculaas.

Lidl;

2 komkommers.

1 zak bamigoreng in zo'n diepvrieszak.

2 cottagecheese.

1handzeeppomp appel.

zakje kauwgom blauw.

3 broodjes bij de bakker die waren 1,50 bijelkaar.

De bedragen weet ik niet dus maak maar een schatting denk dat het bij elkaar totaal zo'n 25 euro is ?

Vandaag ga ik bij iemand eten dus hoef geen boodschappen te doen.
Flinterke, wil je mijn 39 euro nog wel veranderen in 70,35??
Ik lees ook over kattevoer... die van ons krijgt Purina One, omdat die goed zou zijn voor de nieren. Eerder kreeg hij Aldi brokjes en andere B-merken, maar toen heeft ie blaasgruis gehad (verstopping) en sindsdien krijgt ie dit voer. Hij lust geen nat voer, en ook met kattemelk maak je 'm niet blij, alleen maar deze brokken en water.

Een kilozak (of 800 gram?? Weet eigenlijk niet!) kost ongeveer 4,50, best prijzig dus, maar daar doen we ook wel een week tot 2 weken mee (eigenlijk bedenk ik me net dat ik geen flauw idee heb hoelang we met één zak kattevoer doen)
Wat ik hier ook nog kwijt wilde... ik heb het idee dat de prijzen over het algemeen in de randstad ook hoger liggen dan daarbuiten. Ik woon in een noorders gehucht, heb een vriendin in de binnenstad van Amsterdam wonen, en heb daar wel eens boodschappen met haar gedaan, en kan me herinneren dat ik daar wel van schrok... volgens mij lagen de prijzen aanzienlijk hoger. Niet alleen van de boodschappen, maar ook huurprijzen, benzineprijzen e.d. Daarentegen liggen de salarissen daar ook hoger... of kraam ik nu onzin uit?
Bij mij mag er 20 euro bij. Ik gisteren uit gegeten en vriend weer op werk gegeten.

Totaal 106,95
Dát is wel leuk om eens te checken revival. Die huren en salarissen dat klopt, maar geldt het ook voor boodschappen? Dan zouden we dus dezelfde boodschappen van landelijke ketens moeten vergelijken bij gehucht en in stad.

Aan de andere kant heb ik de indruk dat van die kleine suupjes (die je meer in durpen ziet) vaak alleen het A-merk voeren en niet het goedkopere alternatief, dus ik ben wel nieuwsgierig.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Maar om daar nou speciaal voor bij AH boodschappen te gaan doen, zie ik niet zo zitten, die is toch wel een stukje duurder dan de Nettorama. En aanbiedingen zullen landelijk wel hetzelfde zijn, of de rest dat dan ook is,dat weet ik niet.

Een kleine supermarkt is hier niet echt, wel de Nettorama, die voert wel A-merken, maar ook huismerk. De keuze is alleen een stuk minder uitgebreid, van cakemeel hebben ze bijvoorbeeld alleen koopmans en huismerk, maar geen honig. Zo ook met bijvoorbeeld de kruidenmixen, wel honig en huismerk, maar geen knorr.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven